הזמנת בת/בן זוג לישראל מול משרד הפנים

בפגישת ייעוץ ממוקדת תוכלו להבין איך להתנהל מול משרד הפנים ותקבלו אבחון של המקרה היחודי שלכם וכלים כידי לפעול מול משרד הפנים.  צרו קשר עכשיו -0515544300

כאשר אנשים רוצים לבוא לבקר בארץ השלב הראשון הוא לעבור במעבר הגבולות. במעבר, מסמכי הנסיעה שלהם נבדקים. ישנן ארצות רבות שאזרחיהן אפילו אינם מחויבים בהוצאת אשרת ביקור בארץ, כל עוד הביקור המתוכנן הוא קצר ואינו כולל עבודה בארץ. תושבי ארצות אחרות יידרשו להוציא אשרת כניסה לישראל לפני הגעתם לנמל התעופה על מנת שיוכלו להכנס לגבולות הארץ ולא יישלחו חזרה לארץ מוצאם. לכאורה, הדברים נראים פשוטים. למעשה, לעתים אפילו ניסיונות הביקור הפשוטים מסתבכים ונוסעים עלולים למצוא את עצמם בנמל התעופה עומדים בפני ביקורת הגבולות מבלי שיורשו להכנס לתוך הארץ אפילו אם הם משתייכים לאותה קבוצה של תושבי ארצות זרות שאינן נדרשות להציג אשרת כניסה רשמית לישראל.

מתי דברים עלולים להסתבך בביקורת הגבולות?

תפקיד ביקורת הגבולות הוא לבדוק מי נכנס ארצה, ולמה. כאשר מדובר בביקור פשוט, הדברים הם לכאורה לא מסובכים. כאשר מתעורר חשד בקרב פקידי ביקורת הגבולות כי הדברים הם מסובכים יותר מכפי שנראה ממבט ראשון הם עלולים למנוע מהזר להכנס לגבולות הארץ. דוגמה טובה לכך היא כאשר האדם שמנסה להכנס ארצה לביקור תיירותי רגיל – כזה שאמור לאפשר לו שהייה של עד שלושה חודשים בארץ וללא זכות לעבוד ולהשתכר למחייתו כאן – אותו אדם יש לו בן זוג ישראלי החי ומתגורר בארץ. במקרים מאין אלו, לדוגמה, עולה החשד כי האדם אולי הגיע לביקור בתירוץ של ביקור רגיל אבל הכוונה המסתתרת מאחורי הביקור הזה היא להשתקע בארץ דרך קבע. זו דוגמה טובה למקרה נפוץ שבו ביקורת הגבולות תמנע מהאזרח הזר להכנס לישראל ותשלח אותו חזרה לארץ ממנה הוא הגיע. כדאי לשים לב כי החשד עלול להתעורר וודאי כאשר מדובר בזוג נשוי אבל גם אם מדובר בזוג מוכר שאינו נשוי החשד עלול להתעורר.

כאשר מדובר בביקור פשוט – מה כדאי להכין מראש כדי למנוע צרות?

גם אם אין שום כוונה נסתרת מאחורי הביקור או רצון לעבור דרך קבע לישראל, בעיות עלולות להתעורר. יש דרכים למנוע התרחשותן של בעיות אלו בכניסה לישראל. הדרך הראשונה והפשוט ביותר היא להוכיח את מטרת הביקור, משכו, ואת קיום מרכז החיים בחו"ל. אם פקידי ביקורת הגבולות יראו שבידי האדם שבא לביקור יש כרטיסי נסיעה חזרה עם תאריך ידוע, חוזה שכירות על דירה בארץ המוצא או מכתב מהמעביד על חופשה קצובה וכוונה להמשיך לעבוד בחו"ל לאחריה, תכנון הזמן בישראל – כולל הזמנת מקומות במלונות לצרכי טיול, לדוגמה, הסבר לגבי מטרת הטיול ומכתב הסבר של בן הזוג שחי בארץ כולל טלפון לבירורים  – קיים סיכוי שהחשדות יופרכו והאזרח הזר יורשה להכנס ארצה לביקור המתוכנן.

לעתים, גם אמצעים אלו לא יספיקו להפיג את החשדות ויהיה צורך בנקיטת צעדים משמעותיים יותר. הדבר נכון הן עבור אזרחים זרים המגיעים מארצות בהן לא נדרש להוציא אשרת כניסה לישראל מראש והן עבור אזרחים זרים שנדרשים להוציא מראש אשרות כאלו. במקרים בהם נדרשת אשרה מראש, יש לעשות את הבירורים ולהפיג את החשדות בעת הוצאת האשרה. כאשר אשרה כזו אינה נדרשת לרב, לעתים קרובות כדאי להיעזר בעורך דין ולבצע צעדים יזומים קודמים על מנת למנוע מצב לא נעים של מניעת כניסה ארצה לאחר ההגעה, בשדה התעופה.

מצבים שבהם מתעוררות בעיות בביקורת הגבולות הם לא מצבים שרק בני זוג זרים עלולים להתקל בהם. גם כאשר מדובר בחבר או חברה שאינם בני זוג עלולים להתגלות קשיים – בין אם מדובר בחשד לקיום זוגיות או בחשד אחר דוגמת רצון לפתוח עסק משותף בארץ.

מה ניתן לעשות מראש כדי למנוע בעיות?

על מנת למנוע מצבים לא נעימים אלו, בן הזוג הישראלי יכול לגשת מראש למשרד הפנים בארץ ולהגיש בקשה לביקור תיירותי של בן הזוג הזר. לאחר קבלת האישור – הכניסה למעשה תוסדר.  ישנם מצבים, במיוחד אם האזרח הזר מגיעה ממדינה עבורה נדרשת אשרת כניסה לישראל, בהם בן הזוג הישראלי יאלץ להפקיד ערבות בנקאית שתפדה במידה ובן הזוג הזר לא ייצא בזמן מגבולות הארץ. בנוסף, יתכן ובן הזוג הזר יידרש להתחייב כי לא יגיש בקשה להארכת האשרה או בקשה לשינוי סטאטוס המעמד שלו בארץ,  בעת הביקור בישראל.

ומה קורה אם יש כוונה להשתקע בארץ?

מקרים אחרים עלולים להתגלות כסבוכים עוד יותר. במקרים אלו יש כוונת השתקעות בארץ. כאשר בן זוג ישראלי נכנס לקשר זוגי עם אזרח זר ושניהם מתכוונים לחיות יחד בארץ דרך קבע, החוק דורש כי התושב הישראלי יגיש בקשה מסודרת מראש במשרד הפנים בארץ. הגשת הבקשה היא תהליך ממושך שיכול להימשך מספר חודשים והוא כולל תשלום אגרה, מילוי טפסים וכן הצגת מסמכים שונים המעידים על כנות הקשר הזוגי ועל כוונת ההשתקעות בארץ. מסמכים שיכולים לתמוך בטענה כוללים חוזי שכירות משותפים או רכישת דירה, מכתבים ממעסיקים, חברים או בני משפחה, צילומי חיים משותפים ועוד.

לעתים, בתום לב, בני זוג נישאים בחו"ל בחתונה אזרחית ומקווים להגיע ארצה ביחד ולהתחיל כאן את חייהם המשותפים. כוונתם היא להגיש בקשה בארץ להתחלת תהליך האזרוח של התושב הזר על בסיס הקשר הזוגי בינם. על פי החוק – מצב זה אינו אפשרי כי בעת הגשת הבקשה על התושב הישראלי להיות בארץ ואילו על בן זוגו הזר לשהות כל העת הזו בחו"ל, עד לקבלת האישור. אפילו אם בני הזוג חיו יחד בארץ ויצאו מגבולות הארץ רק על מנת להינשא בנישואים אזרחיים שאפשריים עבור בני דתות שונות בחו"ל בלבד – הם ייתקלו בסירוב הכנסת התושב הזר חזרה ארצה לאחר החתונה. קושי זה עלול להתעורר גם אם בני הזוג אינם נשואים וחיים יחד בארץ כידועים בציבור, לדוגמה, והם רוצים לצאת לטיול או ביקור משפחות בחו"ל. גם כאן עלול בן הזוג הזר למצוא את עצמו בבעיה בכניסה חזרה לגבולות הארץ.

אם שני בני הזוג כבר בארץ ביחד, למשל כאשר הזוגיות היא בין עובד זר לתושב מקומי, ניתן להסדיר את המעמד של העובד הזר בארץ ולהתחיל בתהליך קבלת מעמד של תושב קבע גם כאן במשרד הפנים מבלי שיהיה צורך לצאת את גבולות הארץ. לעתים גם מקרים אלו מתגלים כסבוכים, במיוחד במידה ובן הזוג הזר נמצא בארץ מתוקף מעמד של מבקש מקלט, לדוגמה, או ללא אשרה שהייה מסודרת בארץ או כזו שפג תוקפה.

 

נושא הסדרת ביקור של בן או בת זוג זרים מול משרד הפנים הוא חיוני כאשר רוצים למנוע מצבים בהם התושב הזר יתקל בסירוב או בבעיות אחרות בעת הכניסה לישראל. הדבר קריטי אפילו יותר כאשר הכוונה היא להשתקע יחד בארץ דרך קבע. במידה ושני בני הזוג כבר נמצאים בארץ, ניתן להגיש בקשה להסדרת המעמד גם בארץ אך כיוון שההליך אינו פשוט ודורש הוכחה מצד כני הזוג גם לגבי כנות כוונותיהם אחד כלפי השני וגם הוכחות על רצונם להשתקע בארץ דרך קבע – רצוי להיעזר בליווי משפטי שיסלול את הדרך וימנע בעיות בדרך אל קבלת מעמד של תושב קבע, או בכניסה לישראל , אפילו לביקור תיירותי.

הזמנת בת/בן זוג לישראל מול משרד הפנים

מחפש עו"ד לענייני משרד  הפנים?

  • קבלו יעוץ טלפוני ראשוני ללא תשלום
  • לקביעת פגישה חיגו 0515544300

לקבלת פגישת יעוץ יש למלא את הטופס

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צרף צילום של המסמכים(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    ספרו לנו קצת מה אתם צריכים



    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה