חתונה ברבנות יתרונות וחסרונות

 

Nikita Khalimonenkov
Nikita Khalimonenkov
2023-09-08
אלופים אלופים אלופים !!!! כל התהליך נעשה באופן סופר זריז ומקצועי !! תודה רבה !!!
avital bard
avital bard
2023-08-27
עזרו לנו לקבל את כל האישורים הנדרשים במהירות רבה! שירות מצויין תודה רבה לכם!
זהר רוגל
זהר רוגל
2023-08-03
עדיין בתהליך אבל עד עכשיו, וואו שירות נדיר והכי שטוב שקיבלתי ever בהערכה זוהר ר.

 

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

מזל טוב! החלטתם שאתם רוצים להמשיך יחד לחיים משותפים, להתחתן. מה האפשרויות העומדות בפניכם? מה היתרונות והחסרונות בכל אחת מן האפשרויות ובמה כדאי לבחור?

אם שניכם ישראלים, יהודים, כל אחד ממין שונה מהשני ולרבנות אין שום דבר להגיד נגד יהדותכם אז כל שנותר הוא לוודא כי גם מבחינת חוקי הדת האורתודוקסים הנוקשים אין מניעה שתינשאו ברבנות.

שאלות שנשאלות במדינות נאורות (ובישראל)

במדינה נאורה הבדיקה הייתה נוגעת במספר היבטים:

  • האם אתם פנויים להכנס לקשר נישואים או שאחד מכם (או שניכם) עדיין בקשר נישואים קודם שאותו יש להתיר לפני הכניסה לנישואים חדשים?
  • האם אין בינכם קירבה משפחתית?
  • האם אתם כשירים מבחינה נפשית וקוגניטיבית ומסוגלים להתחייב במודע לחיים משותפים וכל מה שכרוך בכך?
  • האם אתם בגיל הולם שבו אתם כבר יכולים לקבל החלטות עצמאיות?
  • במקרים מסוימים – האם בדיקות דם מגלות מחלות סמויות שעלולות להתגלות בקרב ילדים עתידיים משותפים?

אבל מדינת ישראל אינה מדינה נאורה, לפחות בכל הנוגע לענייני נישואין. השאלות הנשאלות על ידי הרבנות לצורך ברור זכותכם להתחתן הן שאלות אחרות –

  • תנו הוכחה שאימא שלכם הייתה יהודייה כשרה, ורצוי חמישה דורות אחורה
  • תוכיחו שבזמן שההורים שלכם עשו לכם ברית הם שילמו כופר לרבי ובכך למעשה הוכיחו שאתם לא כוהנים ורשאים להינשא גם לאישה ש-, טפו טפו טפו, התגרשה חס וחלילה.
  • לכו תוכיחו, עשרה דורות אחורה, שאף אחד משושלת היוחסין שלכם מוצאו אינו מרומן או אונס

וכל זה גם אחרי שהצהרתם שהנכם יהודים, שניכם.

מה מסמלת החתונה כאן ובמקומות אחרים בעולם?

חתונה ברבנות יתרונות וחסרונותלטקסי חתונה ברחבי העולם יש סממנים דומים. במדינות נאורות, הטקסים באים לסמל את קבלת הזוג החדש לחברה, למשפחה, בקרב החברים. על מנת לקבל גושפנקה חוקית מוודאים כי שני בני הזוג יודעים לקראת מה הם הולכים ומסכימים לזה ברצון וללא שהופעל עליהם לחץ חיצוני. במפגשים לקראת טקס החתונה, עורך החתונה יבהיר לשני בני הזוג מה הם החובות והזכויות שלהם אחד כלפי השני: להיות ולתמוך אחד בשני במצבים חיוביים ושליליים (בעושר ובעוני, בבריאות ובזמן ממחלה), להמנע מקשרים רומנטיים עם אחרים, להתייחס בכבוד אחד כלפי השני. לפני ובמהלך החתונה החברה תתבקש לתת הסכמה על ידי פרסום מוקדם של הטקס ושאלה – האם למישהו מהנוכחים יש התנגדות לנישואים. באזורים שונים ברחבי העולם הדגשים הם שונים: בארצות הנורדיות הדגשים לעתים הם על סממני קבלה חברתית לעומת ארצות מסוימות בדרום אמריקה שם ההתקשרות היא יותר התקשרות חוזית הדדית בין שני בני הזוג – אבל הסממנים הם עדיין אותם הסממנים.

בארץ, חתונה דאליבא הרבנות היא במהותה שונה מאד. הטקס הוא טקס רכישת הכלה על ידי הבעל מאבי הכלה. הדיונים המעמיקים אינם כוללים את הכלה או את הסכמתה אלא נסובים סביב שאלת העברת הבעלות והתחייבויות הבעלים החדשים לאופן הטיפול במוצר. על פי היהדות, זכותו של הרוכש להתלונן על מוצר שלדעתו הוא פגום ולרכוש דגם חדש יותר מן המוצר – ולקבל אישור מהרבנות על נישואים שניים ללא התרת הנישואים הקודמים. כמובן – כל עוד מדובר בגבר, לאשה אסור. אישה לא רק שאין לה קול ודעה בעניין הנישואים אלא גם היא אינה רשאית לשמש כעורכת הטקס ואפילו לא כעדה. טבעת הניתנת לאשה (ורק לה) אינה מסמלת את הקשר בין בני הזוג אלא את אקט הרכישה.

הכנות לטקס החתונה 

לא רק הטקס ומשמעותיו על פי הרבנות מעורר התנגדות רבה בקרב אנשים שאינם שייכים לזרם האורתודוקסי הקיצוני השולט ברבנות, אלא גם ההכנות הנדרשות לטקס עצמו, בייחוד מכיוונה של האישה. אישה נדרשת להתייצב לשיחות עם רבנית אשר מבהירה לה את חובותיה כלפי הבעל – להיות שפחה חרוצה, לשמור על הבית נקי, להכין את ארוחותיו ולגדל את ילדיו. שיתוף היא מילה גסה על פי ערכי הרבנות בארץ. בחירת התאריך לחתונה מתבצעת אחרי בירור זמן המחזור כדי שלרבי תהיה מילה אחרונה בדבר הסיכויים לכניסה להריון כבר בליל החתונה ולפני הטקס האישה נדרשת להתייצב במקווה ולעיני אחרת להתפשט ולהיכנס לבור מים, לאו דווקא נקיים.

אז למה בעצם להתחתן דרך הרבנות? 

חתונה חוקית בארץ בין שני יהודים נעשית רק באישור הרבנות. למי שהתנהלות הטקס הדתי וההכנה הקודמת לו אינו מפריע, ובמידה ולרבנות אין התנגדות – חתונה דרך הרבנות היא אפשרית. גם שם ההליך אינו בהכרח קצר או פשוט – יש לפתוח תיק, לשלם אגרה, להגיע עם עדים, לקבוע עם הרב ועם הרבנית לשיחות "דעי את מקומך – שותקת ובמטבח וללא דעה" ולנהל אותן, ואז מגיע הטקס עצמו שבו נהוג לשלם לרב, ככה מהצד, ולצפות במשא ומתן המתנהל לגבי מכירתך לנישואין.

מי שמחפש דרך אחרת להתנהל – ישנן גם כאלו. בגלל ריבוי המקרים בהם הרבנות אינה מאפשרת לשני אנשים המעוניינים בכך להינשא אם בגלל ספק שיש להם לגבי יהדותו של מי משניהם, או כי מדובר בזוג חד מיני גאה או כי מבחינה הלכתית קיימת התנגדות כלשהי לנישואי בני הזוג, השניים יכולים להכנס לסטאטוס של "ידועים בציבור". הסטאטוס הזה בארץ מוכר חוקית ומקנה הטבות הדומות לאלו של זוג נשוי לכל דבר.  אפשרות נוספת היא לבחור להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל – הליך המוכר על ידי משרד הפנים ופותר בעיות רבות, גם אם אין לו תוקף חוקי מלא בארץ.

חתונה בלי הרבנות  – סטאטוס ידועים בציבור

למרות חוקיותו של סטאטוס "ידועים בציבור", הסטאטוס הזה אינו פתור מבעיות. חתימה על מסמך ידועים בציבור בביטוח לאומי תקנה זכויות שוות לאלו של זוג נשוי במוסד זה. הבעיה היא שבכל מוסד ומוסד יידרשו בני הזוג להוכיח את מעמדם החוקי מחדש, ולעתים יקשה עליהם לקבל זכויות, למשל במקומות עבודה בהם ייתכן שיוכר לעניין הטבות מסוימות מעמד של בן זוג נשוי אבל בן זוג ידוע בציבור ייתכן וייתקל בקשיים.

מקומות רגישים נוספים לעניין סטאטוס ידועים בציבור הם נושאי אימוץ, פונדקאות והתאזרחות. בכל הנושאים האלו, לידועים בציבור מעמדם שונה מאלו של זוג נשוי לכל דבר. גם במס הכנסה היחס אל זוגות נשואים וזוגות ידועים בציבור הוא שונה, אולם שם היחס אינו בהכרח לרעת הזוגות הידועים בציבור.

כדאי לשים לב במיוחד שזוגות גאים, גם אם הם מוכרים כידועים בציבור ואפילו אם נישאו בחו"ל – מעמדם לא מוכר על ידי חוקי מדינת ישראל בכל הקשור לאימוץ, הליכי פונדקאות ולהתאזרחות.

נישואים אזרחיים בחו"ל

אפשרות קורצת במיוחד עבור מרבית הזוגות שאינם מעוניינים או אינם יכולים להינשא באופן חוקי בארץ דרך הרבנות היא לבחור באפשרות נישואים אזרחיים בחו"ל חתונה בקפריסין . מעמדת החוקי בארץ הוא כשל זוגות ידועים בציבור אולם בגלל החקיקה הרחבה המקנה זכויות דומות לידועים בציבור ולזוגות נשואים הפער אינו משמעותי.

היתרון הבולט של זוגות שנישאו בחו"ל לעומת זוגות ידועים בציבור הוא הרישום בתעודת הזהות כנשואים. רישום כזה פותר בעיות רבות במיוחד במקומות עבודה פרטיים אשר נוטים להסתכל על הסטאטוס בתעודת הזהות יותר מאשר על כל תעודה או אישור אחרים.

ומה קורה אם נפרדים?

זוגות ידועים בציבור חייהם הם הקלים ביותר. פרידה היא פרידה היא פרידה והיא אינה עוברת בבית הדין הרבני. במידה ובני הזוג חתמו על הסכמי ממון, אלו ידונו במסגרת בית המשפט לענייני משפחה.

בני זוג הרשומים כנשואים יאלצו להתגרש כחוק בארץ. כמו נישואים, גם הדרך היחידה שבני זוג יחשבו לגרושים עוברת דרך הרבנות. בני זוג שהרבנות אינה מכירה בנישואיהם דוגמה בני זוג מאותו המין או בני זוג שאחד מהם או שניהם אינם מוכרים כיהודים או שאינם בני אותה הדת יפנו לבית הדין לענייני משפחה בבקשה להתרת הנישואים (למעשה בית המשפט פונה לרבנות לקבלת אישור שהנישואים לדעתם כלל לא מתקיימים). במקרים אחרים, אותם אלו שהיו יכולים להינשא דרך הרבנות, יהיה עליהם לעבור דרך הרבנות וטקס גירושים דתי על מנת לקבל הכרה בפרידה.

הדרך האפשרית הנוספת היא מעבר הליך גירושין בחו"ל אולם כדאי לשים לב כי מדינות רבות המאפשרות בקלות יחסית להינשא, גם אם הזוג המתחתן הוא זוג זרים, אינה מאפשרת באותה הקלות לזוגות זרים להתגרש בתחומה ולקבל הכרה חוקית בגירושיהם.

    הכנת המסמכים לחתונה אזרחית בקפריסין

       למה להתחתן דרכנו?

  • אנחנו משרד עורכי דין מוביל בתחום
  • תרגום תמציות רישום ניתנת ללא תשלום 
  • חותמת נוטריון לפי העלות הממשלתית
  • חותמת אפוסטיל – שירות שליחת ללא תשלום
  • משלוח מהיר לנקודות חלוקה דרך UPS
  • הכנת מסמכים לזוג רווקים ב927 ש"ח בלבד  

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    לאחר שליחת המסמכים הצוות המקצועי שלנו לחתונה בקפריסין יבדוק את המסמכים.
    ניצור איתכם קשר תוך זמן קצר לתחילת הליך מסודר.
    ההליך כולל הכנת המסמכים לקפריסין. תרגום תמציות הרישום + חותמת נוטריון ואפוסטיל.
    תשלום לחתימת מסמכים הוא לפי המחירון הממשלתי ללא פערי תיווך!
    תרגום מסמכים ושירות החותמת אפוסטיל ניתנים ללא תשלום
    שירות ללא תשלום למי שמבצע אצלנו את המסכים:
    הסבר מסודר על הרישום בעירייה
    מערכת לקביעת תורים ללא תשלום.
    הסבר מפורט של שלב אחר שלב ולווי מקצועי טלפוני
    הסבר ראשוני להסכם מוון לפני החתונה
    בכל שאלה ניתן לפנות אלינו בטלפון
    051-5544300
    או במייל

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה