חתונה חד מינית בסן פרנסיסקו

רוצים להתחתן קרוב ובקלות , צרוקשר עכשיו 051-55-44-300

בישראל אין הפרדה בין דת למדינה בכל הנוגע לדיני אישות ומשפחה, והזרם היחיד המוכר על ידי המדינה כ"יהודי" הוא הזרם האורתודוקסי. המשמעות של האמירה הזו היא כי זוגות רבים מאד בארץ המעוניינים להינשא זו לזה מוצאים את עצמם עומדים בפני בעיה חמורה: מדינת ישראל לא מאפשרת להם להינשא. במקומות שונים בעולם החוקים המאפשרים לזוג להינשא שונים זה מזה: יש מקומות בהם בני דודים מקרבה שנייה יכולים להינשא באחרים – לא, יש מקומות בהם נישואים לאח של בן זוג שנפטר אסורים, באחרים הם מותרים ובארץ הם לעתים נחשבים כחובה (על פי הלכות חליצה וייבום). יותר ויותר מקומות בעולם מאפשרים לבני זוג מאותו המין להינשא זה לזה או זו לזו. כיום, ישנן 26 מדינות בעולם המכירות בנישואים חד מיניים, ורבות נוספות בהן נישואים כאלו אולי אינם מוכרים אבל ניתן להירשם כבני זוג של איחוד אזרחי. מדי שנה נוספות מדינות ברחבי העולם המאפשרות לבני זוג מאותו המין להינשא אחד לשני – אבל מה שמשותף לכל המדינות הללו הוא ההכרה בנישואים אזרחיים. מרבית הדתות בעולם אינן מכירות עדיין בנישואים חד מיניים, כולל הזרם האורתודוקסי היהודי, בית הדין השרעי והכנסייה המשמשת לדין נוצרים בארץ. המשמעות עבור הזוגות החד מיניים בארץ היא שכמו עולים שהרבנות אינה מכירה ביהדותם או כהן וגרושה המעוניינים להינשא – עליהם לחפש אפשרות עוקפת רבנות ובתי דין דתיים על מנת שהמדינה תכיר בנישואיהם.

כיוון שמספר הזוגות שאינם יכולים להינשא בארץ הוא רב – כחמישית מכלל הזוגות הנישאים בארץ אינם מורשים להינשא על פי הרבנות – כבר נוצרו מנגנונים עוקפים את מוסד הנישואים. אחד המנגנונים הללו הוא הסטאטוס של "ידועים בציבור". סטאטוס ידועים בציבור ניתן לקבל על ידי מילוי תצהיר משפטי בפני בית משפט ומילוי שאלון בביטוח לאומי. עבור מרבית הזכויות אותם נשואים מקבלים סטאטוס זה למעשה זהה: זכויות בביטוח לאומי, זכויות לקבלת הטבות במשכנתא, זכויות ירושת רכוש משותף וכדומה. ישנן זכויות לגביהן עדיין קיים שוני בתשלום מס הכנסה בעיקר. כאשר מדובר בזוגות חד מיניים, מצבם אף גרוע משל חסרי הדת: בעוד המדינה מכירה בבעיית חסרי הדת, היא אינה מכירה בבעיית הזוגות חד מיניים באופן פעיל. לאחרונה, מדינת ישראל שינתה סטאטוס הורות של זוג אימהות לסביות שאימצו אחת את ילדי השנייה ללא ידיעתם או יידוען. גם בנושאי אימוץ ואזרוח אחרים קיים פער בין זכויות זוגות של גבר ואישה וזוגות חד מיניים.

רישום בתעודת זהות

יש מי שתופס את הרישום במשרד הפנים ובתעודת הזהות כגמר המאבק – השגת זכויות שוות לאלו של הנשואים. בפועל, אין הדבר כך. מדינת ישראל מכירה רק בזוגות שנישאו דרך מוסד דתי, הרבנות עבור יהודים, כזוגות נשואים מבחינה חוקית. עבור זוגות שאינם חד מיניים הדבר כמעט נכון. מרגע שיהיו רשומים כנשואים היחס אליהם במדינת ישראל יהיה כאל זוג נשוי לכל דבר ועניין, כולל נושאי אימוץ ואזרוח. חשוב להדגיש כי מדובר ביחס בלבד, לפנים משורת הדין כיוון שעל פי הדין – גם אם הרישום בתעודת הזהות הוא "נשוי" הרי שמדינת ישראל לא מכירה בכך באופן חוקי וכשזה מגיע לזוגות חד מיניים – הרישום אף אינו מקנה זכויות שוות.

אף על פי כך, עבור זוגות חד מיניים רבים, הרישום וההכרה החלקית מאד של מדינת ישראל בזוגיות, מהווה אלמנט חשוב ומשמעותי בתפיסת הקשר בינם.

נישואים אזרחיים בחו"ל וחד מיניים

כאשר זוג שאינו חד מיני מעוניין להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל במטרה להירשם בתעודת הזהות כזוג נשוי, האפשרויות העומדות בפניהם רבות. האפשרות הקורצת ביותר למרבית הישראלים היא נישואין בקפריסין – אחרי הכל מדובר במדינה קרובה מאד לישראל (כשלושת רבעי שעה טיסה), ידידותית לזרים ובמיוחד לכאלו המעוניינים להינשא בה. החוקים שהיא מקיימת עבור נישואי זרים הם נוחים ומאפשרים למרבית הזוגות להינשא בה ללא בעיה מיוחדת. קפריסין מכירה באיחוד אזרחי עבור זוגות חד מיניים, אולם הכרה זו אינה תופסת במדינת ישראל ולא תחייב את פקידוני משרד הפנים לרשום אתכם בתעודת הזהות כנשואים.  הפקידים במשרד הפנים דורשים תעודת נישואים ואינם מכירים כתעודת איחוד אזרחי.

כיוון שכך, מספר האפשרויות הפתוחות בפני זוגות חד מיניים מצומצם בהרבה. עליהם למצוא מדינה שגם מכירה בנישואים של ממש עבור זוגות חד מיניים וגם מאפשרת לזוגות שאף לא אחד מהם אזרח המדינה להינשא בה. 26 מדינות כבר מכירות בנישואים חד מיניים, אבל רק חמש מהן מאפשרות נישואים של זרים: פורטוגל ודנמרק, ארה"ב וקנדה ואנגליה.

נישואים חד מיניים אזרחיים בארה"ב

חתונה חד מינית בסן פרנסיסקולנישאים בנישואים אזרחיים בארה"ב בכלל, ולזוגות חד מיניים בפרט, יש מספר יתרונות ברורים בבחירת נישואים שם, וגם מספר חסרונות. היתרון הברור הוא שארה"ב מערימה קשיים מעטים בלבד על זרים והדרישות מהם זהות או כמעט זהות לאלו שאינם אמריקאים. בארה"ב לא תדרשו להציג מסמכים מלבד דרכון בתוקף המשמש כמסמך מזהה ולצורך בירור הגיל, השפה המדוברת בה היא אנגלית – שפה שמרבית הישראלים שולטים בה ולו באופן חלקי. לצד יתרונות אלו עומדים גם מספר חסרונות: במרבית המקומות קבלת תעודת הנישואים אורכת כעשרה ימים עד שבועיים. אמנם אפשר להשיג את העתקים מאושרים של תעודת הנישואים בדואר ואף להחתים תעודות אלו דרך הדואר בחותמת אפוסטיל אשר תיתן להם תוקף חוקי ומחייב בפני פקידי משרד הפנים אולם תהליכים אלו מסורבלים ואורכים זמן. החיסרון העיקרי הנוסף הוא נושא המחיר: טיסות ושהייה בארה"ב הן יקרות, ובמספר מקומות גם אגרות הנישואין אינן זולות כלל ועיקר.

ניו יורק יוצאת דופן בנושא קבלה מהירה של תעודות הנישואים. דבר המאפשר לזוגות המעוניינים להינשא בה לסיים את התהליך כולו, כולל קבלת תעודת הנישואים והחתמה בחותמת אפוסטיל תוך יומיים שלושה. במרבית המקומות האחרים (כולל במקרים רבים בלאס וגאס – בירת החתונות העולמית) התהליך ארוך ומסורבל יותר ובסן פרנסיסקו על אחת כמה וכמה.

אז למה דווקא סן פרנסיסקו?

ישנם מקומות בעולם שיש להם זיקה להיסטוריה של קהילת ה- LGBTQ. יהודים רפורמים רבים, לדוגמה, באים לעשות בר או בת מצווה בארץ, בירושלים. הסיבה לגיחה הזו לישראל נעוצה בקשרים הקיימים בין היהדות לארץ ישראל בכלל ולירושלים בפרט. גם לקהילה החד מינית יש היסטוריה משלה ומקומות שכרוכים חזק בהיסטוריה של הקהילה, ושניים מהם, בפרט, בולטים במיוחד: ניו יורק, שם התרחשו מהומות סטונוול שבתורם התחילו במסורות מצעדי הגאווה ותנועות השוויון בעולם כולו, וסן פרנסיסקו (ובפרט הקאסטרו) שמוכרת כבירת הקהילה הבינלאומית.

הגיי בר הראשון בארצות הברית נפתח בשנת 1908 בסן פרנסיסקו – The Dash, גם ארגון הלסביות הסוציאלי-פוליטי הראשון בארה"ב הוקם בסאן פרנסיסקו – DoB – Daughters of Bilitis  על ידי פיליס ליאון ודל מרטין, בשנת 1964 הוכרזה סן פרנסיסקו כבירת הקהילה העולמית ובשנת 1970, שנה לאחר מהומות סטונוול,  אורגן מצעד הגאווה הראשון בעולם שם. הפוליטיקאי הגאה הראשון מחוץ לארון – נבחר למועצת העיר בסן פרנסיסקו, הארווי מילק, ושם גם עוצב דגל הגאווה המקורי, האולימפיאדה הגאה הראשונה בעולם אורגנה בשנת 1980 בסן פרנסיסקו ורק כדי לסגור מעגל – הזוג שהקים את ארגון הלסביות הראשון, DoB, היה גם הזוג הראשון שנישא בארצות הברית בשנת 2004 לאחר מעל ל-50 שנות זוגיות ותשע שנים לפני שבית המשפט העליון קבע שנישואים חד מיניים הם חוקיים בכל ארצות הברית.

זוגות חד מיניים עם זיקה ומודעות פוליטיים וחברתיים, כאלו שחשוב להם להינשא במקום בו חלק ניכר מההיסטוריה של הקהילה עוצב – ימצאו בסן פרנסיסקו יעד ראוי.

מה דרוש כדי להינשא בסן פרנסיסקו?

ארצות הברית לא דורשת הרבה מזרים הבאים להינשא בשעריה – דרכון בתוקף, מילוי טופס בקשה, טקס מהיר. העיר ידידותית מאד לזוגות חד מיניים, האווירה פתוחה ומקבלת והדרישות לנישואים מינימאליות אבל לא כדאי להתבלבל – הבירוקרטיה גם היא חוגגת והנוקשות בתהליכים המעטים שתעברו היא מוחלטת.

מה כדאי לזכור? לפני שנפגשים – קובעים פגישה באינטרנט, אם קבעתם פגישה – הגיעו בזמן, שתשלום שנעשה אינו בר החזרה ושהדברים נוגעים למסמכים שהאמריקאים אמורים לספק – דברים מתרחשים לאט. הבשורה החיובית היא שניתן לעשותם גם בשלט רחוק באמצעות הדואר והאינטרנט. דבר אחרון שצריך לזכור – אם ישנם קשרי נישואים קודמים שנגמרו בשלושת החודשים שקודמים להוצאת רישיון הנישואים – יש לספק גם תעודת גירושין או פטירה חתומה בבית משפט (ומתורגמת). אפשר לבצע תרגום בזול כאן.

 

השלב הראשון הוא להירשם באתר. האתר הוא אתר של חברה מסחרית אשר נותנת שירותים לעיריית סן פרנסיסקו. לאחר הרישום יש לקבוע פגישה במשרד רשם הנישואים של עיריית סן פרנסיסקו ולשלם עבור רישיון הנישואים.  ניתן לקבוע פגישה לכל היותר 90 ימים מראש. הפגישות מתקיימות בימים שני-שישי בין השעות 08:15-15:30. בכל חצי שעה נקבעות שלוש פגישות כך שייתכן שתחכו מעט בתור כשיגיע זמן הפגישה שלכם. במסגרת הרישום לפגישה גם תתבקשו לשלם את אגרת רישיון הנישואים. עלות האגרה כיום עומדת על 104$ לרישיון נישואים ו-83$ לאגרת רישיון לאיחוד אזרחי (הכרה כידועים בציבור).

דרך האתר ניתן גם לשנות (פעם אחת בלבד) זמן פגישה או לבטל. אגרת הרישיון לא תוחזר גם במקרים של ביטול. שינוי ניתן לבצע לפחות שלושה ימים לפני הפגישה. דרך אותו האתר אפשר גם לקבוע תור לקיום טקס נישואים אזרחי בעירייה – אבל יש לקבוע פגישה לקבלת רישיון נישואים ולחכות חצי שעה לאחר קבלתו לפני קביעת מועד טקס הנישואים. באתר החברה ניתן לקבוע מועד לא רק לקבלת רישיון הנישואים אלא גם לקבוע מועד לטקס עצמו בבניין העירייה. עלות הזמנת טקס בעירייה (ללא החזרים) – 83$. טקס הנישואים חייב להתקיים בסן פרנסיסקו בתוך 90 יום מקבלת רישיון הנישואים. ישנם מספר מקומות בהם הטקס יכול להתקיים אך בגלל מצוקת זמנים אין אפשרות לשריין אחד מהמקומות בעירייה ולא אחר, בשעות העבודה.

קיימת אפשרות להזמין עורך חתונות מוכר לקיום טקס חתונה בכל מיקום אחר בסופי שבוע וחגים. עלות הזמנה אל מחוץ למשרד היא 139$ בזמן הרישום ועוד 150$ במזומן לעורך החתונות בזמן הטקס. ניתן גם לקבוע טקס חתונה הכולל מספר רב יותר של אורחים או קישוטים בבניין העירייה עצמו, בתוספת תשלום, כאן.

לפני קביעת המועד לטקס עצמו הגדירו מספר תאריכים אפשריים. קחו בחשבון שבטקס סטנדרטי בבניין העירייה יש אפשרות להכניס 6 אורחים – כולל עדים צלמים הורים או ילדים. בנוסף – אסור לעשות רעש, לזרוק דברים (אורז, עלי כותרת של פרחים וכדומה) לא באולם עצמו, בבניין העירייה או מחוצה לו. דברים נוספים שאסור להכניס לבניין העירייה: בלוני הליום, סכינים או אלכוהול. לצלם, מצד שני – מותר.

בתאריך הטקס יש להגיע 10 דקות לפני הזמן שנקבע אל חדר 168 בבניין העירייה. אל הזוג חייב להתלוות עד מטעמם. במידה ושני בני הזוג אינם מדברים אנגלית, יש להגיע גם עם מתורגמן, עורך הטקס עלול שלא להסכים לערוך את הטקס במידה והתרשמותו היא שבני הזוג אינם מבינים את דבריו.

מיקום הטקס המדויק נקבע על ידי עורך הטקס, לרב מדובר בחדר טקסי חתונה פרטי או ברוטנדה, אם היא פנויה – לא ניתן לבחור או להזמין אחד משניהם.

קבלת תעודות הנישואין

בין מועד הטקס ועד רכישת תעודות הנישואים יש לקחת בחשבון עשרה ימי עבודה – לא ניתנים לזירוז. ניתן לקבל העתקים מורשים של תעודת הנישואים, כל עותק עולה 15$, ניתן גם לרכוש תעודת נישואים בפורמט של מזכרת תמורת 7$. התשלום הוא במזומן, באשראי או בכרטיס חיוב במידה והן נאספות בבניין העירייה עצמו. במידה והתעודות מוזמנות דרך הדואר – התשלום הוא בכרטיס אשראי בלבד.

לפני שאתם מגיעים לקחת את תעודות הנישואים, מלאו את הטופס הבא והגיעו עם הדרכון ואמצעי התשלום לרשם הנישואים בכתובת 1 Dr. Carlton B. Goodlett Place, City Hall, Room 190. שעות הפתיחה: ימים שני עד ששי בין השעות 08:00-16:00. בירורים ניתן לעשות דרך הדואל: [email protected] או
בטלפון  (415) 554-5596.

אם אתם עדיין באזור, כדאי כבר להשיג את חותמת אפוסטיל באותה ההזדמנות. חתימת אפוסטיל על כל אחד מהמסמכים עולה 75$ ואפשר לקבל אותה כאן, בכתובת

Attn: Richard M. Johnston
International Apostille Services, Inc.
1 Sansome Street #3500
San Francisco, CA 94104
1-415-582-4383
[email protected]

אם כבר הגעתם חזרה ארצה, יש להשיג עותקים רשמיים של תעודת הנישואים דרך האינטרנט באמצעות החברה הזו, אשר עובדת בשיתוף עם עיריית סן פרנסיסקו. עלות מקוונת יכולה להגיע לסכום של בין 22$-31$ לעותר מאושר של התעודה. לאחר קבלת התעודה המאושרת בדואר, יש לשלוח אותה בחזרה למשרד המטפל בנושא האפוסטיל בצירוף התעודות המאושרות ופרטיכם: שם מלא, הארץ עבורה נדרשת החותמת (ישראל), דואל ומספר טלפון, כתובת למשלוח התעודות והחותמות, ורשימת המסמכים הדורשים חותמת. בנוסף יש לצרף טופס בקשה  וטופס תשלום (ניתן לשלם באמצעות כרטיס אשראי או פייפל). לקבלת הוראות מדויקות צרו קשר עם משרד החיתום:

Office Hours: 8am – 7pm Monday – Saturday
Customer Support: 1-888-810-4054
Email[email protected]

חתונה חד מינית בסן פרנסיסקו

 

רוצים להתחתן בתוך 24 בקפריסין?

  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • זוגי 863 ש"ח  
  • יחיד 563 ש"ח

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תשלום לחבילת נוטריון:

    לאחר שליחת הטפסים יש לשלם על השרות.

    863 ש"ח תרגום זוגי –

    563 ש"ח תרגום יחיד –

    פוחדים לשלם כי אתם לא מכירים אותנו? אנחנו מבינים אותכם. אין לכם מה לדאוג יש לכם אחריות על השרות שלנו, בכל בעיה תוכלו לקבל את הכסף חזרה : הגנת הקונה של paypal

    בנוסף תוכלו לשלוח לנו רק את המסמכים ולאחר שניצור איתכם קשר תוכלו להשלים את התשלום. תמיד תוכלו ליצור איתנו קשר במייל 

    [email protected] בכל שאלה או בעיה.

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה