חתונה לזוגות חד מיניים

צריכים ייעוץ לחתונה גאה המוכרת במשרד הפנים צרו קשר עכשיו 051-55-44-300

מדינת ישראל לא מכירה בנישואים חד מיניים. משמעות המשפט הזה היא כי גם אם בני זוג יינשאו בחתונה אזרחית בחו"ל במדינה אשר תכיר בנישואיהם, ואפילו אם פקידי משרד הפנים ירשמו ויוציאו ספח תעודת זהות בו רשום כי בני הזוג נשואים – המדינה עצמה אינה מכירה בחוקיות הנישואים הללו. בחלק ניכר מהדברים המשמעות של העניין היא שולית, יחסית. הם יקבלו משכנתאות כזוגות נשואים, יקבלו זיכוי במס הכנסה ובביטוח לאומי – אך קיימים מספר היבטים בהם קיים פער משמעותי, בעיקר סביב נושאי ילדים והתאזרחות. כ- 30,000 זוגות חד מיניים בישראל זקוקים לאפשרות אלטרנטיבית על מנת לקבל הכרה בזוגיותם.

כמו לכל הזוגות, גם לזוגות חד מיניים ישנה אפשרות לחיות כידועים בציבור. כידועים בציבור יהיה עליהם להוכיח בכל פעם מחדש כי הם אכן בני זוג לכל דבר ועניין ובהחלט יתכנו מקרים בהם הם יתקלו בפקידים סרבניים שיערימו קשיים או יטילו ספק בכנות הקשר שביניהם. כדי למנוע צרות אלו, רצוי להסדיר את הזוגיות באופן רשמי.

איך אפשר להסדיר זוגיות חד מינית?

ישנן מספר אפשרויות להסדרת מעמד זוגי חד מיני. ניתן לקבל אצלנו באתר סל שירותים לזוגות חד מיניים הכולל חתימה על הסכם ממון, הוצאת תעודת המעידה על הקשר הזוגי בין בני הזוג ולמעשה מעניקה גושפנקה למעמד הידועים בציבור. בנוסף, ניתן לקבל גם עזרה משפטית בנושאים הנוגעים להורות: אימוץ הדדי של ילדי בני הזוג, הסכמי הורות משותפת (לגבר ואשה שאינם מקיימים זוגיות), פונדקאות, אימוץ ועוד. ישנן אפשרויות נוספות כמו ארגון הסכמי וטקסי נישואים אזרחיים בארץ.

אפשרות נוספת היא להינשא בנישואים אזרחיים בחו"ל במדינות המכירות בנישואים אלו. על פי תקדימים של בית המשפט העליון וחוקי המשפט הבינלאומי על ישראל להכיר בנישואים אלו. למרות שלנישואים אין תוקף חוקי במדינת ישראל, על פקידי משרד הפנים מוטלת החובה לרשום את בני הזוג כנשואים בתעודת הזהות ובמרשם האוכלוסין.

איפה ניתן להינשא בנישואים חד מיניים בחו"ל?

נכון ל-2018 ישנן 26 מדינות בעולם המכירות בנישואים חד מיניים. המדינה הראשונה שהכירה בנישואים חד מיניים כבר בשנת 2000 היא הולנד. שלוש שנים מאוחר יותר הצטרפה גם בלגיה. בשנת 2005 הצטרפו ספרד וקנדה ומאז הקצב עולה.

רשימת המדינות המלאה המכירה בנישואים חד מיניים: ארגנטינה, אוסטרליה, אורוגוואי, איסלנד, אירלנד, אנגליה, ארה"ב, בלגיה, ברזיל, גרמניה, גרינלנד, דנמרק, דרום אפריקה, הולנד, לוקסמבורג, מלטה, ניו זילנד, נורבגיה, סקוטלנד, ספרד, פורטוגל, פינלנד, צרפת, קנדה, קולומביה ושבדיה.

באילו מסמכים כדאי להצטייד?

חתונה לזוגות חד מינייםבמרבית מהמדינות הללו, נישואים ככלל (ונישואים חד מיניים בפרט) מותרים רק במידה ולפחות אחד מבני הזוג הוא אזרח או לפחות תושב קבע במדינה. בכל מדינה יש את התהליך הייחודי המאפיין אותה המאפשר נישואין כאלו, תהליך השונה ממדינה למדינה. ככלל, כמעט ללא קשר למדינה בה מתכוונים להינשא, בן הזוג שאינו אזרח המקום יידרש להוכיח לכל הפחות את זהותו, גילו, שמות קודמים ושאינו קשור למערכת יחסים אחרת. על מנת להוכיח זהות יש להצטייד בדרכון בתוקף לחצי שנה לפחות. למרות שהדרכון מצוין גם הגיל, בחלק מן המדינות יש להצטייד גם בתעודת לידה.

הוכחת רווקות בארץ ניתנת על ידי הוצאת מסמך הנקרא "תמצית מרשם אוכלוסין". הן הזוג הזקוק למסמך זה יכול להוציא אותו בעצמו דרך האינטרנט. הוצאת המסמך אינה כרוכה בעלות במקרה זה. המסמך מגיע תוך כשבועיים לכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין. זו הזדמנות מצוינת לוודא כי הכתובת הרשומה היא הכתובת הנוכחית ולא כתובת קודמת כלשהי. במידה ובן הזוג הישראלי אינו מתגורר בארץ, ניתן להשיג את המסמך דרך הקונסוליה הקרובה.

במידה והמבקש שינה את שמו (כולל שינויים של שם משפחה עקב קשרים קודמים) או היה נשוי בעבר, יש לבקש גרסה מורחבת של המסמך הכוללת שמות וקשרים קודמים. אם קיימים קשרים קודמים יש להצטייד גם בתעודות גירושין \ פטירה רלוונטיות.

לפני שממשיכים בתהליך, חשוב לבדוק את החוקים והתקנות הרלוונטיים לכל מדינה ומדינה. ישנן מדינות הדורשות מסמך הנקרא נולה אוסטה – מדובר במסמך אשר המדינה מפיקה ובו נאמר כי למדינה (ישראל) אין התנגדות לקשור את בני הזוג בקשר נישואים. מדינת ישראל אינה מפיקה את המסמך הזה ככלל, ובפרט לזוגות שיש לה התנגדות לנישואיהם כמו זוגות חד מיניים. בחלק מן המקומות ניתן לעקוף קושי זה על ידי הוצאת אישור מהקונסוליה שישראל אינה מפיקה את מסמך נולה אוסטה וקבלת אישור מבית המשפט המקומי במדינה בה תכננתם להתחתן שמבטל את הצורך בהצגת מסמך זה.

ומה אם אף אחד מבני הזוג אינו תושב \ אזרח מדינה המאפשרת נישואים חד מיניים?

ישנן מספר מצומצם של מדינות שהמאפשרות נישואים חד מיניים גם לזוג אשר אף אחד מהם הוא לא אזרח או תושב קבע. נכון להיום ישנן חמש מדינות כאלו: פורטוגל, דנמרק, קנדה, ארה"ב ואנגליה. רק זכרו שאם אתם מתכננים על אנגליה – צריך להוציא ויזה מיוחדת שמיועדת לנישואים.

השלב הבא: תרגום ואישורו

אחרי שדאגתם להצטייד בכל המסמכים הדרושים, תצטרכו לתרגם אותם לשפה של המדינה שבה בחרתם להתחתן, ולאמת את התרגום. לכל מדינה יש את הנהלים שלה לגבי תרגום ואימות. ברב המדינות, אם תגיעו עם המסמכים מתורגמים כאשר התרגום מאושר על ידי נוטריון (עו"ד שקיבל הסמכה מיוחדת לוודא כי התרגום זהה למקור בשפות בהן הוא בקיא) הדבר יהיה מספיק, אולם יש מדינות המחזיקות רשימת מתרגמים מוסמכים שרק הם יכולים לבצע את תרגום המסמכים, והתרגום שלהם מוכר כתרגום מאושר גם ללא חותמת הנוטריון. אם התרגום הנדרש הוא לאנגלית, ניתן לקבל שירות מוזל לתרגום התעודות כאן.

חותמת אפוסטיל – מה היא ומתי היא נדרשת?

חותמת אפוסטיל היא אישור מדיני רשמי ובינלאומי.

יש למעשה שני סוגים של חותמות אפוסטיל: הסוג הראשון מעיד כי הנוטריון אשר אישר שתרגום המסמך זהה למקור הוא נוטריון המוסמך על ידי המדינה לתת אישור כזה. חותמת אפוסטיל כזו (על אישור הנוטריון) ניתן להשיג בכל בית משפט השלום בכל עיר. יש להגיע עם התעודה והאישור הנוטריוני ולאחר בדיקה ותשלום אגרה – החותמת תינתן. שימו לב – ניתן לשלם עבור החותמת רק באמצעות כרטיס אשראי במזכירות בית המשפט (או לקחת מהמזכירות טופס שאותו ניתן לשלם גם בבנק הדואר). יש מדינות עבורן חותמת אפוסטיל כזו מספיקה.

הסוג השני של חותמת אפוסטיל היא חותמת שאותה ניתן לקבל רק במשרד החוץ בירושלים, שד' יצחק רבין 9 קריית הלאום. השרות ניתן בענף אימות מסמכים ציבוריים בין השעות 8:30-12:30 (לא בחול המועד פסח). הסוג הזה משמש כדי לאמת שהתעודה (המקורית והתרגום) הם תעודות רשמיות של המדינה. ברב המדינות – זו החותמת הנדרשת. גם כאן, יש לשלם אגרה. את האגרה ניתן לשלם בעמדות תשלום במקום, או באינטרנט מראש או בבנק הדואר – חשבון מס' 0-026789, משרד החוץ. אגרת החותמת (מכל אחד משני הסוגים) היא 34 ₪ למסמך.

חותמת אפוסטיל מקובלת על כל מדינה החתומה על האמנת האג. אם המדינה בה אתם מעוניינים להתחתן חתומה על אמנה כזו – החותמת מספיקה. במידה והמדינה איננה חתומה על האמנת האג, ניתן לאמת את התעודות במשרד החוץ, ללא עלות, בהתאם לדרישות המדינה שבה תתחתנו.

ומה קורה אם נפרדים?

במדינת ישראל, כל ענייני הזוגיות הם למעשה תחת  עינה הפקוחה של הרבנות (גוף דתי אחר). כיום, אין אף גוף דתי המכיר בנישואים חד מיניים בארץ. כאשר זוג חד מיני שנישא בחו"ל ורשום בתעודת הזהות כזוג נשוי – מעוניין להיפרד יהיה עליו לעשות את אחד משני הדברים הבאים: או לנסוע להתגרש במדינה שבה הם נישאו, או לפנות לבית המשפט לענייני משפחה שיורה לרבנות להוציא הוראה שהנישואים אינם מוכרים (או בפועל – מבוטלים). בחלק מהמדינות כמו ארה"ב וקנדה, זוגות שאינם אזרחים יכולים להינשא אך לא להתגרש כך שהאופציה היחידה הפתוחה היא פנייה לבית המשפט להתרת הנישואים. עד היום היה פסק דין תקדימי אחד שעשה שימוש באפשרות זו.

חתונה לזוגות חד מיניים

    הכנת המסמכים לחתונה חד מינית

  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה