חתונה אזרחית באיטליה

מחפשים להתחתן בחו"ל בקלות צרו איתנו קשר עכשיו 051-55-44-300

מדינת ישראל לא עושה חיים קלים עבור אנשים שמעוניינים להתחתן באיטליה. אחד מכל חמישה ישראלים אינו יכול להתחתן בארץ בגלל מגבלות שונות: פסולי חיתון, חתונת אנשים מדתות שונות, אנשים שהרבנות לא מכירה בהם כיהודים, חתונות חד מיניות – רבבות מדי שנה נאלצים למצוא פתרון אחר על מנת לחיות את חייהם יחד במדינת ישראל, ולקבל את הזכויות הניתנות ליתר האנשים שהרבנות לא התנגדה לנישואיהם. אחרים, אינם מעוניינים להתחתן בחתונה דתית אורתודוכסית שבמהותה אינה שוויונית או פלורליסטית. הפתרון עבור רבים הוא להינשא נישואים אזרחיים בחו"ל. בית המשפט קבע תקדים על פיו מי שנישא כדין בחו"ל יכול להירשם כנשוי בתעודת הזהות ובמרשם האוכלוסין – דבר המקנה לו זכויות דומות לאלו שיש למי שנישא דרך הרבנות – ובפרט בכל הקשור לקבלת משכנתא.

מעמד הידוע בציבור

אין צורך, לכאורה, בחתונה. מספיק ששני אנשים מגדירים את עצמם כזוג ומנהלים אורח חיים משותף על מנת לקבל זכויות של ידועים בציבור. למעשה, הדבר מעט מסובך יותר. בחתונה ישנו תאריך קובע – התאריך בו מתקיים הטקס והחתימה על הכתובה. עבור ידועים בציבור שנמנעים גם מקיום טקס שכזה אין תאריך קובע ולכן עליהם להוכיח כל פעם מחדש שהם אכן זכאים למעמד הידועים בציבור.

אחד האפשרויות הפתוחות בפניהם היא לקיים טקס חתונה אלטרנטיבי. גם אם לטקס הזה אין תוקף משפטי, הוא מספק עדות לכוונתם המוצהרת של בני הזוג לנהל את חייהם יחדיו. תוספת של הסכם בינם אשר מהווה הצהרת כוונות לגבי חובותיהם אחד כלפי השני ומסדיר את מעמדם במקרה פרידה משלים את התמונה.

אפשרות נוספת היא קיום חתונה אזרחית בחו"ל. ישראל כפופה לחוק הבינלאומי המחייב אותה להכיר בנישואים כאלו ולרשום את בני הזוג כנשואים גם בתעודת הזהות

איטליה ונולה אוסטה

איטליה היא אחת המדינות המאפשרת לאנשים שאינם אזרחים בה להתחתן בנישואים אזרחיים. על מנת להתחתן שם, איטליה דורשת מסמכים המעידים לא רק על המצב המשפחתי של בני הזוג אלא גם מסמך הנקרא נולה אוסטה אותו מדינת ישראל אמורה לספק ובו המדינה מצהירה כי אין לה התנגדות לנישואי בני הזוג. במקרים רבים – לא זהו המצב, ובכל מקרה מדינת ישראל אינה מספקת את המסמך הזה לבני זוג המעוניינים להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל. קיימות דרכים לעקוף את המכשלה הזו, אך ברב המקרים מדובר בהכנה מראש הדורשת זמן רב.

מעקף דרך בית המשפט באיטליה

דרך אחת לעקוף את הבעיה היא להוציא מהשגרירות באיטליה אישור כי מדינת ישראל אינה מספקת את המסמך נולה אוסטה. עם האישור הזה יש לגשת לבית המשפט באיטליה ולבקש משופט להינשא על בסיס תצהיר משפטי ואישור המצב המשפחתי מרשם האוכלוסין. במרבית המקרים השופט יאשר את הבקשה, אולם התהליך כולו עלול לקחת מספר חודשים.

להתחתן בכפרים קטנים ו… לקוות לטוב

חתונה אזרחית באיטליהדרך נוספת שבה ייתכן ותוכלו להינשא באיטליה בנישואים אזרחיים היא דרך עיירות קטנות אשר חלקן אינן מקפידות על קיום נולה אוסטה כערים גדולות יותר. זהו אינו פתרון נטול סיכון כי תמיד ניתן להתקל בפקיד שדווקא כן ידרוש את המסמך הזה. במידה והצלחתם לעקוף את הבעיה בדרך זו או אחרת – הנישואים האזרחיים שלכם באיטליה יהיו מוכרים על ידי משרד הפנים הישראלי.

שימו לב כי לנישואים אזרחיים באיטליה יש מגבלה אחת שכדאי להיות מודעים אליה: אישה שהתאלמנה או התגרשה אינה רשאית להינשא בנישואים אזרחיים בטווח של 300 יום מתאריך הגירושים או ההתאלמנות. בנוסף, באיטליה, הרכוש הופך למשותף אחרי הנישואים, גם רכוש שכל אחד מבני הזוג הביא איתו לחתונה במקור. במידה וקיים רצון לחלוקה שונה של הרכוש יש לחתום על הסכם עוד לפני קיום טקס החתונה.

להינשא בחתונה אלטרנטיבית או בחתונה דתית

למרות הקשיים בקבלת גושפנקה חוקית לנישואין אזרחיים באיטליה עבור אזרחים ישראליים, יש את מי שבוחר ללכת באחד משתי הללו. חתונה יהודית דתית באיטליה אינה שונה במהותה מחתונה דתית בארץ, אבל הנוף משגע, האוכל טעים והמרחק מספק את התירוץ המושלם לקיום חתונה קטנה ואינטימית שגם בכיסוי טיסות יכולה להיות זולה מקיום אירוע גדול בארץ. במידה וזוג ישראלי יהודי מעוניין להתחתן באיטליה בנישואים דתיים, הדבר לחלוטין אפשרי. הם יזדקקו לאישור נישואים מהרבנות בארץ איתו הם ניגשים לרב איטלקי באחד מבתי הכנסת הגדולים בערים. כל בתי הכנסת באיטליה הם אורתודוכסים. הרב האיטלקי יכין את כל הדרוש לחתונה ויתדרך את הנישאים בדרישות לקראתה. במידה והדרך בה הזוג בוחר הוא דרך נישואים דתיים, הוא יוכל אם ירצה אף להביא רב משלו לקיום הטקס, אולם גם אם הרב שהובא הוא רפורמי או קונסרבטיבי, יהיה על רב אורתודוכסי לאשר את החתונה.

טקסים אלטרנטיביים גם הם מקובלים מאד ברחבי איטליה. אמנם אין להם תוקף חוקי אולם הם משמשים כעדות לקביעת תאריך ההתחלה של מעמד הידועים בציבור כך שיש להם ערך מעשי רב. במסגרת טקס אלטרנטיבי תוכלו להגדיר בדיוק איך יתנהל הטקס שלכם, איפה ועל ידי מי.

מסמכים שתזדקקו להם לתכנון חתונה באיטליה

כדי להתחתן באיטליה, תזדקקו לתמצית רישום מרשם האוכלוסין המעידה על כך שאתם פנויים להינשא. בנוסף, תזדקקו לתעודות הלידה. את התעודות הללו יש לתרגם לאיטלקית, לאשר באישור נוטריוני ולהחתים בחותמת אפוסטיל. במידה ואחד מבני הזוג גרוש או אלמן יש צורך בתעודות נוספות – תעודות נישואין וגירושין של כל אחד מבני הזוג הקודמים ותעודות פטירה. גם את המסמכים הללו יש לתרגם, לאשר ולהחתים.

החתמת המסמכים בחותמת אפוסטיל נעשית בבית המשפט.

מלבד המסמכים תזדקקו לצילום הדרכונים, שני עדים, מתורגמן וטבעות. ההליך כולל תצהיר בעל פה בבית העירייה במהלכו גם נבדקים המסמכים המוגשים. לאחר הגשת התצהיר חתכו יומיים ותקבלו רישיון נישואים. אז,  יש לקבוע תאריך לחתונה בבית העירייה. הטקס עצמו אורך כעשרים דקות ומתנהל באיטלקית. גם בזמן התצהיר וגם לצורך הטקס תזדקקו למתורגמן.

איפה אפשר להתחתן באיטליה?

נישואים אזרחיים באיטליה ניתן לערוך רק במקומות שקיבלו לכך אישור רשמי. בער היה מדובר בבתי העיריה בלבד, היו ישנם מקומות נוספים: ארמונות וטירות, גנים וטראסות, שם אפשר להינשא בהודעה מראש. במידה ובחרתם לקיים טקס נישואים דתי, אלו לרב מתקיימים באחד מבתי הכנסת הגדולים בערים הראשיות. גם כאן ניתן להעתיק את מקום הטקס למקומות נוספים כבתי מלון, אתרי חוץ, ארמונות וכדומה.

איך מארגנים חתונה באיטליה?

למרות שניתן לארגן לבד חתונה באיטליה, מומלץ מאד להיעזר בשירותי מתכנני חתונות איטלקיים. מלבד הידע והיכולת לארגן את כל הדרוש לטקס החתונה עצמו, רובם מכירים את הבירוקרטיה והנהלים הכרוכים בקיום חתונה באיטליה ויוכלו לעזור לכם להסדיר בעיות שעלולות להתעורר או קשיי שפה ושוני תרבותי שעלולים לצוץ.

 

אז למה איטליה?

למרות הקשיים והאתגרים בארגון חתונה באיטליה, יש לאיטליה מה להציע שלמקומות אחרים אין. מזג אוויר נוח ברובו, נופים והיסטוריה, אוכל משובח ואוירה שאין שנייה לה. שילוב של מסורות ייחודיות, לוקיישנים מסעירים ושפה שמתגלגלת על הלשון מכל עבר.

איטליה היא קרובה מספיק לישראל על מנת לאפשר הטסת בני המשפחה והחברים הקרובים ולקיים טקס אינטימי ומרגש בעלות נמוכה מעלות ארגון חתונה גדולה בארץ. לצד הטקס והאירוע עצמו איטליה מספקת את אחד האזורים הרומנטיים והיפים ביותר לקיום ירח דבש: לשוט על גונדולה ברחובות ונציה, להתאחד עם רומיאו ויוליה בוורונה, להתגמד אל מול חורבות הקולוסאום ברומא או להתענג על היינות המשובחים שבטוסקנה – סיבות טובות לנסות ולהתגבר על המכשולים שבדרך לאושר.

ניתן לראות בנוסף יעדים מומלצים לחתונה אזרחית בחו"ל  : חתונה אזרחית בקפריסין, חתונה אזרחית ביוון, חתונה אזרחית בניו יורק, חתונה אזרחית בפראג, חתונה אזרחית באיטליה

חתונה אזרחית באיטליה

    הכנת המסמכים לחתונה באיטליה

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה