כתובה בחתונה וחתונה אזרחית

מעוניינים בחתונה ללא הרבנות? צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

 

הסכם ממון

 

בישראל, מדינה המתנהלת בהתאם לדת היהודית קיימים למעשה שני סוגים של בתי דין הדנים בנושאים הקשורים לנישואין וגירושין. מצד אחד נמצא בית הדין האזרחי והמצד השני בית הדין הרבני, עובדה זו גורמת למורכבות מסויימת בתחום דיני המשפחה בארץ, אך ככלל בתי הדין מנסים לעבוד תוך שיתוף פעולה והסכמה.

דוגמא מצויינת למורכבות זו נחשפת בפנינו כאשר אנו עוסקים בנושא של כתובה. כתובה היא מסמך יהודי הלכתי, אשר מהווה חוזה משפטי מקובל ותקין. בעבר, שימשה הכתובה למסמך משפטי של ממש בו נקבעו התנאים בהם תזכה האישה במקרה שתגורש על ידי בעלה.

מסמך הכתובה נועד להגן על האישה במקרה של גירושין ולקבוע את הסכום לו תיהיה ראויה במקרה של גירוש או פטירת בעלה. כיום, בני זוג נשואים בישראל כפופים לחוק ממון, חוקי ירושות והסכמי ממון אם נחתמו, אך לכתובה עדיין משקל רב במערכת המשפט הישראלית.

סכום הכתובה הינו במקרים רבים סמלי בלבד, שכן כיום בני זוג חותמים על הסכמי ממון שונים על מנת להבטיח את חלקם במקרה של גירושין, אך בכל מקרה סכום הכתובה אינו יורד מסכום של מאתיים זוז לכלה בתולה, או מאה זוז לכלה גרושה או אלמנה.

עם כל זאת, במערכת המשפט הישראלית נידונו לא מעט תיקים העוסקים בכתובה ובמקרים מסוימים אף חויב הבעל המגרש בתשלום מלוא סכום הכתובה כפי שנכתבה, גם אם עשה זאת מסיבות סמליות בלבד. הדרך בה מסתכלים על הכתובה ועל משקלה המשפטי נקבעת בדרך כלל על ידי ההרכב הפוסק בעניין.

חשוב להבין כי ישנה גמישות במקרים בהם פונים לפסוק בנוגע לכתובה, והפוסקים בתחום מקפידים להבחין בין כתובה הגיונית לבין כתובה לא מציאותית, בה נכתב סכום שאינו הגיוני ולא מעוגן למציאות, אך עם זאת נלקחת הכתובה ברצינות רבה ובמקרים רבים הפוסקים פוסקים לטובת האישה.

משרדו של עורך הדין נוטריון אירנה פיין מתמחה בתחום דיני המשפחה בישראל וביכולתו לסייע לכם הן בעת עריכת הכתובה והן במקרים בהם היא נידונה. עורך הדין נוטריון אירנה פיין בקיא ומנוסה בתחום וביכולתו לסייע לכם להתנהל בצורה תקינה ויעילה

ידועים בציבור

כיום אנו עדים למגוון רחב של משפחות המתנהלות במודל שונה מעט ממודול הנישואים הקלאסי. אנשים רבים בוחרים להימנע מההליכים הקונבנציונליים של נישואין ובוחרים לחיות את חייהם בדרך אלטרנטיבית. בתי המשפט במקומות רבים בעולם ובישראל, מודעים לחופש הבחירה של אנשים בנוגע לסגנון חייהם וקיימים חוקים רבים המיועדים להסדיר משפחות מסוגים שונים.

ידועים בציבור היא הגדרה משפטית החלה על בני זוג אשר מנהלים חיים משותפים לכל דבר ועניין, אך לא כרתו ביניהם ברית נישואין פורמלית. למעשה, מבחינה חוקית, ההבדל היחידי בין בני זוג נשואים לידועים בציבור הוא חובת ההוכחה.
בעוד שבני זוג נשואים מחזיקים ברשותם תעודת נישואין המעידה על היותם נשואים, בני זוג שאינם נשואים צריכים להוכיח את מידת תקפותה של מערכת היחסים ביניהם על מנת ליהנות מסטטוס של ידועים בציבור. בני זוג שמעוניינים להיות מוכרים כידועים בציבור, צריכים להביא ראיות מבוססות אודות חייהם המשותפים וניהול משק הבית המשותף.
סטטוס של ידועים בציבור מאפשר לזוגות רבים ליהנות ממגוון זכויות השמורות לזוגות נשואים ולכן לא אחת פונים זוגות ומבקשים להכיר בהם כידועים בציבור. מנגד, במקרים רבים מבקש אחד מבני הזוג להכיר במערכת היחסים כידועים בציבור על מנת להגן על זכויותיו.

כך למשל, אם בני זוג שניהלו מערכת יחסים וחיו חיים משותפים לאורך שנים רבות בחרו להיפרד, יכול אחד מבני הזוג לעתור ולבקש הכרה של ידועים בציבור על מנת לדרוש חלוקת רכוש משותף. לחילופין ידועים מצבים בהם נפטר אחד מבני הזוג, ועל בן הזוג הנותר להוכיח את יחסיהם כידועים בציבור על מנת לזכות בחלק מירושתו של בן הזוג.
הפסיקה אודות ידועים בציבור הינה חיונית במקרים רבים ובמצבים רבים מאפשרת לבני הזוג או לאחד מהם ליהנות מזכויות שמגיעות לו מבחינה מוסרית.

אם ברצונכם להיות מוכרים כידועים בציבור, מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין מנוסה ובקיא בתחום, שיסייע לכם לקבל את מבוקשכם בצורה יעילה ותקינה.

עורך הדין נוטריון אירנה פיין מתמחה בטיפול בידועים בציבור ובקיאותו בתחום דיני המשפחה מאפשרת לו לסייע ללקוחותיו במגוון רחב של מצבים המצריכים הכרה בידועים בציבור..

הבאת ילד מחוץ לנישואין

כיום אנו עדים למגוון רחב של משפחות במתכונת אלטרנטיבית, אנשים רבים בוחרים להקים משפחה בצורה השונה מהמודול הקלאסי ורבים בוחרים להביא ילד מחוץ לברית הנישואין וללא חיים משותפים יחד. במקרים רבים מדובר באנשים המעוניינים לקחת חלק משותף בחיי הילד, אך לא מעוניינים לנהל חיי זוגיות ביניהם.
כיום, מצבים אלו אינם נדירים כלל ומערכת המשפט כבר יודעת כיצד להתמודד עם מצבים מסוג זה. בעוד שהבאת ילד משותף לעולם היא החלטה רגשית ואישית מאוד, אל לנו לשכוח שיש לה השלכות כלכליות רבות משמעות שיש לקחת בחשבון כחלק בלתי נפרד מתכנון הילודה.
למרבה הצער, במקרים רבים אנשים מביאים ילד למצב שכזה מבלי שחשבו בצורה מעמיקה אודות חלוקת ההוצאות, רמת המחייה שיעניקו לילד וסדר העדיפויות שיוחל על חינוכו. במצבים אלו עולים לא אחת חילוקי דעות שמגיעים לדיונים בין כותלי בית המשפט.

על מנת להימנע מבעיות מסוג זה, מוטב לכל המעורבים בנושא להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני המשפחה שיסייע להורים לעתיד לערוך הסכם תקף ומקובל שישמש אותם לאורך השנים ויישב נושאים חיוניים בגידול הילד.
בעת עריכת הסכם מסוג זה ישנם לא מעט שאלות שיש לעלות על הפרק ולא מעט סוגיות ליישב. על ההסכם לכלול נושאים כגון גודל המזונות המשולמים לטובת גידול הילד, חלוקת הנטל הכלכלי בעת גידול הילד ואף נושאים כמו באילו בתי ספר ילמד ובאילו חוגים יקח חלק, על מנת להבטיח כי מכלול הנושאים בעלי ההשלכה הכלכלית ילובנו עוד בטרם הבאת הילד לעולם.

כמו כן, מומלץ לערוך הסכם גמיש שיאפשר לבני הזוג לתמרנו בהתאם לשינויים בחיי ההורים. יש לקחת בחשבון מצבים כגון פגיעה בהכנסת אחד ההורים, נישואי אחד ההורים למישהו אחר, נושאי משמורת ותנאי הגידול המקובלים על ההורים.

 

חתונה בקפריסין בקלות ובזול

ניתן להתחתן ביום אחד

החתונה מוכרת במשרד הפנים

רק 40 דקות טיסה

שיירות יעוץ חינם 

צרו איתנו קשר עכשיו לקבלת פרטים

051-5544300

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה