חתונה באיי סיישל

צלצו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

מדינת ישראל היא ארץ של חלב ודבש, אבל גם של קשיים לא מעטים. אומרים שדת מאורגנת איננה עניין של אמונה אלא עניין של צבירת כח פוליטי, ובארץ הדבר נכון יותר מתמיד. הרבנות אומרת דברי טעם: לא לגרום לקרעים בעם, אבל פועלת בניגוד גמור לדברים אליהם היא מטיפה. הרבנות מערימה קשיים רבים בפני עולים חדשים, יהודים מזרמים שאינם אורתודוקסים ואנשי הקהילה הגאה. היא אינה מכירה ביהדותם של עולים, דורשת תהליכי גיור מחמירים, נוקשים וארוכים מאלו שהיא חושדת ביהדותם ואינה מאפשרת נישואים עבור אלו שהיא אינה מכירה בהם, מסיבה כזו או אחרת. גם עבור אותם אנשים שהרבנות לכאורה מכירה ביהדותם הדרישה היא לקיים את חוקי הדת כפי שנקבעו לפני מאות בשנים, בזמן שהתרבות הייתה אחרת ועיקר הדברים הנוגע לנישואים הושם על נושא הקניין ולא על נושא השותפות, הכבוד והמחויבות ההדדית או האהבה.

כעשרים אחוז מהזוגות המעוניינים להתחתן בארץ אינם יכולים לעשות זאת עקב התנהלותה של הרבנות והעובדה כי מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם בה לא מקובלים נישואים אזרחיים שאינם מערבים את מוסדות הדת. רבים אחרים היו שמחים להשאיר את הרבנות מחוץ לנישואיהם, גם אם הרבנות כן מכירה בהם. עבור הרב החילוני, טקסים הנדרשים על ידי הרבנות לצורך קיום נישואים כגון  טבילה בעירום במקווה לעיני בלנית, שמיעת הרצאה על תפקידה של הרעייה בבית בעיני הרבנות: לנקות, לבשל, להוליד ולטפל ובאופן כללי להוות שפחה לבעל ולרצונותיו, עריכת חוזה המכירה הסימלי בזמן הנישואין בין הבעל לאבי הכלה או העובדה כי הטקס עצמו אינו כולל הסכמה או הבעת רצון מצד האישה לנישואין או אפילו החלפת טבעות הדדית.

חלק מאותם זוגות פונים לנישואים אזרחיים בחו"ל כפתרון אפשרי. בהיות מדינת ישראל כפופה לחוקים בינלאומיים, עליה להכיר בנישואים חוקיים שהתרחשו בארץ זרה. עבור זוגות חד מיניים היא עושה זאת באופן חלקי בלבד, גם אם הנישואים הם חוקיים לחלוטין במקום בו התרחשו, למשל ארה"ב, אבל לכל הפחות היא מכירה מספיק בנישואים על מנת לשנות את הרישום במרשם האוכלוסין ובתעודת הזהות, דבר החוסך לנישאים טרחה וכאבי ראש רבים. עבור כל היתר, הנישואים הם נישואים לכל דבר גם בארץ.

החלטתם להתחתן בנישואים אזרחיים בחו"ל, למה כדאי לשים לב?

אם החלטתם ללכת על האפשרות של להתחתן בנישואים אזרחיים בחו"ל השלב המתבקש הבא הוא בחירת יעד הנישואים. העולם היום הוא כפר גלובלי אחד קטן וניתן להגיע כמעט מכל מקום לכל מקום אחר במטוס תוך שעות בודדות אז איך מצמצמים את הבחירה?

מתחילים בקטן – איפה זוג ישראלים לא יוכלו להינשא. אם מדובר בזוגות חד מיניים, האפשרויות מצומצמות בהרבה: ארה"ב, קנדה, פורטוגל, דנמרק, איסלנד, אנגליה ועוד מספר מדינות (כיום הספירה עומדת על בערך 26) מכירות בנישואים חד מיניים. כדאי לשים לב שיש מדינות, לדוגמה קפריסין, בהן מכירים באיחוד אזרחי עבור זוגות חד מיניים, אבל אם המטרה היא להירשם במשרד הפנים כנשואים – הם מכירים בנישואים בלבד ולא באיחוד אזרחי. איי סיישל, דרך אגב, גם הם אינם פתרון עבור זוגות חד מיניים.

עבור זוגות של גבר ואישה – האפשרויות הרבה יותר נרחבות והצמצום מתחיל באותן מדינות שמאפשרות לזוגות תיירים להינשא בתחומן. בהמשך, כדאי לצמצם ולנפות מתוך הרשימה את המדינות הדורשות מסמך שנקרא נולה אוסטה, מסמך שמדינת ישראל אמורה להוציא ובו היא מכריזה שאין מניעה כי הזוג יינשא מבחינתה. אפילו עבור אותם זוגות שישראל כן מוכנה להשיא דרך הרבנות אין פתרון כי ישראל איננה מוכנה להוציא את המסמך הזה כלל. מרבית מדינות אירופה דורשות הצגה של מסמך זה ובכך למעשה מורידות את עצמן מרשימת המקומות בהם זוגות ישראלים יכולים להינשא.

בסופו של דבר נשארתם עדיין עם רשימה מכובדת של מדינות בהן ניתן לזוג תיירים להינשא ללא מסמך נולה אוסטה. מכאן הדרך הרבה פחות סלולה וברורה. מה אתם מעדיפים? שופינג או טבע פראי? בניינים גבוהים? מרכזי ערים שוקקות? מתחזי אלביס צבעוניים? עתיקות? אם התשובה שלכם לזה היא טבע פראי, חופי טורקיז קסומים, אנשים חייכניים ונופים עוצרי נשימה אז כדאי לשקול להינשא באיי סיישל.

איי סיישל?

איי סיישל הם קבוצה של מעל מאה איים באוקיינוס ההודי, מהם רק מעט מאוכלסים. עיקר האוכלוסייה מתרכזת בשלושה איים, ועיר הבירה – ויקטוריה – היא עיר הבירה הקטנה בעולם עם בערך 30 אלף תושבים בלבד. אחד החופים היפים בעולם נמצא באיי סיישל – סורס ד'ארג'נט, נמצא באי לה דיג ומאופיין במי טורקיז שלווים ושקטים, חול ים לבן ובוהק והרבה שלווה. 90% מהאוכלוסייה נמצאת  באי מאהה, מרבית היתר באי פראלין ובלה דיג. המתיישבים הראשונים על איים אלו היו במאה השבע עשרה – פיראטים שנדדו מהקאריביים ומתיישבים ועבדים צרפתיים. מאוחר יותר הגיעו גם הבריטים עם עוד עבדים ואסירים פוליטיים. התרבות הקיימת עד היום במקום היא תרבות המעידה על היסטוריית המקום. השפה השלטת היא צרפתית אך סגנון הבנייה הוא קולוניאלי בריטי, אפשר למצוא את הסמול בן – העתק מוקטן מדויק של הביג בן הלונדוני בוויקטוריה, והנסיעה היא בצד שמאל של הכביש. יחד עם זאת, אין מה לדאוג ביחס לנסיעה – בכל האיים ישנו רמזור אחד וכמות המשאיות המותרת באי לה דיג, לדוגמה היא 4. מרבית התחבורה שם מתנהלת בעגלות שוורים מוצללות.

האוכל המקומי הוא קריאולי – שילוב של טכניקות צרפתיות וחומרי גלם המאפיינים את הודו ואת סין – חלב קוקוס כמובן, קארי, צ'ילי, למון גראס, שום וג'ינג'ר והרבה דגים, פירות ים ואורז. השוק בוויקטוריה הוא מקום נוסף שכדאי לבקר בו כשאתם במקום.

הסמל הלאומי של איי סיישל הוא הקוקוס, ובפרט קוקוס הגדל במים. בשמורת הטבע ואל דה מיי (עמק מאי בפראלין) אפשר למצוא כ-4,000 עצים של ה"קוקו דה מר" – קוקוס הים. גם את אלדאברה – אטול האלמוגים המורם הגדול בעולם ניתן למצוא באזור. המקומיים שומרים בקנאות על הסביבה ובזכותם ניתן למצוא שם צבי ענק שכמעט ונכחדו מהעולם, ומיני ציפורים הקיימות בשמורת הטבע אריד בלבד. מי שביקר באיי סיישל נוטה לכנותם איי גן עדן.

נישואים אזרחיים באיי סיישל

אם עדיין לא שוכנעתם להינשא (ולבלות את ירח הדבש) באיי סיישל – הנה מגיעים עוד בונוס: כמות הבירוקרטיה המעטה הנדרשת לצורך קיום נישואים אזרחיים באיים. לא נדרשת ויזה כדי לבקר באיים. כל מה שנדרש הוא להגיע עם דרכון בתוקף, הוכחה שיש לכם היכן ללון בזמן שהותכם במקום, כרטיס טיסה חזרה והוכחה שיש אתכם מספיק כסף כדי לבקר במקום. הליך הנישואים הוא פשוט יחסית: יוצרים קשר עם משרד הרישום האזרחי בו מעוניינים להינשא לפחות 11 יום לפני החתונה המיועדת וקובעים תאריך לחתונה. 11 הימים נדרשים על מנת שמשרד הרישום האזרחי יפרסם את החתונה.  שלושה ימים לפני החתונה מגיעים עם דרכונים בתוקף (וצילומים), תמציות רישום ותעודת לידה מתורגמת לאנגלית ומאושרת באישור נוטריוני ואם יש צורך – אישור מההורים (לנישאים בני פחות מ-18) מאושר באישור נוטריוני, ותעודות פטירה או גירושין במקרה שהיו קשרי נישואין קודמים. אם אחד מבני הזוג שינה את שמו – יש להצטייד גם בתמצית רישום מורחבת ממשרד האוכלוסין (ניתן להוציא דרך האינטרנט בחינם) המעידה על שינוי השם. על כל התעודות להיות מתורגמות לאנגלית או לצרפתית (שתי השפות הן שפות רשמיות באיי סיישל) ומאושרות באישור נוטריוני. אפשר להשיג דילים טובים לתרגום ואישור המסמכים, אפילו בשליחת צילום מהבית וקבלת המסמכים המתורגמים והמאושרים על ידי שליח.

טקס הנישואין עצמו יכול להתרחש בכל יעד שתבחרו – חוף ים, מלון, שמורת טבע או בכל מקום אחר. קחו בחשבון שהטמפרטורה באיים נעה בין 24-30 מעלות כל השנה כולה, הלחות גבוהה ועונת המונסונים היא בין נובמבר למרץ. אם אתם שוקלים להתחתן בחג או בסופשבוע, יגבו מכם סכום נוסף על הנישואים. זהו. אין צורך להגיע למשרדי הרישום, ההליך כולו מתבצע בזמן הטקס במיקום שאותו תבחרו. בטקס, כל אחד מהנישאים צריך להביא עד מטעמו, רצוי גם מתורגמן אם אחד מהצדדים אינו שולט באנגלית או בצרפתית – הטקס יכול להתנהל באחת משתי השפות הללו.

הצעד האחרון הדרוש הוא אישור תעודת הנישואים בחותמת אפוסטיל מבית המשפט הגבוה באיי סיישל, על מנת שתעודת הנישואין תוכר על ידי משרד הפנים הישראלי. אם מארגנים את החתונה וירח הדבש דרך חברת הפקות או נסיעות, הם לרוב יוכלו לדאוג לתעודות נישואין מוחתמות כשלושה ימים לאחר קיום הטקס עצמו.

חתונה באיי סיישל

    הכנת המסמכים לחתונה באיי סיישל

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תהליך הכנת המסמכים

    תוכלו לשלוח לנו  את המסמכים דך הטופס או דרך המייל: [email protected]

    או בטלפון 0515544300

    ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם להשלמת התהליך

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה