חתונה אזרחית

כל המידע במקום אחד

 

 

כל המידע שצריך כידי להתחתן בחתונה אזרחית בארץ או בחו"ל. כולל כל המידע לזוגות המעוניינים להיות ידועים בציבור ללא חתונה.

 

ההחלטה להתחתן בחתונה אזרחית יכולה להיות מבלבלת כשאין לכם את כל המידע הדרוש כידי לקבל החלטה.

החלטנו לרכז לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו לחתונה אזרחית במקום אחד – נישואים אזרחיים בארץ ובחו"ל , הסכם קדם נישואין, תצהיר לחיים משותפים, הסכם ממון, זכיות הניתנות כידועים בציבור, זוגיות וילדים, כלכלית, ירושה, פנסיה, ביטוח לאומי, חסרונות של חתונה אזרחית וידועים בציבור, טקס חתונה חילוני, טקס חתונה אלטרנטיבי, זוגיות גאה

 

חתונה אזרחית

כל המידע במקום אחד

 

 

כל המידע שצריך כידי להתחתן בחתונה אזרחית בארץ או בחו"ל. כולל כל המידע לזוגות המעוניינים להיות ידועים בציבור ללא חתונה.

 

ההחלטה להתחתן בחתונה אזרחית יכולה להיות מבלבלת כשאין לכם את כל המידע הדרוש כידי לקבל החלטה.

החלטנו לרכז לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו לחתונה אזרחית במקום אחד – נישואים אזרחיים בארץ ובחו"ל , הסכם קדם נישואין, תצהיר לחיים משותפים, הסכם ממון, זכיות הניתנות כידועים בציבור, זוגיות וילדים, כלכלית, ירושה, פנסיה, ביטוח לאומי, חסרונות של חתונה אזרחית וידועים בציבור, טקס חתונה חילוני, טקס חתונה אלטרנטיבי, זוגיות גאה

 

מעונינים לקבל פרטים על חתונה בקפריסין?

חתונה שמוכרת במשרד הפנים וניתן לעשות ביום אחד!

השאירו פרטים עכשיו

    שם + משפחה של צד א (חובה)

    שם + משפחה של צד ב (חובה)

    האימייל: (חובה)

    מספר טלפון לבירורים

    מתי הייתם רוצים לטוס?



    חתונה אזרחית בישראל – נישואים אזרחיים בחו"ל

     

    מעונינים לבצע טקס חתונה בחו"ל צרו איתנו קשר עכשיו – 0515544300

    חתונה אזרחית בישראל הופכת בשנים האחרונות לפופולארית יותר ויותר . באופן אישי אני ואישתי החלטנו על חתונה אזרחית כיון שלא התחשק לנו לעבור בבירוקרטיה של חתונה דתית.

    כיום בשנת 2018 ישנם כמה וכמה פתרונות קלים העוזרים לנו להתחתן בקלות.

    יש כמה סיבות לא לעבור ברבנות – סיבה של עיקרון, פסולי חתנוה כמו עולים חדשים שלא מוגדרים יהודים או זוגות מעורבים, זוגות שהחליטו להתחתן בחתונה רפורמית או קונסרבטיבבית.

    בשנים האחרונות ישנה עליה חדה בזוגות הבוחרים להתחתן בחתונה אזרחית לדוגמה בשנת 2017 התבצעו מעל ל15,000 חתונות אזרחיות במדינות ישראל.

    עד לפני כמה שנים רוב הזוגות היהודים היו נישאים בחתונה יהודית כשרה, אבל בשנים האחרונות ישנה מגמת עליה חדה של זוגות יהודים המעדיפים להתחתן בחתונה אזרחית.

    הרבה מאוד מן הזוגות היהודים אשר יכולים להתחתן ברבנות בוחרים לא להתחתן שם, כל אחד מן הסיבות שלו, מה שמביא אותנו לתופעה חדשה של אלפי זוגות מתחתנים בחתונה אזרחית מתוך בחירה חופשית.

    לצערנו בשנת 2018 עדין לא ניתן לקיים חתונה אזרחית במדינת ישראל מה שמאלץ אותו הישראלים לקבל את השרות הכל כך מבוקש ממדינות אחרות כמו קפריסין ( המדינה בה רוב הישראלים מחליטים להתחתן באופן אזרחי).

    במקרה זה החתונה האזרחית מתבצעת בבניין העירייה ב24 יעדים שונים בקפריסין. את החתונה מבצע פקיד העירייה האחרי לכך בטקס נחמד וקצר.

    הגדרת נישואים אזרחיים?

    נישואים אזרחיים הם נישואים שאינם דתיים אלא נישואים בטקס אזרחי. ישנן מספר אפשריות לבוחרים להתחתן מחוץ לרבנות – נישואים אזרחיים בחו"ל, נישואים באמצעות הסכם זוגיות או תצהיר לחיים משותפים, נישואים בארץ בטקס חילוני  רפורמי או קונסרבטיבי. בכל בחירה התהליך יהיה שונה גם במעמד וגם לא עלינו בתהליך הגירושים.

    אם אתם שוקלים להתחתן בנישואים אזרחיים, אתם ודאי תוהים מה האפשרות הטובה ביותר לכם ורוצים לדעת את כל הפרטים בנוגע לכל אחת מהאופציות. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, נשתדל לתת לכם את כל המידע על חתונה אזרחית.

    מדריך חתונה לחתונה אזרחית בקפריסין ניתן למצא כאן 

    המדריך מעודכן לשנת 2023
    .

    
    

    למה לא ניתן להתחתן בחתונה אזרחית בישראל?

     

     

    בישראל של שנת 2018 עדיין אין אפשרות לערוך נישואים אזרחיים . נישואים שנערכו במדינת ישראל מוכרים על ידי הרשויות בישראל רק אם נערכו על ידי פקיד אשר הוסמך באופן רשמי על ידי אחת מהרשויות הדתיות בישראל (יהדות אורתודוקסיתנוצריתדרוזיתמוסלמית וכדומה), רק כאשר בני הזוג הם מאותו הדת, טקסי נישואים אזרחיים מאושרים רשמית על ידי הרשויות בישראל אך ורק אם נערכו מחוץ לגבולות ישראל.

    בשנים האחרונות נערכו עשרות דיונים בממשלת ישראל על אישור נישואים אזרחיים.  המתנגדים טוענים כי לאפשר לזוגות להתחתן בנישואים אזרחיים במדינת ישראל תפצל את האוכלוסייה לשניים – אלו שיוכלו לשאת יהודים ואלו שלא יוכלו, ותגרום לפגיעה באחדות העם ובצביונה היהודי של המדינה. מנגד התומכים טוענים שיש לאפשר לזוגות לנהל את טקס הנישואים הפרטי שלהם כרצונם ואין לכפות עליהם טקס שאינו מקובל עליהם. בנוסף, נטען כי נישואים אזרחיים המתבצעים בחו"ל נותנים מענה לזוגות שאינם יכולים להנשא בנישואים דתיים לדוגמה: פסולי חיתון, בני דתות שונות, חסרי מעמד דתי וזוגות חד מיניים.

    בשנת 1953 נקבע החוק הישראלי שקובע כי נישואים וגירושים יהודיים ניתנים לסמכות שיפוט ייחודית של בתי הדין הרבניים. מה שאומר לנו שכל חתונה במדינת ישראל צריכה לעבור דרך הרבנות אחרת לא תתקבל. זוגות ישראלים אשר מבצעים חתונה אזרחית אצל גופים המבצעים טקסים של חתונה אזרחית אינם יכולים להירשם כזוג נשואי במשרד הפנים על פי חוק.

    בשנת 2002 היה נראה כאילו מסתמנת התחלה של אפשרות להתחתן חתונה אזרחית גם בארץ, דרך השגרירויות הזרות. נכון לעכשיו, האפשרות נתונה רק לזוגות שהם פסולי חיתון על-פי הרבנות, וכן ההסדר פועל רק דרך השגרירות הרוסית.

    במדינת ישראל יש זוגות שדתם אינה מאפשרת להם נישואים בישראל, זוגות אלו נאלצים לצאת ולהתחתן במדינות אחרות (יותר מ-5,000 בני זוג, המהווים כ-7% מכלל הנישאים, נישאים בנישואים אזרחיים בחו"ל מדי שנה), או מוותרים על זכותם להינשא ונשארים במעמד שלידועים בציבור. ההערכה היא שכ-350,000 מאזרחי מדינת ישראל אינם יכולים להינשא בשטחה בשל כך.

    אוכלוסייה זו כוללת יהודים פסולי-חיתון (נישואי כהן וגרושהממזרים וכו'), נישואי בני דת אחרת עם יהודים, נישואי אנשים חסרי דת או שעדתם הדתית אינה מוכרת בחוק הישראלי (למשל יהודים רפורמיים, קונסרבטיבים וקייסים (אתיופים)), משפחות חד-מיניות וכן אזרחים שלא מעוניינים להינשא באמצעות הרבנות הראשית למרות שאין להם מניעה הלכתית לכך.

    אמנם ה"הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם" של האו"ם שאושררה גם על ידי ממשלת ישראל, הקובעת כי "כל איש ואישה שהגיעו לפרקם, רשאים לבוא בברית-הנישואין ולהקים משפחה, ללא הגבלה מטעמי גזע, אזרחות או דת …" (סעיף 16). לעומת זאת, לפי ההלכה היהודית ישנה חובה להינשא אך ורק בדרכים מסוימים ועל – כן ישנו מתח והתפלמסות בין החוגים הדתיים לבין החוגים הליברליים במדינה.

    אם להיות ריאליים, נישואים אזרחיים אינם עומדים על הפרק בממשלה הנוכחית, כשם שלא עמדו על הפרק בממשלה הקודמת, ובממשלות שלפניה. כולן היו נאמנות למכתב הסטטוס־קוו של בן גוריון, או בעצם ליציבות הקואליציה. ריאלי יותר לשער כי כוחות השוק ימשיכו לשחוק את מונופול הרבנות, ירחיבו את השימוש בהסדרים אזרחיים בין בני זוג ויעודדו זוגות לפנות לרבנים ועורכי חופות הפועלים באופן עצמאי.

    חוקי מדינת ישראל חתונה אזרחית
    חתונה אזרחית הבחירה של הצעירים

    חתונה אזרחית – הבחירה החדשה של הזוגות בישראל

     

     

     

    לא מזמן ערכה עמותת חדו"ש (לחופש דת ושוויון) סקר בנושא מעמד הנישואים האזרחיים בארץ. כחלק מהסקר, נשאלו צעירים יהודים מרחבי הארץ כיצד הם היו מעוניינים להינשא: ברבנות – או בחתונה אזרחית.

    התוצאה הייתה מפתיעה מאוד ! כ-55% מהנשאלים הביעו רצון לעבור לאלטרנטיבה של הליך נישואים אזרחי מחוץ לרבנות.

    בפועל היום מעל 25% מהמתחתנים היהודים בישראל עושים זאת לאא מעבר ברבנות. כן כן 25% כבר קיבלו החלטה ולא מחכים שמהוא יקרה כאן. כתוצאה מהזינוק החד בשנים האחרונות במספר זוגות המתחתנים מחוץ לרבנות, אנו רואים פריחה אדירה במספר החלופות המוצעות לזוגות המתחתנים – חתונה אזרחית, חתונה בחו"ל ,חילונית, חתונה רפורמית,חתונה מסורתית, הסכם משפטי או חתונה שעורכים חברים. מבחר לא מבוטל של אופציות שהופיעו בשנים האחרונות לבחירת דרך ההתחייבות שכל זוג בוחר בה להצהיר את אהבתו. אופי המתחתנים משתנה גם הוא: לא מדובר כבר, כבעבר, בצעירים בעלי מאפיינים דומים, אלא בזוגות מכל רחבי הארץ – בני עדות שונות ואזורי מגורים מגוונים – שמבקשים לעצב את אופי ומהות המחויבות הזוגית שלהם בעצמם.

    שנישואין אזרחיים הופכים נפוצים יותר ויותר ומספר המתחתנים עולה משנה לשנה וזוגות טריים רואים את חבריהם מתחייבים אחד לשני ללא רבנות בחתונה אזרחית ולא נפגעים מזה. בנוסף הדור הישן יותר (ההורים שלנו), רואים שחתונה לא אורתודוקסית לא הופכת את הילדים שלהם לפחות יהודים, או ישנה פגיעה אזרחית בהם. התוצאה היא שהיקף הנישואין האזרחיים האלטרנטיביים גדל בקצב שלא נתפס. אנחנו מדברים על מספר שנים מועטות עד שמרבית הזוגות היהודים בישראל יצהירו אמונים באופן הדדי, יהודי ושוויוני מחוץ למסגרת הרבנות.

    חתונה אזרחית לעלייה הרוסית

    אחד הבעיות הקשות במדינת ישראל היא חתונה אזרחית של עולים חדשים בעיקר בחבר המדינות העצמאיות  מכונה לעתים קרובות "העלייה הרוסית" אזרחים עולים או ילדיהם אשר נולדו בארץ , משרתים בצבא, משלמים מיסים ו ממלאים את כל חובותיהם האזרחיות והלאומיות ולמרות זאת עדיין לא יכולים להתחתן במדינה שלהם.

    כיום יש מעל 300  עולים מחבר העמים שלא יכולים להתחתן בארץ נתון מרגיז ומכעיס שרק גורם לנו לחשב פעמים על המדינה שאנחנו חיים בא.  מתוך 300 אלף ישנם כ 100 אלף יהודים יהודים על פי ההלכה אבל מתקשים להוכיח את יהדותם מול הרשויות במיוחד מול הרבנות הראשית. למרות במשרד הפנים הם מוכרים כיהודים לכל דבר בג"צ אישר והרבנות לא, כך שאי אפשר להתחת,. אז למה לא להתגייר אתם שואלים? רבים מהעולים לא מוכנים לשמוע על גיור וחלקם מגדירים אותו כ"תהליך טראומתי, לא נעים ופוגע באישיות והכי חשוב הם לא חייבים להתגייר לא בא להם, כל אדם שיעשה מה שהוא רוצה אנחנו חיים במדינה חופשית לא?

    חתונה אזרחית לזוגות מעורבים

    זוגות מעורבים מוגדרים כזוג בהם אחד הצדדים אינו יהודי ולכן הרבנות איננה מוכנה לחתן אותם.חוץ מעלייה הרוסית עליה דיברנו ישנם בשנים האחרונות ישנם הרבה זוגות מעורבים כתוצאה מכך שהישראלים נפתחו לעולם, ומרבית הצעירים טסים לגלות את העולם. ולאיתם חוזרים עם בן או בת זוג חדשה או מבינים שלהתחתן עם בן זוג לא יהודי לא נורא כל כך בימינו, וכאשר ישנה עליה במספר הזוגות המעורים כך גם ההתנגדות של ההורים יורדת מה שמעלה את אחוז המתחתנים. כיום, מחקרים מראים שאחד מבין עשרה זוגות ישראלים הוא זוג מעורב.

    שירותי משפט לנשואים אזרחיים

    • ליווי ויעוץ משפטי לזוגות ויחידים אשר נישאו בנישואים אזרחיים
    • גירושין וגט לחומרא בין זוגות אשר נשאו בנישואים אזרחיים וכל הסוגיות הכרוכות בהם: מזונות ילדים ואישה, הסדרי ראייה, אפוטרופסות, קביעת שם וכד'.
    • הסכמי נישואים אזרחיים: תעודת זוגיות, הסכמי חיים משותפים, הסכמי ממון, הסכמי רכוש, הסכמי הורות.
    • צוואות נישואים אזרחיים, לרבות ניהול מו"מ להתנגדויות לביצוע צוואה/ירושה בה נכללים יורשים מנישואים אזרחיים.
    • רכוש, שיתוף נכסים וניהול משק בית כנשואים אזרחיים
    • ייצוג משפטי וליטיגציה מקצועית בכל ערכאות המשפט
    • גישור בסכסוכם בין בני זוג שנשאו בנשואים אזרחיים, במטרה להניב פשרות והסכמים המספקים מענה הולם ומוסכם על כל הצדדים.
    • ועוד
    עו"ד נוטריון אירנה פיין מעניקה שירותי משפט מקצועיים בתיקי נשואים אזרחיים, תוך גיוס כל המשאבים למען הלקוח ויקיריו, בהיבט המקצועי והאישי כאחד ועד למיצוי מלוא זכויותיו החוקיות, ולשביעות רצונו הגבוהה.

    איזה פתרונות יש לנו היום לחתונה אזרחית?

     

     

    חתונה אזרחית בחו"ל

    כיום החלופה לנישואים דתיים העוברים ברבנות  היא נישואים אזרחיים בחו"ל והם מיועדים למי שאינו מעוניין לעבור ברבנות או למי שמנוע מלהתחתן בארץ.

    כאשר זוג מחליט להתחתן בנישואין אזרחיים בחו"ל, במשרד הפנים חלה החובה לרשום אותו כנשוי במרשם האוכלוסין. זו בעצם הדרך היחידה כיום לעקוף את הרבנות. עלות חתונה בחו"ל היא משהו משתנה ותלוי בהרבה גורמים יש לחשב את מחירי הטיסות ליעד המבוקש, השהייה במקום של שני בני הזוג ותעריפי האגרות המקומיות של רישום הנישואים.

    טווח המחירים כיום לחתונה אזרחית נעים בין 300-600 דולר בממוצע לאדם המחיר כולל עליות הכנת מסמכים,תשלום אגרות ועלות עריכת הטקס. הכל תלוי במדינה בה נערכת החתונה. האופציה הזולה, הקרובה והפופולרית כיום היא כמובן קפריסין.

    הכרה בחתונה אזרחית בחו"ל

    משרד הפנים מכיר בנישואים שנערכו בחו"ל, בתנאי שהזוג הטרי יוכל להציג תעודת נישואין מהדינה בה התחתנו ואותה מדינה מכירה באותו זוג כזוג נשואי. לאחר הצגת תעודת הנישואים, יכול הזוג להירשם במשרד הפנים כזוג נשוי ולשנות את סטטוס תעודת הזהות. זכיות הזוג זהות לזכיות זוג שהתחתן ברבנות.

    יתרונות החתונה האזרחית בחו"ל

    התהליך פשוט ומהיר בעלות סבירה, מדינת ישראל מכירה בנישואים אלה באופן מלא ורושמת זוגות שנישאו בחו"ל כנשואים במשרד האולוסין דבר המעניק לזוגות את מלוא הזכויות כאילו התחתנו ברבנות.

    בדרך לחתונה האזרחית עוברים בקפריסין.

    בשנים האחרונות מככבת קפריסין במקום הראשון כמדינה בה מתחתנים הכי הרבה ישראלים שהחליטו לא להתחתן ברבנות. הטיסה הקצרה שנמשכת רק 40 דקות והזמינות של 10 טיסות ביום המאפשרות לבצע חתונות בזק ביום אחד בעלות הנמוכה ביותר משאר המדינות המאפשרות חתונה אזרחית הפכה את קפריסין להיות מלך החתונות האזרחית. בנוסף לכך הבינה הבינו בעיריות בקפריסין את הפוטנציאל  הכלכלי הגלום בשוק בישראל מה שגרם לתחרות בין העיריות השונות ולשיפור התנאים, קיצור טורים, והגמשה בתהליך. יש אפילו עיריות אשר מציאות לקחת אותך מהמלון להתחתן בעירייה ולהחזיר אותך למלון לאחר הטקס וכל זה על חשבונם.

    למדריך המלא : איך להתחתן בקפריסין 

    מומלץ הסכם קדם נישואין – גם בחתונה אזרחית

    הסכם קדם נישואין או בשמו הנוסף הסכם לכבוד הדדי הוא חוזה הנערך בין בני זוג בדרך כלל לפני שלב הנישואין במטרה לעזור  לזוגות לשמור על הגינות וכבוד ביחסים בינהם.

    בהסכם נישואין אין צד כלכלי כמו בהסכם ממון אלה הסכם להבנה הדדית בלבד. ההסכם בא לסכם מראש סוגיות ובעיות אשר עשויות להיות שנויות במחלוקת בין בני הזוג באם יחליטו להיפרד באחד מן הימים. ההסכם מבטיח שגם במקרה של פרידה, הפרידה תעשה בכבוד בין שני בני הזוג במינימום בעיות בעיקר ברבנות.

    החתימה על הסכם קדם נישואין אינו חובה, אולם בשנים האחרונות הדבר נעשה מקובל יותר ויותר במיוחד לאור העובדה שכמות המתחתנים בחתונה אזרחית עלתה פלאים מהסיבה בה הזוג איננו מעוניין לעבור דרך הרבנות, אבל למרות הרצון להתחמק מן הרבנות בחתונה במקרה של גירושים עדין יהיה צורך לעבור שם. לכן הסכם קדם נישואין מבטיח שהגירושים יעברו בצורה חלקה ושוויונית  ברבנות.

    להסכם קדם נישואין יש תוקף בבית משפט וברבנות כאחד אשר נועד לתקן את אי שוויון הקיים על פי ההלכה היהודית בין הבעל לאישה, ההסכם בא לפתור מצב בו אחד מבני הזוג מסרב לאורך זמן לתת לבת/ן זוגו גט או מתנה זאת בתשלום מחוץ לכותלי בית המשפט.

    את ההסכם יש לחתום מול נוטריון מסמכים אשר נחתמו ללא חתימת נוטריון לא יקבלו תוקף משפטי לכן חתימה על הסכם מסוג זה מול עו"ד שהוא לא נוטריון לא יתקבל אחר כך בבית המשפט או ברבנות. במידה וההסכם נחתם לאחר הנישואין ניתן לאשרו אל מול בית המשפט לעיני משפחה או בפני בית הדין הרבני בלבד.

    הסכם קדם נישואין

    עלות חתימת נוטריון , המחיר כולל :

    הסכם בשני עותקים נוטריונים.

    הסכם סטנדרטי ללא שינוים

    ניתן להכניס שינויים בתוספת שתשלום.

    המחיר – 700 שקלים לשני העותקים

    לקבלת השרות יש למלא את הטופס

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      טלפון

      ההודעה שלך



      ניצור איתכם קשר לאחר שליחת הטופס.

      החתימה מתבצעת במשרדי הנוטריון.

      בכל שאלה או בעיה ניתן ליצור קשר

      ידועים בציבור

      בישראל מעמדם של ידועים בציבור הוא הטוב ביותר בעולם המערבי. כמאט ולא נמצא ההבדל בין ידועים בציבור לנשואים בישראל והוא בעיקר בירוקראטי. במדינה חיים עשרות אלפי זוגות ידועים בציבור והם זכאים לכל הזכויות שלהם זכאים הזוגות  הנשואים. הפלוס הגדול ביותר הוא הפרדה (שזה לא יקרה לעולם) אבל הרבנות מחוץ לתמונה ואפשר לעשות באופן אמצעי או דרך בית המשפט.

      אז למה לנו לא להירשם ברבנות?

      ידועים בציבור

      יש לכך המון סיבות, לא נצליח להכניס את כולן לרשימה אבל נעבור על העיקריות . נתחיל בכך שלא כולם יכולים להירשם ברבנות. אם נולדתם בארץ, אתם לא מאומצים, ואתם לא ברשימת הממזרים אז אתם באזור הבטוח ויכולים להירשם ברבנות ( למרות שלא באת כידי ובהמשך הכתבה תבינו למה) . אבל אם נולדתם, למשל, רוסיה או אתיופיה, אז תצטרכו להוכיח שהוריכם רשומים בקהילה יהודית שמוכרת על ידי רב אורתודוקסי. אם נולדתם ברוסיה, תהיו חייבים להוכיח שסבתא שלכם הייתה יהודייה, גם אם צריך בשביל זה לגרור אותה לבית הדין הרבני, ואם נולדתם בארגנטינה, והמסמכים שלכם, כמו של רבים, נשרפו בפיגוע בשגרירות ב-1992, אתם בכלל בברוך.

      יש כמובן עוד סיבות רבות כמו העובדה שלרבנות אין שום הערכה לתפיסת העולם החילונית. אני לא יודע מתי בפעם האחרונה פגשתם פקיד בבית הדין הרבני אבל הזלזול המוחלט בהשקפת עולם חילונית, דמוקרטית ופמיניסטית, שמשותפת לרובנו היא מזעזעת. הפרצופים שהם מציגים לכם על כך שגרתם יחד לפני שהחלטתם להתחתן, מעצבן אותם שהאישה משכילה ובעלת דעה, הם בזים לעולמכם הערכי ולתפיסת היהדות שלכם,ובאופן עקרוני הם רואים בכם יהודים סוג ב'. אז למה להסכים להיות מושפלים?

      הגדרת ידועים בציבור

      ידועים בציבור הם בני זוג שהיחסים ביניהם דומים ליחסים בין בני-זוג נשואים, אך הם אינם נחשבים לנשואים מבחינה משפטית.

      למרות ההגדרה המשפטית עדיין במדינת ישראל של 2018 אין הגדרה קבוע בחוק. המעמד של ידועים בציבור נתהווה מכוח המציאות הדרשה הכרה גם בזוגות המעוניינים לחיות את חיים בזוגיות אבל לא יכולים או לא מעוניינים להתחתן.  הגדרת זוג כידועים בציבור אינו משנה את הסטאטוס במשרד הפנים ועדיין יהיו רשומים כרווקים. כיום ניתן להירשם כידועים בציבור במוסדות שונים כמו בנקים, ביטוח לאומי, חוקים סוציאליים, ירושות ועוד.

      ההוכחה כידועים בציבור

      בני זוג המעוניינים להיות מוכרים כידועים בציבור לצורך קבלת זכויות סוציאליות, זכויות ירושה ואחרות הקבועות בחוק, נדרשים להוכיח את דבר היותם ידועים בציבור. הדרך הפשוטה ביותר היא חתימה מול נוטריון על תצהיר לחיים משותפים.

       ידועים בציבור לעומת נשואים  

      מהם ההבדלים בין נשואים לבין ידועים בציבור? האם מי שלא רשום במשרד הפנים כנשואי מפסיד משהו? ולמה בכלל שווה כל כך להיות מוכרים על ידי המדינה, פרט לסטאטוס הנחשק "נשוי" בתעודת הזהות?

      תנאי בסיס כידועים בציבור

      תנאי בסיסי כהכרה בהגדרה ידועים בציבור הוא ניהול חיים משותפים.

      כיצד בודקים חיים משותפים?

      חיים משותפים ניתן לבדוק לפי כמה מרכיבים כמו: מחיים אינטימיים כמו זוג נשואי המושתתים על יחסי של אהבה,חיבה, מסירות ונאמנות, המראה שהם קשרו את גורלם זה בזה.

      ניהול משק בית משותף המגיע מחיים משותפים ולא מתוך נוחות או צורך אישי אלה מתוך רצון לקיים חיי משפחה משותפים כנהוג אצל זוג נשואי.

      חיים משותפים באים להראות שהקשר שיש בנכם הוא אמיתי ולא רומן חולף, ששם מהות הקשר הוא קיום יחסי מין ו"הטבות" כספיות אשר נובעות מן הקשר.

      זכיות הניתנות לידועים בציבור

      ידועים בציבור זכאים היום לזכויות סוציאליות כמאט זהות לזוגות נשואים.

      הביטוח הלאומי וחוקים סוציאליים שונים מכירים כיום בהגדרת הידועים בציבור,. הידוע בציבור של מי שנפטר זכאי לעיתים לגמלה. יתרון בולט נוסף שמקבלים ידועים בציבור לאומת זוגות נשואים הוא הנחה בתשלומי המס, עדיף מבחינה כלכלית להירשם  כידועים בציבור זאת מכיוון שמס הכנסה מחשב לעתים הכנסת בני זוג במשותף.

      ידועים בציבור זוגיות וילדים

      זוג ידועים בציבור שמעמדם המשפטי והאזרחי הוסדר והם מחליטים להביא לעולם ילדים, מעמדם של הילדים הוא בדיוק כמו של ילדים של זוג נשוי לכל דבר ועניין. החשש של ההורים הידועים בציבור הוא שילדיהם במידה ויחליטו להתחתן ברבנות לא יוכלו לעשות זאת בגלל שהוריהם לא עשו זאת. נכון להיום כל אדם יהודי יכול להתחתן ברנות, כולל ילדים של ידועים בציבור.

      הילדים של ידועים בציבור אינם ממזרים כל עוד אמא שלהם איננה נשואה לאיש אחר.

      ידועים בציבור כתאגיד כלכלי

      זוגיות היא כנראה העסקה הכלכלית הגדולה ביותר של שנעשה בחיינו ובמיוחד במקרה של זוגות המוגדרים ידועים בציבור, זוגיות שלא זכתה להגדרה חוקית וקיים תחום אפור רחב מאוד לגבי זהות המשתייכים אליו,זוגות אשר נמצאים לפעמים בחוסר וודאות והיעדר החקיקהמוסדרת במדינת ישאראל יצרו תוצאות כלכליות מרחיקות לכת, לפעמים אפילו יותר מאשר במקרה של בני זוג נשואים .זו הסיבה שרוב בני זוג ידועים בציבור מחליטים לחתום על הסכם ממון,שמסדיר את חלוקת הרכוש של בני הזוג במקרה של פרידה.

      בנוסף רצוי לערוך צוואה חלילה ואחד מבני הזוג נפטר כך שהכול יהיה מוסדר (צוואה בה יצוו בני הזוג באופן הדדי על חלוקת רכושם זה לזו).

      כתיבתו  של הסכם הממון יכול להיות על פי בחירת הצדדים, ישנם זוגות המבצעים הפרדה רכושית מוחלטת ואחרים, מסייגים אותה, בנסיבות שונות.כל עוד הבקשה היא חוקית יהיה ניתן להכניס אותה להסכם הממון. רצוי מאוד להתייעץ לעניין זה, עם נוטריון. ללא הסדרת הסכם ממון וצוואה, יכול אחד מבני הזוג למצוא עצמו ביום אחד ללא בן הזוג השני, אם כתוצאה מפרידה או לאחר פטירת בן הזוג, כשהוא חשוף לתביעות הדורשות את רכוש בן זוגו ו/או חלקים מרכושו.

      רצוי מאוד שיהיו מוסמכים אשר מסדירים את החיים המשותפים מבחינה כלכלית, כך שכל צד יכול לשמור על רכושו ולא להיפגע כלכלית מהפרידה.

      חייב לקבל את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה או נוטריון על מנת שיהיה לו תוקף משפטי מחייב.

      ידועים בציבור ירושה

      זכויותיהם של ידועים בציבור לרשת זה את זה זהות לזכותם של בני זוג נשואים, וזאת בתנאי שאף אחד מבני הזוג הידועים בציבור לא היה נשוי לאחר בעת הפטירה, ובתנאי שאין צוואה האומרת אחרת.

      ידועים בציבור פנסיה

      במקרה שבני זוג חיים יחד כידועים בציבור, ואחד מבני הזוג הולך לעולמו, בן הזוג שנותר בחיים זכאי לזכויות הפנסיוניות שלו (קרן פנסיה, קופות גמל וכד'). בנוסף, תיתכן זכאות לקצבת שארים מהמוסד לביטוח לאומי.

      תמיד יש לבדוק באוטיות הקטנות – תקנוני קרנות הפנסיה מקנים אמנם זכויות גם לבן הזוג הידוע בציבור, אך כאשר עמית קרן הפנסיה נפטר עדיין נדרשת הוכחה כי הידועה בציבור אכן הייתה בת הזוג. ולכן רצוי להסדיר את המסמכים לפני.

      ידועים בציבור משכנתא

      כחלק מהשיקולים שלנו כבני זוג אשר מחליטים להיות ידועים בציבור הוא היכולת שלנו לקבל את הזכיות המגעים לנו גם בבנקים ובקבלת הלוואות. בחיי המציאות של ישראל, החלום להפוך לבעלי דירה משלנו בדרך כלל עוברת בבנק בלקיחת הלוואה בשם משכנתא.

      המשכנתא מחולקת לשני סוגים:

      משכנתא זכות – היא זכות לזכאי משרד השיכון שבא מקבלים גם זוגות ידועים בציבור את הזכות לקחת הלוואה לפי קריטריונים של משרד הבינוי והשיכון.

      משכנתא משלימה –  הלוואה המשלימה לנו את הסכום למימוש הזכות לקניית הדירה. זו המשכנתא שרוב הזוגות הצעירים משתמשים בה וזו הלוואה אשר נלקחת מן הבנק. החלטת הבנק על אישור ההלוואה נובע מן היכולת שלכם לתלום החזר בכל חודש. מבחינת הבנק אין הבדל בין ידועים בציבור או זוג נשוי.

      ידועים בציבור ביטוח לאומיידועים בציבור בעד ונגד

      חוק הביטוח הלאומי וכן החוקים האחרים שהביטוח הלאומי מבצע, מכירים במעמד ידועים בציבור, והם נחשבים כבני זוג נשואים לעניין זכויותיהם וחובותיהם.
      הביטוח הלאומי מכיר גם בבני זוג מאותו מין כידועים בציבור.

      בני זוג המבקשים להכיר בהם כידועים בציבור, מתבקשים למלא "שאלון לקביעת מעמד ידועים בציבור" (טופס בל/107), ולשלוח אותו אל סניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריהם. אל הטופס יש לצרף מסמכים התומכים בהצהרת בני הזוג.

      הביטוח הלאומי מאשר את מעמד בני הזוג כידועים בציבור אם הם מקיימים חיי משפחה, כלומר מערכת יחסים אינטימית, שמאפיינים אותה קשירת גורל ורצון לחיות יחדיו, וכן אם נוסף על כך, הם מנהלים משק בית משותף, לא מתוך צורך אישי, נוחות או בגלל כדאיות כלכלית, אלא כתוצאה מחיי משפחה, כנהוג וכמקובל בין בעל ואשה.

      לעתים הביטוח הלאומי הוא שיוזם את בדיקת מעמד הידועים בציבור; כשיש בידיו מידע לכאורה שבני זוג חיים יחדיו ומנהלים משק בית משותף, ומסיבות שונות בני הזוג לא פנו להסדיר את מעמדם בביטוח הלאומי כידועים בציבור.

      אם אתם זוג המקיים חיי משפחה כידועים בציבור, חשוב שתפנו אל הביטוח הלאומי כדי שיאשר את מעמדכם כידועים בציבור, ללא דיחוי.
      מעמדכם זה עשוי להשפיע על תשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח הבריאות לביטוח הלאומי וכמו כן על זכאותכם לקצבאות השונות של הביטוח הלאומי, ועל סכומי הקצבאות המגיעות לכם.

      אי דיווח על מעמדכם לביטוח הלאומי יכול לגרום לפגיעה בזכויותיכם או לצבירת חובות לביטוח הלאומי.

      בנות זוג מאותו המין

      בנות זוג מאותו המין, שקיבלו את אישור הביטוח הלאומי למעמדן כידועות בציבור (לאחר שמילאו "שאלון לקביעת מעמד ידועים בציבור" – טופס בל/107), או נשואות זו לזו לפי המידע שנרשם ברשות האוכלוסין- יכולות לפנות לתחום הביטוח והגבייה בסניף הקרוב למקום המגורים כדי לבדוק אם מגיע פטור לאחת מהם כ"עקרת בית". לשם כך עליהם למלא הצהרת בנות זוג מאותו מין ולהגישו בביטוח הלאומי.

      ידועים בציבור צה"ל

      איש/אשת קבע/גמלאי צה"ל המעוניינים לדווח על היותם במעמד "ידועים בציבור" נדרשים לערוך ולחתום על תצהיר, אשר יאומת בחתימה בפני עורך דין, ובו יצהירו שני בני הזוג כי הינם בני זוג לכול דבר ועניין, רואים עצמם בני זוג, מתגוררים יחדיו, ומנהלים חיים משותפים ומשק בית משותף. בנוסף נדרש להגיש שני תצהירים נוספים מאנשים המכירים אותם ואינם בני משפחה, אשר יצהירו כי ידוע להם כי המבקשים חיים כבני זוג.

      את הבקשה יש להגיש בכתב בצרוף שלושת התצהירים וצילום תעודות הזהות של בני הזוג למדור דיווח במופ"ת.

      לאחר אישור הבקשה במופ"ת יוזן לאיש הקבע/הגמלאי מעמדו כ"ידוע בציבור" ויופיע במחשב צה"ל פרטי בת/בן הזוג. ממועד הזנת המעמד ייהנו בני הזוג מכול הזכויות והחובות הכרוכים בכך.

      אם חלילה ייפרדו בני הזוג הם נדרשים לדווח על הפסקת מעמדם כ"ידועים בציבור" באמצעות פנייה מאומתת בתצהיר חתום ע"י עורך דין למדור דיווח במופ"ת ומעמדם יירשם באופן בו היה לפני שדיווחו על היותם "ידועים בציבור".

      ידועים בציבור אזרח זר

      ידועה בציבור של יהודי אינה יכולה לעלות לישראל עם בן זוגה מכוח חוק השבות.

      ידועים בציבור בין אזרח ישראלי לבין אזרח זר הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות , ההתקדמות הטכנולוגית והאפשריות הרבות שצצו באינטרנט לדוגמא אתרי הכריות בין בינלאומיים או הגברת העובדים הזרים והפליטים יצרו מציאות חדשה בישראל שהולכת וגוברת אם השנים.

      משרד הפנים הוא האחראי לאישור או סירוב בקשה של אדם ישראלי להיות מוכר כידוע בציבור עם אזרח זר. ברוב המקרים התהליך מתחיל בכך שמשרד הפנים מעניק מעמד זמני ולאחר מכן מעמד קבע לאזרח הזר המבקש מעמד מכוח היותו ידוע בציבור של אזרח או תושב ישראלי.

      משרד הפנים קובע הליך מורכב וארוך הליך בשם הליך המדורג ,שבסוף התהליך באם מצליחים בני הזוג לצלוח את השנים הרבות על כל הדרישות, יזכה בן הזוג הזר בהתאם לנוהל מתן מעמד לבני זוג של ישראלים

      לידועים בציבור מחיר למשתכן

      זוג ידועים בציבור צריכים למלא טופס הצהרה של זוג בדבר היותם ידועים בציבור ולחתום עליו בפני עורך דין.

      ידועים בציבור מס הכנסה

      ההבדלים בין זוגות ידועים בציבור לזוגות נשואים מבחינת חוקי המס, דווקא יכולים להוות יתרון עבור הזוגות אשר מוגדרים כידועים בציבור. מאחר שפקודת מס הכנסה מתייחסת רק לבני זוג נשואים ומחייבת אותם להגיש דיווחים משותפים על הכנסות התא המשפחתי, גם אם הם עובדים באותו העסק, ידועים בציבור יכולים לשלם פחות מס משום שהם מגישים דוחות באופן נפרד לרשויות מס הכנסה.

      מלבד זאת, ידועה בציבור שהיא אם לילדים יכולה לקבל נקודות זיכוי מס נוספות היות שהיא מוגדרת כרווקה עם ילדים ברשויות מס הכנסה. גם אבות שהם ידועים בציבור זכאים לקבל תוספת של נקודות זיכוי עבור הילדים.

       

      ידועים בציבור מזונות

      לידועים בציבור הזכות למזונות מהעיזבון עם פטירתו של אחד מבני הזוג. לשם כך דורש המחוקק כי יוכחו העובדות הבאות: חיי משפחה; משק בית משותף; שאינם נשואים זה לזה, ואף אחד מהם איננו נשוי לאחר.

       

      על ידועים בציבור חלה חובה על האב לזון את ילדיו וחזקת הגיל הרך קיימת ולפיה טובת הילדים עד גיל 6 לגור עם אמם. כדאי לדעת כי אין מזונות אישה בין ידועים בציבור אך במקרים מסוימים יכול בית המשפט לפסוק פיצוי מוגבל בזמן על מנת לאפשר לאם להסתגל למציאות החדשה ולהתארגן בהתאם, פיצוי זה נקרא מזונות אזרחיים.

      הזכות לקבלת מזונות מכירה גם בזכותם של בני זוג ידועים בציבור ליהנות מדמי הסתגלות לאחר פירוד.

      ידועים בציבור חד מיניים

      משרד הפנים מאפשר לזוגות הגאים לחתום על סטטוס "ידועים בציבור", המקנה להם את אותן הזכויות המגיעות לבני זוג הטרוסקסואלים שהחיים יחד כמשפחה, אך אינם נשואים זה לזה. כך, מדינת ישראל בעצם מנסה להכיר בזוגות החד-מיניים, למרות חוסר האפשרות שלהם להינשא; ואף מכירה בזוגות החד-מיניים שנישאו מחוץ לגבולות המדינה, כנשואים, ופעילה למען חקיקת תיקון לחוק האימוץ, שיאשר גם לזוגות בעלי אותו המין לאמץ ילדים.

      בעשור האחרון חל שינוי בתפיסה בביתי המשפט והם פוסקים על אי אפליה בין בני זוג חד מיניים לזוגות הטרוסקסואלים כל עוד הם יעמדו בכל המבחנים להכרה כידועים בציבור. את ההכרה לזוגות חד מיניים כידועים בציבור קבע בית המשפט בפס"ד דנילוביץ' ומכאן ואילך זוגות מאותו מין נחשבים לידועים בציבור כל עוד הם מנהלים משק בית משותף ומקיימים תא משפחתי וחיים במסגרת שיתוף מלאה באחווה ובאהבה.בנוסף להכרה של ידועים בציבור, מכיר בית המשפט בין השאר בזכותם של בני זוג ידועים בציבור חד מיניים לאמץ ילדים.

      המינוסים של ידועים בציבור

      הבעיה העיקרית במעמד ידועים בציבור, שאין לו הגדרה פורמאלית  במשרג הפנים ובבמשלת ישראל, ולכן התנהלות כידועים בציבור יכולים להיות מאט יותר "קשים". למרות שבמדינה יש הכרה לידועים בציבור אין ריכוז של בקשה או במילים פשוטות שאתה מתחתן ומשנה את הסטאטוס במשרד הפנים כל הרשיות מתעדכנות באופן אוטומטי, אבל שאתם ידועים בציבור יש לעבור רשות רשות ולהודיע להם שאתם ידועים בציבור. לא נורא, אבל מעצבן מאט.ותדרוש לפעמים יותר מאמץ.

      בסך הכל הבנק, הסלולרי וכמעט כל מי שאני יכול לחשוב עליו כבר די ערוכים עם הטפסים והנהלים המתאימים ואין שום בעיה, רק לעתים די רחוקות".

       

      ידועים בציבור פרידה

      אחד היתרונות כידועים בציבור הוא במקרה של פרידה. בעת פירוד בני הזוג אינם נדרשים לשתף את המדינה בעצם פירוקו של הקשר, כלומר בני זוג יהודים אינם צריכים לפנות לבית הדין הרבני כידי לקבל גט.

      כאשר זוגות הנישואים בטקס דתי רבני ונשענים רק על הכתובה ללא הסכם שנחתם מראש עלולים למצוא עצמם נתונים לסחטנות כלכלית ולמאבקים משפטיים קשים, לעיתים אף לטקס משפיל ברבנות. ידועים בציבור עורכים בדרך כלל הסכם הקובע את גובה המזונות, הסדרי הראייה והמשמורת על הילדים, חלוקת הרכוש וכל נושא אחר הנדרש לעיגון ההסכם ביניהם. הסכם פירוד של ידועים בציבור הכולל הסדרי ראייה ומשמורת על ילדים חייב לקבל תוקף משפטי בבית המשפט, אך לרוב זהו הליך משפטי קצר.

      חוק יחסי ממון איננו חל על בני זוג ידועים בציבור – חלוקת הרכוש תיעשה על פי חזקת השיתוף בנכסים ובחובות. נהוג להחיל את השיתוף על נכסים משפחתיים כמו דירת מגורים משותפת, רכב משפחתי וכדומה אבל כדי להחיל אותה על נכסים פרטיים ועסקיים יש להוכיח כי הייתה כוונה לשתף אותם. חובת ההוכחה לכך שהייתה כוונה לשתף נכסים כלשהם בין בני הזוג מוטלת על התובע

      ידועים בציבור

      עו"ד נוטריון אירנה פיין הינה מגשרת מוסמכת בעלת ותק ומקצועיות רבה במגוון תחומי משפט ובהם דיני הידועים בציבור, יעוץ וייצוג משפטי בכל ערכאות המשפט, ליטיגציה מקצועית תוך דאגה למיצוי הזכויות המשפטיות, מציאת פתרונות יצירתיים, במקצועיות, שקיפות ויושרה מעל לכל.
      ידועים בציבור הינם בני זוג המקיימים יחדיו מסגרת משפחתית אך אינם נשואים זה לזה, ההגדרה המקובלת בפסיקה, מתבססת על קיומם של שני יסודות: חיי משפחה וניהול משק בית משותף. חוק הידועים בציבור בישראל נועד להבטיח זכויות וחובות שהמדינה מעניקה לזוגות נשואים, על בני זוג אשר אינם מעוניינים או אינם יכולים להינשא כדת וכדין, כגון: בני הזוג בני אותו המין, או היות אחד מבני הזוג נשוי לאחר, זאת לרבות בני זוג הרשאים להינשא כחוק זה לזה אך אינם מעוניינים בכך. מבחינות רבות זוכים ידועים בציבור לזכויות דומות לאלה של בני זוג נשואים. עו"ד אירנה פיין וצוות משרדה המקצועי ידאגו לבניית אסטרטגיה נכונה לכל תיק ידועים בציבור לגופו, במטרה להגדיל את ההישגים המשפטיים לשביעות רצון הלקוח.

      · ליווי ויעוץ משפטי לזוגות ויחידים המוגדרים בסטאטוס ידועים בציבור

      · הסכמי ידועים בציבור: תעודת זוגיות, הסכמי חיים משותפים, הסכמי ממון, הסכמי רכוש, הסכמי הורות.
      צוואות ידועים בציבור: ניסוח ועריכת צוואות, ירושות ידועים בציבור, צווי ירושה וצווי קיום צוואה, גישור וניהול מו"מ להתנגדויות לביצוע צוואה/ירושה בה נכללים יורשים ידועים בציבור.
      מזונות ידועה בציבור, מזונות שיקומיים (שאינם לתקופת חיים), מזונות ילדי ידועים בציבור
      ילדים משותפים לידועים בציבור: אפוטרופסות, קביעת שם משפחה, מזונות ילדים ובגירים, משמורת והסדרי ראייה.
      הוכחת חיים משותפים, שיתוף נכסים וניהול משק בית כידועים בציבור
      זכויות סוציאליות לידועים בציבור: פנסיה, זכויות מס, קצבת זקנה, גמלת שאירים ועוד', ניהול התדיינות אל מול המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח, מוסדות החוק והגופים הרלוונטיים.
      ייצוג משפטי וליטיגציה מקצועית בכל ערכאות המשפט
      גישור בסכסוכי ידועים בציבור: בקיאות מעמיקה, ניסיון עשיר ומיומנויות לניהול הליכי גישור וישוב סכסוכים, על מנת להגיע לפשרות והסכמים הדדיים המהווים פתרון חכם ומקובל על כל הנוגעים בנדון.
      עו"ד נוטריון אירנה פיין מעניקה שירותי משפט מקצועיים בתיקי ידועים בציבור, תוך גיוס כל המשאבים למען הלקוח ויקיריו, בפן המקצועי והאישי כאחד לכל אורך התהליך המשפטי ולאחריו ועד למיצוי ומימוש מלוא זכויותיו החוקיות, בזמינות גבוהה ויושרה ללא דופי.

      תצהיר לחיים משותפים כך תהפוך לידוע בציבור

      זוגות רבים המחליטים לבסס את הקשר שלהם כידועים בציבור צריכים לחתום מול נוטריון המאשר את היותם בני זוג לכל דבר ועניין ומגיעים להם רוב הזכיות בדיוק כמו שמגיע לזוג נשואי.
      תצהיר בשבועה מאומתת על ידי עורך דין נוטריון, בה מצהירים בני הזוג על כך שהם חיים יחדיו, מנהלים משק בית משותף ורואים בעצמם בני זוג ידוע בציבור.
      תצהיר כזה יהווה מסמך מספיק לצורך הוכחת קיומו של התא הזוגי, היתרון של הסכם זה בכך שהוא לא חושף את ההסדרים הכלכליים האישיים והאינטימיים של הצדדים.

      יצוין כי בשונה מן הנישואין על פי הדין האישי, שבו הדין הדתי יוצר סטאטוס משפטי שמטרותיו ותנאיו נקבעים כמוסד משפטי- דתי, תפיסת היסוד של הידועים בציבור, כי מקור תוקפן של הזכויות והחובות ההדדיות של בני הזוג הוא בהסכמתם של בני הזוג להתקשר בחיים משותפים. בהתאם לכך, מקנה המסמך מעמד רשמי למשפחה של בני זוג שהסכימו, מרצונם האוטונומי, להתקשרות לחיים משותפים .

      עלות תצהיר לחיים משותפים

      משרדנו מבצע תצהיר לחיים משותפים בחתימת נוטריון וזאת כידי לחזק את המעמד המשפטי של ההסכם בינכם. ההסכם ניתן בשני עותקים אחד לכל בן זוג.
      כמו כן כאשר החתימה היא מול נוטריון לא עו"ד מעמדה בבית המשפט חזק יותר. ונחשב להסכם אמין יותר.
      עלות תצהיר לחיים משותפים על ידי נוטריון 700 ש"ח לשני עותקים.
      ישנה אפשרות לתהיר חיים משותפים מול עו"ד בעלות נמוכה יותר.

      הסכם ידועים בציבור דוגמא

      תצהיר לחיים משותפים דוגמה

      תצהיר לחיים משותפים של ידועים בציבור

       אנו החתומים מטה –

      …………, ת"ז ……………,שתיקרא להלן: "האישה"

      ו-…………….ת"ז …………..,שיקרא להלן: "הגבר",

      מרצוננו החופשי, לאחר שהוזהרנו כחוק כי עלינו להצהיר את האמת וכי נהיה צפויים לעונשים הקבועים בחוק אם לא נעשה כן, מצהירים ומסכימים בזאת כדלקמן:

      1. הננו נותנים תצהירינו זה לצורך הגשתו ל………………
      2. אנו מצהירים כי אנו מנהלים חיי אישות משנת …………….
      3. אנו מצהירים כי איננו נשואים לבני זוג אחרים
      4. אנו מתגוררים יחדיו בדירה ברחוב …………,מתחלקים בהוצאות אחזקתה השוטפות באופן שווה, ומנהלים יחדיו משק בית משותף לכל דבר ועניין.
      5. הגבר והאישה מצהירים כי הסכם זה לא נעשה כנגד תמורה כספית או אחרת, למי מן הצדדים לו.
      6. הננו מצהירים כי זהו שמינו, זוהי חתימתנו ותוכן תצהירנו לעיל אמת.

       ולראיה באנו על החתום, : ………………………

       

      הסכמי ממון כאשר רוצים גם להסדיר את הממון בזוגיות

      עו"ד נוטריון אירנה פיין הינה מגשרת מוסמכת בעלת ותק ומקצועיות רבה המתמחה בדיני משפחה ובכללם ניסוח ועריכת הסכמי ממון לסוגם, בהתאם לצרכים של כל לקוח ומתוך ההבנה כי הסכם ממון אינו חייב להתנהל כשדה קרב, שכן ניסיונה העשיר הוכיח כי ניתן להפרד ולחיות בכבוד.

      הסכם ממון הינו חוזה חוקי אשר נועד להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני זוג נשואים, ידועים בציבור וזוגות חד מיניים, לרבות שיתוף רכוש והכנסות שונות של שני הצדדים. הסכם ממון מבטיח את עתידו של כל צד ולרב הינו מסייע ומועיל באופן משמעותי בשעת גירושים, פרידה או מוות של אחד מבני הזוג.

      חוק יחסי הממון

      חוק יחסי הממון בישראל פוסק כי על זוג שנישא לאחר 01.01.74 יוחל חוק יחסי ממון במסגרתו יתקיים איזון משאבים ע"י הקביעה כי כל הרכוש אשר נצבר בשנות הנישואים המשותפות לבני הזוג הינו רכוש משותף, לרבות במקרים בהם הרכוש, או חלקו, רשום על שם אחד מהם בלבד.
      לפיכך, רכוש אשר נצבר לפני נישואי הזוג אינו נכלל בחוק יחסי הממון, להוציא מקרים בהם רכוש שנצבר ע"י אח מבני הזוג טרם נישואיהם נחשב לרכוש משותף לאחר שנות נישואים רבות.

      עו"ד נוטריון אירנה פיין וצוות משרדה המקצועי עורכים ומנסחים הסכמי ממון איכותיים, תוך הקפדה לפרטי פרטים ובהתאם לנהלי החוק בנדון, על מנת למנוע פרצות, טעויות והטעיות העלולות להביא לפסילת ההסכם ע"י בית משפט ובמטרה לאפשר לבני הזוג בעת הצורך לחלק את רכושם המשותף בדרכי נועם והסכמה הדדית מחוץ לכתלי בית המשפט ולמנוע חיכוכים ומשקעי נפש מיותרים, כך שכל צד יוכל לצאת לדרך חדשה בכבוד, כשעתידו מובטח.
      בעשורים האחרונים, בהם מגמת הגירושין עולה, אנו עדים לתופעה בה יותר ויותר זוגות מעוניינים לערוך בינהם הסכם ממון, אשר בעת פרידה (חלילה) יבטיח גירושין קלים ומכובדים ככל הניתן וימנע סחבת והתרוצצויות בין ערכאות המשפט השונות המניבים סכסוכים ופגיעות רגשיות במיוחד בתיקי גירושים בהם מעורבים ילדים משותפים. כמו כן הסכם ממון נועד להגן על ירושות אשר נתנו טרם הנישואים (כדוגמת הורים אשר נתנו/רכשו דירה לבנם / ביתם הרווק / רווקה) ובמקרים מצערים כמו פטירת בן / בת זוג בנשואים שניים.

      עו"ד נוטריון אירנה פיין מדגישה כי תוכנו של הסכם ממון חוקי חייב להכיל סעיפים ותתי סעיפים שונים ומורכבים, בכל הקשור לרכושם המשותף של הזוג, לרבות חובותיהם וזכויותיהם בתום הקשר, כאשר ההסכם הולך ומסתעף ככל שהרכוש וההון המשותף גדל. בכל מקרה, הסכם הממון חייב באישור בית המשפט או באישור בפני נוטריון, על מנת להעניק לו תוקף חוקי להוציא מקרים בהם נערך הסכם ממון לאחר הנישואים ואז הינו מחוייב באישור בית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. כמו כן, ניתן לשנות הסכם ממון במהלך שנות הנישואים וכל שינוי שכזה מחייב אישור משפטי מחדש.

      עו"ד נוטריון אירנה פיין וצוות משרדה בקיאה ומנוסה בעריכת הסכמי ממון בהסכמה, מלווה את הלקוח ומסייע לו לכל אורך הדרך, לרבות במתן שירותי גישור בין בני הזוג, שבסופו יושג הסכם ממון הוגן וכדאי, ללא מהמורות נוספות.

      תצהיר לחיים משותפים

      עלות חתימת נוטריון , המחיר כולל :

      הסכם בשני עותקים נוטריונים.

      הסכם סטנדרטי ללא שינוים

      ניתן להכניס שינויים בתוספת שתשלום.

      המחיר – 700 שקלים לשני העותקים

      לקבלת השרות יש למלא את הטופס

        השם שלך (חובה)

        האימייל שלך: (חובה)

        טלפון

        ההודעה שלך



        ניצור איתכם קשר לאחר שליחת הטופס.

        החתימה מתבצעת במשרדי הנוטריון.

        בכל שאלה או בעיה ניתן ליצור קשר

        התחתנתם אזרחית? תנו לגולשים טיפים חשובים.

        יש לכם שאלה ? זה המקום לשאול.

        נשמור על קשר

        צור קשר חתונה בקפריסין

        יש לכם שאלות נוספות?

        עדכונים שצריך לעשות באתר

        נשמח לעזור במה שאפשר!

          השם שלך (חובה)

          האימייל שלך: (חובה)

          נושא

          ההודעה שלך


          הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד