נישואים אזרחיים בפיליפינים

מומלץ לבצע הסכם ממון בארץ לפני חתונה בפילפנים. לקבלת ייעוץ חייגו 0515544300

בארץ ישראל היום ישנה אוכלוסיה לא קטנה של עובדים זרים שמקורם בפיליפינים, וכבר קרו מקרים בהם ישראלים ופיליפינים מצאו את עצמם בקשר רומנטי, עם כוונה להינשא. נישואים כאלו אינם אפשריים בארץ כיוון שבמרבית המקרים העובד הזר אינו יהודי, בעוד הישראלי כן. בנוסף, הרצון לשתף את משפחת הפיליפיני כחלק מהנישואים, הופכת את האפשרות לקיים את החתונה דווקא בפיליפינים לקורצת. מדינת ישראל מחויבת להכיר בנישואים אזרחיים שנערכים במדינה אחרת כך שניתן להתחתן בפיליפינים, ולהגיע עם תעודת הנישואים ארצה (לאחר שעברה אימות בפיליפינים) ובזכות התעודה להירשם כנשואים במשרד הפנים.

האם שני אזרחים זרים רשאים להינשא בפיליפינים?

השאלה הזו יותר סבוכה מאשר ברוב יתר המדינות. בואו נתחיל מהעובדות הבסיסיות: יש הגדרה חוקית לדרך בה שני פיליפינים נישאים זה לזו ואפילו לדרך שבה אזרח פיליפיני נישא לאזרח זר (אזרחית לזר או אזרח לזרה. נישואים חד מיניים בפיליפינים אינם מוכרים).

למרות שאין הגדרה חוקית שאוסרת על שני אנשים שאף אחד מהם אינו פיליפיני להינשא בפיליפינים, אין גם הגדרה חוקית שאומר שאפשר לקיים נישואין כאלו ובדרך ההגדרה של איך להגיש בקשה לנישואים יש דרישה לעשות זאת במקום המגורים הרשמי של האזרח הפיליפיני. אם אף אחד משניכם אינו פיליפיני ובכל זאת דעתכם נחושה להתחתן שם, רצוי להשתמש בשירותי עורך דין (מקומי) כדי לסלול את הדרך לכך.

מאיזה גיל רשאים להינשא בפיליפינים?

גם שאלה זו שנשמעת על פניו פשוטה – אינה פשוטה. הגיל המינימלי שבו אנשים רשאים להינשא בפיליפינים הוא 18, אבל, כיוון שנישואים שם נחשבים כנישואים בין שתי משפחות ולא בין שני יחידים, אז כל צד שמעוניין להינשא הוא או היא בני פחות מגיל 21 הם יהיו חייבים להציג כחלק מהמסכים הנדרשים גם הסכמה רשמית של ההורים.

בני 22-25 כבר אינם נדרשים להציג הסכמה הורים אבל הם עדיין נדרשים להציג מסמך שונה מההורים – מסמך ייעוץ לגבי הנישואים שבו ההורים מצהירים שהם יודעים על הכוונה להינשא ולמי ונתנו את עצתם בקשר לנישואין. במידה ובני 22 ומעלה אינם מציגים מסמך כזה, יהיה עליהם לחכות שלושה חודשים בפיליפינים עד שיקבלו אישור מטעם בית המשפט (לא ניתן באופן אוטומטי, תלוי בשיקול הדעת של השופטים).

בנוסף ובכל גיל, שני בני הזוג מחויבים להשתתף בסמינר הכנה לחתונה – גם אם מדובר בחתונה אזרחית אצל שופט או ראש עיר. חלק נוסף מהמסמכים אותם נדרשים בני הזוג להציג הוא מסמך המאשר את נוכחותם בסמינר שכזה.  סמינרים מתקיימים כל יום שני, רביעי וששי בין השעות 13:00-16:00 בחדר 108.

נולה אוסטה או Certificate of Legal Capacity to Contract Marriage

אם אחד מבני הזוג אינו פיליפיני, על פי החוק נדרש עליו להציג מסמך שאותו יש להשיג בשגרירות ישראל בפיליפינים. במסמך זה המדינה מצהירה שאין לה התנגדות לנישואין. כמדיניות, מדינת ישראל אינה מנפיקה את המסמך הזה. מרבית רשמי הנישואין בפיליפינים יסתפקו בתמצית רישום מרשם האוכלוסין שם נכתב מה הסטאטוס המשפחתי של הישראלי. חיזוק נוסף ניתן לקבל על ידי הכנת תצהיר משפטי שבו הישראלי מצהיר על כך שהוא חופשי להתחתן. יחד עם זאת כדאי לזכור כי מדובר ברצון הטוב של הרשם וכבר קרו מקרים שבהם פקידים פיליפינים סרבו להוציא אישור נישואים ללא מסמך זה.

אישור להינשא ונישואים בפיליפינים

תהליך הנישואים בפיליפינים כולל הגשת בקשה להינשא – מלווה בכל המסמכים הנדרשים לאחר שעברו תהליך ארוך של אישורים ואימותים. את הבקשה יש להגיש את רשם הנישואים במקום המגורים של האזרח הפיליפיני בלבד. כחלק מהמסכים הנדרשים, האזרחי הפיליפיני יידרש להציג תעודת זהות והוכחת מגורים, כמו גם טופס תשלום מסים.

כדי להגיש את הבקשה, על שני בני הזוג להתייצב עם כל המסמכים, תרגומים, עותקים ואימותים הנדרשים במשרדי הרשם, למלא טופס בקשה ולשלם אגרה. חשוב לשמור על הקבלה. את הבקשה יש להגיש לגב' מירנה לופז. הרישיון להינשא מונפק תוך עשרה ימי עבודה. אין אפשרות לשלוח את רישיון הנישואין יש להגיע למשרדי הרשם ולאסוף אותו אישית לאחר עשרה ימי עבודה. עלות הגשת הבקשה היא 150 פזו.

רישיון הנישואין תקף ל-120 ימים, ואינו מוגבל לאזור בו הבקשה הוגשה – ניתן להינשא בחלק אחר בפיליפינים מרגע קבלת אישור הנישואים. במסגרת אישור הנישואים יכולים להמליץ לכם על עורך טקסים מורשה, לרב באותו אזור בו הבקשה הוגשה. עורך הטקס הוא ראש העיר או שופט ומקום הטקס הוא בניין העירייה או בית המשפט. חלק מהטקסים הם טקסים בהם נישאים זוגות רבים.

כחלק מהטקס תזדקקו לטבעות (הטקס כולל החלפת טבעות), שני עדים ובמידה ואינכם דוברים את השפה – למתורגמן. לטקס יש להגיע עם בגדים הולמים – ללא מכנסים קצרים, סנדלים, או כפכפים.

לאחר הטקס יעברו חמישה ימי עבודה נוספים לפני שתקבלו את תעודות הנישואין והעותקים המאומתים שלהן. יש לאמת את תעודות הנישואין בשגרירות ישראל במנילה לפני החזרה ארצה. ייתכן ולשגרירות תהיינה דרישות החתמה נוספות לפני החתימה הסופית שלהם. כתובת השגרירות בפיליפינים:

10th and 11th Floors,

Avecshares Center

1132 University Parkway

Bonifacio Global City

Taguig City, Philippines

[email protected]

Tel: +63-2-8839500

יש ליצור קשר טלפוני עם השגרירות לפני שמגיעים.

 

נקודה למחשבה – כל תהליך הנישואין והאישור לא דרושים במידה וגרתם יחד כנשואים במשך חמש שנים או יותר. אם זהו המצב, כל מה שנדרש הוא להגיש תצהיר משפטי מאומת ולקבל תעודת נישואין.

מה הם המסמכים הנדרשים לצורך חתונה בפיליפינים?

כל אחד מבני הזוג יזדקק לתעודת לידה מקורית, תרגום וצילום. אזרח פיליפיני יכול להציג תעודת לידה בתצורת העותק המאומת האחרון של ה – PSA (החברה הפיליפינית לנתונים סטטיסטיים) או, במידה ואין תעודת לידה כזו, תעודת לידה בפטיסטית מקורית מהכנסייה. בנוסף, שני בני הזוג יידרשו להציג הוכחת רווקות. הפיליפיני יזדקק למסמך האחרון מטעם ה PSA שנקרא – CENOMAR. הישראלי יזדקק לתמצית רישום + תצהיר משפטי ותקווה שלא יידרש להציג נולה אוסטה. אזרח פיליפיני יידרש להציג תעודת זהות והוכחת מגורים בפיליפינים + צילום של שניהם. הישראלי יידרש להציג דרכון בתוקף + צילום של עמודי המידע בדרכון.

במידה ואחד מבני הזוג היה בקשרים קודמים יהיה עליו להציג תעודות המעידות על סיום הקשרים הללו – תעודות גירושין, פטירה או ביטול הסטאטוס.

שני בני הזוג ידרשו להציג בנוסף – תעודה המעידה על השתתפות בסמינר חתונה ותכנון משפחה מטעם Manila Health Dept. & MSWD. אי הצגת אישור כזה מהווה אישור לאי מתן רישיון ואפילו ביטול החתונה. בנוסף – על האזרח הפיליפיני להציג מסמכים מאומתים לגבי הסכמה או ייעוץ הורי בהתאם לגילו (עד גיל 22 – הסכמה, מגיל 22-25 ייעוץ). ההסכמה או הייעוץ צריכים להיות מאומתים באימות נוטריוני. אם הישראלי הוא תושב הפיליפינים עליו יהיה להציג גם את מסמך הרווקות למטעם ה PSA.

ישנם מקומות בהם האזרחים הפיליפינים יידרשו גם להציג מסמך נוסף – Barangay Clearance. מסמך זה כולל אישור המועצה המקומית (הבראנגי) שמדובר באזרח טוב, משלם מסים, שאין נגדו תלונות מוסריות. זו לא תעודת יושר אלא מסמך נפרד אותו אפשר להשיג במועצה המקומית.

איך מכינים את המסמכים הישראליים לקראת חתונה בפיליפינים?

הפיליפינים אינם חתומים על האמנת האג ולכן נדרש תהליך אימות ארוך של מסמכים שמקורם מחוץ לפיליפינים.

כל מסמך חייב להיות מתורגם לאנגלית, את התרגום יש לאשר באישור נוטריוני. "כל מסמך" כולל תצהירים משפטיים, מכתב הסכמה או ייעוץ מההורים, תעודות לידה, גירושין או פטירה, תמצית רישום. אפשר לבצע את התרגום בחבילה אחת עם האישור הנוטריוני באופן נוח ויחסית זול.

 

בבית משפט השלום יש לאמת את האישור הנוטריוני, למעשה על ידי משרד המשפטים. את כל המסמכים, תצהירים ותרגומים המאומתים יש לקחת למשרד החוץ בירושלים ולאמת שם (לא על ידי חותמת אפוסטיל אלא אימות המיועד למדינות שאינן חברות בהאמנת האג). השלב האחרון הוא לקחת את כל המסמכים, תרגומים ואימותים לשגרירות הפיליפינים בארץ ולקבל עבורם אימות סופי בשגרירות.

משרד החוץ בירושלים נמצא בכתובת: שד' יצחק רבין 9 קריית הלאום, 02-5303358

שגרירות הפיליפינים בארץ נמצאת בכתובת: בני דן 18, תל אביב, 03-5440527.

 

בנוסף – לא לשכוח להכין מספר עותקים מצולמים של כל המסמכים ולהצטייד בתמונות פספורט (על רקע לבן) מהחצי שנה האחרונה.

נישואים אזרחיים בפיליפינים

    הכנת המסמכים לחתונה בפיליפינים

  • מחיר מוזל
  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    תהליך הכנת המסמכים

    תוכלו לשלוח לנו  את המסמכים דך הטופס או דרך המייל: [email protected]

    או בטלפון 0515544300
    ואנחנו ניצור איתכם קשר בהקדם להשלמת התהליך

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה