הסכם ממון באנגלית

צלצלו אלינו לקבלת פרטים נוספים 051-5544300

הסכם ממוןהקופידון יורה חיציו עיוור! חסר דעה וטעם,בלי בינות נסחף,כנפיים,בלי עיניים-פחז מטורף!" – שייקספיר כתב כך במחזה "חלום ליל קיץ" כשהוא התייחס לדברים שאנשים עושים מתוך אהבה. נישואים לרוב נערכים מתוך אותו להט עיוור שקופידון שולט בו, אבל לנישואים יש גם צדדים אחרים, יומיומיים יותר, ארציים. למשל נושא של כסף או נכסים. כשאנשים מחליטים להתחתן הדבר האחרון שהם חושבים עליו הוא פרידה או מוות. הם רואים בעיני רוחם את עצמם מזדקנים ביחד, אולי על מרפסת, בכסא נדנדה עם חתול או שניים. במציאות עד שהם יגיעו לשלב הזה יעברו הרבה מאד שנים ולא מעט שינויי חיים. אולי הם יחליפו עבודה בדרך, אולי יעברו לדירה חדשה. אולי הם יקנו רכב או יקימו עסק ביחד או לחוד. מה יקרה לכל אלו במידה וקופידון יחליט לפקוח את עיניו ויגלה שהנסיך שאותו הם נישקו כשהתחתנו בעצם… היה צפרדע? או שהחיים פשוט ימשכו אותם לכיוונים שונים וכמה שנים לאחר החתונה הם פתאום יגלו שהם לא אותם אנשים כשהיו כשהתחתנו ומה שהתאים להם אז כבר לא באמת מתאים להם היום?

קופידון אולי לא חותם על חוזים, אבל מה כבר מבין קופידון בנכסים?

נישואים הם לא רק הצהרת אהבה, הם גם סוג של חוזה עסקי בין שני צדדים שנכנסים כשותפים לעסק משותף: ניהול חיים. כאשר נכנסים לחוזה עסקי עם שותף, אפילו אם השותף הוא חבר טוב שאותו מכירים הרבה שנים (ואולי דווקא בעיקר כאשר השותף הוא חבר טוב) – לא יעלה על הדעת לא לחתום על חוזה עסקי המסדיר את ההתנהלות הכספית והפיננסית בעסק. התנהלות כזו נוגעת לשאלה של גבולות, למשל – מה הוא רכוש פרטי ומה רכוש משותף של העסק? במידה והשותפות תתפרק מסיבה כלשהי החוזה יהווה בסיס מוצק שיאפשר למנוע חילוקי דעות וריבים סביב שאלה זו. חוזה יכול להכיל סעיפים נוספים – למשל תנאים. מה כל אחד מהשותפים אמור להביא איתו אל העסק כחלק מהעסק המשותף, על אלו כללי התנהגות עליו לשמור? למשל, חוזה יכול להכיל סעיף לפיו על השותפים להתחייב לפרק זמן מסוים או להודעה מוקדמת. במידה והשותפים לא עומדים בתנאים שנקבעו בחוזה יהיה עליהם לשלם קנסות – שגם הם כבר קבועים מראש בחוזה ולכן הם בעלי תוקף משפטי.

נישואים אינם שונים בהקשרים אלו. גם נישואים עלולים להתפרק ואז השאלות שיעלו דומות מאד לשאלות שעלולות להתעורר בפירוקו של עסק: מה מהרכוש והנכסים מהווה רכוש משותף שיש לחלקו בין בני הזוג? האם אופן החלוקה הוא שווה בשווה בינם? האם יש פעולות שבגינן יצטרך אחד מבני הזוג לשלם "קנס" לבן הזוג השני? דוגמה טובה לכך, במיוחד בישראל שם הרבנות שולטת בנושא יחסי האישות, נישואים וגירושין הם מתן גט ועגינות. אפשר לקבוע בהסכם ממון טרום נישואין כי עיכוב במתן או קבלת הגט יחייב את הצד המעכב בתשלום קנס בגובה כלשהו שנקבע בהסכם הממון. בדומה, ניתן לקבוע את המועד בו חלוקת הרכוש בהתאם להסכם הממון תתנהל, ללא תלות במועד פירוק הנישואים הרשמי בו מכירה הרבנות (מתן גט).

למה באנגלית?

ישנן סיבות שונות לעריכת הסכם ממון באנגלית. סיבה אחת היא במידה ואחד מבני הזוג אינו מבין עברית או אינו דובר עברית כשפת אם ואנגלית כן. על מנת שלהסכם ממון טרום נישואים יהיה תוקף חוקי, יש צורך להוכיח כי בני הזוג חתמו על ההסכם מרצונם החופשי ומתוך הבנה של סעיפיו השונים וההשלכות הכספיות והפיננסיות הנובעות מחתימה כזו. זו הסיבה שעל מנת לאשר הסכם ממון יש צורך באישור של בית המשפט לענייני משפחה. יוצא הדופן בעניין זה היא האפשרות לחתום על הסכם ממון טרום נישואים ולקבל חותמת נוטריון המאשרת ונותנת להסכם גושפנקא של פסק דין זהה לזו של בית המשפט.

על מנת לקבל אישור זה הנוטריון יברר כי שני הצדדים מבינים במה מדובר וכי הם מבינים את כל הדקויות הכרוכות בהסכם. כאשר אחד או שני בני הזוג דוברים אנגלית, עריכת הסכם ממון באנגלית תקל על וידוא זה.

מצב נוסף הוא מצב בו בני הזוג אינם סגורים בדעתם לגבי מקום המגורים העתידי שלהם – בארץ או בחו"ל. במידה והפרידה תתרחש בחו"ל במקום שבו השפה המוכרת אינה עברית, יהיה צורך לתרגם את הסכם הממון לשפת המקום בו יגורו. תרגום כזה עלול להתגלות כבעייתי במקומות רבים בהם הם עלולים להתקשות למצוא מתרגמים מוסמכים ומוכרים או נוטריונים שיאשרו את תרגום ההסכם. עריכת הסכם ממון באנגלית פותרת בעיה זו ומאפשרת להשתמש במסמך עצמו או לכל היותר למצוא מתרגם מהשפה האנגלית לשפה המקומית – פעולה קלה לביצוע בהרבה מתרגום הסכם הממון לשפה המקומית מהשפה העברית.

מתי כדאי לשקול עריכת הסכם ממון?

חתימה על הסכם ממון טרום נישואים היא מומלצת תמיד. למרות שהמדינה מגנה על זוגות שאינם חושבים על כך בעצמם בכך שהיא למעשה מגדירה סוג של הסכם ממון כללי שבממוצע עלול להיות סביר עבור הרבה זוגות, למעשה היא לא כוללת את הפרטים המבחינים בין הזוגות השונים כיוון שההסכם המוצע המדיני הוא כוללני ואינו מיועד עבור זוג מסוים. לכל זוג יש את הסיפור האישי שלו. חלקם מגיעים ללא נכסים אבל עם שאיפות גדולות. חלקם יודע מראש איך תתבצע חלוקת העבודה הפנימית בינם, חלקם מגיע אחרי קשרים קודמים עם ילדים שאינם קשורים לנישואים הנוכחיים אבל גם להם חזקה ברכוש אחד מבני הזוג או עם נכסים קודמים ופערים משמעותיים בכמותם. כל מקרה לגופו וכל ולכל מקרה יש להתייחס בהתאם למצבו הספציפי של הזוג.

בנוסף, בגלל השפעת אנשי הדת במדינה, קיימות סוגיות הנוגעות למועד פירוק התא המשפחתי ומועד חלוקת הנכסים. בנוסף ישנה שאלת תוקף הכתובה. לכתובה תפקיד היסטורי מסורתי של, למעשה, הסכם ממון. אבל כאשר ישנו חוק מדינה לא דתי, ובמקביל לו חוקים דתיים ועל כל אלו שולטת הרבנות ביד רמה – הבלגן חוגג. במקרים רבים, במידה וזוג נפרד קיים סוג של מירוץ בינהם מי יפנה ראשון לערכאות המשפטיות – הגבר לרבנות ובתי הדין הדתיים והאישה, שבאופן מסורתי סובלת מפער ביחס הרבנות כלפיה, לבית המשפט לענייני משפחה. במידה והגבר הצליח לפנות ראשון, האישה עלולה למצוא את עצמה בתהליך ממושך ונגרר של דרישת "שלום בית" ומבלי לקבל שום חלק בנכסים המשותפים עד שהרבנים יחליטו שכל הדרכים להרגעת הבעל נוסו. גם אז, ההחלטה על פירוק הנישואים למעשה תלויה ברצונו הטוב של הגבר שעלול להחליט לסרב לתת גט ובכך למעשה לעכב את פירוק הנישואים וחלוקת הרכוש.

כיוון שניתן לקבוע בהסכם הממון גם את התנאים והמועד להחלתו ניתן מראש למנוע את המצבים הללו – לקבוע מראש את הערכאות בהם יתנהל הדיון, להגדיר מלכתחילה את הכתובה כמסמך שאינו בעל תוקף משפטי ולקבוע מועד שאינו תלוי בבתי הדין הרבניים לביצוע החלק הפיננסי כספי של הפרידה.

 

עריכת הסכם ממון באנגלית נותנת לבני הזוג חופש מסוים מתלות בחוקים שאינם בהכרח מתאימים להם, פטור מהתערבות רבנית בכל הקשור לצד הפיננסי של מערכת היחסים ואת היכולת להשאיר את האופציות פתוחות להמשך להגירה.

הסכם ממון באנגלית

פגישת יעוץ להסכם ממון

  • קבלו פגישת יעוץ ללא התחיבות במשרדים שלנו
  • לקפיעת פגישה חינם חיגו 0515544300

לקבלת פגישת יעוץ חינם יש למלא את הטופס

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    טלפון

    ההודעה שלך



    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה