עו"ד לענייני משרד הפנים

רוצים לקבל את כל המידע כיצד להתמודד מול משרד הפנים באופן אצמאי?

פגישת ייעוץ תתן לכם את כל המידע לגבי המקרה שלכם ודרכי התמודדות 

צרו קשר עכשיו 0515544300

מדינת ישראל אינה מדינה שקל להתנהל בה מול משרדי הממשלה. חלק מהתהליכים שאזרחים ואנשים המבקשים לקבל אזרחות בארץ, לדוגמה בני זוג של ישראלים הם תהליכים ארוכים שאינם מוסדרים לחלוטין בחוק ונתונים לשיקול הדעת של פקידי המשרדים השונים. ככל שהתהליכים הנדרשים מורכבים יותר ומוסדרים פחות, כך יש צורך בליווי וייעוץ של עורך דין המכיר את ההתנהלות מול משרדי הממשלה הנדרשים ויכול לפעול כדי להסיר חסמים, ליישר הדורים ולתת שירותים נלווים נדרשים במהלך התהליך כולו, שעלול להתמשך למשך שנים אחדות. תהליכים שללא ליווי יכולים להמשך זמן רב יותר מהנדרש יכולים להתקצר בעקבות ליווי עו"ד לענייני משרד הפנים והסיכוי לקבלת מענה חיובי בסופו של התהליך גדלים באופן משמעותי.

אילו תהליכים עו"ד לענייני משרד הפנים יכול ללוות?

הנושאים העיקריים בהם עוסק משרד הפנים הם נושאים הקשורים בתחומי האזרחות, המעמד בארץ ונושאים הקשורים באשרות כניסה ושהייה בארץ. לדוגמה, כל מה שקשור למתן אזרחות לבת או בן זוג  זרים הגרים בארץ, נושאים הקשורים בנישואין אזרחיים בחו"ל או טיפול בענייני ידועים בציבור. כאשר ישראלי נכנס לקשרי זוגיות או נישואים עם בני זוג שאינם ישראלים, לפעמים אנשים נוספים נכנסים לתמונה, בפרט ילדים קטינים קודמים של בן הזוג הזר או הוריו. עורך דין לענייני משרד הפנים מטפל לא רק במעמדו של בן הזוג הזר אלא גם במתן זכויות לילדיו או הוריו של בן הזוג.נושאים נוספים בהם עורך דין לענייני משרד הפנים יכול לטפל בהם ולייעץ הם נושאים הקשורים אשרות כניסה, אשרות עבודה ולימודים, מתן תושבות קבע, ויזה לעובדים זרים, טיפול בעובדים זרים וילדיהם ועוד. מסורבי כניסה יכולים להיעזר בשירותיו של עו"ד לענייני משרד הפנים על מנת לקבל אישור כניסה לישראל, לעתים אף כאשר הסירוב ניתן בנמל התעופה לאחר ההגעה ארצה.

נישואין לישראלי וקבלת אזרחות לבני זוג שאינם יהודים או ישראלים

על פי חוקי מדינת ישראל, רק בני זוג שהם גבר ואשה יכולים להינשא וגם אז רק בנישואים דתיים באחד מבתי הדין הדתיים המוכרים בארץ – כל אחד על פי דתו. כל בתי הדין הדתיים בארץ אינם מכירים בנישואים של אנשים בני דתות שונות. הרבנות, בפרט, אפילו אינה מכירה תמיד ביהדותם של אנשים אשר משרד הפנים הכיר ביהדותם לצורך קבלת מעמד של עולה חדש מתוקף חוק השבות. כל מי שהרבנות אינה מכירה ביהדותו או אנשים שאינם שייכים לאותה הדת או בני זוג חד מיניים – זוג נשים או זוג גברים, כל אלו אינם רשאים, למעשה, להינשא על פי חוקי מדינת ישראל.

כאשר שני בני הזוג הם ישראלים, הם יכולים לפתור את העניין ברובו על ידי קיום נישואים אזרחיים בחו"ל. מדינת ישראל מחויבת על פי תקדימים משפטיים של בג"צ והחוקים הבינלאומיים עליהם חתמה, להכיר בנישואים אזרחיים שנערכו כחוק במדינה זרה. כאשר רק אחד משני בני הזוג הוא ישראלי, העניין סבוך אף יותר כיוון שבנוסף להכרה במעמדם כנשואים, עליהם להשיג אשרה המאפשרת לבן הזוג שאינו ישראלי לחיות בארץ עד לקבלת אזרחות. תהליך קבלת האזרחות בארץ עבור בני זוג של ישראלים הינו תהליך ארוך שנמשך בין חמש לשבע שנים כולל הגשת ראיות, טפסים ומסמכים רבים ושונים, שלבים רבים, פגישות, ראיונות ותחקירים. חלק גדול מההחלטות המתקבלות בתהליך אינן מוסדרות היטב בחוק וכפופות לשיקול הדעת של פקידי משרד הפנים, דבר המקשה על אנשים מהשורה ללא ידע משפטי מקצועי להתנהל מולם.

ליווי מקצועי לאורך התהליך כולו

כאשר התהליך מלווה על ידי איש מקצוע, עו"ד המתמחה בענייני משרד הפנים, כזה שגם מכיר את בני הזוג מראשית התהליך ומלווה אותם עד לסיום ההליך וקבלת האזרחות שנים רבות לאחר מכן, ניתן ליישר מהמרות רבות בדרך ולהגיע מוכנים יותר לכל השלבים והדרישות.

כחלק מההליך, בני הזוג יידרשו להוכיח את כנות הקשר. כנות הקשר הזוגי היא אחד הנושאים בהם לפקיד המשרד יש אפשרות להפעיל שיקול דעת, לעתים קרובות שלא לטובת בני הזוג. כדי להוכיח את כנות הקשר יש להכין מסמכים רבים: תעודות המעידות על קיום טקס נישואין, חוזים והסכמים לחיים משותפים, הסכמי ממון, הוכחות לקיום חיים משותפים כגון רכישת דירה משותפת בארץ, חוזה השכרת דירה על שם שני בני הזוג, או הוכחות לפתיחת חשבון בנק משותף זוגי. בנוסף, יהיה עליהם להוכיח כיצד התפתח הקשר בינם: כיצד הכירו, איך הקשר בינם נבנה, מתי מיסדו את מערכת היחסים בינם, מתי שיתפו את המשפחות והחברים בקשר ההולך ונבנה. כדי להוכיח את אלו יש להציג ראיות דוגמת מכתבים של חברים ומשפחה, תמונות מטיולים ובילויים משותפים וכדומה.

את כל המסמכים יש להכין ולסדר, ולהביא לכל פגישה עם נציגי משרד הפנים. ההליך המדורג (תהליך האזרוח של בן זוג זר) נמשך מספר שנים. במהלך התקופה הזו מתקיימות פגישות רבות וראיונות עם נציגי משרד הפנים. כל פגישה כזו רצוי שתלווה על ידי עו"ד לענייני משרד הפנים שגם מכיר את בני הזוג ויידע להדריך אותם לפני הפגישה ולמנוע תקלות בעת הפגישה עצמה. במהלך ההליך יש לחדש אשרות בזמנים מסוימים. עו"ד מתמחה המתווה את ההליך יידע מתי יש לחדש את האשרות, ואיזו אשרה יש לבקש בכל אחד מהשלבים.

הכנת מסמכים לפגישות עם נציגי משרד הפנים

המסמכים הרבים הנדרשים לצורך קבלת אזרחות ישראלית, או אפילו מעמד של תושב קבע בארץ, דורשים טיפול זהיר. לעתים נדרש מאמץ משפטי על מנת להשיג מסמכים אלו. גם אם כל המסמכים קיימים, מרבית הסיכויים הם שחלקם או רובם אינם כתובים בעברית. כדי להציג את המסמכים לפקידי משרד הפנים יש לבצע שלב קודם של הכנת המסמכים לצורך הפגישות והראיונות. שלב זה כולל תרגום המסמכים לעברית ואימות התרגום על ידי נוטריון. לעתים, כאשר מדובר במסמכים רשמיים של מדינות זרות, יש צורך לקבל חותמת אפוסטיל במדינה הזרה עבור המסמכים הללו או לאמתם באופן שונה במידה והמדינה ממנה המסמכים הושגו אינה חתומה על האמנת האג. רק לאחר אימות המסמכים באמצעות חותמת אפוסטיל או בדרך אחרת ניתן להתחיל להכין את המסמכים לפגישות בארץ, לתרגמם ולאשרם בחותמת נוטריון.

שירותים אלו של תרגום וקבלת אישור נוטריוני ניתן לקבל אצל במשרד עורכי דין המתמחה בענייני משרד הפנים ואף נותן שירותים נוטריונים. לעתים משרדים אלו יוכלו אף לסייע בהשגת המסמכים הזרים הרשמיים הנחוצים באופן ישיר או על ידי מתן ייעוץ. עו"ד לענייני משרד הפנים גם יידע לתת מענה ולייעץ לגבי הבחירה בין המסמכים השונים אותם ניתן להשיג על מנת לתמוך בטענות בני הזוג לגבי מערכת היחסים בינם ולגבי כוונותיהם להשתקע בארץ לאחר קבלת האזרחות.

 

עו"ד לענייני משרד הפנים יכול לעזור לזוגות נשואים בהם אחד מבני הזוג אינו ישראלי לקבל אזרחות בארץ. העזרה כוללת טיפול מלא וליווי גם בתקופת הכנת הבקשה, המסמכים וההוכחות הנדרשות, גם בהכנה וליווי בעת הפגישות וגם בהתנהלות מול המשרד במקרה בו צצים קשיים בתהליך. הליווי יכול לכלול גם עזרה בקבלת אזרחות עבור בני משפחתו הקרובים של בן הזוג כגון ילדיו הקטינים או הוריו של בן הזוג שאינו ישראלי.

עו"ד לענייני משרד הפנים

מחפש עו"ד לענייני משרד  הפנים?

  • קבלו יעוץ טלפוני ראשוני ללא תשלום
  • לקביעת פגישה חיגו 0515544300

לקבלת פגישת יעוץ יש למלא את הטופס

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צרף צילום של המסמכים(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    ספרו לנו קצת מה אתם צריכים



    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה