כיצד התפתח מוסד נוטריוני ומהי המשמעות של תרגום נוטריון

 

צרו קשר עכשיו להצעת מחיר ללא תשלום 051-55-44-300

מקצוע נוטריון התחיל עוד ברומא העתיקה ובארץ ישראל את חוק הנוטריון חוק הממשל העותמני בשנת 1913. הבריטים שהגיעו לאחר מכן, פיצלו את התפקיד הנוטריוני לשני חלקים, נוטריון ציבורי שהופקד על אישור המסמכים המיועדים לשימוש בתוך גבולות הארץ ונוטריון פרטי שתפקידו לטפל במסמכי החוץ כמו תרגום נוטריון או אישורים אחרים. חתימה על תרגום נוטריוני נחשבת עד היום לאחד התפקידים העיקריים של נוטריונים הפועלים בישראל, אך חוק הנוטריונים אשר נחקק במדינת ישראל בשנת 1976 ביטל את הפיצול שהיה קיים מאז המנדט הבריטי.

מי רשאי להיות נוטריון

על מנת לשמש כנוטריון ולחתום על תרגום נוטריון יש צורך בהשכלה משפטית וברישיון עריכת דין. בנוסף, יש להוכיח את הכשירות לפעול בתור נוטריון הרשאי לחתוך על תרגום נוטריוני וגם לעבור ועדה מטעם משרד המשפטים. עורך דין אשר עומד בתנאים ודרישות אלה, יקבל חותמת נוטריון שעימה יוכל להציע את שירותיו למגזר הלקוחות הפרטיים, הציבוריים והעסקיים.

מהו מוסד אפוסטיל וכיצד הוא קשור לעבודתו של נוטריון

מוסד אפוסטיל שפועל על פי אמנה בינלאומית, התפתח על מנת להעניק למסמכים נוטריונים הנחתמים בארץ, תוקף לשימוש מחוצה לה. כך למשל תרגום נוטריון אשר נחתם בישראל יהיה שמיש באמצעות האפוסטיל בכל המדינות שמעבר לים, זאת בזכות תקנות הביצוע שעל פיהן עובד הציבור הישראלי רשאי לאמת תרגום נוטריוני אשר נחתם על ידי נוטריון ישראלי. אפוסטיל זה תקף בכל המדינות החתומות על האמנה שנחמה בהאג בשנת 1961 והוא מקל על טיפול במסמכים בינלאומיים  ומאפשר יצירת פעילות עסקית ומסחרית המאפיינת את העדן הגלובלי שבו אנו חיים. גם תפקידו של נוטריון נועד לשם עידוד יצירת הקשרים הבינלאומיים והנכם מוזמנים לפנות לאחד הנוטריונים הישראלים שישמח להעניק לכם ייעוץ ושירותים מקצועיים הקשורים בחוקיות המסמכים הישראלים מעבר לים.

ייפוי כוח נוטריוני

חתימה של נוטריון מעניקה למסמכים אישיים או ציבוריים תוקף ואישור נאמן למקור. ייפוי כוח נוטריוני במשמעותו הוא למעשה מסמך אשר חתום על ידי עורך דין נוטריון.  הצורך באותו ייפוי כח נוטריוני מתעורר במהלך עסקאות נדל"ן ועקב צרכים אישיים. כמעט כל אדם נתקל מספר פעמים במהלך חייו בסיטואציה בה הוא זקוק למעורבות של נוטריון, עם או ללא ייפוי כוח.

בעבור אלו אשר פונים לראשונה אל נוטריון, נסביר כי החוק אוסר חתימה על ייפוי כוח ללא נוכחות של נוטריון. ללא חותמת רשמית של נוטריון, המסמך לא יזכה לקבל גושפנקה מתאימה. יפוי כוח דרוש במקרים בהם אדם מסוים מבקש לקבל על עצמו את הזכות לפעול בשמו של אדם אחר. אחד המצבים הנפוצים ביותר בתחום, הוא ילדים אשר מבקשים הרשאה חוקית לנהל נכסים, ולקבל החלטות בשם הוריהם המבוגרים.

שני סוגים של ייפוי כוח נוטריוני

1. ייפוי כוח כללי המאפשר למיופה הכוח לבצע פעולות ולקבל החלטות במקום מייפה הכוח. חשוב לציין כי ניתן גם להעניק יפוי כוח ספציפי לתחומים מסוימים בלבד. הסכם יפויי הכוח מקנה למיופה הכוח הרשאות בכפוף להסכם כתוב בין שני הצדדים. נדגיש כי יפויי הכוח מיועד לשירות האינטרסים של שני הצדדים.

2. ייפוי כוח המיועד לרישום עסקאות מקרקעין. בשל סכומי הכסף הגבוהים המעורבים בעסקאות הנדל"ן, דורש החוק ייפוי כח נוטריוני.

איזו משמעות יש לייפוי הכוח?

חתימת הנוטריון על המסמך מקנה לו תו תקן. החתימה מעידה כי המסמך משרת את שני הצדדים וכי הוא נחתם מרצון. בשל הרגישות הרבה המתלווה אל ייפויי כוח, דורש החוק את חתימת הנוטריון. ייפוי כוח נוטריוני הוא מסמך מחייב בעל תוקף משפטי. במידת הצורך, ניתן יהיה להציגו בבית משפט. פרט לכך, משמשת חתימת הנוטריון גם לאימות החתימות. הנוטריון מאשר כי החתימות על ייפוי הכוח תקינות ואותנטיות.

תחת אחריות הנוטריון לוודא כי שני הצדדים מבינים את משמעות הדברים, ואת האחריות המשפטית המתלווה לכך. הנוטריון לא יחתום על המסמך כאשר ישנו ספק באשר למניעים. במקרים בהם החתימה על יפוי כוח אינה נעשית מרצון או בהתאם לחוק, הנוטריון לא ייתן יד לדבר ולא יטביע חתימתו על המסמך.

מחפש נוטריון לתרגום?

  • קבלו יעוץ טלפוני ראשוני ללא תשלום
  • לקביעת פגישה חיגו 0515544300

לקבלת פגישת יעוץ יש למלא את הטופס

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צרף צילום של המסמכים(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    ספרו לנו קצת מה אתם צריכים



    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה