חתונה אזרחית בפראג

מחפשים להתחתן בחו"ל בקלות, צרו איתנו קשר עכשיו 051-55-44-300

לפראג כינויים רבים – "עיר הצריחים המחודדים", "הלב של אירופה" ו"העיר הזהובה". היא נחשבת לאחת הערים היפות בעולם ובעלת מגוון ארכיטקטוני מרשים: אר נובו, בארוק, גותי, קוביסטי, נאו קלאסי וסופר מודרני שוכנים זה לצד זה בהרמוניה מושלמת. העיר היא גם מרכז תרבותי עשיר במוזיאונים וגלריות, אולמות קונצרטים ומועדוני מוזיקה, תיאטראות, כנסיות, מצודות, אוניברסיטאות וקתדרלות. כל הדברים הללו הופכים את פראג לאחד היעדים התיירותיים בעולם, ולא לחינם. כאשר באים לשלב חתונה אזרחית וירח דבש, קשה לחשוב על מקומות רבים שיתחרו בהצלחה במה שיש לפראג להציע כירח דבר לזוג צעיר. פראג מאפשרת לזוגות שאינם מאזרחי המדינה להתחתן בה בנישואים אזרחיים ללא יותר מדי קשיים המוערמים בדרכם של הזוג הצעיר. השילוב בין אפשרות החתונה למיקום האידיאלי לירח הדבש, הופכים חתונה אזרחית בפראג לקורצת במיוחד.

מה צריך לארגן כדי להתחתן בפראג?

חתונה בפראג כדאי לארגן זמן רב מראש. כמות המתחתנים בעיר הזהובה היא גבוהה והתורים עלולים להיות ארוכים. לפני החתונה, עוד בארץ יש לארגן את המסמכים הדרושים. כדי להתחתן בפראג יש צורך באישור על רווקות. אישור על סטאטוס משפחתי ניתן להשיג ממרשם האוכלוסין דרך האינטרנט בחינם האישור (תמצית) מגיעה לכתובת שבה אתם רשומים במשרד הפנים. אפשר גם להשיג את התמצית במשרדי רשם האוכלוסין ואפילו במכונות לשירות עצמי המוצבות בכניסה למשרדים ללא תור. מלבד האישור, תזדקקו גם לתעודת לידה. אם רלוונטי, יש צורך להצטייד גם בתעודת גירושין (עבור כל מערכת יחסים שנגמרה) ופטירה.

חתונה אזרחית בפראגעכשיו, כשיש בידכם את כל המסמכים הדרושים, פתוחות בפניכם כל מיני אפשרויות. אפשרות ראשונה היא לנסות להתמודד עם כל הבירוקרטיה לבד. זה אפשרי אך מגבלות השפה הופכות את המטלה למעט יותר מסובכת. אפשרות נוספת היא לרכוש חבילת חתונה לפראג. יש חבילות הכוללות התעסקות עם הבירוקרטיה בלבד: הכנת המסמכים לפראג, תיאום מול המשרדים הצ'כים הרלוונטיים ולאחר החתונה הכנת תעודת הנשואים בצ'כית לקבלה בארץ. חבילות אחרות משלבות את ההכנות הנדרשות לחתונה עצמה עם הזמנת טיסה ומלון. דוברי רוסית יכולים לנסות ולהתארגן לבד על הסידורים: תרגום המסמכים לצ'כית, החתמת נוטריון המאשר את נכונות תרגום המסמכים, חתימה בחותמת אפוסטיל שנותנת תוקף בינלאומי למסמכים– את כל אלו אפשר לארגן כחבילה במחיר מוזל. לאחר מכן יש לברר מול אחת העיריות בפראג (בפראג יש מספר מחוזות ולכל מחוז עירייה משלו) לגבי תאריכים פנויים לקיום הטקס. שימו לב כי אישור הרווקות ממשרד האוכלוסין תקף לשלושה חודשים בלבד אז ייתכן וכדאי לשריין תאריך ורק אז להוציא את האישור.

מה התהליך לאחר שהגעתם לפראג?

עם ההגעה לפראג יש להגיע למשרדי המשטרה עם הדרכונים. צלמו את הדרכונים: את הדף הכולל תמונה ואת הדף שכולל את חותמת הכניסה לפראג. עם הדרכונים והצילומים יש להגיע לפקיד הרישום במשטרה שם תמלאו טפסים עם פרטי הזיהוי והדרכונים יבדקו. מטרת הבדיקה הזו היא כפולה: לוודא שאין לכם תיק פלילי באינטרפול ולוודא מה זמן ההגעה לפראג. קחו בחשבון כי במשרדי הממשלה תאלצו להמתין בתור זמן לא קצר.

אחרי מילוי המסמכים נצלו את הזמן לסיור והיכרות עם העיר היפה בה בחרתם להתחתן. כשיגיע הזמן, סעו אל עיריית המחוז שם נקבע הטקס. זמני הנסיעה עלולים להיות ארוכים: זמן נסיעה לעירייה בפאתי פראג יכולה לקחת גם שעה, נסיעה אל ערים סמוכות יכולה להימשך אף יותר.

בעירייה, תתבקשו שוב למלא מסמכים עם פרטי הזיהוי ולהציג את הדרכונים. מלבד הדרכונים שלכם, גם העדים שתביאו אתכם יידרשו להציג את הדרכונים שלהם אז לא לשכוח! אם אתם מגיעים עם בני משפחה או חברים לחתונה, אין שום מניעה כי העדים יהיו מבינם. אם מתכוונים לקחת חבילת חתונה – אפשר לציין מראש וסוכנת הנסיעות תארגן גם עדים מקומיים.

מלבד עדים ודרכונים תזדקקו גם לשתי טבעות ושתי תמונות פספורט. רצוי לשכור מראש צלם ולהתארגן על מתורגמן. מרבית החבילות כוללות מלווים ומתורגמנים אולם אם שפת האם שלכם אינה רוסית כדאי שתוודאו מראש שהתרגום הוא גם לשפה העברית כי לרב יסתפקו בתרגום לרוסית.

בחתונה יושמע מארש החתונה ואחרי צעדה קצרה תגיעו לאולם האירוע עצמו. שם, ראש העירייה או נציגיה ינהלו את הטקס – יסבירו לכם את חשיבות המעמד, את התחלת הדרך החדשה המצפה לכם, ידברו על כבוד הדדי, תמיכה במצבים שונים, אהבה וישאלו אתכם אם אתם מסכימים להכנס בברית הנישואים זה עם זו. רשם הנישואין, זה שהארתם אצלו את הטבעות לפני הטקס, יגיע עם הטבעות על כרית לבד. את הטבעות תענדו אחד לשני, עורך הנישואין יכריז עליכם כנשואים ואז כמובן מגיעה הנשיקה המסורתית, חיבוקים נשיקות ואינספור תמונות. לסיום, יציעו לכם ולאורחיכם כוסית שמפניה לחגוג את האירוע המרגש. אם בחרתם להתחתן במחוז 1 בעיר העתיקה בפראג תוכלו גם לשלם כמאה עד מאתיים קרונות לנגן העוגב שם לליווי מוסיקאלי של האירוע.

לאחר הטקס, אתם והעדים שאתכם תחתמו על תעודת הנישואין – וכמעט הגעתם לסוף התהליך. השלב האחרון היא החתמת תעודת הנישואים בחותמת אפוסטיל שבלעדיה תעודת הנישואין לא תוכר על ידי משרד הפנים הישראלי. השלב האחרון לפני הרישום בארץ הוא תרגום תעודת הנישואין מצ'כית.

ניתן לראות בנוסף יעדים מומלצים לחתונה אזרחית בחו"ל  : חתונה אזרחית בקפריסין, חתונה אזרחית ביוון, חתונה אזרחית בניו יורק, חתונה אזרחית בפראג, חתונה אזרחית באיטליה

מה כדאי לעשות בפראג בירח הדבש?

ישנם מספר אתרי חובה בפראג שלא כדאי לפסוח עליהם בטיול שם, ובכל מקרה כדאי להתעדכן באתר התיירות של פראג

  • טירת פראג – אחד המקומות שלא כדאי לפספס בפראג היא הטירה העתיקה והאזור שסביבה. הקדישו לפחות ארבע שעות לסיור באזור זה. אל תפספסו את הקתדרלה הגדולה ואת רחוב האלכימאים שם. בצהרי היום מתקיים טקס החלפת משמר המלוכה בכניסה לארמון, מחוץ למתחם. כדאי להגיע כחצי שעה לפני הטקס (שמתקיים מחוץ למתחם) ורק אז להכנס למתחם כדי לא לעמוד בתור הבידוק הביטחוני פעמיים. כרטיסים שנקנו לכניסה לאתרים באזור תקפים ליומיים. במקום יש תצפית מרהיבה על העיר כולה. העלייה לארמון היא בגרם מדרגות שאינו פשוט אך ניתן להגיע בטראם מהצד השני. במקום גנים מרהיבים, שבילים, בניינים מקסימים והרבה דברים שאפשר שם לעשות, לראות ולקנות כמו ציורי קריסטל או גפני המלך. חזרה דרך שער קארל היא סיום הולם ליום חוויות עמוס.
  • בית העירייה הישן והשעון האסטרונומי – מקום מקסים, הומה תיירים ו… כייסים. פעם בכל שעה עגולה נפתחים חלונות השעון ודמוית יוצאות ממנו. השעון אמנם בשיפוצים אך עובד להנאת הצופים. הכיכר הצופה והאזור מקסימים ונעימים. ריכוז של בתי קפה ומסעדות טובות, אמני רחוב – נגנים, פנטומימאים וציירים וחנויות מזכרות גודשות את אזור העיר העתיקה. אל תפספסו את כיכר העיר העתיקה – לב פראג. אם הגעתם בסביבות חג המולד האזור גם יהיה מקושט ומתקיים בו שוק חג המולד – עליז, צבעוני ושמח. אם הגעתם לכיכר ואצלב, הקדישו עוד כמה דקות לפסלו של קפקא – פסל המשנה צורה, מסתובב ומביט לכל כיוון.
  • גשר צ'ארלס – מחבר בין העיר העתיקה לחדשה ומהווה אטרקציה בפני עצמו. מלבד הנוף המרהיב הנשקף מהגשר, תוכלו לגלות פסלי קדושים נוצריים, רוכלים ואמני רחוב. בנהר שטים ברבורים והשיט שם מומלץ בחם. הגשר שווה ביקור גם בשעות היום וגם בשעות הלילה.
  • גן החיות של פראג – גן חיות מרשים, ענק עם תצוגות חוץ מרהיבות. כדאי להגיע בתקופות מעט יותר חמות בהן החיות אינן סגורות במכלאות פנימיות.
  • פארק לאטנה – הריאה הירוקה של פראג ליד הרובע היהודי. מתאים מאד לטיול פסטורלי לאורך הנהר ולתצפית מרהיבה בה פראג כולה נפרשת לעינכם.
  • דיבורקה שרקה – שמורת טבע המספקת הפוגה מהעיר עם שבילי הליכה, מרבדים ירוקים, נחלים קסומים סנאים ברווזים לרב. אפשר לטייל במקום גם על גבי אופניים. קל להגיע לשם בתחבורה הציבורית.
  • גני ורטבה – אם אתם חובבי מבוכים ירוקים אז גני ורטבה הם בדיוק המקום עבורכם. גן מעוצב ובו טווסים משוטטים, פסלים והרבה ירוק מעוצב. דורש כושר גופני אבל שווה את הביקור.
  • הרובע היהודי – איזור יפיפה עם בתי כנסת מרהיבים ביופיים. בערבים אפשר לשמוע קונצרטים של מוסיקה אקוסטית. בית הכנסת פעיל גם כמוזיאון ואפשר להתארח בו גם לארוחת שבת בתשלום. מקום מרשים ומעניין.
  • תיאטרון שחור – תיאטרון מסוג אחר, הגדול מסוגו בעולם. מופעי מחול מודרני מוזיקה עכשווית ופנטומימה. מקומות לא מסומנים.
  • לאטרנה מאגיקה – משלב אמנויות במה עם קולנוע, התיאטרון המפורסם ביותר בפראג.
  • בילי קוניצ'ק – אחד ממועדוני הג'ז הגדולים והמפורסמים, שווה ביקור.

חתונה אזרחית בפראג

    הכנת המסמכים לחתונה בפרג

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      תגובה אחת

      1. חתונה אזרחית בפראג יכולה להיות מעולה כאשר עושים את הצעדים לפי המדריך.
        יש דברים שצריך לדעת לפני החתונה בפראג ולכן צריך לתכנן טוב טוב את החתונה.
        יש צורך להירשם לפני הנישאים וללכת למשטרה אלה לא דברים נוראים כי הם מתורגלים לתיירים.
        צריכה קצת עבודת הכנה מי שאין לו כוח לכך עדיף להתחתן בקפריסין שם הרבה יותר קל

      כתיבת תגובה