חתונה חד מינית באיסלנד

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 0515544300

ישראל היא אחת משבע מדינות בלבד ב – OECD שאינה מאפשרת לזוגות חד מיניים להינשא בה, דבר המותיר זוגות חד מיניים המעוניינים להינשא עם שאלה – איך עושים את זה? אחת התשובות האפשריות היא קיום נישואין בחו"ל, באחת המדינות המתירות קיום נישואים גאים. כיום, מרבית מדינות המערב מתירות נישואים חד מיניים וחוקים בינלאומיים מחייבים את משרד הפנים לרשום זוגות חד מיניים שנישאו בחו"ל כחוק כזוג נשוי במרשם האוכלוסין ובתעודת הזהות.

איסלנד, לעומתה היא אחת המדינות המתקדמות והליברליות בעולם. היא הייתה המדינה תשיעית שהכירה בנישואים חד מיניים. ברית זוגיות לזוגות חד מיניים מוכרת בה כבר משלהי המאה הקודמת ונישואים גאים שאינם כוללים הפנייה למגדר כזה נקבעו בשנת 2010. אמנם מדובר במדינה שאינה קרובה לישראל, כגון קפריסין, אך יש לשים לב כי בקפריסין זוגות חד מיניים רשאים להכנס בברית זוגיות שאינה מוכרת בארץ לצורך רישום בתעודת הזהות, בעוד שבאיסלנד הנישואים הם נישואים לכל דבר ועניין.

למה להינשא באיסלנד?

יש סיבות רבות להינשא בנישואים אזרחיים באיסלנד, במיוחד עבור זוגות חד מיניים. ראשית, מדובר בארץ שבה הנופים הם מרהיבים – מפלים ואגמים, נוף קדומים, מעיינות חמים מהבילים, שדות לבה וגייזרים ענקיים, האור הצפוני, מרבדי ובקתות דשא.

שנית – האיסלנדיים הם אולי המדינה הידידותית ביותר כלפי הקהילה הגאה. ראשת הממשלה הראשונה Jóhanna Sigurðardóttir באיסלנד גם הייתה הראשונה להיות חלק מהקהילה הגאה, מחוץ לארון, המכהנת כראש ממשלה בכל העולם. היא כיהנה בתפקיד בין השנים 2009-2013. איסלנד היא גם המדינה בה פערי השכר בין נשים וגברים הם הנמוכים בעולם. כמדינה פורצת דרך בתולדות הקהילה הגאה יש גם סוג של אמירה בבחירה בנישואים דווקא במקום פראי ואצילי זה.

שלישית – איסלנד מקדמת בברכה  נישואים אזרחיים, שוויוניים, ללא תלות במגדר, נטייה מינית או דת. תיירים יכולים להינשא בה בהליך יחסית פשוט ובלא הרבה בירוקרטיה.

מצעד הגאווה נערך באיסלנד בחודש אוגוסט ומשתתפים בו באופן פעיל כשליש מתושבי המדינה.

מה דרוש על מנת להינשא באיסלנד?

הדרישה הבסיסית על מנת להינשא באיסלנד היא לעמוד בתנאים המקומיים: לשהות באיסלנד כחוק, להיות בגיל הולם (מעל לגיל שמונה עשרה) ולא להיות קשור בקשרי נישואים או ברית זוגיות קודמת. בנוסף יש להגיש טופס בקשה חתום.

כדי לעמוד בתנאי הראשון, יש להציג דרכון בתוקף שתאריך התפוגה שלו רחוק חצי שנה לפחות מיום החזרה המשוער ארצה. אין צורך להצטייד בוויזה על מנת להכנס לאיסלנד. בנוסף, כדאי לשמור על כרטיס הטיסה להוכחת זמן הכניסה לארץ ולהציג כרטיס חזור להוכחת שהות חוקית באיסלנד וחוסר כוונת השתקעות שם.

כדי להוכיח כי אתם בגיל מתאים לחתונה יש להציג תעודת לידה מקורית.

כיוון שאינכם תושבי איסלנד (או יתר המדינות הסקנדינביות) תאלצו להוכיח למוסדות השלטון המקומיים כי אינכם קשורים בקשרים זוגיים מחייבים קודמים. לצורך כך יש להצטייד בתעודה המעידה על מצבכם הזוגי מהארץ – תמצית רישות ממרשם האוכלוסין. על התעודה להיות עדכנית – תאריך ההוצאה צריך להיות עד 8 שבועות לפני תאריך החתונה המיועד. בנוסף, תצטרכו להגיש טופס רישום מלא וחתום על ידכם ועל ידי שני עדים שגם הם בני מונה עשרה ומעלה.

במידה ואחד מבניה זוג או שניהם היו בקשרים זוגיים מחייבים קודמים, יהיה עליהם להציג תעודות המעידות על סיום קשרים קודמים אלו: תעודות גירושין, פטירה, ביטול ברית זוגיות וכדומה. במקרה של פטירה יש צורך להציג מלבד תעודת פטירה גם הוכחה כי נכסי הנפטר חולקו בין יורשיו.

טופס בקשה חתום ניתן להשיג כאן. על הטופס להיות חתום על ידי שני עדים בני 18 ומעלה, אחד לכל אחד מבנות או בני הזוג. העדים אינם חייבים להיות נוכחים בטקס החתונה עצמו, אולם הם חייבים לחתום על מסמך הבקשה בצירוף תאריך הלידה שלהם להוכיח כי הם אכן בני שמונה עשרה ומעלה.

רשימת רשמי נישואין בכל רחבי איסלנד.

איך מכינים את התעודות כדי להינשא בנישואים חד מיניים באיסלנד?

הדרישה היא להציג תמיד את התעודות המקוריות בצירוף תרגום נוטריוני של התעודות לשפה אנגלית או לאחת השפות הסקנדינביות. את כל התעודות הנ"ל (תרגום נוטריוני + תעודות מקוריות) יש להפקיד במשרדי הרשם המקומי בו החתונה תערך שלושה שבועות לפני מועד החתונה מיועד.

כדי להקל על אנשים הבאים להינשא באיסלנד אך אינם גרים בה, ניתן לשלוח בדואל או בפקס עותקים של התעודות המקוריות בתקופת שלושת השבועות, אולם יש להפקיד את התעודות המקוריות במשרדי הרשם לפחות חמישה ימים לפני מועד החתונה.

במידה וזוג פספס את המועדים הללו (שלושה שבועות להצגת עותקים וחמישה ימים לפני הפקדת התעודות המקוריות) – החתונה תיחשב כמבוטלת ויהיה צורך לקבוע תאריך חדש.

על מנת שהרשויות באיסלנד יוכלו להתייחס לתעודות המקוריות, יש לצרף אליהן עותקים נוטריוניים לאנגלית. משמעות הדבר היא כי לא מספיק תרגום בלבד של התעודות אלא יש צורך להציג גם חותמת רשמית של נוטריון של אימות התרגום ודיוקו. בנוסף, יש להחתים את התרגום הנוטריוני בחותמת אפוסטיל ממשרד המשפטים המעידה כי הנוטריון הוא נוטריון רשמי מטעם מדינת ישראל שרשאי לאמת תרגומים נוטריוניים.

ניתן לקבל שירותי תרגום נוטריוני הדואג הן לנושא התרגום והן לנושא חתימת הנוטריון אצל נוטריונים שמבצעים תרגומים נוטריוניים לאנגלית. ישנם נוטריוניים שאף כוללים שירות נוסף של החתמת התרגום בחותמת אפוסטיל ואף כאלו שישמחו להעניק את השירות ללא צורך הגעה למשרדי הנוטריון ממש. ניתן לשלוח סריקה של התעודה לנוטריון בדואל ולקבל חזרה את התרגום החתום, עם חותמת אפוסטיל, באמצעות שליח לבית בעלי התעודה.

ישנו שירות נוסף של חברה באיסלנד שנקראת פינק איסלנד שיכולה לעזור בהצגת המסמכים והפקדתם אצל הרשם המקומי ובכך לחסוך לזוג הנישא את השהות בת חמשת הימים לפני מועד החתונה.

חתונה איסלנדית

עורך חתונה איסלנדית אינו בהכרח איש דת ואפילו לא בהכרח שופט או ראש עיר. גם ראש שבט (צ'יפטאן) של גודי הנורדי יוכל השיא אתכם ואפילו פעיל הומניסטי. בשנים האחרונות, רבים בוחרים בטקס פגאני של Ásatrú  – טקס חוקי רק באיסלנד, דנמרק ונורבגיה. הדת של הנורדיים העתיקים אסאטרו דוגלת בקבלה, דרכי שלום וכבוד. האלים אינם מוחלים וזה אינו תפקידם. על פי המסורת, עץ החיים שבבסיסו נמצאות שלוש אחיות שטוות את חוטי הזמן: העבר ההווה והעתיד, והאדם יכול להשפיע רק על טווית חוטי העתיד. על האדם לחיות עם החלטותיו, לטוב ולרע. הפגאניים אינם מגייסים לשורותיהם אבל שמחים לתת שירות לזרים וכאלו שאינם פגאניים.

הטקס הפגאני כולל הדלקת אש, החלפת נדרים תוך החזקת חישוק הבטחה ושתיית מים מקרן שפע תוך שיתוף בנות או בני הזוג, החברים והמשפחה שאיתם. הטקס יכול לכלול החלפת טבעות או את הקשירה המסורתית של ידי בני הזוג בסרט אדום.

כמה דברים לפני שחוזרים ארצה

את טקס החתונה עצמו ניתן לארגן ללא טקס מיוחד בכתובת Hlíðarsmári 1, Kópavogur (עלות הטקס 10,000 IKR) בריקיאוויק, בכל יום חול (שני-שישי) בין השעות 13:20-15:00, כל עשרים דקות. בעלות נוספת ניתן לקבוע זמנים או מקומות שונים לקיום הטקס. כדאי לזכור כי בקיץ, גם באמצע הליל יש אור יום באיסלנד, וכי גם בקיץ רצוי להצטייד במעיל חם ובגדים תחתונים טרמיים אם חושבים לקיים חתונה בחיק הטבע.

אחרי הטקס, ניתן לקבל את תעודת הנישואין באנגלית בכתובת:

Þjóðskrá Íslands (Registers Iceland)
Borgartún 21
105 Reykjavík
Iceland

 

Tel.:  +354 515 5300  –  E-mail:  [email protected]  –  www.skra.is

לפני החזרה ארצה, יש להחתים את תעודת הנישואין בחותמת אפוסטיל של משרד החוץ האיסלנדי בכתובת:

Raudararstigur 25 Reykjavík

Tel.: 545 9900   –  E-mail:  [email protected], [email protected]  –

https://www.apostille.org/project/apostille-iceland/

 

חתונה חד מינית באיסלנד

חתונה חד מינית באיסלנד

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תהליך הכנת המסמכים

    תוכלו לשלוח לנו  את המסמכים דך הטופס או דרך המייל: [email protected]

    או בטלפון 0515544300

    ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם להשלמת התהליך

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה