נישואים אזרחיים השוואת מחירים

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

 

Nikita Khalimonenkov
Nikita Khalimonenkov
2023-09-08
אלופים אלופים אלופים !!!! כל התהליך נעשה באופן סופר זריז ומקצועי !! תודה רבה !!!
avital bard
avital bard
2023-08-27
עזרו לנו לקבל את כל האישורים הנדרשים במהירות רבה! שירות מצויין תודה רבה לכם!
זהר רוגל
זהר רוגל
2023-08-03
עדיין בתהליך אבל עד עכשיו, וואו שירות נדיר והכי שטוב שקיבלתי ever בהערכה זוהר ר.

בערך אחד מכל חמישה זוגות בארץ שמעוניין להינשא בוחר בדרך נישואים שאינה כוללת את הרבנות. יש אנשים שבוחרים לקיים טקסים פרטיים ולחתום על הצהרת ידועים בציבור בביטוח הלאומי, אחרים בוחרים להינשא בחו"ל בנישואים אזרחיים, ולחזור ארצה ולהירשם במשרד הפנים כזוג נשוי לכל דבר. ישנם גם כאלו אשר בוחרים להוציא תעודת זוגיות מאחת העמותות המספקת אותן.

לכל דרך התמודדות יש יתרונות וחסרונות משלה. נישואים אזרחיים בחו"ל קשה יותר לארגן והם דורשים יותר שלבים בירוקרטיים בדרך לחופה, אולם בסופו של יום הרישום בתעודת הזהות הוא של זוג נשוי, דבר המקל על החיים כשהדברים נוגעים, לדוגמה, לביקור בן זוג חולה אשר נמצא בטיפול נמרץ. ידועים בציבור יכולים אף לבחור שלא לקיים טקס כלל, אולם קיום טקס מחזק את טענתם שהם אכן ידועים בציבור – טענה שבני זוג נשואים לא צריכים להתמודד איתה כלל. גם החוקים המגנים על בני הזוג במסגרת מערכת היחסים במקרה של מות אחד מבני הזוג או במקרה של פרידה עושים זאת באופן יעיל יותר כאשר מדובר בזוג נשוי. תעודת זוגיות אמנם מרשימה ויכולה לענות על הצורך הרגשי בהכרה חברתית בזוגיות אולם היא אינה מחליפה את המצב המשפחתי הרשום במרשם האוכלוסין ולמעשה אין לה שום תוקף מעבר לחתימה על הצהרת ידועים בציבור בביטוח הלאומי.

מה זול יותר? "נישואים אזרחיים" בארץ או בחו"ל? הצד הבירוקרטי.

כדי לענות על השאלה הזו יש לבדוק היטב היבטים שונים שלה. נתחיל מזה החוקי: מדינת ישראל לא מאפשרת נישואים אזרחיים בתחומה, כך שלנישואים אזרחיים המתקיימים באחד מהאופנים החליפיים ושלא דרך הרבנות אין תוקף חוקי ולא ניתן על סמך נישואים כאלו לשנות את סטאטוס המצב המשפחתי בתעודת הזהות. הבעיה העיקרית שידועים בציבור נתקלים בה, מבחינה חוקית, היא בעיית קיבוע המעמד: בכל מקום אליו הם פונים, יהיה אליהם להוכיח מחדש כי למעשה מדובר בזוג שגם אם הוא לא התחתן ברבנות הרי שהוא מתפקד כזוג נשוי לכל דבר ועניין. בגלל כמות הזוגות במעמד זה, ביטוח לאומי מאפשר לחתום על הצהרת ידועים בציבור ולסגור בכך עניין – אולם העניין סגור עם הביטוח הלאומי. מס הכנסה לא מכיר בזוג כזה כזוג נשוי ומקומות עבודה לאו דווקא יכירו בזוגות כאלו כנשואים. בית המשפט יכול לקבוע האם מדובר בזוג ידועים בציבור או לא אך הקריטריונים לכך אינם חד משמעיים ובמקרה של סכסוך, למשל אחר פרידה או במקרה ובו אחד מבני הזוג נפטר וקיימת מחלוקת לגבי הירושה – אין הכרח שבית המשפט יכיר בזוג כידועים בציבור. בגלל היבטים חוקיים אלו, זוגות כאלו נוהגים לעתים להוציא "תעודות זוגיות" שמעידות על כוונתם לנהל חיים משותפים כזוג נשוי. תעודות אלו ניתן להפיק בארץ ויש מספר עמותות שעושות זאת. אם ניקח את תעודת הזוגיות של משפחה חדשה בתור דוגמה, הם גובים 700 ₪ לכל תעודה כלומר 1400 ₪ לזוג.

זוגות הבוחרים באפשרות של חתונה אזרחית בחו"ל, יאלצו לשלם אגרות נישואים במדינה שבה בחרו להתחתן בתוספת כרטיסי טיסה ומלון לזמן השהות שם. בניו יורק, אגרות רישיון הנישואים זולות – אבל הטיסה ושהות יקרים. בקפריסין, הארץ המועדפת על ידי מרבית הזוגות הבוחרים באפשרות זו (למעט זוגות חד מיניים שאינם יכולים להתחתן בנישואים אזרחיים בקפריסין) – עלויות הטיסה זולות ומלון הוא אופציונאלי, אך אגרת הנישואים תעלה 282 יורו. כשלוקחים בחשבון גם עותק נוסף ומשלוח לחתימה בחותמת אפוסטיל ובולים לחותמת מגיעים ל- 331 יורו שהם כ- 1384 ₪. טיסה ניתן להזמין בכ- 150 $ (הלוך ושוב) לאדם – תוספת של כ 300$ לזוג או עוד 1200 ₪.

עלויות חוקיות נוספות שיש לקחת בחשבון הן עלויות הכנת המסמכים. בישראל, אין צורך בהכנת מסמכים כלל. בחו"ל יש צורך לתרגם את המסמכים, לאשר את התרגום באישור נוטריוני ולהחתים את המסמכים בחותמת אפוסטיל. אפשר להוזיל עלויות של שלושת הפעולות הללו ולעשותן ביחד. במקרה כזה עלויות הכנת המסמכים מגיעה לכ- 850 ₪ לזוג.

מבחינה בירוקרטית, הפקת התעודות תעלה בקפריסין כ- 800 ₪ יותר מאשר הוצאת תעודת זוגיות בארץ סך הכל, ולתעודת נישואים בקפריסין יש, בניגוד לתעודת זוגיות – תוקף חוקי גם בארץ.

מה זול יותר – "נישואים אזרחיים" בארץ או בחו"ל  ההוצאות הנלוות

אם נצא מתוך הנחה כי הטבעות והבגדים יהיו אותן טבעות ואותם בגדים, מה שנותר להשוות הוא כמה יעלה הטקס עצמו.  וכאן אנחנו בבעיה כי אנחנו משווים דברים שלא נמצאים באותן קטגוריות. מצד אחד, חתונה אזרחית בחו"ל דורשת רכישת כרטיסי טיסה ומלון אך אפשר לערוך אותה בבית העיריה ללא עלות נוסף של השכרת אולם. מצד שני – בארץ נהוג להזמין אורחים רבים לחתונה, דבר המחייב רכישת מנות נוספות, אולם גדול יותר וכדומה. בחו"ל נהוג לערוך חתונה קטנה מצומצמת ואינטימית למשפחה בלבד או לחברים הטובים באמת – דבר אשר מוזיל באופן משמעותי את העלויות.

בואו נדבר על חתונה בסך הכל קטנה בארץ: 200 מוזמנים, אולם, קייטרינג לא יקר במיוחד. מחירי הקייטרינג מתחילים מ- 150 ₪ למנה ואפשר גם להוציא עד מעל ל-1000 ₪ למנה. בואו נהיה סולידיים וחסכניים ונדבר על 200 ₪ למנה, 200 מוזמנים והגענו ל-40,000 ₪.

בחו"ל, למשל בקפריסין, חתונה קטנה אינה כוללת מוזמנים כלל – אבל בואו ונרחיב ונגדיר חתונה עם אורחים, נאמר 10. הזמנת כל עשרת האורחים (ושני בני הזוג) למסעדה ברמה גבוהה בקפריסין תעלה כ-50 יורו לאדם, סך הכל 600 יורו או כ- 2500 ₪.

אבל שם זה לא נגמר – צריך גם להזמין מקום לינה. השכרת וילה פרטית באזור פאפוס, למשל. אפשר לשכור ווילה עם בריכה גדולה פרטית באזור פאפוס בסביבות 200 דולר ללילה. גם אם ניקח שבוע (ששה לילות) נגיע ל- 1200$ או כ- 4500 ₪. ווילה כזו דורשת השכרת רכב. רכב יעלה לכם כ-30 דולר ליום, כ- 200 דולר לרכב לכל התקופה. שלושה רכבים (עבור כל ה- 12 איש) יעלו כ- 600 דולר או כ- 2200 ₪ נוספים.

טיסה הלוך ושוב לפאפוס תעלה כ- 150 דולר לאדם. אפילו אם תכסו את עלויות הטיסה של כל האורחים, העלות תגיע לכ- 1800 דולר או כ- 6650 ₪.

אם נסכם: עלות טיסה לכל האורחים, שהייה של שבוע בווילה פרטית, השכרת שלושה רכבים לכל האורחים וארוחת נישואין במסעדה טובה תעלה לכם בערך  16,000 ₪.

 

בסיכומו של דבר

כשעושים השוואת מחירים בין עלויות חתונה אזרחית בחו"ל ובארץ מגלים שהצד הבירוקרטי מעט יותר יקר בחו"ל כשמדובר בקפריסין. בארה"ב, לדוגמה, העלות תגיע בערך ל- 100$ כי שם אין דרישה כמעט למסמכים. ההפרש עומד על מאות שקלים. כשבאים להשוות את עלויות הטקס מגלים כי חתונה בחו"ל לא רק שהיא לאו דווקא יותר יקרה מחתונה בארץ אלא יכולה להיות זולה בהרבה, אפילו כשמממנים את שהות כל האורחים, השכרת כל הרכבים ואת כרטיסי הטיסה – כל זה רק בגלל שהציפייה מחתונה בחו"ל היא להזמנת מספר אורחים מצומצם בלבד, בעוד שבארץ הציפייה הפוכה.

נישואים אזרחיים השוואת מחירים

    הכנת המסמכים לחתונה אזרחית בקפריסין

       למה להתחתן דרכנו?

  • אנחנו משרד עורכי דין מוביל בתחום
  • תרגום תמציות רישום ניתנת ללא תשלום 
  • חותמת נוטריון לפי העלות הממשלתית
  • חותמת אפוסטיל – שירות שליחת ללא תשלום
  • משלוח מהיר לנקודות חלוקה דרך UPS
  • הכנת מסמכים לזוג רווקים ב927 ש"ח בלבד  

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    לאחר שליחת המסמכים הצוות המקצועי שלנו לחתונה בקפריסין יבדוק את המסמכים.
    ניצור איתכם קשר תוך זמן קצר לתחילת הליך מסודר.
    ההליך כולל הכנת המסמכים לקפריסין. תרגום תמציות הרישום + חותמת נוטריון ואפוסטיל.
    תשלום לחתימת מסמכים הוא לפי המחירון הממשלתי ללא פערי תיווך!
    תרגום מסמכים ושירות החותמת אפוסטיל ניתנים ללא תשלום
    שירות ללא תשלום למי שמבצע אצלנו את המסכים:
    הסבר מסודר על הרישום בעירייה
    מערכת לקביעת תורים ללא תשלום.
    הסבר מפורט של שלב אחר שלב ולווי מקצועי טלפוני
    הסבר ראשוני להסכם מוון לפני החתונה
    בכל שאלה ניתן לפנות אלינו בטלפון
    051-5544300
    או במייל

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה