חתונה ללא רבנות המוכרת במשרד הפנים

צלצו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

אחד היתרונות שצפו בקמפיין חתונה שווה הוא שנושא הנישואים בארץ עלה לכותרות ואחד הדברים שנודעו לציבור ולא היו לגמרי ידועים קודם לכן הוא נושא הזכויות של בני זוג שהחליטו להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל ללא התערבות של הרבנות. מה שהרבנות הייתה רוצה שכולם יחשבו הוא שאין אפשרות כלל להתחתן בארץ שלא דרכה ובאמצעותה. ללא שילומים שעוברים כאגרות רשמיות ולא רשמיות, ללא מנהגים ארכאיים שאינם מכבדים את מעמדה של האישה שהשתנה בכמה המאות השנים האחרונות בהן הטקסים הרבניים נקבעו. כשהטקסים נקבעו לפני מאות בשנים מעמדה של האישה היה כסחורה הנקנית על ידי הבעל מאבי הכלה תמורת כמה זוזים, פר או שניים ואולי בקינוח חמור. היום, מרבית מדינות העולם המערבי רואות בהסכמה של האישה לנישואין צעד הכרחי ומהותי לעניין החתונה, דבר שכלל לא קיים במסורת הרבנית.

במשך שנים רבות הרבנות מפחידה את כלל הציבור ומדברת על קרע בעם אם יוציאו אותה מהתמונה, מדברת על מעמד לא ברור של הילדים, ומחזיקה את הכנסת בסחטנות מתמשכת ומונעת קיומם של נישואים אזרחיים בישראל. הבעיה היא שדווקא עמדת הרבנות כבר יצרה קרעים בעם. עשרים אחוז מהזוגות שמעוניינים להינשא בארץ אינם מסוגלים לעשות זאת כיוון שהרבנות מפעילה את כוחה ומונעת מהם להתחתן. זוגות חד מיניים או זוגות בני דתות שונות לא יוכלו להתחתן בחתונה דתית אך יש כמות מאד גדולה של אנשים שהמדינה הכירה בהם כיהודים על פי חוקי השבות והם ישראלים לכל דבר, אך הרבנות מפעילה כנגדם סחטנות ודורשת מהם לבצע תהליך ארוך ומתמשך של גיור בו מופעל עליהם לחץ להיכנע לאורח חיים ואמונה דתיים שאינם בהכרח דרכם. לא רק כאלו המוגדרים על ידי הרבנות כחסרי דת מוצאים את עצמם ניצבים בפני בעיה. גם אנשים השייכים לזרמים נוספים ביהדות, לדוגמה רפורמים או קונסרבטיבים – מי שמרכיב למעשה את  הרוב היהודי כיום בעולם המערבי. כאשר זהו המצב הקרע בעם כבר קיים והרבנות היא האחראית הישירה להיווצרותו.

האם ניתן להתחתן ללא רבנות בקפריסין?

מדינת ישראל לא מכירה בנישואים אזרחיים ואינה מאפשרת לישראלים להינשא בנישואים אזרחיים בארץ. כעשרים אחוז מכלל הזוגות המבקשים להינשא מוצאים את עצמם ללא אפשרות להינשא כלל ורבים רבים אחרים שואלים את עצמם למה עליהם להתחתן דרך הרבנות אם הם אינם מאמינים בדרכה. כיום ישנם שני נתיבי פתרון אפשריים עבור כל מי שמחליט להשאיר את הרבנות מחוץ לחדר המיטות שלו. הדרך הראשונה היא בעצם לחיות יחד ללא חתונה במעמד משפטי מוכר הידוע בישראל כידועים בציבור. האפשרות השנייה שעומדת בפני מי שבכל זאת מעוניין שבתעודת הזהות יהיה רשום סטאטוס "נשוי" הוא לנסוע לחו"ל, למדינה המאפשרת לזוג תיירים להינשא חוקית ואזרחית בתחומה ולחזור לישראל עם עובדה מוגמרת שלמשרד הפנים אין ברירה אלא להכיר בה.

מה עדיף? ידועים בציבור או נישואים בקפריסין?

אין כמעט הבדל (לכאורה) בין המעמד המשפטי והזכויות הניתנות לבני זוג שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל וכאלו המוכרים כידועים בציבור. הבעיה של הידועים בציבור היא בעיקר להוכיח שהם כאלו. מתי מעמדם של בני זוג משתנה מ"בני זוג" ל"ידועים בציבור" אם לא ערכו חתונה רשמית? כאשר התחילו לצאת ביחד? עברו לגור ביחד? הולידו ילדים? התחילו לנהל חשבון בנק משותף? אין תשובה חד משמעית לנושא הזה וכבר התנהלו מחלוקות וריבים משפטיים על בסיס עניין זה בדיוק. לפני שבני זוג ידועים בציבור מקבלים את זכויותיהם, אליהם להוכיח משפטית כי הם אכן בני זוג שנכנסים תחת ההגדרה של ידועים בציבור.

בני זוג שעורכים נישואים, כולל נישואים אזרחיים בחו"ל, אינם מתבקשים להוכיח את זוגיותם או מעמדם. הם אינם חייבים לנהל חשבון בנק משותף, אינם חייבים לשנות את שמותיהם, אינם חייבים אפילו לגור ביחד. בני זוג ידועים בציבור, מצד שני – גם אם יעשו את כל אלו אין בטחון שבית משפט יכיר במעמדם כידועים בציבור. כבר קרו מקרים שלאחר פרידה או מוות של אחד מבני הזוג בית המשפט לא הכיר בזוגיות גם כשחלקו משק בית משותף.

למה דווקא קפריסין?

לכאורה, אפשר להתחתן בכל מדינה בחו"ל בחתונה אזרחית ולהגיע לארץ נשואים. קפריסין היא יעד קורץ במיוחד עבור מרבית הזוגות הישראלים מכמה סיבות טובות. ראשית, למרות שהשפה הרשמית בקפריסין היא יוונית, ניתן למסור ולקבל מסמכים גם באנגלית – דבר ההופך את נושא תרגום המסמכים הנדרשים מעברית ולעברית לפשוט יותר וחוסך טרחה, כאב ראש וכסף. שנית, קפריסין מאד קרובה לישראל מה שהופך חתונה בקפריסין לנוחה במיוחד. יש כאלו שאפילו מסתפקים בגיחת יום ללא שהייה של אפילו לילה אחד בקפריסין. כרטיסי הטיסה זולים יחסית, צריך לקחת פחות זמן חופש מהעבודה וניתן אפילו להזמין כמה חברים קרובים ומשפחה להשתתף בשמחה.

מלבד שתי הסיבות המאד טובות הללו ישנה עוד סיבה משמעותית לבחור דווקא בקפריסין כיעד לנישואים אזרחיים בחו"ל. מדינות רבות מערימות קשיים על תיירים הבאים להינשא בתחומם. אצל חלקן הדבר מתבטא בדרישה להוצאת ויזה מיוחדת כמו באנגלית או אירלנד, אצל אחרות יש דרישה למסמכים נרחבים ובכלל זה מסמך שנקרא נולה אוסטה – מסמך שבו מדינת ישראל למעשה מצהירה שאין לה התנגדות לנישואים. הבעיה היא שמדינת ישראל אינה מוכנה להוציא את המסמך הזה ולא בכל המדינות מוכנים להשיא בני זוג ללא מסמך כזה. ישנן מדינות שכלל לא מאפשרות נישואין של זוג תיירים אלא אם כן אחד מבני הזוג הוא אזרח או תושב קבע באותה המדינה – כמו למשל בפיליפינים.

מה נדרש כדי להינשא בחתונה ללא רבנות בקפריסין?

על מנת להינשא בחתונה ללא רבנות בקפריסין, יש צורך להכין מסמכים שיוכרו על ידי הממשל הקפריסאי. המסמכים הנדרשים הם תמצית רישום ממרשם האוכלוסין (למעשה מקביל לתעודת רווקות). אם היו קשרים קודמים או שינוי שם (כולל בעקבות קשרים קודמים) יש להוציא תמצית רישום מורחבת. במידה והיו קשרים קודמים יש להגיש את המסמכים המעידים על סיום הקשר: תעודות גירושין, פטירה או ביטול קשר אזרחי. בנוסף, רצוי להשיג גם תעודת לידה.

את כל המסמכים הללו יש לתרגם לאנגלית, לאשר באישור נוטריוני ולהחתים בחותמת אפוסטיל שתיתן למסמכים ותרגומם אסמכתא בינלאומית המוכרת בקפריסין. ניתן לבצע את כל השלבים הללו בצעד בודד, בנוחות, ללא יציאה מהבית, התרוצצויות ועמידה בתורים מיותרים. אפשר פשוט לסרוק את המסמכים להעלות אותם לאינטרנט ולשלוח אותם לטיפול שיכלול את כל שלושת הצעדים הנחוצים על מנת לאשר אותם. המסמכים יגיעו אליכם לאחר שתורגמו אושרו והוחתמו באמצעות שליח, וכל הסיפור אפילו יעלה לכם יותר בזול מאשר אם תנסו לבצע את כל השלבים בעצמכם.

חתונה אזרחית בקפריסין דורשת החלפת טבעות ועדים. כדאי לדאוג מראש לנושא הטבעות כיוון שבקפריסין מתורגלים בתיירים הבאים להינשא שם ושוכחים ברגע האחרון לקנות טבעות. המחירים הם בהתאם. לרב ניתן להשיג עדים במקום אבל אם תרצו תוכלו לדאוג לכך כבר מהארץ. דאגה נוספת היא לארגן מתורגמן, אם אחד או שני בני הזוג אינם דוברים אנגלית.

יש ליצור קשר עם העירייה בקפריסין בה מתכוונים להינשא מראש, להזמין תאריך ולאשר דרכם את המסמכים. חבל להגיע וברגע האחרון כשאתם כבר שם לגלות ששכחתם משהו בישראל. אל תשכחו להחתים את תעודת הנישואין לאחר הטקס בחותמת אפוסטיל בקפריסין (אחרת הנישואים לא יוכרו בארץ). רב העיריות ערוכות לכך ונותנות שירות החתמה אם רק תבקשו (תמורת תשלום, כמובן).

 

נישואים ללא רבנות בקפריסין הם אפשריים ומקנים מעמד זהה לזה של אנשים שנישאו דרך הרבנות בישראל. כל עוד תישארו ביחד, הרבנות לא תכנס לכם לנישואים ולחיים. זוג שבוחר להינשא שלא דרך הרבנות למרות שהרבנות לא שמה מכשולים בדרכו, עלול, יחד עם זאת, למצוא את עצמו מתמודד עם גירושים סטייל הרבנות

חתונה ללא רבנות בקפריסין

במשרדנו, המוביל בתחום עריכת דין, אנו מציעים שירותים לחונה בקפריסין:

  • תרגום תמציות רישום בחינם.
  • חותמת נוטריון בעלות הממשלתית הקבועה.
  • חותמת אפוסטיל: שירות שליחים ללא תשלום.
  • משלוח מהיר דרך UPS לנקודות חלוקה מועדפות.
  • הכנת מסמכים לזוגות רווקים במחיר ממשלתי.


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תשלום לחבילת נוטריון:

    לאחר שליחת הטפסים יש לשלם על השרות.

    878 ש"ח תרגום זוגי

    578 ש"ח תרגום יחיד

    פוחדים לשלם כי אתם לא מכירים אותנו? אנחנו מבינים אותכם. אין לכם מה לדאוג יש לכם אחריות על השרות שלנו, בכל בעיה תוכלו לקבל את הכסף חזרה : הגנת הקונה של paypal

    בנוסף תוכלו לשלוח לנו רק את המסמכים ולאחר שניצור איתכם קשר תוכלו להשלים את התשלום. תמיד תוכלו ליצור איתנו קשר במייל 

    [email protected] בכל שאלה או בעיה.

    הסקירה בוחנת את החוויה הייחודית של חתונה בשנת 2024 בקפריסין ללא רב, ומאתגרת את הנורמות המסורתיות. יצירה זו מתמקדת בפרטי הטקס, ההכנה והלוגיסטיקה הכרוכה בכך, ההשלכות על הזוגיות והאורחים, והמשמעות התרבותית של חתונה כזו בעולם של היום.

    הדרך הלא שגרתית: למה חתונה בלי רב?

    בשנים האחרונות הולכת וגוברת מגמה של זוגות שבוחרים בטקסי חתונה לא מסורתיים שלא מעורבים בהם רב. מגמה זו הפכה לבולטת במיוחד ביעדים כמו קפריסין בשנת 2024. ישנן סיבות שונות מדוע זוגות עשויים לבחור ללכת בדרך הלא שגרתית הזו. ראשית, ייתכן שלחלק מהזוגות אין זיקה דתית חזקה או שהם עשויים לבוא מרקע דתי שונה, מה שהופך את זה פחות חשוב להם שיהיה רב עורך את הטקס. בנוסף, זוגות עשויים להעדיף טקס אישי ואינטימי יותר המשקף את סיפור האהבה והערכים הייחודיים שלהם, במקום לדבוק במנהגים דתיים מסורתיים. יתר על כן, זוגות מסוימים עשויים לגלות שחתונה ללא רב מאפשרת להם יותר גמישות וחופש בתכנון היום המיוחד שלהם, מכיוון שהם אינם מחויבים להנחיות ולטקסים דתיים. לבסוף, זוגות עשויים פשוט לרצות להתנתק מהמוסכמות וליצור חווית חתונה שהיא באמת שלהם, תוך שהיא מאמצת את הרעיון של חגיגה מודרנית וכוללת של אהבה.

    נוף פנורמי של מקום החתונה המשקיף על החופים היפים של קפריסין
    נוף פנורמי של מקום החתונה המשקיף על החופים היפים של קפריסין

    הכנה ולוגיסטיקה: מה צריך כדי לארגן חתונה כזו?

    כאשר עורכים חתונה ללא רב בקפריסין בשנת 2024, ישנם מספר היבטים מרכזיים שזוגות צריכים לקחת בחשבון כדי להבטיח אירוע חלק ומוצלח.

    • 1. מציאת נושא משרה חלופי:
      ללא רב, זוגות יצטרכו למצוא נושא משרה חלופי שיוביל את הטקס. זה יכול להיות חבר קרוב או בן משפחה המורשה לערוך חתונות או פקיד חילוני שמתמחה בטקסים לא דתיים. חשוב לבחור בקפידה מישהו שמבין את החזון של בני הזוג ונוח לו לערוך טקס שעלול להיות לא שגרתי.
    • 2. התאמה אישית של הטקס:
      אחד היתרונות בקיום חתונה ללא רב הוא החופש להתאים את הטקס כך שישקף את האמונות וההעדפות של בני הזוג. זוגות יכולים לשלב טקסים משמעותיים, קריאות ונדרים המהדהדים אותם באופן אישי. הם עשויים לבחור לשלב אלמנטים מתרבויות שונות או ליצור מסורות חדשות לגמרי. רמה זו של התאמה אישית דורשת תכנון ותיאום קפדניים כדי להבטיח שהטקס יזרום בצורה חלקה.
    • 3. דרישות משפטיות:
      על בני זוג גם לוודא שהחתונה שלהם מוכרת כחוק. הדבר כרוך בקבלת רישיון הנישואין הדרוש וביצוע ההליכים המשפטיים של המדינה בה הם מתחתנים, במקרה זה, קפריסין. מומלץ לחקור את הדרישות והתקנות הספציפיות מבעוד מועד כדי למנוע סיבוכים של הרגע האחרון. עבודה עם מתכנן חתונות או רכז חתונות מקומי יכולה להיות מועילה בניווט בהיבטים המשפטיים ובהבטחת ציות לחוקים המקומיים.

    חווית החתונה: במה היא שונה מטקסים מסורתיים?

    חתונה ללא רב בקפריסין בשנת 2024 מציעה חוויה ייחודית ולא מסורתית לזוגות ולאורחיהם.

    ראשית, היעדרותו של רב מאפשרת טקס אישי ואינטימי יותר. לזוגות יש את החופש ליצור טקס שמשקף באמת את סיפור האהבה והערכים שלהם. הם יכולים לשלב אלמנטים בעלי משמעות עבורם, בין אם זה כתיבת נדרים משלהם, כולל טקסים מיוחדים, או שיתוף יקיריהם בטקס. התאמה אישית זו מוסיפה נופך מיוחד וגורמת לחתונה להרגיש יותר אותנטית ואמיתית.

    שנית, ללא האילוצים הדתיים המסורתיים, לזוגות יש הזדמנות לחקור ולשלב מסורות תרבותיות או טקסים שונים בטקס שלהם. הם יכולים לשאוב השראה מהמורשת שלהם, לשלב מנהגים משני הצדדים של המשפחה או לחקור מסורות חדשות לגמרי. מיזוג תרבותי זה מוסיף עושר וגיוון לחוויית החתונה, ויוצר חגיגה בלתי נשכחת וכוללת לכל המשתתפים.

    לבסוף, בחתונה ללא רב יש הרבה פעמים אווירה נינוחה ובלתי רשמית. ללא המבנה הנוקשה של טקס דתי מסורתי, זוגות יכולים לבחור לערוך אירוע נינוח ונינוח יותר. זה מאפשר גמישות רבה יותר בתזמון, בפורמט ובאווירה הכללית של החתונה. זוגות יכולים לבחור בטקסים תחת כיפת השמיים, חתונות נושאים או מקומות ייחודיים שאולי אינם קשורים לחתונות באופן מסורתי. תחושת החופש והבלתי פורמליות הזו יוצרת אווירה מהנה ומהנה, שבה האורחים יכולים באמת להירגע ולחגוג את אהבתם של בני הזוג.

    רגע מרגש במהלך הטקס שמייחד אותו מחתונות קונבנציונליות
    רגע מרגש במהלך הטקס שמייחד אותו מחתונות קונבנציונליות

    השלכות תרבותיות: כיצד מגיבה החברה לנישואים לא מסורתיים אלה?

    חתונה ללא רב בקפריסין בשנת 2024 עשויה לעורר תגובות מעורבות מהחברה. מצד אחד, יש מי שמאמץ וחוגג את הרעיון של נישואים לא מסורתיים. הם רואים בזה ייצוג של האינדיבידואליות של בני הזוג והחופש שלהם ליצור חתונה שמתיישרת עם האמונות והערכים שלהם. אנשים אלה מעריכים את הגיוון וההכלה שמגיעים עם התנתקות מטקסים דתיים מסורתיים.

    מצד שני, ייתכן שיש כמה מחברי החברה הרואים בחתונות לא מסורתיות חריגה מהנורמות התרבותיות והדתיות. הם עשויים לפקפק באותנטיות או בתקפותה של חתונה ללא רב, במיוחד אם היא חורגת מהמנהגים הדתיים או התרבותיים שלהם. אנשים מסוימים עשויים להחזיק באמונות שמרניות ולהיאבק לקבל או להבין חתונות שאינן דבקות בטקסים מסורתיים.

    עם זאת, חשוב לציין שהשקפות חברתיות מתפתחות, וישנה קבלה והערכה גוברת לחתונות לא מסורתיות. כאשר זוגות ממשיכים לבסס את האינדיבידואליות שלהם ולעשות בחירות המשקפות את האמונות האישיות שלהם, החברה מסתגלת בהדרגה והופכת לפתיחות יותר. ניתן לראות בחתונות לא מסורתיות חגיגה של גיוון, המאפשרת לזוגות לכבד את הרקע והמסורת הייחודיים שלהם.

    לסיכום, חתונה ללא רב בקפריסין מציעה לזוגות הזדמנות לעצב את הטקס שלהם, ובכך ליצור חוויה אישית ומשמעותית יותר. עם זאת, חתונות כאלה מאתגרות גם נורמות וציפיות מסורתיות, מה שעלול ליצור מתח ואי נוחות בקרב אורחים מסוימים. ככל שהחברה המודרנית ממשיכה להתפתח, ברור שהמושג חתונה מסורתית ימשיך להיות מוגדר מחדש.

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה