יעדים מומלצים לחתונה אזרחית בחו"ל

מחפשים להתחתן בחו"ל בקלות, צרו איתנו קשר עכשיו 051-55-44-300

מזל טוב! החלטתם שאתם רוצים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל. עכשיו, כל מה שנשאר לכם לעשות זה… את כל השאר. מאיפה מתחילים? מלבחור את המקום שבו תרצו להתחתן, המקום שלתמיד יסמל עבורכם את נקודת הפתיחה של החיים המשותפים שלכם יחד כזוג נשוי. ההחלטה לא פשוטה: כל מקום יש לו דרישות שונות, אופי שונה אפשרויות שונות הנפתחות בפניכם. אז איך מחליטים? אנחנו כאן כדי לעזור! הנה האפשרויות השכיחות המקובלות לחתונה אזרחית בחו"ל.

למה בעצם חתונה אזרחית בחו"ל?

יש הרבה סיבות בגללן מחליטים תושבי ישראל להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל. לפעמים זה כי הרבנות (או בתי הדין הדתיים האחרים) מערימים קשיים בדרכו של הזוג למסד את מערכת היחסים ביניהם, לפעמים מדובר בבני זוג שאינם בני אותה הדת או שדווקא מדובר בבני זוג מאותו המין. המקרה אולי הנפוץ מכולם הוא של בני זוג שהרבנות אינה מכירה ביהדותו של אחד מבני הזוג ומגדירה אותו כחסר דת. בכל המקרים הללו, האפשרות הטובה ביותר עבור בני הזוג היא להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל, חתונה שמוכרת על ידי משרד הפנים גם בארץ.

אז…. כל מקום הוא מקום טוב?

כדי להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל צריך לשמור על כמה כללים. הכלל הראשון והחשוב מכל הוא שזה אפשרי: לא כל מדינה מאפשרת לשני אנשים שאינם אזרחי המדינה להתחתן בנישואים אזרחיים בגבולותיה ולקבל הכרה כזוג נשוי. על מנת שזוג יהיה מוכר כנשוי בארץ עליו להינשא בהתאם לחוקי המדינה בה בחר להתחתן ולקבל הכרה ממדינה אחרת כנשוי – כך שהרשימה מצטמצמת מ-192 המדינות הקיימות כיום בעולם לכמות קטנה בהרבה.

גם במדינה בה הדבר אפשרי יש כללים שצריך להקפיד עליהם, והכללים משתנים ממדינה למדינה. יש מדינות הדורשות שהות קודמת ממושכת בתוך גבולות המדינה לפני שיאפשרו לזוג שאינו מאזרחיה להינשא בתחומה. אחרות רחוקות מאד או דורשות מעורבות של עורכי דין מקומיים וכדומה. ולמדינות אחרות – ייתכן ולישראלים קשה להכנס לתחומן.

קושי נוסף שישראלים המעוניינים להתחתן בחול בחתונה אזרחית לפעמים נתקלים בו הוא הדרישה של המדינה בה הנישואים אמורים להתקיים למסמך שנקרא "נולה אוסטה" המסמך הזה הוא מסמך שמעיד שלמדינה שממנה הגיעו בני הזוג (ישראל) אין התנגדות לחיתון בני הזוג. במקרים רבים הדבר אינו אפשרי כיוון שלמדינה יש התנגדות, במקרים אחרים השגרירות פשוט מסרבת להנפיק את המסמך הזה. יש מקומות בהם ניתן לעקוף את הבעיה, באחרים – הדבר מהווה מכשול שמאד קשה לעקוף אותו. כיום, ברוב מדינות מערב אירופה יש דרישה להצגת נולה אוסטה, דבר המהווה מכשול בפני ישראלים רבים. אמנם קיימת דרך לעקוף את המסמך על ידי השגת אישור מהשגרירות כי ישראל אינה מספקת מסמך זה וכי אישור הרווקות מרשם האוכלוסין מספיק – אך בהחלט ייתכנו מצבים בהם הפקידים המקומיים עדיין יעשו בעיות.

אז… בואו נתחיל – מצעד המקומות שישראלים אוהבים להתחתן בהם בנישואים אזרחיים – והמובילה היא כמובן – קפריסין.

נישואים אזרחיים בקפריסין

יעדים מומלצים לחתונה אזרחית -חתונה בקפריסיןקפריסין היא אולי המדינה האידיאלית עבור מרבית הזוגות הישראלים המעוניינים להתחתן בחתונה אזרחית. ראשית, קפריסין קרובה לארץ, מאד קרובה. עד כמה קרובה? אם שני מטוסים באותו הגודל ימריאו מתל אביב – אחד לקפריסין והשני לאילת, שניהם ינחתו באותו הזמן. ככה קרוב. כל כך קרוב שיש אנשים ששוכרים סקיפרים וסירה ומגיעים לקפריסין אחרי קצת יותר מיממה – ככה קרובה.

קירבה זה לא רק זמן הטיסה אלא גם כסף. מיקום קרוב אומר שאפשר להשיג כרטיסי טיסה בזול – וזה אומר שאפשר לשתף יותר אנשים בטקס החתונה, בלי לקרוע את הכיס. קירבה גם אומר שאפילו אם תרצו לעשות נסיעה מקדימה כדי לסגור על מיקום שנראה לכם, לדגום מנות או לסגור עם ספקים – עדיין כל אלו אפשריים  בעלות סבירה.

שנית, קפריסין מאירה פניה לתייר המתחתן. אחד ממקורות ההכנסה הגדולים ביותר של קפריסין היא התיירות, ותיירות נישואים חזקה בה מאד. כיוון שכך, קפריסין ערוכה בהתאם: הדרישות מהתייר המתחתן אינן מרקיעות שחקים, לא נדרשת שהות מוקדמת ארוכה לפני שתורשו להתחתן במדינה ופקידות הרישום בעירייה מתורגלות בצילום חתונות ומכירות את כל הזוויות שבהן תצאו הכי יפים שאפשר. בתי העירייה בהם נרשמים לעריכת חתונה אזרחית ערוכים ליצור עותקים, לשלוח שליח לבתי המשפט כדי להחתים בחותמת אפוסטיל את תעודת הנישואין כך שגם משרד הפנים יכיר בה. במרבית בתי העירייה הגדולים יותר אפילו מחזיקים אנשים שכל תפקידם הוא לעזור בעריכת נישואים אזרחיים, כולל ייעוץ נרחב לתיירים לגבי אפשרויות שונות הנלוות לחתונה.

אם כל היתרונות הללו לא קנו אתכם – זכרו כי בקפריסין יש גם נופים משגעים: חופים זהובים, הרים תלולים ונוף ים תיכוני קסום שלמרות שהוא לא בארץ עדיין נראה מוכר.

מה צריך לחתונה בקפריסין? צריך להשיג מסמכים – תעודת רווקות מרשם האוכלוסין, לידה, גירושין \ פטירה \ שינוי שם (אם הם רלוונטיים), דרכונים בתוקף לחצי שנה (אפילו לא צריך ויזה!) וכמעט זהו. את המסמכים צריך כמובן לתרגם, לאשר נוטריונית ולהחתים בחותמת אפוסטיל אך אפשר לעשות את כל אלו בזול בחבילת שירותים אחת (ואפילו לקבל ישירות הביתה בתוספת תשלום קטנה). כל מה שנשאר אחר כך זה לשריין תאריך, לקנות טבעות ו…להגיע.

נישואים אזרחיים בפראג

פראג היא אחת הערים היפות בעולם ובה אפשר ליהנות משילוב אידיאלי של חתונה וירח דבש. בניגוד לקפריסין, תדרשו לשהות בצ'כיה כשבוע לפני החתונה, אולם שילוב של ירח דבש מוקדם יכול בקלות לסגור את הפינה הזו ולהשאיר אתכם עם טעם נפלא של טיול באחד המקומות היפים בעולם.

בקפריסין, אנגלית היא שפה מקובלת ואין כמעט מקומי שאינו דובר אנגלית על בוריה. המצב בפראג מעט שונה. מלבד צ'כית, שפה נפוצה היא רוסית, אנגלית פחות. המסמכים הנדרשים לחתונה בפראג הם אותם המסמכים להם תידרשו גם בקפריסין אולם התרגום אינו תרגום לאנגלית  אלא לצ'כית, ותעודת הנישואים המקורית שתקבלו גם היא אינה באנגלית אלא בצ'כית ותדרוש תרגום לאנגלית או עברית וחתימה נוטריונית לפני קבלת חותמת אפוסטיל וקבלה על ידי משרד הפנים הישראלי.

חברות רבות מודעות לקשיי השפה והתרגום ומציעות למתחתנים בפראג חבילת חתונה שכוללת תרגום המסמכים, אישורים נוטריונים נדרשים וחתימת אפוסטיל בנוסף במלון וטיסה וגם שירותי תרגום וליווי צמוד בצ'כיה עצמה. רצוי לוודא מראש כי התרגום אינו מתבצע רק לרוסית אלא גם לעברית או אנגלית.

התהליך החתונה בפראג הוא דו שלבי: עם ההגעה עליכם להגיע לתחנת המשטרה ושם למלא מסמכים ולהגיש את הדרכונים לבדיקה. בפראג, יש לדאוג לשני עדים. חשוב להקפיד לתת צילומי דרכונים של שני העדים – ושצילומים אלו יהיו זהים לדרכונים הנוכחיים שלהם. מילוי המסמכים לוקח מספר דקות אולם ההמתנה עצמה עלולה לקחת כשעתיים במידה וישנם זוגות רבים המגיעים להינשא באותו התאריך. בסיום שלב זה תשלחו להמשך הטיול ויקבע תאריך לקיום טקס החתונה. טקס החתונה עצמו מתקיים באחת העיריות בפראג או באזור. על מנת להתחתן יש צורך להגיע בבגדים מכובדים עם שתי טבעות. לאחר חתימה על מספר טפסים נוספים ותשלום אגרות בבית העירייה, יתקיים הטקס עצמו. הטקס מתחיל בכניסת הזוג לצלילי מארש החתונה, ממשיך באווירה נעימה ומכבדת שכוללת החלפת טבעות וצילומים. הטקס כולו נמשך כרבע שעה, אך גם כאן יש לקחת בחשבון זמני נסיעה ותורים. תעודת הנישואין תגיע על פי רב בדואר לאחר מספר שבועות.

נישואים אזרחיים בגיאורגיה

גיאורגיה היא אפשרות פחות עבור ישראלים אולם ניתן לחתום על טפסי נשואים אזרחיים שם מאד בזול ובקלות יתרה. כל מה שתדרשו לו הוא הדרכונים שלכם, שני עדים ואת הדרכונים (וצילומי דרכון) של העדים. כשמגיעים לטביליסי צריך לפנות למשרד השירות הציבור – Public service hall ברחוב סאנאפירו 2 לרשם הנישואים, עם העדים, הדרכונים והצילומים. התהליך עצמו מהיר ולוקח כשעה.  אם תגיעו בשעות הבוקר תוכלו לקבוע תור לחתימה על המסמכים עצמם כבר באותו יום או לאחר כמה ימים – לבחירתכם. בשעה והתאריך שנקבעו מגיעים שוב עם העדים, חותמים ומזמינים תרגום וחותמת אפוסטיל. עלות התעודה תלויה במהירות בה נדרש לכם התרגום. זה יכול לערוך כיום (יקר יותר) ועד כמה ימים (זול יותר) ומפנה לכם הרבה זמן לטייל באחת המדינות בעלת הנופים היפים בעולם.

השירות כולו זמין באנגלית וברוסית. עובדי המשרד הוכשרו בשנים האחרונות ולפני כעשר שנים עברה גיאורגיה כולה מהפיכת שירות.

נוסף על חתימה אפשר לבחור לערוך גם טקס חתונה אזרחית באחת הערים, כמובן בתשלום נוסף. פרטים נוספים על חתונה בגיאורגיה אפשר לקבל באתר המשרד לשירות הציבורי. טקסי חתונה מוצעים בערים טביליסי, באטומי, קוטייסי, רוסטבי, סיגנאגי ועוד. בערים אלו אף יש אולמות מיוחדים המיועדים לטקסי נישואים. את טקסי הנישואים אפשר גם לבחור לערוך מחוץ לאולמות החתונה או בסופי שבוע בתשלום נוסף.

נישואים אזרחיים בניו יורק (ובארה"ב בכלל)

ניו יורק – עיר האורות, התפוח הגדול, סנטרל פארק, מחזות זמר, פסל החירות השדרה החמישית – כל מה שזוג מודרני אורבני מחפש בעיר המושלמת, גם לחתונה.

הנישואים עצמם בניו יורק קלים ופשוטים – מגיעים עם כל המסמכים והתרגומים, נרשמים ומקבלים אישור חתונה שהוא למעשה תצהיר משפטי שאתם חופשיים להינשא, וכבר למחרת אפשר להתחתן בעירייה או מחוץ לעירייה על ידי כל אדם המוסמך לחתן בעיר ניו יורק.  גם בניו יורק, תדרשו להביא אתכם עד לנישואים.

למרות קלות הנישואים בניו יורק, עבור ישראלים רבים המרחק והעלות מהווים מכשול בדרך לחתונה בניו יורק, התפוח הגדול והעיר שבאמת אינה ישנה אף פעם. יתרון נוסף בחתונה בניו יורק היא שניו יורק היא אחד היעדים הבודדים שגם מאפשרים נישואים של אזרחים זרים וגם מכירים בחתונה חד מינית כך שגם בני אותו המין יכולים לבחור בניו יורק כיעד חתונה שיוכר לצורך רישום בתעודת הזהות.

כדאי לשים לב לכך שאמנם לצורך נישואים אין חובה להיות תושבי ניו יורק אולם עיריית ניו יורק מאשרת רק לתושבי ניו יורק אשר מתגוררים בה לאורך זמן להתגרש.

חתונה בניו יורק יכולה להיות קלה ופשוטה, מרגשת ותוססת, אבל זולה היא לא תהיה. טיסה ומגורים יקרים, אבל למי שיכול להרשות לעצמו  – מדובר בחוויה שלא תשכחו.

יש מקומות נוספים בארה"ב שיכולים לשמש רקע לחתונה אזרחית חלומית – קליפורניה, לאס וגאס ועוד מקומות שמאפשרים גם לכאלו שאינם אזרחים להתחתן בתחומם. לפני שקונים כרטיסים צריך לברר באתרי העיריות של היעדים המבוקשים מה היא בדיוק הפרוצדורה הנדרשת בכל אחד מהמקומות. ישנם מקומות בהם תדרשו, למשל, לבצע בדיקת דם לפני קבלת אישור הנישואים.

נישואים אזרחיים בסלובניה

מדינה נוספת, משופעת בנופים ירוקים, אגמים וערים עתיקות שבה ניתן להתחתן בחתונה אזרחית היא סלובניה. גם שם תדרשו להציג מסמכים (אישור רווקות, תעודות גירושין\פטירה, דרכונים ומכתבים מהמעסיקים של שני בני הזוג) בתרגום לסלובנית, לאחר אישור נוטריוני וחתימה בחותמת אפוסטיל. לאחר רישום ניתן לקיים טקס חתונה בתשלום אגרות כמובן.

לצורך חתונה אזרחית בסלובניה תדרשו גם להציג כרטיסי טיסה ולהגיע עם מתורגמן. בגלל קשיי השפה, מומלץ למעוניינים בחתונה אזרחית בסלובניה להיעזר בחברה המתמחה בארגון חבילות חתונה למדינה זו הכוללות גם טיפול בכל הבירוקרטיה הנלוות.

נישואים אזרחיים בדנמרק

מדינה נוספת שבה ניתן לקיים נישואים אזרחיים, גם לחד מיניים, היא דנמרק. גם שם יש להשיג מסמכים, לתרגמם לאנגלית, לקבל אישור נוטריוני ולהחתימם בחותמת אפוסטיל. אפשר לבצע את כל אלו בזול ובמשולב כחבילה אחת. לאחר השגת המסמכים צריך להירשם מראש ולקבל אישור לתאריך החתונה (תהליך הנמשך בין 5-7 שבועות). הטקס עצמו קצר – יש להגיע יום מראש ולהירשם בקופנהגן בבית העירייה. אפשר לבחור לקיים את הטקס עצמו מחוץ לבית העירייה או לבחור להביא אורחים לחתונה – על כל אלו יש ליידע מראש. העדים מסופקים על ידי בית העירייה. לאחר הטקס, יש לקחת את תעודת הנישואים ולהחתים אותה עצמאית בחותמת אפוסטיל על מנת שתקבל תוקף חוקי גם לאחר החזרה ארצה.

דנמרק היא אחת המדינות הבודדות שמכירה בנישואים חד מיניים ומאפשרת לאזרחים זרים להינשא בתחומה. התהליך בדנמרק ידידותי ופשוט למרות שהוא כולל כמה שלבים ובירוקרטיה, ומתנהל באנגלית. אם חשקה נפשכם בחתונה עם ניחוח נורדי – זה המקום.

 

יעדים מומלצים לחתונה אזרחית

    הכנת המסמכים לחתונה בחו"ל

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה