חתונה בקפריסין המלצות

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

 

הסכם ממון

חתונה בקפריסין המלצות – במדינת ישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה בעולם בה נישואים אזרחיים אינם אפשריים, נושאי אישות נתונים בידי בתי הדין הדתיים: הרבנות עבור יהודים, השריעה עבור מוסלמים, בתי דין דרוזים ובתי דין נוצרים עבור הזרמים המוכרים בישראל. כל אותם אנשים אשר מוגדרים על ידי הרבנות כחסרי דת, מוצאים את עצמם בבעיה כאשר הם מבקשים להינשא. בארץ ישראל ישנם מעל ל-300,000 איש שמוגדרים בתעודת הזהות כחסרי דת, בנוסף אליהם קיימים לפחות כ- 350,000 גאים במדינה. שתי קבוצות משמעותיות אלו אינן זוכות לזכויות שוות בכל הנוגע לנישואים. הרבנות אינה מכירה בנישואי חסרי דת או בנישואים גאים. מלבד שתי קבוצות משמעותיות אלו, ישנם מקרים רבים נוספים בהם הרבנות ובתי הדין הדתיים האחרים מערימים קשיים על אנשים שכל רצונם הוא להיכנס בברית הנישואים. דוגמה טובה לכך הוא אנשים המשתייכים לשתי דתות שונות או אנשים שעל פי חוקי היהדות האורתודוקסית הנוקשה שנקבעה אי שם בעולם שבו גבולות העולם היו הכפר הסמוך – אינם רשאים להינשא, או ללבוש פשתן וכותנה באותו אריג.

עבור כל אותם זוגות שמאד רוצים להתחתן ולא יכולים לעשות זאת בארץ – נמצאו פתרונות עוקפים. אם שני האנשים שייכים לקבוצת חסרי הדת (אבל לא בני אותו המין) – יכולים להכנס לברית זוגיות. ברית הזוגיות היא מעמד חוקי מוסדר בישראל שנמצא תחת אחריות רשם האוכלוסין ובית הדין לענייני משפחה. ליתר הזוגות שמעוניינים להינשא בארץ אין פתרון חוקי. ניתן לקיים טקסי נישואין אלטרנטיביים אבל לאלו אין משמעות חוקית. אפשרות נוספת שתופסת תאוצה היא לא לקיים נישואים כלל אלא להכנס למעמד המוכר בארץ כידועים בציבור.

אם בכל זאת נישואים הם המטרה – הפתרון האפשרי היחיד הפתוח בפני זוגות אלו וגם בפני זוגות שיכולים להינשא דרך הרבנות אך אינם מעוניינים לערב את הרבנות בטקס הנישואים שלהם – היא לקיים נישואים אזרחיים בחו"ל..

חתונה בקפריסין – המלצה של משרדי התיירות

עבור זוגות אלו, קפריסין מהווה את ארץ החתונות המובטחת. קרבתה של קפריסין למדינת ישראל מאפשרת קיום נישואים בלי להכנס לתהליך פשיטת רגל ובמקביל, קפריסין – שכלכלתה מתבססת על תיירות – מכירה בחשיבות מתן תנאים נוחים לתיירים המעוניינים לבוא ולהתחתן בתחומה. קפריסין לא מערימה קשיים מיותרים על הנישואים הזרים, אינה דורשת שהייה קודמת לפני קיום טקס החתונה ומרבית העיריות מצוידות היטב בשירותים לטובת הנישאים הזרים, תהליכים מוסדרים, עובדים מסורים ששמחים לעזור בכל נושא וכדומה.

ההכנות והתהליך הנדרשים

התהליך עצמו פשוט: בארץ מכינים את המסמכים הנדרשים על מנת להתחתן בחתונה אזרחית בקפריסין: תמצית רישום ממרשם האוכלוסין ("תעודת רווקות"), תעודות גירושין ופטירה עבור גרושים ואלמנים, תעודות המעידות על שינוי שם והסכמת הורים במקרי קטינים. ישנן מספר עיריות בקפריסין אשר ישמחו לראות גם תעודות לידה על מנת לוודא את הגיל.

לאחר השגת כל המסמכים יש להכינם עבור החתונה: תרגום לאנגלית, אישור נוטריוני וחיתום בחותמת אפוסטיל בבית המשפט. את צילומי המסמכים המוכנים שולחים לבית העירייה הנבחר לקבלת אישור עבור המסמכים ושריון תאריך לנישואים, מוציאים דרכון ביומטרי, רוכשים כרטיסי טיסה ומזמינים מקומות במלון. כשמגיע התאריך המיועד פשוט מגיעים לבית העירייה, ממלאים טפסים ומשלמים אגרה, עוברים טקס אזרחי קצר שנמשך כרבע שעה ובמהלכו מחליפים טבעות (לא לשכוח להביא טבעות מהארץ), מחתימים את העדים ומוודאים כי בני הזוג מבינים ומסכימים להתחתן אחד עם השני. לאחר הטקס מזמינים העתקים חתומים בחותמת אפוסטיל, מחכים מספר שעות ומקבלים את תעודות הנישואין. לאחר החזרה ארצה כל מה שנותר הוא לגשת למשרד הפנים ולהירשם כנשואים בתעודת הזהות. חשוב לא לשכוח את משרד הפנים – קיימת חובה להירשם כנשואים במשרד הפנים תוך 30 יום מהנישואים.

איפה הכי כדאי להתחתן בקפריסין? מקומות מומלצים

קפריסין מאפשרת לבני זוג להתחתן באופן ישיר על ידי רישום בעירייה בה יהיו מעוניינים להינשא. קפריסין אולי הוא אי קטן, אבל האפשרויות בו רבות. האי אשר כלכלתו בנוי על תיירות, מציע מגוון רחב של אפשרויות שונות להינשא. לצד החופים הקסומים בעיירת נופש באיה נאפה, עיר התיירות התוססת לרנקה, האזור ההררים שסובבים את פאפוס עם ההיסטוריה ושרידים ארכאולוגיים מכל עבר. גם לאלו אשר מחפשים אווירה שהיא יותר בינלאומית או עסקית יש פתרון מתאים – לימסול או ניקוסיה מציעות פתרונות הולמים.

קפריסין מחולקת למרבית האי ה"יווני" וחלקו הצפוני הנמצא תחת שליטה תורכית. התהליך וקלות הנישואים לתיירים נכונים רק עבור החלק היווני של האי. שני החלקים נמצאים במצב אי שקט ועוינות זה עם זה ושלטונות קפריסין מערימות קשיים עבור תיירים רבים העוברים בין הצדדים או מגיעים מהצד התורכי.

המלצה על נישואי בזק בקפריסין – איפה כדאי ולמה?

קרבתה של קפריסין לארץ ישראל מאפשרת קיום נישואי בזק ביום אחד בקפריסין. על מנת לערוך נישואים כאלו, הפתרון המומלץ הוא נישואים בלרנקה. הסיבה לכך היא פשוטה – נמל התעופה בינלאומי הגדול ביותר נמצא בלרנקה ובכל יום נוחתות וממריאות ממנו טיסות רבות לישראל וממנה.

עיריית לרנקה נמצאת במרחק של כחמישה קילומטרים מנמל התעופה, או מרחק נסיעה של כרבע שעה. תמורת 15 יורו ניתן להגיע במונית לבית העירייה וישירות להירשם בעירייה לקיום חתונה בהמשך היום והרחוב.

גם חברות המציעות חבילות של נישואי בזק בקפריסין, מציעות את לרנקה כיעד מועדף (ויחיד) לקיום חתונות מעין אלו.

חתונה עם חברים – נופש בוילה

מרחק הנסיעה בין ערים שונות בקפריסין אינו גדול במיוחד. המרחק בין לרנקה ללימסול או לאיה נאפה הוא שעה לכל כיוון, לדוגמה. כיוון שכך, העירייה המדויקת בה נערך הטקס משמעותית פחות כאשר מדובר בחתונה המשלבת חופשה עם מספר חברים מצומצם או משפחה קרובה (סדר גודל של עד 10-20 איש). אפשרות קורצת במיוחד היא נופש "פרטי" – השכרת וילה רחבת ידיים שבה כל המוזמנים לחתונה מתגוררים למשך מספר ימים. וילות כאלו קיימות בין לרנקה ולימסול וכן באזורים ההרריים יותר בקפריסין אשר מקושרים וקרובים יותר לעיריית פאפוס. אפשרות כזו יכולה להתגלות אף כזולה יותר משהות במלון באחת הערים הגדולות בחישוב עבור כל המוזמנים.

במקרים כאלו אפשר לערוך את הטקס בבית העירייה לבד או בקרב מספר מצומצם של אורחים ולקיים את חגיגות החתונה בוילה עצמה או במסעדה סמוכה.  כדאי לקחת בחשבון במקרים אלו השכרת רכבים אשר תעזור בהתניידות מווילה שאינה ממוקמת במרכז העיר. כדאי לזכור כי בקפריסין הנהג נוהג בצד שמאל של הכביש, דבר הדורש זמן מסוים להתרגל לצורת הנסיעה הזו.

להתחתן עם אפרודיטה

פאפוס והרי הטרודוס מציעים נוף ציורי של כפרים קטנים ועתיקים, מנזרים ופספסים, כפרים שלכל אחד מהם ייחוד משלו –מי ורדים, כפרים המתמחים בייצור יין מקומי מצוין, רקמה, לחמים מקומיים . הפסגה הגבוהה, האולימפוס שווה ביקור כמו גם העיירה הציורית פוליס עם חופיה הטורקיז שלמרגלותיה. חתונה באווירה ייחודית עם עדות אילמת של אלי האולימפוס ולצד מקום הולדתה של האלה אפרודיטה. חתונה בכפרים הכפריים לעתים דורשת שהות של יום מראש והצגת תעודת לידה אך לרב תזכו לתשומת לב רבה יותר מאשר בערים הגדולות בקפריסין ואוירה שונה לחלוטין מהאווירה בערי התיירות הגדולות.

מי שבא ברוך הבא – וברוכים הבאים למסיבה!

אין עיירת חוף ונופש צעירה ברוחה יותר מאשר איה נאפה. האזור מציע מגוון רחב של מקומות לינה שמתאימים לכל כיס – החל מאכסניות זולות שיכולות להלין את החברים בזיל הזול וכלה במלונות יוקרה בהם תוכלו לא רק לקבל יחס אישי אלא גם לנהל טקס חתונה מרשים עם קייטרינג מותאם אישית לבחירתכם או אפילו לשכור יאכטה ולערוף את הטקס שם. איה נאפה מתורגלת היטב מתיירים הבאים להתחתן בתחומה ומציעה מגוון רחב של אפשרויות עריכת טקסים באתרים נוספים על בית העירייה.

 

ישר ולעניין

לימסול היא אחת הערים הגדולות בקפריסין ומציעה אוירה המשלבת עסקים, תיירות וחופים. מיקומה קרוב יותר להרי טרודוס והיא מתאימה במיוחד לעריכת חתונות המשלבות טיול לאחריהן. ג'יפים, מכונית מושכרת או סיורים מודרכים – לא משנה מה הטעם, יש מה למצוא שם.

ניקוסיה היא עיר נוספת שמציעה אווירה יותר עסקית. מדובר באחת הערים העשירות ביותר ומרכזת נציגי חברות גדולות מכל העולם.

חתונה בקפריסין המלצות

במשרדנו, המוביל בתחום עריכת דין, אנו מציעים שירותים חתונה בקפריסין:

  • תרגום תמציות רישום בחינם.
  • חותמת נוטריון בעלות הממשלתית הקבועה.
  • חותמת אפוסטיל: שירות שליחים ללא תשלום.
  • משלוח מהיר דרך UPS לנקודות חלוקה מועדפות.
  • הכנת מסמכים לזוגות רווקים במחיר ממשלתי.


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    מדריך זה משמש כהתייחסות מוחלטת לזוגות שמתכננים לקשור את הקשר באי קפריסין היפה בשנת 2024. מבחירת המקום המושלם ועד להבנת ההיבטים המשפטיים, הוא מציע המלצות מעניינות כדי להבטיח חווית חתונה בלתי נשכחת.

    1. למה קפריסין? הפיתוי של חתונה ים תיכונית

    קפריסין, מקום הולדתה של אפרודיטה, אלת האהבה והיופי, מציעה תפאורה קסומה לחתונה בלתי נשכחת. עם הנופים הציוריים, מי הטורקיז הצלולים והחופים החוליים הזהובים שלה, קפריסין היא היעד המושלם לזוגות המחפשים חתונה ים תיכונית רומנטית.

    • מזג אוויר אידילי כל השנה
      אחת הסיבות העיקריות לבחור בקפריסין לחתונה שלך היא מזג האוויר האידילי שלה. עם למעלה מ-300 ימי שמש בשנה, אתה יכול ליהנות מאקלים חמים ושטוף שמש כמעט בכל עת. בין אם אתם חולמים על טקס על חוף הים או על קבלת פנים בגן, קפריסין מציעה את הרקע המושלם ליום המיוחד שלכם.
    • מקומות מדהימים
      קפריסין מתגאה במגוון רחב של מקומות חתונות מדהימים הנותנים מענה לכל טעם וסגנון. מאתרי נופש מפוארים על חוף הים ועד טירות היסטוריות ואולמות כפר מסורתיים, יש מקום שיתאים להעדפות של כל זוג. דמיינו לעצמכם החלפת נדרים בטקס עוצר נשימה על צלע הצוק המשקיף על הים התיכון או חוגגים את האיחוד שלכם בכרם שופע מוקף במטעי זיתים. האפשרויות הן אינסופיות, מה שמבטיח שהחתונה שלכם בקפריסין תהיה באמת ייחודית ובלתי נשכחת.
    • מורשת תרבותית עשירה
      מלבד היופי הטבעי שלה, קפריסין ידועה גם במורשת התרבותית העשירה שלה. האי זרוע חורבות עתיקות, כנסיות ביזנטיות וכפרים ציוריים המספקים אווירה מקסימה והיסטורית לחתונה שלכם. שילוב אלמנטים מהתרבות והמסורת הקפריסאית ביום המיוחד שלכם יכול להוסיף מגע של אותנטיות וליצור חוויה בלתי נשכחת באמת עבורכם ועבור האורחים שלכם.

    2. 'מקומות הלוחשים סיפורי אהבה': בחירת המיקום המושלם

    קפריסין מציעה שפע של מקומות לחתונה המשדרים רומנטיקה וקסם, מה שהופך את זה למשימה מאתגרת אך מרגשת לבחור את המיקום המושלם ליום המיוחד שלכם. בין אם אתם מדמיינים חתונת גן אינטימית או רומן מפואר באתר נופש מפואר, בקפריסין יש הכל.

    האי ידוע במקומות המדהימים שלו על חוף הים, שבהם אתה יכול להחליף נדרים עם רעש הגלים המתנפצים ברקע והשמש המוזהבת שוקעת באופק. דמיינו לעצמכם טקס חלומי על רצועת חול מבודדת או קבלת פנים זוהרת בביתן על חוף הים, יצירת זיכרונות שיימשכו לכל החיים.

    עבור זוגות המחפשים אווירה מסורתית יותר, קפריסין היא ביתם של טירות היסטוריות וכנסיות עתיקות המציעות סביבה קסומה באמת. המקומות הללו מלאים בהיסטוריה ובקסם, מהווים רקע ייחודי ליום החתונה שלכם. תארו לעצמכם שאתם אומרים "I do" בקפלה בת מאות שנים או רוקדים כל הלילה בחצר טירה מתחת לשמיים מוארים בכוכבים.

    אם אתם מעדיפים סביבה כפרית, בקפריסין יש כרמים עוצרי נשימה ובתי חווה כפריים המספקים אווירה רומנטית ואינטימית. המקומות הללו מוקפים בכרמים ובצמחייה עבותה, ומציעים רקע שליו ואידילי לחתונה שלכם, ויוצרים תחושה של שלווה ויופי טבעי.

    עבור אלה המחפשים שילוב של יוקרה מודרנית וקסם מסורתי, קפריסין מתגאה גם באתרי נופש ומלונות אלגנטיים. המקומות הללו מציעים מתקנים חדישים, שירות ללא דופי ונופים מדהימים, המבטיחים שהחתונה שלכם תהיה זוהרת ובלתי נשכחת כאחד.

    3. ניווט בנוף המשפטי: מה צריך לדעת?

    להתחתן בקפריסין מצריך הבנה מסוימת של הדרישות המשפטיות. ראשית, שני הצדדים חייבים להיות בני 18 לפחות ובעלי יכולת חוקית להינשא. בנוסף, זוגות חייבים לספק את המסמכים הדרושים, לרבות דרכונים או תעודות זיהוי תקפות, תעודות לידה והוכחות למצב משפחתי (כגון תעודות גירושין או פטירה, אם רלוונטי).

    חשוב לציין כי מי שאינם תושבי קפריסין נדרשים לקבל רישיון נישואין מיוחד מפקיד הנישואין בעירייה המקומית או בעירייה. רישיון זה תקף לשלושה חודשים ומאפשר לזוגות להינשא כחוק בקפריסין. מומלץ להתחיל את תהליך הבקשה לפחות שלושה חודשים מראש כדי להבטיח שכל הניירת הושלמה בזמן.

    כמו כן, נדרשים בני זוג לנוכח בטקס שני עדים בני 18 לפחות. עדים אלה חייבים לספק את הדרכונים או תעודות הזהות שלהם כהוכחה לזהות. בנוסף, אם אתם מתכננים טקס דתי, חשוב לבדוק עם המוסד הדתי שבחרת לגבי דרישות ספציפיות או תיעוד נוסף הנדרש.

    עבור אזרחים שאינם באיחוד האירופי, חיוני לבדוק את דרישות הוויזה לכניסה לקפריסין. לאומים מסוימים עשויים לדרוש ויזה כדי להיכנס למדינה, בעוד שאחרים עשויים להיות זכאים לכניסה ללא ויזה או ויזה בהגעה. מומלץ להתייעץ עם השגרירות או הקונסוליה של קפריסין הקרובה אליכם לקבלת המידע העדכני ביותר לגבי דרישות הויזה.

    לבסוף, מומלץ להזמין מתכנן חתונות או מתאם שמכיר את החוקים והתקנות המקומיים. הם יכולים להדריך אותך בתהליך המשפטי, לסייע בניירת הדרושה, ולהבטיח שיום החתונה שלך יעבור בצורה חלקה.

    4. 'משהו ישן, משהו חדש' – אימוץ מסורות חתונות קפריסאיות

    כאשר מתכננים חתונה בקפריסין, לזוגות יש הזדמנות לאמץ ולשלב מסורות חתונה קפריסאיות ביום המיוחד שלהם. מסורות אלו מוסיפות נופך ייחודי ותרבותי לחגיגה, מה שהופך אותה לבלתי נשכחת אפילו יותר עבור בני הזוג ואורחיהם.

    מסורת חתונות קפריסאית פופולרית היא "ריקוד הכסף". במהלך הריקוד הזה, האורחים מצמידים כסף על החתן והכלה כשהם רוקדים יחד. זה מסמל מזל טוב, שגשוג, ועוזר לבני הזוג בהוצאותיהם העתידיות כשהם יוצאים לחיים החדשים יחד.

    מסורת נוספת היא "בורסת כתר החתונה". החתן והכלה מחליפים כתרים, המכונה סטפנה, במהלך הטקס. לכתרים אלו מצטרף סרט, המסמל את האחדות והקשר בין בני הזוג. הכתרים נשמרים בדרך כלל על ידי בני הזוג כמזכרת אהובה מיום חתונתם.

    גם חתונות קפריסאיות כוללות לרוב את מסורת "שבירת הצלחות". האורחים זורקים צלחות על הקרקע, מה שמסמל מזל טוב ופוריות לבני הזוג. מסורת אנרגטית ותוססת זו מוסיפה אלמנט של כיף והתרגשות לחגיגה, עם צליל של צלחות שבירות ממלא את האוויר.

    לבסוף, מסורת "הטלת זר" היא גם נוהג פופולרי בחתונות קפריסאיות. בדומה לתרבויות אחרות, הכלה משליכה את הזר שלה לקבוצת רווקות בחתונה. מאמינים שהאישה שתתפוס את הזר תהיה הבאה שתתחתן.

    תכנון חתונה בקפריסין יכול להיות חוויה קסומה המשלבת נוף עוצר נשימה, מסורות ייחודיות ואירוח חם. למרות האתגרים, עם תכנון קפדני ובחירות נכונות, החתונה הקפריסאית שלכם יכולה להפוך ליום הבלתי נשכח בחייכם.

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה