הפקת חתונות- הפרטים הקטנים

מעוניינים בחתונה ללא הרבנות? צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

 

הסכם ממון

 

הפקת חתונה ישנם אירועים רבים בחיים הקצרים של בן אדם אחד. כל אירוע דורש מידה כזו או אחרת של השקעה, של תכנון, של ארגון שיטתי (או מפוזר ושטותי, במקרים אחרים). עם זאת, ישנם אירועים מסוימים שהתכנון והארגון שלהם הופך לאתגר ברמה אחרת לגמרי, רבה מורכבת וגבוהה יותר. אותם אירועים הם, מן הסתם, אלה המייחסים להם את החשיבות הגבוה ביותר, בהבדל משמעותי מהשאר. אירועים כמו בר- מצווה, ימי הולדת בעלי מספר לו יש משמעות חזקה, לוויות, וכמובן, האירוע החשוב ביותר ובתפנית חדה, חתונה.

איך בכלל מתחילים להכין אירוע כה גדול, כה מורכב, שאמור להיות כל כך נוצץ ובלתי נשכח? ובכן, חשוב לעשות כמו במקרים רבים בחיים, לקחת ולטפל בכל דבר בעיתו, צעד אחר צעד, כי אם מסתכלים על הכל כמקשה אחת גדולה של דברים שחייבים לעשות בצורה מושלמת מחשבה זו בדרך כלל רק משתקת ומנוונת, ממש מוציאה כל חשק וקסם מהדבר עצמו (שהוא אירוע שיותר ממשמח).

ישנם משתנים ותרחישים רבים עליהם צריך לחשוב, כאלה העוזרים בזמן האמת של האירוע עצמו. לפני שדואגים ללכת לטיפול של מילוי שפתיים שיראו טוב יותר עם השמלה החדשה, חשוב יותר להרהר רגע בהאם כדאי לנאום ולברך את הנוכחים ואת המקודשים עם מיקרופון, או אולי רק בעזרת הקול הרגיל וללא כל הגברה. האם יהיו זקנים רבים שאינם מודעים לצורך שלהם בכל אותם מכשירי שמיעה, ואם כן, הרי הכרחי כן לדאוג להגברה. זו רק דוגמא לכך שתרחישים רבים עולים בזמן האירוע, ומוטב להרהר במה שאפשר מראש ולסגור את כל הפינות בכדי למנוע מצבים לא נעימים. כן, אפילו בחתונה עלולים להופיע כאלה, ואולי אפילו במיוחד בחתונה, אירוע שטעון ברגשות רבים המתערבבים יחדיו בתוך האנשים וביניהם.

עניין ארגוני אחד שלעיתים איננו מקבל את החשיבות המגיעה לו הוא סידורי הפרחים וכלל התגלמויות הטבע שבמתחם החתונה. טבע משפיעה ישירות ונוגע בנפשו של האדם, גם אם הוא כלל איננו מודע לכך, ועל כן חשוב לזכור להשקיע זמן, רגש ומחשבה בארגון וביצוע הדבר. חתונה צבעונית ופרחונית היא אירוע משמח הרבה יותר מחתונה המלאה ברהיטים נוצצים וויולונות לבנים. לא שכל אותם דברים צריכים בהכרח לבוא אחד על חשבון האחר, הם לא, אבל יש לחשוב על פיזור חשיבות ודירוג סדרי עדיפויות בצורה מסוימת. כמובן שארגון הפרחים זו רק דוגמא אחת קטנה לפרט באירוע עליו נוטים לפסוח באופן יחסי לאוכל, למוזיקה, לחופה ולשאר התופעות שמתהוות באורח קבע בחתונה.

החוכמה היא לשים לב לפרטים הקטנים, אך להתמודד עימם אחד אחרי השני ולא כולם במקביל, מה שיכול להביא את מארגן האירוע והמתחתנים לכדי אובדן השפיות מכל הפרטים והמשימות הנערמות לכדי הר מפחיד. חשוב להניח לרגע לכל אותם סידורי שיער, איפור, מילוי שפתיים, מציאת מקטרון שתואם לעניבה ושאר התעסקויות ברומו של עולם. רק לרגע, לפזול לצדדים ולהתרכז בפרטים קטנים עם חשיבות גדולה.

כל מי שכבר זכה בחיי חיותו להפיק חתונה עבורו או עבור ילדיו השכיל להבין שחתונה זה עסק יקר והיום יקר מתמיד. הזמנת אולם, קייטרינג, צלם, מסדרי פרחים, שמלה, חליפה, הזמנות והרשימה עוד ארוכה. כל כך הרבה כאב ראש עבור ערב אומנם בלתי נשכח וחד פעמי אך אחרי הכל ערב אחד. במהלך המרוץ אחר הפקת חתונה רבים מהמארגנים ובתוכם בעלי השמחה שואלים את עצמם לשמחה זו מה היא עושה האם שווה כל הטרחה הזו האם מישהו בכלל יזכור את מה שהיה האם אנו עושים זאת לשמחתנו או שמא יש כאן רצון עז להפגין יוקרה ופאר?

שאלות מעין אלו צצות לא פעם בהבלחה אל תוך מוחם של בעלי השמחה אך משום מה לא זוכות לתשומת לב מרובה יתר על המידה. מדוע זאת? ההסבר הרווח שנוטים בעלי המחשבה לגרוס הוא משום הסחף אחר הנורמה ואחר מנהג המקום. כלומר, משום שרבים מהזוגות הצעירים עושים זאת הרי שלא ניגרע מעצמנו לעשות גם כן חתונה מפוארת, שאם אם לא נעשה כן הרי זה יהיה לבושתנו ולכלימתנו.

האמת צריכה להיאמר, על אף שיקומו בעלי דעה חסכנית לא ניתן לבטל מחשבה זו לגמרי משום שהרצון לקיים אירוע שיעמוד בסטנדרטיים המקובלים יהיו באשר יהיו הם דבר לגיטימי ומוכרח לנפש האדם.
אם כן כיצד בכל זאת ניתן לערוך חתונה בעיצוב וסגנון מפואר ויוקרתי ובכל זאת לחסוך. השיטה למרבה הפליאה פשוטה להבנה וקצת קשה לביצוע. והיא כזו: יש צורך לצמצם ולחסוך בכל הפרטים בהם קהל המוזמנים לא נוטה לייחס תשומת לב מיוחדת כמו הרצת הופעות של מיטב הזמרים בארץ לא בהכרח אגון הופעות של זמרים מהושרה הראשונה משאיר רושם כה עז על קהל המוזמנים. גם הנפקת מדבקות מיוחדות כתזכורת לחתונה אינה דבר שבהכרח. ובמקום זאת יש לייחס חשיבות עליונה לפרטים בהם קהל המוזמנים ייחס חשיבות יתירה.

לדוגמא: השקעה באיכות האוכל, ברמת ההגשה וצורת סידור השולחנות מהווה מרכיב מעין כמותו בבואנו לערוך את ההכנות לחתונה כלומר עדיפות בבחירת קייטרינג המתמחה בשירות מלצרות והגשה היא עדיפות במעלה העליונה זאת משום שחלק זה הוא החלק המרכזי בו קהל המוזמנים מששתף פעיל בשמחתם של בני הזוג למרבה האירוניה. השקעה נכונה באיכות המנות בצורת ההגשה כלומר הגשה אישית בר חופשי או שירות מלצרי אדיב הוא רכיב שאסור לזלזל בו.

זאת ועוד באירועים רבים נהוג להגיש בופה קל לפני החופה על מנת לשבור את תאבונם של חלק מקהל המוזמנים שהגיע ונהנה משעת פטפוט קלה עם המוזמנים. שעה זו היא השעה בה בוחנים יותר מכל קהל המוזמנים את רמתו של האירוע איכותו ותוכנו אשר על כן כריס הכניסה שלהם לאירוע הוא דרך הבופה. אם נשקיע בבופה איכותי רחב ידיים מלא במשקאות טובים ואיכותיים הרי שנצא נשכרים לעילא ולעילא.

זמן זה זהו זמן האיכות של קהל המוזמנים והשקעה נכונה בזמן האיכות של קהל המוזמנים כמוה כנתינת יחס מועדף אליהם מה שיוביל למעשה לזכרונות טובים ורשמים עזים וחיוביים מצד קהל המוזמנים.

לתכנן חתונה זה לא דבר פשוט. זה אולי התכנון הכי נחמד שתעשו אי פעם אך מדובר בהחלט באחת ממשימות ההפקה היותר מורכבות. בעיקר מפני שמדובר באירוע בעל מספר שלבים עם המון גורמי הפקה וספקי שירותים שונים וכולם צריכים להיות מאד מוצלחים כדי שהכל יעבוד וכדי שאתם תהיו מרוצים. שלא כמו טיולים מאורגנים לחו"ל בהרפתקת הפקת החתונה שלכם אין מדריך שמוביל אתכם צעד אחר צעד בדרך אלא אם כן אתם מצטיידים במפיק חתונות שייעשה עבורכם את רוב הארגון וההפקה מאחורי הקלעים.

במקרה כזה באמת תוכלו לעבוד פחות קשה וליהנות יותר מהתהליך, אך אם אין לכם את הרצון או את היכולת לקחת לעצמכם מעין מדריך טיולים מאורגנים לחו"ל שכזה בדמוי מפיק ואתם רוצים לעשות הכול לבד כדאי מאד שתחלקו ביניכם את המשימות בצורה שווה, תעבירו חלק מהם להורים או לחברים אם אפשר ופרשו את המשימות כך שתספיקו לעשות אותם כמה שיותר בנחת ובלי שאתם נכנסים לסחרור של לחץ מטורף.

את ארגון השבת חתן או אירוע החינה במידה ואתם מזרחיים ומתכוונים לקיים טקס כזה מומלץ להעביר לטיפולם של ההורים, הם ידאגו לאוכל, לטקס עצמו וגם למתנות, אין ספק שהם גם ייהנו מאד לקחת חלק פעיל בהכנות. כנ"ל גם לגבי השבת חתן, אם יש צורך לבחור קייטרינג או בית כנסת בוודאי אלו דברים שניתן להשאיר לבחירתם, הם יעשו עבודה טובה ואתם תתפנו ליתר הדברים שברשימה.

בשלב הראשון כדאי למצוא ולסגור עם מפעילי השירותים הגדולים, הצלם, הדי ג'יי והאולם. שלושת אלה מכונים השילוש הקדוש של החתונות. אחרי שסגרתם תאריך של אולם וקבעתם עם הצלם והדי ג'יי תוכלו להתפנות לדברים שדורשים התעסקות בפרטים קטנים יותר. כמו סגנון ותפריט האוכל, שמלת הכלה וחליפת החתן, המתנות לאורחים וכדומה.
חלק לא פחות חשוב הוא הערב עצמו, איזה אופי אתם רוצים להעניק לו ואיך תיראה החופה. האם תהיה קצרה או ארוכה, מלווה בשיר ונגינה או שקטנה יחסית, שאלות אלו הן לבחירתכם אך את התיאומים תאלצו לעשות עם הרב המחתן, גם זו משימה שכדאי להקדיש לה זמן הרי טקס החופה הוא המרגש והחשוב ביותר ביום החתונה לא?
דבר אחרון לטיפולכם הוא ירח הדבש. אחרי שקניתם חליפה והשמלה יפה ומוכנה, לאחר שכל האורחים קיבלו הזמנה לאירוע שלכם וליד כל נושא ברשימה מופיע וי הגיע הזמן להזמין ירח דבש, אם מדובר בחתונת חורף הרי חופשת סקי באיטליה או חופשת סקי בשוויץ יכולים להיות אופציה נהדרת. אם בחתונת קיץ עסקינן הרי שכל אחד מהאתרים האקזוטיים מתאילנד ועד האיים הקריביים עומדים לרשותכם. מי משעדיף חופשה קרובה יותר ייהנה ללא ספק להעביר את ירח הדבש בעיר הרומנטית בעולם הרי היא פריז כמובן.

 

חתונה בקפריסין בקלות ובזול

ניתן להתחתן ביום אחד

החתונה מוכרת במשרד הפנים

רק 40 דקות טיסה

שיירות יעוץ חינם 

צרו איתנו קשר עכשיו לקבלת פרטים

051-5544300

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה