חתונה חילונית

צלצו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

Nikita Khalimonenkov
Nikita Khalimonenkov
2023-09-08
אלופים אלופים אלופים !!!! כל התהליך נעשה באופן סופר זריז ומקצועי !! תודה רבה !!!
avital bard
avital bard
2023-08-27
עזרו לנו לקבל את כל האישורים הנדרשים במהירות רבה! שירות מצויין תודה רבה לכם!
זהר רוגל
זהר רוגל
2023-08-03
עדיין בתהליך אבל עד עכשיו, וואו שירות נדיר והכי שטוב שקיבלתי ever בהערכה זוהר ר.

נישואים בישראל דורשים התערבות של מוסדות הדת, בניגוד לכל יתר המדינות הדמוקרטיות בעולם. ברב המדינות, הנישואים היחידים המוכרים הם נישואים אזרחיים. במידה ובני הזוג מעוניינים הם יכולים להינשא גם בנישואים דתיים אך לנישואים כאלו אין תוקף מדיני ללא קיום נישואים אזרחיים. בחלק אחר ממדינות העולם, נישואים דתיים ואזרחיים דרים זה לצד זה, ולשני סוגי הטקסים יש תוקף בפני החוק. ברב מדינות העולם, אנשים שאינם מעוניינים לקיים נישואים דתיים, למכל סיבה שהיא, יכולים לקיים טקס חילוני מעוצב על פי בחירתם. ישנם אלמנטים של הטקס שנגזרים ומחויבים מהטקס האזרחי על מנת שאלו יקבלו תוקף – אולם יתרת הטקס מעוצבת על ידי בני הזוג, חבריהם ומשפחותיהם.

מה כולל טקס נישואים אזרחי?

טקס נישואים אזרחי ברב מדינות העולם כולל כמה אלמנטים משותפים. טקס כזה מנוהל על ידי אדם דומיננטי בקהילה. זה יכול להיות ראש עיר, שופט או אדם שקיבל מינוי ואסמכה לנהל את הטקס מטעם המדינה. במהלך הטקס, חובות וזכויות בני זוג נשואים מוסברות לבני הזוג על ידי עורך הטקס ושניהם מביעים את רצונם והסכמתם החופשית להכנס לנישואים. לעתים הטקס כולל החלפת טבעות סימבולית הבאה לסמל את הקשר בין שני בני הזוג והמעבר שלהם מסטאטוס רווקים לסטאטוס נשואים. לרב ישנם עדים המעידים ששני בני הזוג הסכימו מרצונם ושמעו מה הם החובות הזכויות הנגזרות ממעמדם החדש. עדים אלו באים גם לייצג את הקהילה כי המעבר למעמד של בני זוג נשואים גם כולל מעבר למעמד שונה בתוך הקהילה בה בני הזוג חיים.

טקס נישואים אזרחי גם כולל אלמנטים משפטיים. בני הזוג למעשה חותמים במרבית המקומות על סוג של הסכם ממון. ישנם מקומות כמו גרמניה בהם ישנם כמה סוגים של הסכמי ממון ועל בני הזוג להחליט מראש מה מבניין ההתנהלויות הפיננסיות מתאים עבורם. ישנם מקומות שעצם הכניסה למעמד נשואים מפעילה אוטומטית סוג של הסכם ממון חצי סמוי הקבוע בחוק עבור כל הזוגות, למעט אותם זוגות שחתמו במפורש על הסכם ממון שונה המתאים בדיוק עבורם.  אלמנט משפטי נוסף כרוך בשינוי שם. בנישואים דתיים מקובל שהאישה משנה את שמה לשמו של הבעל, אך בנישואים אזרחיים ההחלטה על שינוי השם יכולה להיות הרבה יותר שוויונית וגמישה – שני בני הזוג יכולים להשאר עם שמותיהם הקודמים, השם יכול להיות מוחלף לשם האישה או ששניהם יכולים לשנות את שמותיהם למיזוג השמות עם מקף בינם.

טקס נישואים חילוני אינו קשור ישירות לטקס נישואים אזרחים. בעוד שלטקס נישואים אזרחי יש תוקף בפני המדינה בה נערך (לא בישראל בה נישואים אזרחיים אינם אפשריים), לטקס נישואים חילוני אין תוקף מדיני – אזרחי.

טקסי חתונה בדתות ואזורים שונים

טקס נישואים אזרחי יכול, וברב מדינות העולם גם מתנהל, במשרד, פחות או יותר. בני הזוג חותמים על טפסים, מצהירים משפטית שהם מסכימים ומקבלים הסבר על המעמד. כמות ה"טקס" במעמד היא מינימאלית. מרבית הזוגות אינם מסתפקים בטקס משרדי אלא מעוניינים לתת למעמד גושפנקא טקסית יותר.

ביהדות, הטקס כולל העמדת חופה, לבישת לבוש מסורתי, התנהלות קבועה בה החתן צועד לעבר החופה מלווה על יד האבות, אחריו מגיעה הכלה מכוסה בהינומה ומובלת על ידי שתי האימהות.  החתן מקדש את הכלה בטבעת (ויש האומרים קונה), הרב מקריא את הכתובה בקול ומברך את שבע הברכות. כוס יין עוברת מאדם לאדם וכולם לוגמים ממנה ולבסוף החתן שובר כוס, כולם אומרים מזל טוב והולכים לאכול ולרקוד.

אם מסתכלים על טקסי נישואים בדתות אחרות גם שם יש נוסחים קבועים וידועים מראש. בנצרות, לדוגמה, מקובל ששני בני הזוג מחליפים ביניהם טבעות ושניהם מביאים הסכמה, אולם מקובל גם שמי שמלווה את הכלה לטקס הוא אבי הכלה – לזכר הימים בהם הכלה הייתה נמכרת לבעל. חלק משמעותי מהטקס הוא ברור אם למישהו מהקהל יש התנגדות לקיום הטקס, דבר שלעתים בה גם לידי ביטוי בנישואים אזרחיים.

חתונות מאזורים שונים בעולם כוללות מנהגים מקומיים. בהודו הטקס יכול לכלול מצעד בו החתן רכוב  על סוס לבן ועל פי המסורות הפגאניות נותנים כבוד לטבע ולארבעת היסודות: אש, אויר, מים ואדמה ואף כורכים סרט סביב ידי הנישאים.

בשביל מה לי טקס עכשיו?

לטקס יש משמעות שהיא מעבר למשמעות המשפטית – מדינית. טקס הוא גם הצהרה בפני המשפחה והקהילה, הוא חגיגה שבה בני הזוג וסביבתם חוגגים את הזוגיות. מרכיבי הטקס באים לסמל את מה שחשוב בעיני בני הזוג. לכל זוג הנושאים החשובים בעיניו. בעיני זוג אחד, נושא הקרוב לליבם יהיה החיבור לטבע עבור זוגות אחרים הנושא החשוב ביותר יסתובב דווקא סביב החיבור למשפחה או לחברים והקהילה. ייתכן שזוגות יביאו איתם מנהגים מסורתיים הקשורים דווקא למנהגים שההורים מכירים מהבית, לדוגמה החינה או טקס גילוח החתן.

חתונה משמעה מעבר: בני הזוג משנים את המעמד שלהם בקהילה והופכים מרווקים לנשואים. הם נכנסים לזוגיות הכורכת בתוכה אלמנטים כספיים, מדיניים ומשפטיים. הם מצהירים על אהבתם ותפיסת עולמם ביחס לזוגיות בינם. הם מקבלים את תמיכת הסביבה לזוגיות ביניהם. גם אם לטקס אין משמעות מדינית כספית, עדיין יש לו מקום כיוון שהוא מייצג הרבה יותר מאשר חוזה בלבד. עצם ההצהרה והקבלה, חזרה על מסורות מוכרות המייצגות ערכים או ברכות (לדוגמה זריקת אורז על בני הזוג, או קישוט הרכב בו בני הזוג ממשיכים לדרכם) ומסמל את שינוי המעמד, חוקי או לא, שנעשה.

מה זה חתונה חילונית?

חתונה חילונית היא טקס חתונה שנבנה עבור בני זוג חילוניים. היא יכולה לכלול אלמנטים הלקוחים מהטקס היהודי ולהרחיבם כך שיתאימו לזמנים מודרניים וערכים המייצגים בני זוג חילוניים. לדוגמה, במקום שהחתן ייתן לכלה טבעת, בני הזוג יכולים להחליף טבעות: כל אחד מבני הזוג נותן טבעת לשני. במקום שבע הברכות המסורתיות, המשפחה והחברים יכולים להרכיב ברכות. בני הזוג יכולים לחבר בעצמם את השבועות בהן הם רוצים להישבע זה לזה.

טקס נישואים חילוני אינו כפוף לחוקי הדת. בני זוג מאותו המין יכולים להינשא זה לזה או זו לזו באין מפריע. בני דתות שונות יכולים להינשא ולכלול בטקס מרכיבים משתי הדתות, או מרכיבים חדשים שאינם לקוחים מאף דת אך הם בעלי משמעות מיוחדת עבור בני הזוג. כיוון שהרבנות אינה מעורבת בטקסים חילוניים, היא לא יכולה לאסור על קיום נישואים בין שני בני זוג בתואנה שאחד מהם אינו מספיק יהודי, לדעתם, או כי אחד מבני הזוג היה נשוי בעבר ואילו השני שם משפחתו הוא במקרה כהן או כץ.

לטקס נישואים חילוני אין תוקף מדיני – משפטי או חוזי. כאשר מקיימים טקס נישואים חילוני רצוי לעגן אותו בהסכם ממון ובנישואים אזרחיים בחו"ל על מנת שיוכרו על ידי מדינת ישראל.

למי מתאימה חתונה חילונית?

חתונה חילונית מתאימה עבור כל זוג המעוניין לקיים טקס נישואים קבל חברים ומשפחה, לצעוק את אהבתם ולחגוג במסגרת חברתית את זוגיותם – ואינם מעוניינים לערב בטקס או בחתונה עצמה את הרבנות או את אחד מבתי הדין הדתיים האחרים בארץ אשר אמונים על הנישואים על פי חוקי המדינה. בין אם הרצון הוא רצון טהור או נובע מכורח בירוקרטי – הדבר אינו משנה.

זכויות זוג שנישא בטקס חילוני אינן נפגעות ברובן. השלמת טקס אזרחי בחו"ל תביא לרישום בני הזוג כנשואים במשרד הפנים וחתימה על הסכם ממון, דבר שהוא מומלץ עבור כל זוג גם אם נישא דרך הרבנות, תביא אותם לאותו המקום בו זוגות שנישאו על ידי הרבנות נמצאים בו.

חתונה חילונית

    הכנת המסמכים לחתונה אזרחית בקפריסין

       למה להתחתן דרכנו?

  • אנחנו משרד עורכי דין מוביל בתחום
  • תרגום תמציות רישום ניתנת ללא תשלום 
  • חותמת נוטריון לפי העלות הממשלתית
  • חותמת אפוסטיל – שירות שליחת ללא תשלום
  • משלוח מהיר לנקודות חלוקה דרך UPS
  • הכנת מסמכים לזוג רווקים ב927 ש"ח בלבד  

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    לאחר שליחת המסמכים הצוות המקצועי שלנו לחתונה בקפריסין יבדוק את המסמכים.
    ניצור איתכם קשר תוך זמן קצר לתחילת הליך מסודר.
    ההליך כולל הכנת המסמכים לקפריסין. תרגום תמציות הרישום + חותמת נוטריון ואפוסטיל.
    תשלום לחתימת מסמכים הוא לפי המחירון הממשלתי ללא פערי תיווך!
    תרגום מסמכים ושירות החותמת אפוסטיל ניתנים ללא תשלום
    שירות ללא תשלום למי שמבצע אצלנו את המסכים:
    הסבר מסודר על הרישום בעירייה
    מערכת לקביעת תורים ללא תשלום.
    הסבר מפורט של שלב אחר שלב ולווי מקצועי טלפוני
    הסבר ראשוני להסכם מוון לפני החתונה
    בכל שאלה ניתן לפנות אלינו בטלפון
    051-5544300
    או במייל

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה