הכנת המסמכים לחתונה בקפריסין

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נישואים חד מיניים בקפריסין

    גם לזוגות חד מיניים יש סיבה להתחתן בקפריסין. הטקס, ההצהרה הפשטות והמשמעות ( הטקס לא מוכר במשרד הפנים)

    מחפשים להתחתן בחו"ל בקלות, צרו איתנו קשר עכשיו 051-55-44-300

    הארץ לא מאירה פנים לזוגות חד מיניים, לא בכל מה שקשור לנישואים. החוק בארץ הוא כי מי שיש לו את המילה האחרונה בענייני משפחה הם מוסדות הדת – הרבנות ובית הדין הרבני, בתי הדין השרעים המוסלמים והנוצרים. כל בתי הדין הללו לא מכירים בנישואים חד מיניים, אז מה יעשה זוג שרוצה להצהיר על אהבתו ולכרוך את חייו זה בזה, משפחה אחת? על הבעיות, הפתרונות ועל ההליך הפשוט של איחוד אזרחי בקפריסין, בהמשך.

    אז מה בעצם המצב החוקי של זוגות חד מיניים בארץ?

    חתונה חד מינית בקפריסיןזוגות חד מיניים (גבר עם גבר או אישה עם אישה) אינם מוכרים כזוגות נשואים בארץ. אם הם מתחתנים בחו"ל במדינה אשר נישואים חד מיניים בה הם חוקיים והמדינה מאפשרת גם לזוג בו שניהם אינם אזרחי אותה המדינה להינשא אז הם יכולים לחזור ארצה ולהירשם במרשם האוכלוסין ובתעודת הזהות כזוג נשוי, אך לרישום הזה אין תוקף חוקי. עד לפני מספר שנים לא רב אפילו הרישום החלקי הזה לא נעשה אך משרד הפנים קיבל הוראה מבית המשפט המחייב אותם לרישום הזה.

    אז מה זה בעצם אומר – רשומים כנשואים בתעודת הזהות אבל אין לזה תוקף חוקי? זאת אומרת שברב המקומות הם מקבלים למעשה זכויות שוות לאלו של ידועים בציבור, ובמקומות בהם אין בדיקה קפדנית יתייחסו אליהם כאל נשואים. איפה לא? בכל מה שנוגע לילדים ומשפחה ובנושאי קבלת אזרחות כאשר אחד מבני הזוג אינו אזרח ישראלי. אם הם ירצו לאמץ ילד ההתייחסות אליהם תהיה כאל חד הוריים, פונדקאות אסורה עבורם, היחס לאם הלא ביולוגית כהורה שני אינה אוטומטית כמו שמקובל בקרב זוגות שאינם מאותו המינים (כולל ידועים בציבור) ובמקרים של פרידה הערפול אף גדול יותר.

    במקרה בו זוג מתגרש, בית הדין הרבני אמור להיות זה שנותן את ההוראה למשרד הפנים לשינוי הרישום. היו תקדימים בהם זה קרה, לאחר מאבק משפטי.

    הסכמי ברית זוגיות, הסכם זוגיות ודומים

    אפשר להחליט להשאר לא נשואים ולקבל מעמד של ידועים בציבור. הבעיה עם ההחלטה הזו היא שמעמד ידועים בציבור הוא מעמד לא לגמרי ברור. בניגוד לחתונה שבה יש תאריך, טקס ומסמכים קובעים – כל ההגדרות האלו חסרות כאשר מדובר בידועים בציבור ולמעשה חובת ההוכחה היא על בני הזוג.

    מה יכול לעזור במקרה הזה? קיום טקס חתונה כלשהו, חתימה על הסכם חיים משותפים (בדומה לכתובה) – כל אלו מעידים שאכן מדובר בזוג המנהל את חייו כזוג נשוי ויכולים לעזור בחובת ההוכחה. ישנן עמותות וחברות המתמחות במתן שירותי הסכם זוגיות, למשל עמותת "משפחה חדשה". הסכם כזה יכול להוות עדות תומכת בסטאטוס ידועים בציבור ולפתור מחלוקות, בעיקר כספיות, שעלולות לעלות במקרה של פרידה. כדאי להדגיש שבכל הקשור לילדים ולקבלת אזרחות – התוקף המשפטי של ההסכמים אלו הוא למעשה לא קיים והם אינם מהווים אלא הצהרת כוונות שבית המשפט יכול לבחור להסכים או להתנגד לכתוב בהם.

    אז עכשיו כשסיכמנו שלטקס יש מקום חשוב – איך הוא יראה? מה הוא יכלול?

    טקס החתונה מהווה עדות לכך שבנות או בני הזוג חיים יחד כזוג ומוכרים על ידי המשפחה והקהילה הסובבת אותם, ואכן, כ-76% מאזרחי ישראל תומכים בקיום נישואים חד מיניים, למרות התנגדות בתי הדין הרבניים. לטקס עוצמה הן כעדות לסטאטוס המשפחתי והן כהצהרת כוונות בפני המשפחה, החברים וכמובן אחת מול השניה. יש שבוחרים לקיים טקס חתונה חד מיני קרוב ככל האפשר לטקס חתונה רגיל, בהתאמות מסוימות. חופה, אולי יהיו שתי כוסות לשבור, אולי תהיה שמלה אחת, שתיים או אף לא אחת. אחרים בוחרים לפרוץ את גבולות הטקס הרגילים ולהעניק לטקס ממד אישי וממש בונים טקס אלטרנטיבי עם מנהל הטקס שנבחר.

    טקס חתונה בקפריסין – הטוב משני העולמות

    ניהול טקס חתונה בקפריסין למעשה משלב את הטוב בשני העולמות הללו. מצד אחד ישנו הטקס הקבוע הסטנדרטי, דבר שמקרב ומחבר את הזוג החד מיני לכלל הזוגות המתחתנים בקפריסין. מצד שני ישנה היכולת להתאים במדויק השלמה לטקס המתאימה בדיוק לדרך שבה הזוג ירצה לחגוג את היום המיוחד בחייהם.

    האם זוגות חד מיניים יכולים להתחתן בקפריסין?

    יש כיום כעשרים ושש מדינות בהן זוגות חד מיניים מורשים להינשא, מספר הגדל מדי שנה. רב המדינות הללו דורשות כי לפחות אחד מבנות או בני הזוג יהיו אזרחים של אותה המדינה. במדינות אלו, זוג ישראלי חד מיני לא יוכל להתחתן. המדינות היחידות המכירות בנישואים חד מיניים וגם מאפשרות לאזרחים זרים להתחתן דרכן הן דנמרק, פורטוגל, קנדה, ארה"ב ואנגליה. רצוי לבדוק מראש שבמדינה בה בוחרים להתחתן אפשר יהיה גם להתגרש במידת הצורך. ישנן מדינות דוגמת קנדה המאפשרת לזוגות שאינם אזרחים בה להתחתן אבל לא להתגרש.

    בקפריסין לא ניתן לקבל תעודת נישואין כזוג נשוי, אבל קפריסין כן מכירה באיחוד אזרחי של בני זוג מאותו המין ושמחה להעניק תעודה זו גם לבני זוג חד מיניים שאינם אזרחים קפריסאים. המשמעות היא שהתעודה והטקס יהוו הוכחה ותמיכה במעמד ידועים בציבור אבל לא תהיו רשומים בתעודת הזהות כנשואים.

    מה נדרש לעשות על מנת להתחתן בחתונה חד מינית בקפריסין?

    רב התהליך המקדים זהה לתהליך שעל זוג שאינו חד מיני לעבור, השוני הוא בעיקר באנשים אליהם יש לפנות בקפריסין ובתעודה אותה מקבלים בסוף התהליך. כמו כל זוג, על שני בני הזוג להוציא אישורים רשמיים המעידים שהם רווקים. אישורים כאלו אפשר להוציא דרך האינטרנט בחינם מרשם האוכלוסין כאן. במידה ואחד מהם (או שניהם) גרושות, גרושים, אלמנות או אלמנים – צריך להשיג גם תעודות גירושין ופטירה. אם מישהו שינה את שמו – צריך להוציא אישור רשמי על שינוי שם. באיחוד אזרחי נדרשים בני הזוג להביא בנוסף על מסמכים אלו גם תצהיר משפטי רשמי על כך שאינם נשואים או מקושרים לאדם אחר.

    אחרי השגת כל האישורים הללו, צריך לדאוג לתרגם אותם לאנגלית, לקבל אישור נוטריוני שמעיד שהתרגום זהה למקור ולהחתים אותם בחותמת אפוסטיל שנותנת להם תוקף בינלאומי. אפשר כאן להוזיל עלויות על ידי איחוד המטלות הללו ופנייה לשירות תרגום, אישור וחתימת המסמכים כחלק מבקשה קבוצתית.

    גם בהזמנת חבילה, טיסה או מלון אין למעשה הבדל כלל בין בני זוג חד מיניים ואחרים, השוני מתמקד באנשי הקשר מולם יש להגיש את הבקשה לאיחוד אזרחי ואת המסמכים שאותם יש למלא. את המסמכים הדרושים אפשר למצוא כאן. הטקס עצמו נערך במשרדי הרשם בעירייה שבה תבחרו וגם כאן רצוי לשריין מראש את התאריך.

    שימו לב שהחתימה והטקס אינם מתבצעים בחדרים הייעודיים לחתונות אזרחיות ואם אתם מתכננים על אורחים כדאי לתאם ולוודא מראש כי לעירייה שבה בחרתם אין בעיה עם הנושא הזה.

    פרטי התקשרות עם רשויות האיחוד האזרחי בקפריסין לצורך חתונה חד מינית

    ניקוסיה:

    Elenitsa Prodromou Tel.: 22804111 email: [email protected]

    Sofi Zannetidou Tel.: 22804112 email: [email protected]

    לימסול:

    Eleni Mavrou Tel.: 25806451    email: [email protected]

    Chryso Photiou Ioannou Tel..: 25806443 email: [email protected]

    Maro Christofidou Tel.: 25806447   email: [email protected]

    לרנקה:

    Theodora Iakovide Tel.: 24801880 email: [email protected]

    Eleni Hadjiantoni Tel.: 24801801 email: mailto:[email protected]

    פאפוס:

    Louiza Andreou Tel.: 26801145 email: [email protected]

    Effie Efstathiou Tel.: 26801143 email: [email protected]

    איה נאפה (מחוז פמגוסטה):

    Maria Michail Theofanous Tel.: 23200911 email: [email protected]       [email protected]

    Eleni Askoti Tel.꞉ 23200930 email꞉ [email protected]

     

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה