חתונה אזרחית בניו יורק

מחפשים להתחתן בחו"ל בקלות, צרו איתנו קשר עכשיו 051-55-44-300

מה יותר מסמל חתונה אזרחית מאשר העיר ניו יורק?  ניו יורק היא העיר שלעולם לא הולכת לישון, התפוח הגדול, עיר שחוגגת מדי יום טולרנטיות, פלורליסטיות, חופש ושוויון, זו שפסל החירות מסמל אותה ומשקיף עליה. להתחתן בניו יורק זו אולי לא האופציה הזולה ביותר אך אם מתכננים כבר ירח דבש לאזור, חשוב לכם להתחתן בחתונה אינטימית חילונית או שכזוג חד מיני האופציות לחתונה הן מצומצמות יותר ובניו יורק תמיד חלמתם לבקר – זו ההזדמנות שלכם להתחתן בחתונה אזרחית ללא יותר מדי בירוקרטיה או שהות ממושכת קודמת נחוצה.

ארה"ב היא אחת מחמש הארצות בהן זוגות חד מיניים יכולים להתחתן בחתונה אזרחית. אמנם החתונה לא לגמרי חוקית בארץ, אך בעקבות פסיקת בית המשפט תוכלו להזדהות כנשואים אפילו בתעודת הזהות. לכל מדינה בארה"ב נהלים מעט שונים הנדרשים כדי לקיים חתונה אזרחית. בניו יורק חתונה שכזו היא עניין פשוט במיוחד שאפילו לא דורש מכם יותר מדי הכנות מראש.

איך מתארגנים לקראת חתונה אזרחית בניו יורק?

חתונה אזרחית בנוי יורקכדי להתחתן בניו יורק לא תזדקקו לבגדים מיוחדים, תעודות מתורגמות ומאושרות ואפילו לא תצטרכו לקבוע תור מראש. כל מה שתזדקקו לו זה: דרכונים בתוקף, עד + מסמך זיהוי לעד, טבעות נישואים ו… זהו.

חתונה אזרחית בניו יורק מתחלקת לשני שלבים: רישיון נישואים וטקס הנישואים. על מנת שהנישואים יהיו מוכרים בישראל, אחרי קיום הטקס וקבלת התעודה יש לאשר אותה אצל נוטריון ולהחתים בחותמת אפוסטיל – הכל במרחק קרוב למקום שבו מתקיימים יתר הפעילויות.

כדי לקבל רישיון נישואים ממלאים טפסים שמהווים למעשה תצהיר משפטי. בתצהיר יש למלא פרטים אישיים כמו שם, כתובת, מקום לידה, גיל ופרטים על נישואים קודמים, ומצהירים כי אתם פנויים להינשא ואינכם נשואים למישהו אחר. אם זה לא הסיבוב הראשון שלכם, תצטרכו לספק פרטים על כל הנישואים הקודמים – שם מלא של בת או בן זוג הקודמים, מקום לידתו, תאריך הגירושין ולעתים גם דורשים לראות תעודת גירושין. במידה ומדובר באלמנות ואלמנים – תידרשו מלבד שם גם לתאריך הפטירה ורצוי ליתר בטחון להצטייד גם בתעודת פטירה, אם כי לרב אין הדבר דרוש. מילוי הפרטים הוא בכתב דפוס ובעט שחור.

את הטפסים ניתן לקבל בדלפק הקבלה (Information, התור השלישי מימין) של הפקיד העירוני – Office of City clerk. יש מספר משרדים ברחבי ניו יורק אך זה המועדף לרב על הישראלים הוא במנהטן, בכתובת:  141 Worth Street. לאחר מילוי הטפסים, בדקו את הפרטים הגישו את הטפסים בתור לקבלת רישיון חתונה ( marriage license – התור הראשון משמאל) שם גם יבדקו את תעודות הזיהוי שלכם (דרכון בתוקף, רישיון ישראלי אינו תופס). אחרי כל זה יש לשם אגרה על סך 35$ (בכרטיס אשראי או בהמחאה בנקאית, בתור הראשון מימין) ולהמתין עד לעיבוד הבקשה וקבלת אישור הנישואים. אישור הנישואים תקף למשך חודשיים מיום הנפקתו.

כל הסיפור יכול לקחת כשעה. אפשר לקצר תהליכים ולמלא את הטפסים מראש כאן ואפילו לשלם, אבל שימו לב שהטפסים שממלאים באינטרנט תקפים לשלושה שבועות ולאחר מכן עדיין תדרשו להתייצב, שניכם, אצל פקיד העיר, להציג את מספר האישור שקיבלתם כדי לקבל את רישיון הנישואים. במידה ועברו יותר משלושה שבועות – תדרשו למלא את הטפסים מחדש ולשלם שוב אצל פקיד העיר.

החלק השני הוא הטקס עצמו. את הטקס לא ניתן לקיים באותו היום. מדינת ניו יורק דורשת מהזוגות המתחתנים בה לחשוב טוב ולהיות בטוחים במשך 24 שעות לפחות אחרי שקיבלו את אישור הנישואים ולפני שיוכלו להתחתן. במקרים מיוחדים, ניתן לבקש אישור מיוחד (judicial Waiver)  כדי לותר על דחיית הטקס ליממה. את הבקשה, ללא תשלום, מגישים גם במשרדי פקיד העיר.

טקס החתונה האזרחית בניו יורק

חתונה בניורקלטקס החתונה אליו תגיעו לפחות יממה אחרי קבלת אישור הנישואים תצטרכו להביא אתכם עד עם תעודת זיהוי חוקית – דרכון בתוקף או רישיון נהיגה אמריקאי. אם הגיע אתכם עד מהארץ – מה טוב, אם לא – בקשו משותפים למסע, או אפילו שכרו אחד. עובדים בבית הפקיד העירוני לא יכולים לשמש עדים בחתונה.

אי אפשר ולא צריך להירשם מראש לטקס החתונה, פשוט מגיעים ולוקחים מספר. כשהתור שלכם יגיע אחד מפקידי העיר יחתן אתכם. הטקס עצמו מהיר מאד ולוקח כחמש דקות. אל תשכחו שהפקיד מחתן זוגות רבים מידי יום, אך כל החלקים הזכורים מהסרטים יהיו שם: השאלה האם למישהו יש משהו להגיד שיגיד עכשיו או לעד ישתוק (תפקידו של העד בשלב זה הוא לשתוק), השאלה האם אתם מוכנים להינשא אחד לשני, החלפת הטבעות וכמובן לסיום – החתן רשאי לנשק את הכלה. הטקס עצמו מהיר ונטול כללים – תוכלו להתחתן בכל לבוש שתרצו, אם או בלי זר פרחים, אפילו בלי צלם. אם בכל זאת תרצו משהו להנציח את האירוע, מחוץ למשרדו של פקיד העיר עומדים להם צלמים ומוכרי פרחים שישמחו לעזור לכם, בתשלום כמובן.

לפני הטקס עצמו תתבקשו למלא עוד טפסים ולשלם אגרה נוספת של 25$. אל תשכחו להזכיר כי אתם מעוניינים באישור נישואים שיהיה תקף גם מחוץ לגבולות ארה"ב – Extended Certificate. את הבקשה לתעודה מורחבת יש למסור גם לעורך הטקס על מנת שיעביר את הניירות לפקיד המתאים. התעודה המורחבת עולה 35$ נוספים ואותה מקבלים בחדר 262 בתור לשחזור תעודות נישואים ומחתימים בחדר 265.

מה צריך לארגן אחרי החתונה כדי שהנישואים יהיו מוכרים בארץ?

כשתעודת הנישואים בידכם בקשו הנחיות מעובדי משרד פקיד העיר והם ישמחו להדריך אתכם מה ואיפה צריך לעשות על מנת לאשר את תעודת הנישואים להחתימה בחותמת אפוסטיל. ראשית, יש לחצות לצד השני של הרחוב ולהיכנס לפקיד המחוז בבניין בית המשפט – county clerk office. שם, אשרו את התעודה המורחבת באישור נוטריוני שיעלה לכם 3$. (הכתובת – רחוב Centre 60). המשרד נמצא בקומת המרתף B בחדר 141B – Notary Public Desk.

לאחר מכן, עם האישור החתום יש לגשת בהתאם להנחיות שקיבלתם לחנות שבה תוכלו לרכוש המחאה בנקאית – Money order על סכום 10$. חנות אחת כזו יש בקרבת מקום: דראג סטור של Duane Reed ברחוב ג'ון 10. אל תשכחו שלב זה כי הדרך היחידה לשלם עבור חותמת האפוסטיל היא באמצעות ההמחאה הבנקאית. הרכישה כולה תעלה 11$ – 10 דולר לתעודה ועוד דולר עמלה.

עם תעודת הנישואין מורחבת ומאושרת ועם ההמחאה הבנקאית שרכשתם גשו ל – Department of State של מדינת ניו יורק. המשרד ממוקם ברחוב וויליאם 123 – שם תקבלו את חותמת האפוסטיל על תעודת הנישואים אשר תקנה לה תוקף חוקי בינלאומי, ובכלל זה בארץ. ההחתמה היא בקומה 19, ליד החלונות מצד ימין. אפשר להגיע לבניין לאחר טיול דרך רחוב פולטון, או לקחת רכבת תחתית.

כמה דברים שכדאי לדעת על חתונה בניו יורק

חתונה בניו יורק אפשרית לבני 18 ומעלה. בני 17-18 יכולים להינשא במידה ויש להם אישור מההורים (שניהם) ואישור מבית משפט להינשא. במקרה זה, גם על שני ההורים להתייצב עם תעודות זיהוי במשרד פקיד העיר. במידה ואחד ההורים נפטר – יש להציג תעודת פטירה. אם שני ההורים נפטרו על האפוטרופוס הרשמי להיות נוכח עם תעודות הפטירה. בכל מקרה נישואין אזרחיים בניו יורק אינם אפשריים לבני 17 ומטה.

ארה"ב היא אחת מחמשת המדינות המאפשרות לבני זוג חד מיניים להינשא, גם אם אינם אזרחי המדינה. הליך הנישואים זהה לחלוטין להליך הרגיל. כדאי לזכור כי למרות שהנישואין אפשריים לזרים, גירושין דווקא לא. במידה וזוג חד מיני מתגרש יהיה עליו לעבור בבית המשפט על מנת לחייב את הרבנות להוציא אישור והוראה למשרד הפנים לבטל את נישואיהם.

בטפסי הרישום במשרד פקיד העיר ישנו סעיף המתייחס לשינוי שם. רצוי לא לעשות שינוי שם דרכו אלא בארץ, לאחר החזרה.

דרך טובה לוודא שלא תהיינה בעיות עם התשלום היא לרכוש המחאות בנקאיות מראש. תזדקקו להמחאות בסכומים הבאים: 35$ (לקבלת אישור נישואין), 25$ (לטקס הנישואין), 35$ (לקבלת תעודת נישואין מורחבת בינ"ל), 10$ (לחותמת אפוסטיל). בנוסף תזדקקו ל- 3$ במזומן לאישור נוטריוני. מקום נוסף בו ניתן לרכוש המחאות בנקאיות אלו הוא בסניף Check Cashing Corp ברחוב צ'יימברס 79, קרוב לבניין העירייה. העמלה היא של דולר אחד.

דרכי התקשרות והגעה

משרדי פקיד העיר פועלים בין השעות 8:30 -15:45 בימים שני עד שישי. דאגו להשאיר זמן מספיק כדי לעבור את הבידוק הביטחוני בכניסה למשרדים.

אל תשכחו לבדוק אם התאריך שבחרתם לא נופל על חג מקומי בו המשרדים סגורים: ראש השנה האזרחית, קריסמס, יום הזכרון ויום העצמאות, ימי ההולדת של ג'ורג' וושינגטון ושל מרטין לותר קינג, חג ההודיה, והחגים של קולומבוס, veterans ו- Elections. טיפ קטן אם אתם לא בטוחים: מלבד יום העצמאות שנופל תמיד על הרביעי ביולי, קריסמס וראש השנה – כל יתר החגים מוצמדים ליום חמישי או שני כדי ליצור רצף של סוף שבוע ארוך. אם אתם לא בטוחים, הגיעו בימים שלישי או רביעי ותמנעו ממבוכה ומשרדים סגורים.
ניתן להתקשר למשרדים בניו יורק בטלפון 311.
מחוץ לניו יורק בטלפון: 212-639-9675
או לשלוח דואל ל- [email protected]

אפשר להגיע לפקיד העיר בדרכים הבאות:

Subway: Brooklyn Bridge Station on the 4, 5, & 6 lines;
Park Place Station on the 2 & 3 lines;
City Hall Station on the N & R lines;
Chambers Street Station on the A & C lines
Buses: M1, M6, M15, M22, M103, B51, & express buses serving City Hall area

ישנו משרד פקיד העיר בכל אחד מחמשת המחוזות, ובכולם ניתן להשיג אישור נישואין.

  • מנהטן – 141 Worth Street (קו 6 של הרכבת התחתית עוצר מתחת לבניין העירייה. הכניסה היא מרחוב סנטר 1, משרדי פקיד העיר הם בקומה השנייה)
  • ברונקס – 851 Grand Concourse, Room B131 – Supreme Court Building
  • ברוקלין – 210 Joralemon Street, Room 205, Brooklyn Municipal Building
  • קווינס – 120-55 Queens Boulevard, Ground Floor, Room G-100 Kew Gardens, Borough Hall Building
  • סטייטן איילנד – 10 Richmond Terrace, Room 311, Borough Hall Building

ניתן לראות בנוסף יעדים מומלצים לחתונה אזרחית בחו"ל  : חתונה אזרחית בקפריסין, חתונה אזרחית ביוון, חתונה אזרחית בניו יורק, חתונה אזרחית בפראג, חתונה אזרחית באיטליה

 

אם אתם כבר בניו יורק

בניו יורק אפשר להעביר תקופת זמן ארוכה בלי להשתעמם. אם אתם כבר שם, במיוחד אם זו לכם הפעם הראשונה בניו יורק, אל תשכחו לעבור דרך אתרי החובה: מעבורת לפסל החירות, טיימס סקוור, גראונד זירו, מרכז רוקפלר, אמפייר סטייט בילדינג, השדרה החמישית, סנטרל פארק וכמובן ברודווי.

השכונות של ניו יורק מספקות אין ספור הזדמנויות לטיולים רגליים, כל אחד באוירה ייחודית ושונה:

  • צ'יינה טאון – מהגרים מכל איזור אסיה מתגודדים לאוסף סמטאות בהם לא מעט חנויות ייחודיות, מקדשים, בתי מלאכה ולא מעט בתי אוכל. ליטל איטלי – צמודה לצ'יינה טאון ובה אווירה שונה לחלוטין, בתי קפה, מאפיות וכמובן פיצריות שולטים כאן.
  • גריניץ' ווילאג' – בוהמה ואוניברסיטה שוכנות זו לצד זו עם שלל חנויות מעניינות. אפשר לנוח בפארק וושינגטון ולתפוס משחקי שח מט. מהשכונה הזו יצאו זמרים וארגוני זכויות גאים ושם גם אפשר למצוא את סטונוול אין ברחוב קריסטופר שבזכות המהומות בו התחילו מצעדי הגאווה, או לבלות באחד מהמועדונים באיזור.
  • דאון טאון – האיזור המסחרי שם נמצא את גראונד זירו, וול סטריט והבורסה, פארק פאטרי ממנו ניתן לקחת מעבורת לליברטי איילנד ולפסל החירות.
  • צ'לסי והמיטפאקינג דיסטריקט – אזור אופנתי ומיוחד. אל תפספסו את צ'לסי מרקט ופארק ההיי ליין המעוצב באיזור.
  • סנטרל פארק ואיזור המוזיאונים – סנטראל פארק הוא מקום מדהים לפיקניק אמצע היום. סביבו תוכלו לגלות עולם שלם של מוזיאונים מהטובים בעולם: המוזיאון לאומנות מודרנית (MOMA), המטרופוליטן שם יש את הכל מהכל, המוזיאון להיסטוריית הטבע לצפייה בדינוזאורים ושחזורי חיות ואיזורי מחייה, גוגנהיים הממוקם באיזור שעוצב על ידי פרנק לויד רייט או אוסף הפריק. אם תמשיכו עד לברונקס כדי לבקר גם בקלויסטרס אדריכלות ואמנות דתית, ושלווה.
  • הארלם – סיורים מודרכים של אוכל נשמה, היפ הופ ומוסיקת גוספל יקחו אתכם לעולם שונה במעלה מנהטן

 

 

חתונה בניו יורק

    הכנת המסמכים לחתונה בניו יורק

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה