חתונה חד מינית בדרום אפריקה

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 0515544300

י

ישראל לא מאירה את פניה לקהילה הגאה. זוגות חד מיניים המעוניינים להינשא אינם יכולים לעשות זאת בארץ. לא רק הקהילה החד מינית נתקלת בקשיים להינשא בארץ, גם זוגות  בהם אחד או שניהם שלא קיבלו חותמת הכשר מהרבנות מחפשים פתרונות לנישואים מחוץ לגבולות מדינת ישראל. כחלק מהקהילה הבינלאומית, ישראל מוכנה לרשום זוגות בנישואים אזרחיים בחו"ל כנשואים בתעודת הזהות, פתרון שרבים נוהרים אליו אם בשל חוסר ברירה או מתוך בחירה.

איפה אפשר להינשא בחו"ל בנישואים חד מיניים?

כיום ישנן מדינות רבות המאפשרות נישואין חד מיניים לאזרחיהן, בראש ובראשונה דנמרק שעשתה צעד ענק להנגשת החתונה החד מינית בארצה, ארה"ב וקנדה, פורטוגל, איסלנד, הולנד, בריטניה ועוד רבות אחרות. יחד עם זאת כדאי לזכור כי גם מדינה המאפשרת לאזרחיה החד מיניים להינשא זה לזה או זו לזו, לא תמיד מקלה את החיים לזרים הבאים להינשא בתחומה.

רבים מאזרחי ישראל שבוחרים להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל, בוחרים לעשות זאת בקפריסין. חתונה בקפריסין מהווה אפשרות נוחה במיוחד לזוגות של גבר ואשה כיוון שמדבור במדינה קרובה מאד לישראל, שעת טיסה בלבד, שתיירות נישואים היא דבר שהיא מעודדת במיוחד ומקלה על הזרים הבאים להינשא בתחומה. עבור זוגות חד מיניים, יחד עם זאת, קפריסין אינה מהווה אפשרות שתוכר בארץ. קפריסין אמנם מכירה באיחוד אזרחי של זוגות חד מיניים אולם מכיוון שמדובר באיחוד אזרחי ולא בנישואים (הליך דומה מאד אך הסטאטוס מעט שונה) – מדינת ישראל אינה מחויבת להכיר בו ולרשום את הזוג כנשוי לאחר החזרה ארצה.

ארה"ב, קנדה, הולנד, איסלנד ופורטוגל הן כולן אפשרויות קבילות לנישואים אזרחיים עבור חברי הקהילה. אפשרות מפתיעה נוספת היא דרום אפריקה. למרות שאפריקה אינה ידועה בקבלת זוגות חד מיניים ולמעשה דרום אפריקה היא המדינה היחידה ביבשת זו המאפשרת נישאים חד מיניים – עצם עובדה זו הופכת אותה לסוג של גן עדן, נווה מדבר, עבור גאים וגאות המעוניינים להינשא.

מה דרוש על מנת להתחתן בדרום אפריקה?

על מנת להינשא בדרום אפריקה תזדקקו למסמכים אשר יוכיחו כי אתם רשאים, על פי חוקי דרום אפריקה, להינשא. המסמכים כוללים דרכון עדכני ועותק מאושר של הדרכון, שני עדים וצילומי הדרכונים שלהם, תעודת גירושין במידה והייתה נשואים בעבר, תעודת פטירה – במידה ולאחר מבני הזוג היה בן או בת זוג שנפטרו בעבר ותעודה מעידה על הסטאטוס המשפחתי או תעודת No Impediment שמדינת ישראל אינה מנפיקה. כתחליף, ניתן להציג תמצית רישום ממשרד רישום האוכלוסין וההגירה.

במידה ומדובר בקטין, דרום אפריקה דורשת הצגת הסכמה של שני ההורים הרשומים. במידה ואין לקטין שני הורים בחיים אז הסכמת אפוטרופוס או בית המשפט.

את כל המסמכים יש להכין מראש: לתרגם אותם בתרגום נוטריוני לאנגלית ולהחתים אותם בחותמת אפוסטיל המאשרת כי הנוטריון הוא נוטריון מוכר של  מדינת ישראל.

מלבד הכנת המסמכים, במידה ושני בני הזוג אינם אזרחי דרום אפריקה, הם יעברו ראיון לפני הנישואים ובו פקידי משרד הפנים של דרום אפריקה ינסו לוודא כי הנישואים הם נישואי אהבה ולא תוצר של אינטרס אחר. אין זהן מסוים שיש לשהות בארץ לפני הנישואים, למעשה בני זוג זרים יכולים להינשא ביום בו הם מגיעים לדרום אפריקה במידה ובידם כל המסמכים הדרושים והם עברו את הריאיון.

מתי והיכן ניתן להינשא בדרום אפריקה בנישואים חד מיניים?

בדרום אפריקה ניתן לקיים את הנישואים בכל יום מימות השבוע ובכל שעה במשך היום. ההגבלה קיימת דווקא על המיקום ועורכי הטקס: רק על ידי פקידי מוסמכים לכך ממשרד הפנים או מהכנסייה ורק בבניינים ציבוריים המשמשים את הכנסייה או דת אחרת, במשרדים ציבוריים או בבתים פרטיים עם דלתות נפתחות או במקרים של מחלה קשה – בבתי החולים.

בתום הטקס, עורך הטקס ושני העדים יחתמו על תעודת נישואין הכתובה בכתב יד שניתנת לבני הזוג בחינם, וימסור את העותק לידי רשם הנישואין במשרד הפנים שם הנישואים ירשמו. ניתן וצריך לבקש עותקים נוספים, מקוצרים או ארוכים, בכתב יד או מודפסים, וגם כאלו הכוללים אימות רשמי במשרד הפנים או בשגרירות דרום אפריקה. עבור שני זרים שאינם אזרחי ותושבי דרום אפריקה המסמך הדרוש הוא תעודת נישואין ארוכה – Unabridged ומאומתת – Vaulted.

נקודה חשובה שצריך לקחת בחשבון – מיקום החתונה הוא משמעותי. אם בחרתם להינשא בגן ציבורי או פרטי או למשל על חוף הים – תצטרכו לחזור על הטקס באחד מהמקומות המאושרים לנישואין בדרום אפריקה.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון מראש בחתונה חד מינית בדרום אפריקה

על פי חוקי דרום אפריקה, בני זוג אשר באים בברית הנישואים משתפים שווה בשווה את כל רכושם, כולל הרכוש שהיה שלהם לפני החתונה. לדוגמה, אם אחד מבני הזוג היה בעל דירה ונישא בדרום אפריקה, על פי חוקי דרום אפריקה הדירה שהייתה בבעלותו הבלעדית לפני הנישואים שייכת לאחר הנישואים לשני בני הזוג, שווה בשווה.

חוק זה שונה מהחוק בארץ על פי רכוש קודם לנישואין שייך לבן הזוג אליו היה שייך מלכתחילה, גם לאחר הנישואין. במידה ובנות או בני הזוג ייפרדו, גם אם הפרידה תערך בארץ בבית משפט ישראלי, ייתכן ולעובדה זו תהיה משמעות והדרך בה הרכוש יחולק יהיה בהתאם לחוק הדרום אפריקני. על מנת להבטיח כי חלוקת הרכוש בין בני הזוג תעשה בהתאם לרצונם, ללא תלות בחוק הדרום אפריקאי או בחוק הישראלי, כדאי מאד לחתום על הסכם ממון או הסכם זוגיות לפני הנישואין, הסכם שבו הם קובעים כיצד הרכוש בינם יחולק במקרה של פרידה ובהתייחס למצבים קיימים ועתידיים שונים: רכוש שהיה של אחד מבני הזוג לפני הנישואין, מתנות וירושות שבני הזוג מקבלים לאחר הנישואים, עסקים של אחד מבני הזוג או שניהם וכדומה.

שעות פתיחה, עלויות וכדומה

כדי לאתר משרד פנים בו ניתן להינשא ולקבל תעודות נישואין לאחריהן, יש לאתר על פי המיקום הנדרש כאן. שעות הפתיחה הן במימי שני עד ששי בין השעות 08:00-15:00. ביום הרביעי האחרון לכל חודש שעות הפתיחה מעט משתנות והן 09:00-15:30.

עלות הוצאת העתקים נוספים מלבד הראשון אותו תקבלו בחינם עומדת על 75R.

הליך הנישואין בדרום אפריקה לזוגות חד מיניים

יש להגיש בקשה לקבלת אישור לנישואין למשרד הפנים בדרום אפריקה שלושה חודשים לפחות לפני תאריך החתונה המיועד. אל הבקשה יש לצרף העתקים של כל המסמכים הנדרשים: מסמכי זיהוי, מסמכים המוכיחים כי אתם רשאים להינשא ואינכם קשורים בקשרים זוגיים קודמים, מסמכים המעידים על התרת קשרים קודמים (תעודות גירושין או פטירה) במידה וכאלו קיימת, הסכמות הורים, זהות שני העדים ועותקי הדרכונים שלהם וכדומה.

לפני הטקס עצמו, על שני הזוגות לעבור ראיון במשרד הפנים בו נבדק כי שני בני הזוג מבינים כי הם הולכים להינשא זו  לזו או זה לזה וכי הם עושים זאת מרצונם החופשי ללא שהופעל עליהם לחץ. במידה והזוגות או אחד מהם אינו מתייצב לראיון – החתונה לא תתקיים.

במידה וטקס החתונה מתקיים במשרד הפנים, הוא ייערך בחינם על פי חוק. זוגות חד מיניים רשאים להינשא בדרום אפריקה בדיוק כמו כל הזוגות האחרים.

לאחר טקס החתונה יש להמתין לרישום ולקבל עותק מאושר וארוך במשרד הפנים או לקבל עותק כזה משגרירות דרום אפריקה. לאחר החזרה לישראל. עם העותק המאושר הארוך יש לגשת למשרד הפנים על מנת לשנות את הרישום בתעודת הזהות הישראלית.

חתונה חד מינית בדרום אפריקה

חתונה חד מינית בדרום אפריקה

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תהליך הכנת המסמכים

    תוכלו לשלוח לנו  את המסמכים דך הטופס או דרך המייל: [email protected]

    או בטלפון 0515544300

    ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם להשלמת התהליך

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה