נישואים אזרחיים בקנדה + מדריך לחד מיניים

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

חלום של רבים הוא להתחתן. לפתוח את תעודת הזהות ולראות בסעיף הסטאטוס המשפחתי: נשוי או נשואה. מדינת ישראל דורשת נישואים באישור הרבנות, או מוסד דת אחר. אף אחד ממוסדות הדת המוכרים בישראל שיש בסמכותם לחתן זוגות אינם מוכנים לחתן זוגות חד מיניים. בעיה זו קיימת לא רק עבור זוגות חד מיניים אלא גם עבור רבים נוספים: כאלו שהרבנות אינה מכירה ביהדותם והם רשומים בתעודת הזהות כחסרי דת, בני זוג המגיעים מדתות שונות או בני זוג שההלכה היהודית הכריזה עליהם כפסולי חיתון, למשל כהן וגרושה. עבור רבים הפתרון הוא בקיום נישואים אזרחיים בחו"ל. בעקבות פסיקת בג"ץ, על משרד הפנים של מדינת ישראל להכיר בנישואים חוקיים שמוכרים בארץ אחרת ולכן עליה לרשום את בני הזוג כנשואים בתעודת הזהות.

אחרים, שמים את הדגש על זכויות. כיום, מרבית הזכויות הפיננסיות בין זוגות נשואים וזוגות ידועים בציבור הן דומות. כאן, בניגוד לזוגות של גבר ואשה, זוגות חד מיניים נתקלים במהמורה: נישואים אזרחיים בחו"ל אומנם תופסים לצורך רישום בתעודת זהות אולם אינם מוכרים כחוקיים לחלוטין במדינת ישראל. בעוד לזוגות של גבר ואישה הדבר אינו משנה, עבור זוגות חד מיניים גם רישום בתעודת הזהות אינו מקנה להם זכויות שוות לאלו של זוג נשוי בכל הנוגע לסוגיות של אימוץ – כולל אימוץ ילדים שנולדו לתוך הזוגיות ושאחד מבני הזוג הוא ההורה הביולוגי – או זכויות של התאזרחות כאשר אחד מבני הזוג הוא אזרח זר המנסה לקבל אזרחות ישראלית מתוקף היותו נשוי לישראלי.

למרות זאת, עצם הרישום בתעודת הזהות מהווה צעד חשוב לקראת שוויון והופך את החיים לקלים הרבה יותר כאשר מדובר על קבלת זכויות, למשל זכויות הניתנות לבני זוג של עובדים במקום עבודה מסוים, קבלת פנסיה וכדומה.

היכן זוגות חד מיניים יכולים להתחתן?

חתונה בקנדהעל מנת להתחתן בחו"ל יש צורך שיתקיימו שתי דרישות: הראשונה היא שהמדינה מאפשרת לשני מבקרים שאינם אזרחי המדינה או תושבי קבע בה להינשא. השניה היא שהמדינה בה מעוניינים להתחתן מכירה בנישואים חד מיניים. כיום ישנן 26 מדינות בעולם המכירות בנישואים חד מיניים. מדינות רבות נוספות אינן מכירות בנישואים חד מיניים אולם מכירות במעמד ביניים, בדומה למעמד הידועים בציבור – מעמד האיחוד האזרחי. במדינות המכירות באיחוד אזרחי בני זוג חד מיניים יכולים להירשם, לעבור טקס מקביל לזה של נישואים אזרחיים ולקבל זכויות דומות או שוות לאלו של זוג נשוי במדינה בה קיים המעמד הזה. אחת המדינות החביבות במיוחד על זוגות שאינם חד מיניים ישראלים שמעוניינים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל היא קפריסין. קפריסין גם מהווה דוגמה טובה בדיוק למצב שהוגדר: המדינה מכירה בזוגות חד מיניים ומאפשרת להם להכנס למעמד של איחוד אזרחי שזכויותיו דומות לאלו של זוג נשוי, אולם היא אינה מכירה בנישואים חד מיניים.

עבור זוג ישראלי חד מיני המשמעות היא שניתן לעבור טקס בקפריסין אולם לאחר החזרה לישראל, משרד הפנים לא יכיר בחוקיות המעמד שניתן בקפריסין ולא ירשום את הזוג כנשוי בתעודת הזהות.

מתוך 26 המדינות המכירות בנישואים חד מיניים, רק חמש מאפשרות לזוג שאינם אזרחי המדינה להינשא בה: פורטוגל, דנמרק, אנגליה, ארה"ב וקנדה.

קנדה ונישואים חד מיניים

קנדה מאפשרת לזוגות שאינם אזרחי קנדה להתחתן בתחומה אולם מעולם לא היוותה אופציה קורצת עבור מרבית הזוגות הישראלים מכמה סיבות. ראשית, עלות החתונה בקנדה אינה זולה. מחירי הטיסה לבדם יקרים וגם השהות במדינה אינה זולה. שנית, הבנת התהליך הכרוך בנישואים בקנדה אינו פשוט. קנדה בנויה ממחוזות רבים כאשר לכל מחוז התנהלות שונה, כללים שונים, דרישות שונות ובזמנים שונים אפילו התייחסות שונה לנישואים חד מיניים. עד לשנת 2005 אמנם היו מחוזות שהכירו בנישואים כאלו אך מחוזות אחרים לא הכירו בהם. שנית, קנדה אינה חלק מהאמנת האג ואינה מספקת חותמת אפוסטיל לאימות מסמכים המופקים בתחומה. קיימת דרך לאמת את תעודת הנישואין המופקת בקנדה אך היא כרוכה בתהליך לא פשוט אשר לרב דורש שהות ממושכת בקנדה עד לקבלת תעודת הנישואין ואימותה במקום או נסיעה נוספת לאחר קבלת התעודה לארץ לצורך אימותה בקנדה.

למרות זאת, קנדה הפכה בשנת 2005 למדינה אליה פנו מרבית הזוגות החד מיניים בישראל אשר להתחתן פשוט כיוון שהייתה המדינה הראשונה בעולם שכללה את שתי הדרישות גם יחד  הכרה בנישואים חד מיניים ואפשור נישואים למי שאינם אזרחי המדינה – והרביעית בעולם כולו שהכירה בנישואים חד מיניים. עד היום נחשבת קנדה לאחת מפורצות הדרך בתחום היחס לקהילת ה LGBTQ בנושאי שוויון זכויות משפחתיות, אימוץ וכדומה.

מסמכי כניסה לקנדה

למרות שאזרחים ישראלים אינם נדרשים להוציא ויזה על מנת לבקר בקנדה, עליהם להוציא eTA – אישור דיגיטאלי לנסיעה בקנדה. פטור ניתן רק לאנשים אשר הם בעלי אזרחות קנדית או כאלו שהם כיום או היו בעבר תושבי קנדה. בעלי אזרחות אמריקאית פטורים אף הם מהצורך להוציא מסמך זה. ניתן לבדוק האם עליכם להוציא את המסמך כאן.

במרבית המקרים יהיה עליכם להגיש בקשה לאישור מעבר דיגיטאלי (eTA). את הטופס ניתן למלא ולשלם את האגרה באופן מקוון. לפני מילוי הטופס הכינו דרכון ישראלי בתוקף, כתובת דואל ואמצעי תשלום (כרטיס אשראי או כרטיס חיוב). עלות האישור – 7 דולר קנדי. הגשת הבקשה נעשית בנפרד לכל נוסע. מיד לאחר מילוי טופס הבקשה הקפידו להדפיסו – לא ניתן לחזור אליו בהמשך. לאחר מילוי הטופס והתשלום תקבלו את האישור בדואל תוך מספר דקות (במרבית המקרים). ייתכנו מקרים בהם יהיה עליכם לספק מסמכים נוספים – הודעה על כך תגיע גם היא באמצעות הדואל תוך 72 שעות.

מי שאינו אזרח ישראלי, יכול לבדוק אילו מסמכים עליו להכין לצורך כניסה לקנדה כאן.

טופס המעבר נדרש אם אתם מגיעים לקנדה דרך אחד משדות התעופה. אם אתם מגיעים ברכב או בסירה (למשל מכיוון ארצות הברית) ככל הנראה שתזדקקו לדרכון תקף בלבד אך כדי ליתר בטחון להצטייד גם בטופס המעבר.

מילת הזהרה: קיימים אתרים רבים המציעים שירותי הפקת טופס מעבר (eTA) – חלקם פשוט גובים תשלום נוסף ואחרים משמשים לגניבת זהות, הזהרו מפניהם.

אם אחד מבני הזוג הוא אזרח קנדי או תושב קנדה ובן הזוג מגיע למטרת מגורים שם, ניתן להוציא ויזת תמיכה בבן זוג למטרת קבלת מעמד קבוע בקנדה. כאן ניתן למצוא פרטים נוספים על כך.

שאלות כלליות הנוגעות לקנדה אפשר להפנות לשגרירות קנדה בתל אביב ברחוב נירים 3/5 בימים ב-ה בין השעות 08:00-16:30 וביום ששי בין השעות 08:00-13:30. לנושאים הנוגעים לויזה שעות הפתיחה הן ימים ב,ג,ה,ו בין השעות 09:00-11:00. אפשר גם לפנות בדואל: [email protected]  ובטלפון: 03-6363300

אילו מסמכים נדרשים על מנת להינשא בקנדה?

בקנדה מחוזות שונות ולכל מחוז דרישות שונות לגבי המסמכים אותם יש להכין. בהמשך נפרט מה נדרש ומה הנהלים בכל מחוז ומחוז אך כאמירה כללית יש לזכור את הכללים הבאים: על כל המסמכים להיות מקוריים ובנוסף לקחת תרגום לאנגלית או צרפתית (עדיפות לשפה תלוית מחוז). בנוסף יש לאשר את המסמכים באישור נוטריוני. אין להחתים את המסמכים בחותמת אפוסטיל – חתימה כזו עלולה לפגוע בקבלת המסמך על ידי הקנדים!

בחלק מהמחוזות דורשים שתי תעודות מזהות. דרכון בתוקף (רצוי עם טווח של חצי שנת תוקף) ותעודת לידה יעשו את העבודה. במידה ואחד או שני בני הזוג היו בקשרי נישואין קודמים – יש לצרף תעודות לגבי אופן סיום הקשרים הללו: תעודות גירושין ופטירה, כמובן מתורגמות גם הן.

מסמך נוסף שנדרש בחלק מהמקומות הוא תעודת רווקות. תמצית רישום ממשרד הפנים הכוללת את הסטאטוס המשפחתי מתאימה לצורך כך. במידה ואחד או שני בני הזוג שינוי את שמם במהלך חייהם מסיבה כלשהי (כולל קשרים קודמים), יש לבקש תמצית רישום מורחבת הכוללת את שינוי השמות.

כדי להוזיל עלויות, ניתן להשתמש בשירותי תרגום ואשור נוטריוני קבוצתיים. שירות זה מאפשר תרגום לאנגלית וקבלת חותמת נוטריונית הכל מהנוחות בבית: צילום המסמך יכול להיעשות באמצעות הטלפון, קבלת המסמכים המתורגמים ומאושרים מגיעה עם שליח עד לפתח הבית. חשוב לציין לא להחתים את המסמכים בחותמת אפוסטיל. לפני בקשת התרגום וודאו במחוז הספציפי האם קיימות דרישות תרגום מיוחדות עבור המסמכים.

כמה זמן לוקח כל התהליך?

חתונה בקנדהאם אתם קנדים, נישואים אינם עניין ממושך. במרבית המקומות ניתן לרכוש רישיון נישואים ולהתחתן מיד לאחר מכן. גם במחוזות הדורשים שהות בין רכישת הרישיון לקיום הטקס – הזמן המרבי הוא 20 יום. הבעיה מתעוררת דווקא לאחר הטקס. קנדה לא חתומה על אמנת האג ואינה יכולה להחתים מסמכים בחותמת אפוסטיל. לכן, תהליך האימות של המסמכים כדי שיתקבלו בארץ דורש ביקור והחתמת מספר משרדים.

בעיה נוספת היא שלאחר הטקס לא מקבלים את תעודת הנישואים ליד. יש לחכות, לעתים גם חודשיים (תלוי מחוז), עד לקבלת התעודה. רק לאחר קבלת התעודה המאומתת ניתן להתחיל בסבב ההחתמות על מנת לתקף את התעודה גם בארץ.

אם אין לכם בעיה לשהות זמן ממושך בקנדה – ככל הנראה עדיף לנסות לזרז תהליכים ולסיים את התהליך כולו עוד לפני החזרה לארץ. במידה וחזרתם, קחו בחשבון שעל מנת להירשם במשרד הפנים יהיה עליכם לעשות סבב ביקור ב' על מנת לתקף את התעודה.

קיימת אפשרות תיקוף מקוונת אולם פקידי משרד הפנים דורשים שבנוסף לתיקוף הקנדי תופיע גם חותמת של שגרירות ישראל בקנדה על המסמכים על מנת לקבל את התוקף החוקי שלהם. אין טעם למלא את האפשרות המקוונת כי ביקור בשגרירות ישראל בקנדה עם המסמכים ממילא נדרש.

לתיקוף המסמכים הקנדים יש לפנות ל-

JLAC- Authentication Services Section
1st floor (Look for the signs: “JLAC- Authentication Services Section”)
111 Sussex Drive
Ottawa, Ontario, Canada
K1N 1J1

אין צורך בקביעת פגישה, יש חניה תת קרקעית בתשלום בבניין.

התיקוף אינו מידי אך מתבצע בזמן שאתם ממתינים, ללא עלות.

חותמת נוספת יש לקבל משגרירות ישראל בקנדה (יש אחת בטורונטו, אחת במונטריאול ואחת באוטווה). כתובת השגרירות במונטריאול:

Consulate General of Israel in Toronto

180 Bloor Street West, Suite 700

Toronto, Ontario

 

קבלת הקהל בשגרירות על ידי קביעת תור בלבד בימים ב-ו בין השעות 09:30-12:30. קביעת התור היא בטלפון – 416-640-8505.. בזמן הפגישה רצוי לברר בשגרירות האם יש צורך בחותמות נוספות כגון משרד המשפטים או משרד החוץ הקנדי, לפני שחוזרים ארצה.

נישואין בכל מחוז ומחוז בקנדה

אונטריו

אונטריו היא אחד המחוזות המרכזיים בקנדה. 40% מהקנדיים הם ממחוז זה. השפה השלטת והרשמית במחוז היא אנגלית, אך קיימות שבע קהילות דוברות צרפתית במחוז גם כן. טורונטו היא אחת הערים הגדולות במחוז זה המתגאה ברב גוניות אנושית והנחלים השופעים.

גיל הנישואים המינימאלי במחוז אונטריו הוא 18. ניתן להתחתן בגילאים 16-18 עם אישור אפוטרופוס.

עורכי חתונה אזרחית באונטריו הם פקידי עירייה המוסמכים לכך על ידי המחוז  ושופטי בית המשפט השלום והמחוזי (Judges and Justice of piece). לכל כל עירייה מ-444 העיריות שבמחוז כוללת פקיד המוסמך לחתן על כן יש לבדוק תחילה עם העירייה הנבחרת האם יש בה עורך חתונות המוסמך לכך מטעם המחוז. אפשר לבדוק כאן את מספרי הטלפון ואנשי הקשר בעיריות השונות ולבדוק איתם את הנושא ישירות.

כדי להינשא באונטריו בנישואים אזרחיים יש להוציא רישיון נישואים. לצורך כך תדרשו ל-2 תעודות מזהות כאשר לפחות באחת מהן דרושה תמונה, מילוי טופס הכולל את פרטי הנישאים, מקום וזמן טקס החתונה המיועד, פרטי ההורים ומידע על קשרי נישואים קודמים. ניתן להוריד ולהדפיס את טופס הבקשה לרישיון נישואים כאן. בנוסף, תדרשו לשלם אגרה. גובה האגרה נקבע על ידי העירייה בה בחרתם להתחתן.

רישיון הנישואים מרגע שהופק תקף ל-90 יום, לנישואים במחוז אונטריו בלבד.

לאחר הנישואים, עורך הטקס ממלא בקשה לרישום הנישואים ושולח אותה לרשמים בקנדה. 6-8 שבועות לאחר המשלוח ניתן לרכוש תעודת נישואים והעתקים באופן מקוון. יש לוודא כי מבקשים תעודת נישואין מאומתת Certified. כל עותק עולה 22 דולר קנדי.  ההעתקים נשלחים בדואר רגיל תוך 15 יום. דרך האתר ניתן גם לבדוק את מצב ההזמנה.

ניתן לבקש טיפול מואץ בבקשה אם מגיעים למשרד: 47 Sheppard Avenue East, unit 417, 4th Floor בעיר טורונטו. כדי לזכות בטיפול מואץ יש להביא בנוסף הוכחה לדחיפות: כרטיסי טיסה, מכתב מהשגרירות על קיום פגישה, מכתב מהמעסיק, וכדומה. עלות כל עותק במקרה זה היא 52 דולר קנדי. תעודת הנישואין המאושרת מגיעה עם שליח לכתובת קנדית. משך הטיפול בבקשה מואצת: חמישה ימי עבודה. התשלום הוא באמצעות כרטיס אשראי בלבד.

קיימת אפשרות של קבלת התעודה בבקשה דרך הדואר. יש למלא את טופס הבקשה לתעודת נישואין ולשלוח אותו לכתובת הזו:

ServiceOntario

Office of the Registrar General
189 Red River Road, PO Box 4600
Thunder Bay, ON
P7B 6L8

בצירוף פרטי האשראי. רצוי לצרף לטופס מעטפה עם כתובת למשלוח חוזר מבוילת או לבדוק עם חברות שילוח בינלאומיות דוגמת DHL.

קולומביה הבריטית British Columbia

מחוז בעל שטח ענק המשתרע בין האוקיינוס השקט להרי הרוקי. המחוז ברובו מורכב מחוף סלעי, מפורץ ומיוער, יערות גשם עבותים ופיורדים. האוכלוסייה דלילה יחסית. השפה השולטת במחוז היא אנגלית והעיר המרכזית בה היא ונקובר.

גיל הנישואים במחוז קולומביה הבריטית הוא 19. בני 16-19 יכולים להתחתן רק אם כל האפוטרופוסים חותמים על הסכמה.

השלב הראשון הדרוש על מנת להתחתן בחתונה אזרחית בקולומביה הבריטית היא לחפש עורך נישואים מורשה. עורך נישואים מורשה הוא אחד הרשאי לערוך נישואים אזרחיים ורשום ב- Vital Statistics Agency. אפשר לחפש עורך נישואים בהתאם לעיר כאן. השכר של עורכי הנישואים קבוע (לטקס בסיסי) כולל – שעה אחת של הכנות לטקס פגישה הכוללות עם בני הזוג, חזרה, עריכת הטקס ונסיעות. עורכי הטקס יכולים לדרוש תשלום נוסף על השירותים הבאים: 25$ לכל שעה נוספת נדרשת (מחושב לפי רבעי שעות שלמות), כיסוי מרחק הנסיעה – 0.54 דולר לקילומטר ואם רלוונטי – עלות חנייה או נסיעה במעבורת. העלות הבסיסית היא 75 דור (78.75 כולל מיסים). התשלום הוא לפני הטקס אולם עלול לכלול תשלום נוסף במקרה של נסיבות לא מתוכננות שעולות.  עריכת טקס הנישואים בקולומביה הבריטית אינה כוללת שירות ייעוץ או תכנון טקס החתונה.

כשיש עורך חתונה וידוע המועד ומקום הטקס יש לרכוש רישיון נישואים ממוכר רישיון מורשה. כאן ניתן לחפש איפה קיים אחד כזה.  החיפוש הוא לפי עיר רכישת הרישיון. כדי לרכוש רישיון, אחד מבני הזוג חייב להגיע בעצמו למוכר הרישיון עם זיהוי של שני בני הזוג. זיהוי תקף יכול להיות תעודת לידה, דרכון בתוקף ובמקרים מסוימים אפילו רישיון נהיגה. עלות רכישת רישיון הנישואים היא 100 דולר ותוקפו הוא לשלושה חודשים מרגע הרכישה לנישואים במחוז קולומביה הבריטית.

לאחר הטקס על עורך החתונה, שני בני הזוג ושני עדים לחתום על רישיון הנישואים. עורך הטקס חייב לשלוח את רישיון הנישואים לרשם הנתונים תוך 48 שעות. רק לאחר רישום ניתן לרכוש תעודת נישואין מאומתת.

כאשר הרישום מושלם, משרד הרישום שולח תעודת נישואין אחת לזוג, לכתובת אותה ציין בעת הגשת בקשת הנישואין. תעודת הנישואין מגיעה בדואר. ניתן להזמין העתקים נוספים עלות כל עותק מאומת נוסף – 50 דולר קנדי.

ניתן להזמין העתקים בדואר. לצורך כך יש למלא את טופס הבקשה לרישיון נישואים ולשלוח אותו לכתובת:

Vital Statistics Agency
PO Box 9657 Stn Prov Govt
Victoria, B.C.
V8W 9P3

בצירוף התשלום או להוציא את התעודה פנים אל פנים באחד ממשרדי העירייה המספקים שירות זה. אפשר לאתר משרד כזה כאן.

דרך נוספת היא להזמין את התעודה באמצעות הטלפון  (התשלום הוא בכרטיס אשראי).

250 952-2681 in Victoria or 1 888 876-1633 elsewhere in B.C.

 

חתונה אזרחית ב אלברטה

מחוז בקנדה בו מרבית האוכלוסייה עירונית. העיר הגדולה במחוז היא קלגרי והבירה היא אדמונטון. השפה הרשמית במחוז היא אנגלית.

גיל הנישואין המותר במחוז אלברטה הוא 18. בני 16-18 יכולים להינשא רק אם ישנה חתימה על הסכמה מצד אפוטרופוס. בנות 16 ומטה יכולות לקבל אישור מיוחד מבית המשפט להינשא אם הן בהריון.

עורכי הנישואים האזרחיים באלברטה מקבלים אישור מטעם מושל המחוז לקיים טקסי נישואין באזור מגוריהם. רשימת עורכי טקסי נישואין מורשים אפשר למצוא כאן. את תהליך החתונה האזרחית באלברטה ניתן להתחיל בחיפוש עורך נישואין או ברכישת רישיון החתונה. רישיון חתונה נמכר על ידי עסקים המורשים במכירת רישיונות ממשלתיים. עסק המוכר רישיון לחתונה יכול גם הוא לספק רשימת עורכי טקסים באותו האזור. ניתן גם לקיים חתונה דתית, אך לא קיימת רשימה מסודרת של עורכי חתונות דתיות באזור. רישיון נישואים הנרכש באלברטה תקף לשלושה חודשים לנישואים במחוז אלברטה בלבד.

הטקס מתנהל באנגלית. במידה ועורך הטקס מחליט כי האנגלית שבפי הנישאים אינה קולחת מספיק הוא עלול לדרוש מבני הזוג להשתמש בשירותיו של מתורגמן שאותו על בני הזוג לספק. יש לדאוג לשני עדים שיהיו נוכחים בטקס. על העדים להיות מעל גיל 18 וללא פגיעה קוגניטיבית. במהלך הטקס, על כל אחד מבני הזוג להצהיר כי אין להם ידע על שום מניעה להינשא אחד לשני וכי העדים עדים לכך שבכוונתם להינשא זו לזו. לאחר הטקס, בני הזוג, העדים ועורך הטקס חותמים על רישיון הנישואים, בני הזוג מקבלים אישור על קיום הנישואים (אישור שאין לו תוקף של תעודת נישואין) ועורך הטקס שולח את הרישיון החתום לרשם. את תעודת הנישואין יש לרכוש לאחר הרישום.

במידה וברצונכם שעורך הטקס יהיה אדם אחר, הוא יכול לקבל אישור ליום אחד לשמש עבורכם כעורך הטקס ובלבד שהוא תושב קנדה בגיר, עורך דין, שופט, חבר מועצה, קונגרס או סנאט – בעבר או בהווה.

כל תעודות הנישואים הנרכשות הן תעודות מאומתות. ניתן לרכוש תעודת נישואין "קטנה" או "גדולה". ההבדל בינן הוא שבתעודת הנישואין הגדולה מצוינים גם מקומות הלידה של בני הזוג. בירורים טלפוניים: 780-427-7013 (אדמונטון) בימים שני-ששי בין השעות 08:15-16:30 (שעון מקומי). רכישת תעודת נישואין מתבצעת סוכנות הרישום או דרך סוכן רישום. קיימת אגרה קבועה של 39.64$ (דולר קנדי) לתעודה או העתק של תעודת הנישואין, בנוסף גם סוכן הרישיונות יכול לבקש תמורה כספית המשתנה בין סוכן לסוכן.

ראשית, יש למלא את טופס הבקשה לתעודת נישואין (ניתן להוריד את הטופס כאן). בקשה לכל טופס וכל העתק יש לשלוח בנפרד. את הבקשה יש להדפיס. המסמך כולל את הכתובת אליה יש לשלוח את הבקשה. הבקשה מהווה תצהיר משפטי לאישור זהות מבקש הבקשה ועליה להיות חתומה בנוכחות נוטריון קנדי (Public Notary or Commissioner for Oaths) המאשר כי החותם הזדהה בפניו והחתימה הייתה בפניו. אין צורך לשלוח את הדרכון או צילומי הדרכון עם הבקשה אלא את הטופס בלבד ואישור תשלום. לא ניתן לבצע תשלום במזומן, אסור לשלוח מזומן בדואר הקנדי. הכתובת למשלוח:

Registry Connect
Suite 207, 236 – 91 Street SW
Edmonton, AB T6X 1W8
Canada

 

החלק האחרון בטופס מהווה ייפוי כוח שאותו אפשר לשלוח לאדם מקומי על מנת שיקבל בשמכם את תעודת הנישואין (אין חובה למלא חלק זה אם אינכם משתמשים במיופה כח מקומי).

לרב עיבוד הבקשה מתבצע תוך 5 ימים והבקשה נשלחת בדואר קנדי רגיל. יש אפשרות לקניית חבילת כסף או זהב המזרזות את הטיפול בעיבוד הבקשה. בחבילת זהב המשלוח נעשה על ידי שליח ובר מעקב.

 

חתונה בקנדה – קוויבק

מחוז בו השפה הרשמית היא צרפתית. מדובר במחוז הגדול ביותר בקנדה מבחינת שטחו והשני בגודלו לאחר אונטריו מבחינת כמות האוכלוסייה. העיר הבולטת במחוז היא מונטריאול.

גיל הנישואין המותר בקוויבק הוא 18, אך באישור שופט ניתן להינשא גם בגילאים 16 או 17. בקויבק מותר לקרובי משפחה מדרגה שנייה להינשא (בני דודים או קרובים מתוקף נישואים)

לפני הטקס יש לבצע מספר הליכים משפטיים. יש לקבוע עם עורך הטקס. עורך הטקס יכול להיות פקיד בבית המשפט העליון (a clerk or deputy clerk of the Superior Court), ראש עיר, חבר מועצה, נוטריון או עורך טקסים עירוני.  קרוב משפחה יכול גם הוא לערוך את הטקס ובלבד שהוא בן למעלה מ-18, אזרח קנדי או תושב קויבק, דובר אנגלית או צרפתית, בעל זכויות אזרחיות מלאות  שלא נאשם בשלוש השנים האחרונות בעבירה שיש עמה קלון ובשנה האחרונה בעבירה כלשהי.

במידה והטקס יתקיים בבית המשפט יש לקבוע ראיון עם הפקיד המשפטי. לקראת הריאיון יש להכין מסמכי זיהוי ומסמכים המעידים כי בני הזוג רשאים להינשא על פי חוקי קויבק. כאן, יש לספק את תעודת הלידה כאישור המעיד על גיל בני הזוג, תמצית רישום ממשרד הפנים המעידה על הסטאטוס המשפחתי של בני הזוג, תעודות המעידות על סיום קשרים קודמים (גירושין או פטירה) ודרכון בתוקף. מלבד הדרכון, על כל התעודות להיות מתורגמות ומאושרות על ידי מתרגם רשמי השייך לארגון Ordre des traducteurs, terminologues et interprètes agréés du Québec ובנוסף לקבל הצהרה מהמתרגם המעידה כי התרגום מדויק. חיפוש באתר אינו מביא תוצאות למתרגמי מסמכים בעברית. ניתן לברר עם הארגון עצמו:

Ordre des traducteurs, terminologues
et interprètes agréés du Québec (OTTIAQ)
1108-2021 Union Avenue
Montreal, Quebec
H3A 2S9

Tel.: 514-845-4411 extension 1221 or 1-800-265-4815
Fax: 514-845-9903

החל מהראשון לינואר 2018 יש לפרסם הודעה על הנישואים באתר רשם הסטאטוס האזרחי לתקופה של לפחות 20 יום הקודמים לטקס הנישואים עצמו. הרשם יכול לתת אישור לותר על הפרסום במידה והזוג עובר או חוזר תוך זמן קצר למדינה אחרת או שבני הזוג הנישאים נמצאים בסטאטוס איחוד אזרחי מוכר.

בזמן הריאיון עם עורך הטקס יש לקבוע אילו אלמנטים ישולבו בטקס, מהו השכר שיקבל עורך הטקס והזמן והמקום בו הטקס יתקיים. במידה ועורך הטקס אינו פקיד בית המשפט העליון יש לברר אילו דרישות של עורך הטקס יש למלא לפני הרעיון. אלמנטים שחייבים להיות בטקס: הצהרת שני בני הזוג על הסכמה להינשא, הקראת טקסט משפטי הנוגע לנישואים אזרחיים בקוויבק בפני שני עדים, הכרזה על בני הזוג כנשואים וחתימה על הכרזה הנישואים שהוכנה כבר קודם לכן על ידי בני הזוג.

בריאיון עם עורך הטקס חייב להיות נוכח עד המכיר את בני הזוג.

הטקס יכול להתקיים בבית המשפט, בית העירייה או כל מקום אחר המוסכם על בני הזוג ועל עורך הטקס ובלבד שהוא מתאים לעריכת טקס נישואין ושיש אישורים מתאימים לקיים בו טקס נישואין.

זמן קיום הטקס תלוי במיקומו. בבית המשפט או בית העיריה – הטקסים מתקיימים בין 09:00-16:30, בימים שאינם ימי חג. בכל מקום אחר זמן הטקס תלוי באילוצי המקום ובכל מקרה חייב להיות בטווח השעות בין 09:00-22:00.

את הטקס ניתן לקיים באנגלית או בצרפתית ואת התשובות בטקס יש לתת באחת משתי שפות אלו. במידה ואחד או שני בני הזוג אינם שולטים באנגלית או בצרפתית, יהיה עליהם לדאוג למתורגמן רשמי מהארגון שהוזכר שיתרגם ויבאר עבורם את הנאמר בטקס ויסביר למה הם מתחייבים.

בטקס חייבים להיות נוכחים שני עדים (לא בהכרח אותם עדים שהיו בזמן הריאיון). תפקיד העדים הוא לתת עדות בהינתן הצורך כי הנישואין התקיימו ולחתום על רישיון הנישואים. במידה וישנם ילדים לבני הזוג – הם יכולים לשמש עדים לטקס הנישואים כל עוד הם מבינים את תפקידם, גם אם גילם הוא נמוך מ-18 שנים.

לאחר הטקס, על עורך הטקס לשלוח את הצהרת הנישואים אל רשם הסטאטוס האזרחי תוך שלושים ימים. במידה ועורך הטקס הוא קרוב משפחה שקיבל הרשאה לעריכת הטקס הזה בלבד, ניתן למצוא פרטים לגבי מהות הטפסים שיש לשלוח, לוחות הזמנים וייעודם כאן.

 

חתונה אזרחית בקנדה – מוניטובה

שפות רשמיות: אנגלית וצרפתית. מחוז מרכזי שעיקרו ערבות העיר הראשית במחוז: ויניפג.

גיל הנישואין המותר במחוז מוניטבה הוא 18. בני 16-18 יכולים להינשא רק אם ישנה חתימה על הסכמה מצד אפוטרופוס.

כברב מחוזות קנדה, יש לרכוש רישיון נישואין לפני הטקס עצמו. על שני בני הזוג להיות נוכחים ברכישת רישיון הנישואים ובעלי דרכונים בתוקף בהם מצוין שמם ותאריך הלידה. ייתכן שמוכר הרישיון יידרוש הוכחת רווקות – תמצית רישום ממרשם האוכלוסין מתורגמת ומאושרת בתרגום נוטריוני יכולה לשמש לכך. אין לשים חותמת אפוסטיל על המסמכים. במידה קיימים קשרים נישואים קודמים יש להציג תעודות גירושין או פטירה מתורגמות ומאושרות בתרגום נוטריוני.

מידע לגבי נקודות מכירה של רישיונות נישואים ועורכי טקס מוכרים ניתן להשיג דרך כאן:

Telephone: (204) 945-3701

Toll-Free (within Canada): 1-866-949-9296

Fax: (204) 948-3224

E-Mail: [email protected]

Website: http://vitalstats.gov.mb.ca

Address: Vital Statistics Agency 254 Portage Ave Wpg MB R3C 0B6

בין רכישת הרישיון לבין קיום הטקס עצמו חייבות לחלוף לפחות 24 שעות.

לאחר הטקס, עורך הטקס שולח את הטפסים לרשם תוך 5 ימים. תעודת הנישואין אינה מסופקת באופן אוטומטי, יש לפנות ל Vital statistics למלא ולשלוח את הטופס בכתובת הכתובה בו על מנת לקבל תעודת נישואין. עלות כל עותק – 30 דולר קנדי. ניתן לזרז את עיבוד הבקשה לשלושה ימי עבודה (+ זמן משלוח) ולהשתמש בשליח בינלאומי בעלות של 105 דולר קנדי. כחלק מהבקשה יש לציין את מספר כרטיס האשראי לחיוב.

 

ניו ברונזוויק

שפה רשמית: צרפתית, עיר עיקרית: מונקטון.

גיל הנישואין המותר: 18. לפני הטקס יש לרכוש רישיון נישואים, בזמן הרכישה מספיק שרק אחד מבני הזוג יהיה נוכח. יש להביא למעמד קבלת רישיון הנישואים תעודות המעידות על זהות בני הזוג (דרכון ותעודות לידה) במידת הצורך תעודות גירושין ופטירה. על כל התעודות להיות מתורגמות על ידי מתרגם אובייקטיבי. בזמן רכישת רישיון הנישואים יש לחתום על תצהיר משפטי.  הרישיון תקף לשלושה חודשים ועלותו – 115 דולר קנדי. יש ליצור קשר עם עורך נישואין לביצוע הטקס עצמו.  טקסי הנישואים נערכים בבתי המשפט. על בני הזוג לספק שני עדים מעל לגיל 19, דוברי השפה בה הטקס נערך.  עורך הרישיון שולח את הרישיון החתום על ידיו, בני הזוג והעדים אל הרשם. בני הזוג מקבלים אישור שנישאו אולם את תעודת הנישואין עצמה יש להזמין בנפרד. יש לשלוח עם עורך הטקס מעטפה מבוילת וממוענת בדואר חוזר. ניתן להזמין עותק של תעודת הנישואים באופן מקוון.

 

ססקצ'ואן

שפה: אנגלית. מחוז שרובו כפרי. עיר מרכזית: ססקטון.

גיל הנישואין: 18. עלות רישיון הנישואים: 60 דולר קנדי. מקום הרכישה – מרבית חנויות התכשיטים.

בין תאריך רכישת הרישיון לקיום הטקס עצמו חייב לעבור לפחות יום אחד. בזמן הרכישה על שני בני הזוג להיות נוכחים ולמלא תצהיר משפטי. זיהוי בני הזוג נעשה על ידי שני מסמכי זיהוי, כאשר לפחות אחד כולל תמונה. לרב נעשה שימוש בדרכון בתוקף ובתעודת לידה מתורגמות ומאושרות נוטריונית, ללא חותמת אפוסטיל. במידה והיו קשרים קודמים יש לצרף תעודות גירושין או פטירה.

רשימת עורכי נישואים ניתן למצוא כאן. השכר הוא קבוע: 75 דולר קנדי לעריכת הטקס עצמו. במידה ורוצים להוסיף פגישת הכנה יש להוסיף 25 דולר קנדי. לסכומים אלו יש להוסיף הוצאות נסיעה: 44.83 סנט לכל קילומטר.

לאחר שליחת הטפסי הנישואין על ידי עורך הטקס ועיבודם ניתן להשיג עותק ממוסגר או מאומת של תעודת הנישואין באופן מקוון. יש לצרף לבקשה המקוונת שתי אמצעי זיהוי חתומים על ידי המבקש – ניתן לשלוח עותקים דיגיטליים. עלות כל עותק – 35 דולר קנדי. התשלום במקרה זה הוא על ידי כרטיס אשראי בלבד. ניתן להזמין טפסים גם באמצעות הדואר או לגשת למשרד עצמו בכתובת:

2130 11th Avenue
Regina, SK  S4P 0J5

Toll Free: 1-800-667-7551
(Canada and US)
Phone: 306-787-3251
Fax: 306-787-8951
Email: [email protected]

Hours:
8:00a.m. – 5:00p.m. Monday to Friday

 

נובה סקוטיה

שפה רשמית: אנגלית, עיר מרכזית: הליפקס.

גיל הנישואין המותר: 19.

רכישת רישיון נישואים: החל מינואר 2018 המקומות היחידים בהם ניתן לרכוש רישיון נישואים בהליפקס הם אלו:

  • Halifax Access Nova Scotia Centre – 300 Horseshoe Lake Drive
  • Downtown Halifax – Business Registration Unit – 1505 Barrington Street, 9 North
  • Dartmouth Access Nova Scotia Centre – 250 Baker Drive, Suite 134
  • Sackville Access Nova Scotia Centre – 486 Sackville Drive

לגבי יתר הערים במחוז אפשר למצוא משווקי רישיון באתר. עלות רישיון הנישואים היא 132.70 דולר קנדי.

עורכי הנישואים במחוז הם שופטים. הטקסים יכולים להתקיים בבית המשפט או מחוצה לו. על מנת לקיים טקס בבית המשפט יש לפנות לפקיד האחראי בעיר הרצויה על מנת לתאם מועד ומקום מדויקים. לתיאום טקס מחוץ לבית המשפט יש לפנות ישירות לשופט שיערוך את הטקס. עלות טקס מחוץ לבית המשפט היא 200 דולר קנדי + 100 דולר קנדי במידה ומעוניינים בפגישה קודמת. עלויות  נוספות יכולות לכלול עלויות נסיעה, חנייה ועמלות כבישים. יש למסור את רישיון הנישואים לעורך הנישואים שלושה ימים לפני מועד הטקס.

כדי להוציא רישיון נישואים על אחד מבני הזוג לפחות להיות נוכח ולהחזיק בתעודות שני בני הזוג. התעודות הנדרשות הן גירושין ופטירה, במידה הצורך, תעודות זיהוי ואימות סטאטוס משפחתי. על כל התעודות להיות מתורגמות ומאושרות באישור נוטריוני. לאחר הטקס אישור הנישואים ישלח לרשם על ידי עורך הטקס תוך 48 שעות.

את תעודת הנישואין המאושרת (Certified) ניתן להזמין באופן מקוון בעלות של 39 דולר קנדי לעותק.

הטריטוריות הנוספות בקנדה הן יחסית קטנות ולא מבוקשות לצרכי נישואים. פרים על מחוזות אלו ניתן למצוא כאן:

Prince Edward Island

Yukon

Nunavut

Newfoundland Labrador

Northwest Territories

חתונה בקנדה

    הכנת המסמכים לחתונה בקנדה

  • תרגום תמציות רישום
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה