גירושין היכן ? בבית הדין הרבני או בבית המשפט

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

 

הסכם ממון

מבוא

א. ראשית עליך לדעת כי את חירותך אינך יכול לקבל אלא בבית הדין הרבני בלבד. גט לא ניתן לקבל לא בבית המשפט ולא בשום ערכאה אחרת מלבד בית הדין הרבני בלבד.
בית המשפט לענייני משפחה סמכותו מוגבלת לדון אך ורק בעניינים הכרוכים בגירושין. כגון: חלוקת רכוש, מזונות אשה, מזונות ילדים, משמורת הילדים,הסדרי ראיה וכדו'. אולם גט ניתן לקבל אך ורק בבית הדין הרבני.

ב.שנית, על פי חוק שיפוט בתי דין רבניים לבית הדין הרבני יש סמכות לדון גם בעניינים הכרוכים בגירושין ובלבד שנכרכו בתביעת הגירושין.
דהיינו אם הוגשה תביעת גירושין בבית הדין הרבני ובתביעת הגירושין נכרכו כל העניינים הכרוכים בגירושין כדוגמת מזונות ילדים וחלוקת רכוש וכדו', תהא לבית הדין הרבני הסמכות הבלעדית לדון לא רק בגירושין עצמם אלא גם בעניינים הכרוכים בגירושין.

ג.נקודה נוספת שחשוב מאוד לדעת, הצד הראשון שפותח בהליך הגירושין ובכרוך בו הוא בעצם הקובע את הערכאה שתדון בעניינים הכרוכים בגירושין, דהיינו אם למשל הבעל הקדים לבית הדין הרבני והגיש תביעת גירושין עם כל הכרוך בגירושין הסמכות הבלעדית תהיה נתונה לבית הדין הרבני, וכן להיפך אם האשה הקדימה לבית המשפט הרי שהסמכות הבלעדית תהא לבית המשפט, בעגה המשפטית זה נקרא "מרוץ סמכויות"

לאחר שהבנו את שלושת היסודות לעיל ננסה יחד איתכם לעסוק בגוף השאלה "גירושין היכן? (בבית הדין הרבני או בביהמ"ש).

גירושין היכן ? (בביה"ד הרבני או בביהמ"ש)

ישנה מוסכמה הרווחת בציבור שלגבר עדיף לפנות לבית הדין הרבני ולאשה עדיף לפנות לבית המשפט.
מוסכמה זו הינה מוסכמה שגויה בעליל ונובעת מסטיגמה שלילית שהודבקה לבתי הדין הרבניים כחלק מהממסד הדתי כולו, באשר ליחס הממסד הדתי לציבור הנשים בישראל.
נגד סטיגמות נפוצות ככל שיהיו קשה מאוד להתווכח ולו מעצם העובדה שסטיגמות אלו אינם מגובות בשום הוכחה או ראיה עובדתית.
עם זאת כאשר עתידינו מונח על כף המאזניים, כאשר החירות שלנו נמצאת על הפרק, הדבר האחרון שעלינו לעשות הוא לפעול עפ"י סטיגמות כאלה ואחרות.

הדבר הראשון שעלינו לדעת כי הליך גירושין בראש ובראשונה מטרתו להקנות לנו את חירותנו ממערכת נישואין כושלת או מעיקה, העניינים הממוניים והכספיים הם משניים כלפי המטרה הראשית והמרכזית של הליך הגירושין, ה-ח-י-ר-ו-ת.

אי לכך עלינו בראש ובראשונה להתמקד במטרה המרכזית – בחירותנו, להשיג אותה כמה שיותר מהר ובאופן היעיל ביותר, כדי שנוכל לפתוח בחיים חדשים, כמובן – שתוך כדי ההתמקדות במטרה המרכזית אל לנו להתעלם מהגורמים הנלווים להליך הגירושין והכרוכים בגירושין כדוגמת חלוקת הרכוש, משמורת ילדים והסדרי ראייה וכו', אבל קודם לכל הגירושין עצמם, החירות עצמה.

מניסיון אישי שלי אני יכול לומר שברוב מכריע של מקרי הגירושין, צד אחד מעוניין בגירושין בעוד הצד השני אינו מעוניין בגירושין או לפחות מציג את עצמו כמי שאינו מעוניין בגירושין וזאת במטרה להשיג רווחים כלכליים תוך ניצול של הצד החפץ בגירושין.

ופה בעצם מתחילה הבעייה מה עושים ??? הרי להתגרש צריך את הסכמת שני הצדדים ואי אפשר לכפות בעל לתת גט (אלא אם כן ישנה עילה הלכתית לכפותו – ולא כל מה שבענייך עילה, אכן זו עילה הלכתית) ואי אפשר גם לכפות אשה להתגרש (אא"כ ישנה עילה הלכתית).

קורא/ת יקר/ה שימו לב ….. כאן טמון העוקץ המרכזי שיאפשר לכם לזכות בחירותכם. ברגע שכל העניינים הכרוכים בגירושין נידונים גם הם בבית הדין הרבני אזי יש לבית הדין הרבני כלים נוספים חשובים מאין כמותם כדי ללחוץ את הצד שמציג את עצמו כמי שאינו חפץ בגירושין במטרה לסחוט את הצד שכנגד.

למשל, בעל שמציג את עצמו כמי שחפץ בשלום בית וביה"ד אכן ניסה להפנות את הצדדים לשלו"ב אולם כל הניסיונות כשלו ואילו הבעל נותר בסירובו ומתעקש לתבוע שלו"ב, אזי ביה"ד בהתנהלות נכונה של ב"כ האשה יכול להגדיל את תשלום מזונות הילדים או מזונות האשה אם היא זכאית לכך ובאמצעות המזונות בעצם ללחוץ על הבעל לגרש, כאשר ביה"ד בעצם אומר לבעל שאם יגרש את האשה יתחשבו בו בסעיף המזונות.

אולם אם המזונות נידונים בבית המשפט, בית הדין בעצם מנוע מלדון בעניין המזונות ובמילים אחרות לבית הדין חסר כלי מאוד חשוב בהפעלת הלחץ על הצד הסרבן שאינו מעוניין לגרש.

וכמו הדוגמא שציינתי בעניין המזונות, הדברים נכונים גם לגבי חלוקת הרכוש, הכתובה וכל יתר העניינים הכרוכים בגירושין, ולכן אם חירותך חשובה לך רצוי לרכז את כל העניינים בערכאה השיפוטית המוסמכת לדון בחירותך ובכך לתת כלים נוספים לבית הדין הרבני שבאמצעותם יתאפשר לביה"ד להוביל אותך לחירותך.

פיזור וביזור סמכויות בין הערכאות השונות עלול להוות מכשול בפנייך בדרך לחירותך, ובעצם להאריך ולסרבל את הליך הגירושין כולו.

לסיכום

עליך לדעת כי בפנותך לבית המשפט לדון בעניינים הכרוכים בגירושין את/ה בעצם שומט מביה"ד כלי חשוב ובסיסי להפעלת לחץ על הצד הסרבן ובמקביל את/ה דוחה בכך את הרגע שבו חירותך תהיה בידך.

לכן אני ממליץ בכל פה לאלה הפונים להליך גירושין, לרכז את כל הליך הגירושין כולל העניינים הכרוכים בגירושין – בבית הדין הרבני בלבד, המשוואה היא משוואה ברורה – יותר סמכויות בבית הדין = יותר אמצעי לחץ על הצד הסרבן בגירושין, וככל שסמכויות ביה"ד יהיו מצומצמות יותר כושר המיקוח של ביה"ד בדרך לחירותך יהיה מצומצם יותר.

חתונה בקפריסין – בגלל חופש הבחירה

    הכנת המסמכים לחתונה בקפריסין

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 
  • זוגי 868 ש"ח  
  • יחיד 568 ש"ח

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תשלום לחבילת נוטריון:

    לאחר שליחת הטפסים יש לשלם על השרות.

    868 ש"ח תרגום זוגי –

    568 ש"ח תרגום יחיד –

    פוחדים לשלם כי אתם לא מכירים אותנו? אנחנו מבינים אותכם. אין לכם מה לדאוג יש לכם אחריות על השרות שלנו, בכל בעיה תוכלו לקבל את הכסף חזרה : הגנת הקונה של paypal

    בנוסף תוכלו לשלוח לנו רק את המסמכים ולאחר שניצור איתכם קשר תוכלו להשלים את התשלום. תמיד תוכלו ליצור איתנו קשר במייל 

    [email protected] בכל שאלה או בעיה.

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה