חתונה אזרחית בגאורגיה

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

רבים בוחרים בקפריסין כיעד אולטימטיבי לקיום חתונה אזרחית בו: קפריסין קרובה, היא אינה דורשת את המסמך נולה אוסטה שמדינת ישראל אינה מספקת, הבירוקרטיה בה מועטה והיא מוכנה לחתן זוג תיירים. כל הסיבות הללו תקפות לא רק לקפריסין. גם בגאורגיה ניתן להתחתן בנישואים אזרחיים בקלות ובמהירות .

למה בכלל להתחתן בחו"ל?

20% מהחתונות בארץ – בכלל לא מתקיימות בארץ אלא בחו"ל. מי שאחראי על נושא הנשואים בארץ הן רשויות הדת, ובראשן הרבנות. רבים מרגישים שנישואים דתיים אינם מייצגים אותם, את הערכים שלהם או את הזוגיות שלהם. טקס הנישואין היהודי, כולל הכתובה והטקס עצמו, סובבים סביב נושא הקניין. נישואין ביהדות האורתודוכסית הרבנית הם למעשה טקס רכישת הכלה, טקס שבו לכלה כמעט ואין משקל בו והשחקנים העיקריים הם הרוכש , להלן הבעל והמוכר: להלן אבי הכלה. הטבעת מייצגת באופן סמלי את תהליך הרכישה והכתובה מייצגת את התחייבות הקונה לדאוג לנכס. בעולם המערבי המתקדם, תהליך הנישואים עבר שינוי וכיום הוא מייצג הסכמה מודעת של שני אנשים לנהל את חייהם במשותף – דבר שאינו בא לידי ביטוי אמיתי ומהותי בטקס ההלכתי אורתודוקסי. אחרים, חיים בשלום עם הטקס תוך מתן פרשנות אישית למתרחש בו, אולם נרתעים מהדרישות הנלוות – ביקור במקווה או שיחות עם הרבניות. רבים אחרים היו מוכנים להתחתן דרך הרבנות אולם מגלים שהדר אינו אפשרי עבורם: זוגות שהרבנות מפקפקת ביהדותם, חסרי דת, בני דתות שונות או זוגות חד מיניים.

למה גאורגיה?

הקרבה – טיסה לגאורגיה אורכת שעתיים ורבע בלבד. אולי ארוך יותר משעת הטיסה לקפריסין אבל לא בהרבה. גם כשבודקים את מחירי הטיסות זה בדיוק הרושם המתקבל: טיסה לקפריסין עולה בין 120$ לסביבות ה- 300$ (הלוך ושוב) וטיסה לטביליסי עולה בסביבות 180$ – 300$. בתקופות התיירותיות הפער מצטמצם ועומד על כ-30$ בלבד.

המחיר – המחירים בגאורגיה זולים. עלות מלון או השכרת רכב בגאורגיה דומה לעלויות אלו בקפריסין אבל כל דבר אחר מסביב הרבה יותר זול: אגרות עירוניות וממשלתיות הכרוכות בנישואים, תרגומים מקומיים ואישורים נוטריונים, מדריכים ומתורגמנים צמודים, צלמים וכמובן אוכל.

היחס החם – גאורגים ידועים בקבלת הפנים החמה שהם עורכים לאורחיהם. אוכל טעים כיד המלך, שתייה וקבלת פנים של מלכים.

השירות האדיב – לפני כעשור גאורגיה עשתה מתיחת פנים לכל השירותים הציבוריים בה. כיום בכל משרד ישנם דוברי אנגלית עם תודעת שירות גבוהה. זמן זה זמן, המידע אמין ועלויות לא תלויות ביכולת המיקוח של בני הזוג.

מה נדרש על מנת להתחתן בגאורגיה?

על מנת להתחתן בגאורגיה יש צורך בשני דרכונים בתוקף לחצי שנה לפחות, צילומי דרכונים של שני העדים, תמצית רישום ממשרד הפנים המעידה על הסטאטוס המשפחתי של הבאים להינשא, תעודות המעידות על סיום קשרים קודמים (תעודות גירושין ופטירה, אם הן רלוונטיות) ובמידה ולבני הזוג יש ילדים משותפים – תמציות רישום של הילדים עם פרטי הוריהם ו…. זהו. את תמצית הרישום ניתן להוציא דרך האינטרנט בחינם. התמצית מגיעה תוך שבוע עד שבועיים (בכפוף לדואר ישראל, צפו למפגעים) אל הכתובת הרשומה בתעודת הזהות.

את כל המסמכים יש לתרגם לאנגלית, לאשר באישור נוטריוני ולהחתים בחותמת אפוסטיל. ניתן לקבל שירות קבוצתי מוזל הדואג לכל השלושה כאן. בסופו של דבר המסמכים והדרכונים יתורגמו לגאורגית ויאושרו באישור נוטריון גאורגי – אך את השלב הזה ניתן לעשות מאנגלית בלבד ובגאורגיה בלבד.

ישראלים אינם זקוקים לויזה על מנת לבקר או להתחתן בגאורגיה. משך השהות המותרת ללא ויזה מיוחדת – 90 יום.

הליך הנישואים בגיאורגיה

כדי להתחתן בגאורגיה יש להגיע אל משרד ה- Public Service Hall בכתובת Sanapiro str. #2. יש מקומות נוספים בהם ניתן להירשם לחתונה, הרשימה המלאה היא כאן. בטביליסי המשרד נמצא במרחק הליכה ממרכז העיר. מגיעים למשרד (לא צריך לקבוע מראש) ואומרים שרוצים להתחתן. הפקידים במשרד יתחילו את תהליך הגשת הבקשה – בדיקת המסמכים, תרגום ואישור לגאורגית וכל הנדרש. מרגע שתקבלו אישור תוכלו להתחתן. אם תגיע בבוקר ייתכן שתוכלו להתחתן כבר באותו היום, אבל בלי לחץ – האישור תקף לחודשיים.

אם לא מחפשים את הטקס, הרישום עצמו הוא ללא עלות. מגיעים בתאריך שקבעתם כשהגעתם למשרד עם העדים ו…נרשמים. חשוב להקפיד שהעדים יגיעו עם הדרכונים והצילומים שאיתם הם נכנסו לגאורגיה.  לא חייבים להתחתן ללא טקס ואפילו לא חייבים להתחתן במשרדים בלבד. טקס במשרד יעלה לכם 50 GEL (בערך 72 ₪)טקס באולם נישואין בעיר יעלה 90 GEL בימים שני-שישי ו-150 GEL בסופי שבוע ואילו טקס במיקום חיצוני עולה 170GEL.

תהליך הרישום עצמו הוא מהיר ונמשך כשעה, כולל בדיקת זיהוי העדים והמסמכים.

גם סיום התהליך הוא פשוט ומהיר: מבקשים מרשם הנישואים במשרד לתרגם את תעודת הנישואים מגאורגית לאנגלית ולהחתימה בחותמת אפוסטיל. בלי החותמת – הנישואין אינם מוכרים בישראל!

הכנת התרגום והחתימה לוקחים 1-2 ימים. אפשר לבקש שירות מהיר – עלות השירות קבועה בהתאם ללוחות הזמנים שתקבעו אתם והאפשרויות השונות שיציגו לכם. אל תשכחו לקחת את תעודת הנישואין החתומה!

איפה אפשר להינשא בגיאורגיה?

חתונה אזרחית בגאורגיהאפשר להינשא בגאורגיה בכל עיר. הטיסות נוחתות על פי רב בטבליסי ושם המיקום הוא נח ונגיש. בכל עיר אחרת אפשר ללכת למשרדי הרישום המקומיים ולהינשא גם דרכם. עיר אחת מיוחדת שכנראה שווה להרחיב עליה את הדיבור היא סיגנחי. סיגנחי היא עיירה קצת מעל למאה קילומטר מערבית לטבליסי. כינוי החיבה לעיירה הוא עיר האהבה. מדובר בעיר-טירה ציורית עם רחובות צריך ומפותלים וחומת עיר הסובבת סביבה. לאורך חומת העיר ניצבות לא פחות מעשרים ושמונה מצודות יפות הצופות על הנוף המרהיב המקיף את העיר.  מלבד ההיבט התיירותי המושך אל העיר לא מעט תיירים בשנים האחרונות העיר משופעת באולמות חתונה ובעיקר באפשרות לערוך בה טקסי חתונה בכל יום מימות השנה ובכל שעה לאורך היממה.

טקס חתונה מסורתי גאורגי ישלב הגעה למקום הטקס על גבי כרכרה, לבוש גאורגי מסורתי לחתן. מקהלה גאורגית מסורתית ואלמנטים מסורתיים גאורגים. נוף העמק הנשקף יעניק נופך שלווה ועצמת הטבע לאירוע. קינוח מקובל ליום מלא חוויות שכזה הוא חגיגה אמתית במסעדה מסורתית עם המון אוכל מצוין ויין מקומי שופע.

 

לבד או עם חברה?

ישנן לא מעט חברות שישמחו לארגן עבורכם את החתונה בגיאורגיה. ארגון הטקס באופן מסורתי יכלול את תרגום המסמכים לגאורגית ואישורם, תיאום זמנים ואולמות חתונה, אספקת עדים ומתורגמנים, ואפשרות לקבל שירותים נוספים בתשלום מכל הבא ליד: שירותי צילום, צילום וידאו, השכרת בגדים, זיקוקים, עוגת חתונה הזמנת טיולים ומסעדות ועוד. ליווי חברה ישאיר אתכם עם ראש שקט בכל הנוגע לסידורים הדרושים ובמידה ואתם מתכננים טקס, במיוחד עם אורחים, יעזור בארגונו מרחוק. אם כל מה שחפצה נפשכם בו הוא רישום פשוט במשרד, ייתכן ואין צורך לפנות לחברה שכזו.

חתונה אזרחית בגאורגיה

    הכנת המסמכים לחתונה בגאורגיה

  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה