חתונה אזרחית בדנמרק כולל מדריך לחתונה חד מינית

חתונה גאה בדנמרק – צרו עכשיו קשר לקבלת פרטים 051-55-44-300

חתונה אזרחית מהווה פתרון לזוגות ישראלים רבים אשר מוצאים את עצמם עומדים בפני החוק הישראלי מבלי יכולת להינשא כיוון שלאחד מבתי הדין הדתיים יש השגות על הנישואין. בישראל עדיין לא הפרידו בין הדת למדינה. נושא המשפחה נתון בידי הרבנות (ליהודים), בית הדין השרעי (למוסלמים) והכנסייה (לנוצרים). הבעיה היא שחתונה אזרחית היא לא פתרון אפשרי בארץ. אין דרך חוקית שבה בני זוג יכולים להתחתן בחתונה אזרחית בארץ.

ישנם זוגות רבים אשר נתקלים בבעיה – עולים חדשים מחבר העמים אשר הרבנות לא מכירה ביהדותם והם מוגדרים בתעודת הזהות כחסרי דת, בני זוג ששייכים לדתות שונות, מסורבי חיתון בגלל  הנחיות דתיות כאלו ואחרות (לדוגמה כהן וגרושה או ממזרים עד דור עשירי) ובני זוג חד מיניים (אישה עם אישה או גבר עם גבר).

אם אין חתונה אזרחית בארץ, מה אפשר לעשות?

חתונה חד מינית בדנמרקאפשרות אחת היא לא להתחתן. בגלל שכיחות תופעת מסורבי החיתון בארץ נוצר מעמד ביניים חוקי הידוע כ"ידועים בציבור". ידועים בציבור הם בני זוג שמקיימים משק בית משותף, חיים יחד תחת קורת גג אחת ומוכרים בציבור כבני זוג. לבני זוג המוגדרים כידועים בציבור זכויות כמעט זהות לאלו של זוג נשוי בזכות שכיחות התופעה וריבוי פסקי הדין התקדימיים אשר קיבעו את המעמד המיוחד. למרות זאת, בני זוג חד מיניים נבדלים באופן משמעותי מזוגות אחרים בשוני הנוגע לאימוץ ילדים, פונדקאות ונושאים אחרים הקשורים בילדים. בעיה נוספת, קשה, הכרוכה במעמד הידועים בציבור היא העובדה כי המעמד מעומעם – בכל ערכאה יש להוכיח מחדש את המעמד על מנת לזכות בזכויות, והוכחת המעמד איננה עניין בירוקרטי אלא נתון לשיקול דעת והרצון הטוב של האחראי.

אפשרות נוספת היא לנסוע לחו"ל ולהתחתן בנישואים אזרחיים שם. כאשר בני זוג נישאים בנישואים אזרחיים בחו"ל הם יכולים לדרוש מפקיד משרד הפנים שירשום אותם כנשואים בתעודת הזהות. רישום זה, גם אם אין לו תמיד תוקף חוקי כזה שמדינת ישראל מכירה בו הוא חשוב לזוגות רבים וכן מוריד את כמות השאלות וההסגות ביחס למערכת היחסים בין בני הזוג.

מרבית הזוגות המתחתנים בחו"ל בוחרים בקפריסין: מדינה קרובה אשר מאפשרת לזרים להינשא בתחומה בקלות יחסית. הבעיה עבור זוגות חד מיניים היא שקפריסין עצמה אינה מאפשרת נישואים חד מיניים אלא רק איחוד אזרחי. איחוד אזרחי דומה במהותו לנישואים, ומבחינת קפריסין אין הבדל של ממש בינם, אבל מבחינת מדינת ישראל רישום של איחוד אזרחי אינו מקנה זכות להירשם כזוג נשוי בתעודת הזהות.

אם לא בקפריסין אז איפה כן?

זוגות חד מיניים יכולים להינשא בכל מדינה בעולם המכירה בנישואים חד מיניים, במידה והם מורשים להתחתן באותה המדינה. כיום ישנן 26 מדינות ברחבי העולם המכירות בנישואים חד מיניים אולם רק חמש מדינות המאפשרות לזוגות חד מיניים זרים להתחתן בהן. חמשת המדינות בהן זוגות חד מיניים יכולים להתחתן הן: פורטוגל, קנדה, ארה"ב אנגליה ודנמרק.

פתרון קנדה או ארה"ב הוא פתרון יקר, כרטיסי הטיסה בלבד יכולים להגיע ל-700$ כאשר מוכנים להתפשר על זמן הטיסה ומספר עצירות הביניים ועד לכ-1400$ לטיסות ישירות.

אנגליה גם היא אינה זולה במיוחד והליך הוצאת הוויזה המיוחדת לנישואין עלול להיות ארוך, מסורבל ויקר. החיים בפורטוגל פשוטים יותר אבל רצוי להצטייד בעורך דין מקומי כדי להימנע מסיבוכים וכדי להבין על מה מדברים וחותמים ואילו בדנמרק ידידותיים יותר וישמחו להתנהל מול זרים באנגלית, גרמנית או דנית.

עדכון החוק החל מ1 בינואר 2019

החל מתאריך זה החוק לחתונות בדנמרק שונה מאט ויש לעבוד על פי החוקים החדשים.

ההמלצה שלנו היא לקרוא את ההוראות באתר הרישמי.

עיריית קופנהגן למתחתן בדנמרק ובאתר משרד הפנים של דנמרק.

אלה הם העדכונים החשובים:

1.ההתנהלות הראשונית היא מול משרד הפנים הדני – יש להגיש בקשה להתחתן ל-Statsforvaltningen או State Administration בשפה אנגלית ולקבל רישיון חתונה.

לאחר קבלת האישור יש לקבוע תאריך מול העירייה בדנמרק.

2. תוקף הרישיון לחתונה בדנמרק –  תקף רק ל4 חודשים אז יש לקחת בחשבון שמרגע קבלת הרישיון יש לכם מקסימיום ארבעה חודשים עד לטקס החתונה.

3. מסמכים – החוק החדש דורש מכם לתרגם ולהחתים בנוטריון מסמך הנקרא תמצית רישום ממשרד הפנים.

בנוסף לתרגום יש להחתים את המסמכים במשרד החוץ בירושלים ובבית המשפט באפוסטילים.

תוקף תמצית הרישום כמו הרשיון תקפה מקסימום ל 4 חודשים.

בנוסף חובה שיהיה מצוין בתמצית רישום את העיר לידה שלכם כמו שהיא כתובה בת.ז.

יש לציין זאת באת הוצאת תמצית הרישום ממשרד הפנים או כאשר מזמינים אונליין (בשלב השלישי בפרטים האישיים לסמן V ליד פרטי עיר לידה ולרשום מתחת את עיר הלידה )

מדריך הוצאת רישום אונליין ניתן לראות כאן

5. דמי טיפול – עלות הבקשה היא 1650 קרונות בערך 230 יורו. יש למלא את הבקשה דרך האתר הזה https://familieretshuset.dk/en

התשלום מתבצע בהעברה בנקאית בפרטים המופעים בהמשך העמוד.

6.תצטרכו לצרף לבקשה שלכם צילומים של המסמכים :

  • . הדרכונים שלכם: כל עמודי הדרכון, כולל כריכה קדמית ואחורית.
  • . תמציות הרישום: העמוד עם הפרטים והעמוד האחורי עם חותמת האפוסטיל.
  • . התרגומים לאנגלית של הנוטריון, עמודי אישור התרגום וחותמות האפוסטיל.

 

7. לאחר קבלת הרישיון יש להירשם ולקבוע תאריך בעירייה דרך הלינק הבא : http://www.kkvielse.smartqueue.dk/

במקרה של בעיה ניתן לפנות לאיימל הזה:[email protected]

הטקס הוא ללא תשלום.

8. חותמת אפוסטיל במשרד החוץ הדני – חובה להחתים את תעודת הנישואין בחותמת אפוסטיל אחר המסמסכים לא יהיו תקפים בישראל.

את החותמת עושים במשרד החוץ הדני הממוקם בקרבת בניין העירייה. יש לשם על האפוסטילים מראש בלינק הבא: תשלום אפוסטיל בדנמרק (יש להחליף שפה לאנגלית בפינה הימנית של העמוד). העלות היא 200 קורונות בערך 30 יורו לחותמת. אתם מקבלים שני תעודות נישואין לא חובה להחתים בשניהם החלטה היא שלכם.

מה צריך כדי להתחתן בדנמרק?

המדריך מכאן ומטה נרשם לפני העדכון

כדי להתחתן בדנמרק תהיו זקוקים קודם כל למסמכים. המסמכים שתזדקקו להם מהארץ הם דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות ותמצית רישום ממשרד רישום האוכלוסין ששם כתובים הנתונים הבאים: שם, תאריך הלידה, מקום (עיר) הלידה, כתובת נוכחית, אזרחות ומצב משפחתי. לאחרונה, טופס תמצית הרישום שונה מעט וכבר אינו מכיל את עיר הלידה. כדי להתגבר על מכשול זה אפשר להוציא בנוסף תעודת לידה שם העיר מצוינת. אם אחד מבני הזוג אינו ישראלי, יהיה עליו להוציא תעודות מקבילות מנציגות ארצו.

אם אחד מבני הזוג שינה את שמו או היה במערכות יחסים רשמיות קודמות, יש לבקש להוציא תמצית רישום מורחבת הכוללת את הפרטים הללו (שינוי השמות \ מערכות יחסים קודמות). לא לשכוח לציין מה היא סיבת הבקשה.

אם שני בני הזוג משתמשים באותו המחשב כדי להפיק את הבקשות לתמצית רישום / תעודת לידה – חשוב לרענן את המסך (F5) בין הבקשות ולוודא כי מספר האסמכתא בצד שמאל למעלה השתנה. חשוב להוציא תמצית רישום בסמוך למועד הגשת הבקשה לנישואים, כיוון שבמידה ועברו יותר מ-4 חודשים מתאריך הוצאת התמצית ועד להגשת הבקשה יהיה צורך בהוצאת תמצית חדשה.

את התעודות ניתן להוציא דרך האינטרנט בחינם (לאזרחים ישראלים שנולדו בישראל). התעודות מגיעות בדואר תוך כשבועיים לכתובת הרשומה במרשם האוכלוסין.

כיוון שהתעודות (הישראליות) מתקבלות בעברית, לפני המשך התהליך יש לתרגם אותן לאנגלית. ככלל, יש לבצע שלוש פעולות לגבי המסמכים: לתרגם, לאשר את התרגום באישור נוטריוני המעיד על כך שהתרגום זהה למקור ולהחתימם בחותמת אפוסטיל אשר מאשרת כי המסמכים הללו הם מסמכים רשמיים מוכרים על ידי מדינת ישראל. אפשר לבצע את כל השלבים הללו יחדיו באמצעות שימוש בשירות התרגום-החתמה ואישור הקבוצתיים. תהליך אישור המסמכים בדרך זו הופך להיות פשוט מאד: מצלמים את המסמכים, מצרפים אותם לטופס הבקשה המקוון, משלמים ומקבלים את המסמכים מוכנים וחתומים תוך מספר ימים. בדנמרק לא מתעקשים על אישור נוטריוני לתרגום ומוכנים לקבל תרגום של "מתרגם משכיל" – אך הדרישות למי מהווה מתרגם משכיל לא ברורות ואבל חבל לקחת סיכונים, להגיע לדנמרק ולגלות שבגלל בעיה במסמכים לא תוכלו להתחתן.

הגשת בקשת נישואים ותאריך לעיריית קופנהגן

כאשר כל המסמכים והתרגומים בידכם, יהיה עליכם לשלם דמי בדיקה (Examination fee) ולמלא טופס עבור הודעת נישואין (Notice of Marriage). בריבועים מעל החתימות יש לכתוב כי אתם מעוניינים להתחתן באולם העירייה בקופנהגן (  Copenhagen City Hall). אפשר לבחור להתחתן במיקום אחר – ואז חובה לציין זאת בטופס. באותו המקום יש למלא גם את התאריך הרצוי לחתונה (רצוי לתת יותר מאפשרות אחד במקרה והתאריך הרצוי תפוס).

התשלום מתבצע דרך האינטרנט כהעברת זה"ב (IBAN) שהיא העברה בנקאית בין חשבונות בינלאומיים. לכל בנק יש את הדרך שלו לבצע את העברה.

את כל המסמכים (תמצית רישום, תעודות לידה), התרגומים והצילומים (עמוד התמונה בדרכון) (בפורמט PDF) ואת אישור תשלום דמי הבדיקה (תצלום מסך או צילום האסמכתא המתקבלת מהבנק) צריכים לצרף לדואל אחד שכותרתו Notice of marriage ולשלוח אותו לכתובת: [email protected].

את הבקשה יש להגיש לכל המוקדם ארבעה חודשים לפני מועד החתונה. התשובה מתקבלת בשני שלבים: בשלב הראשון תקבלו אישור על פתיחת התיק ומספרו, בשלב השני מתקבלת התשובה הסופית שתגיע תוך 3-4 שבועות ובה יפורטו מועד וזמן החתונה וכן הנחיות נוספות: מספר האורחים המותר (עד 60 איש) וכללי אסור ומותר בזמן החתונה (מותר לצלם ולהקליט בווידאו, אסור לזרוק אורז או סוכריות בבית העירייה או מחוץ לבית העירייה).

לכל שאלה בנוגע להתארגנות יש לפנות בימים שני-ששי בין 08:00-17:00 למספר (+45) 33 66 33 66 (לשאלות מורכבות יש לפנות לאותו המספר בימים שני, שלישי, חמישי או שישי בין השעות 10:00-12:00.

החתונה בדנמרק

קחו בחשבון שהייה של שלושה ימים בדנמרק על מנת להשלים את כל הדרוש לחתונה עצמה. ביום הראשון יש להתייצב בבית העירייה עם כל המסמכים (המקוריים) התרגומים הצילומים והאישורים. הצגת המסמכים נעשית בקבלה לבית העירייה, בצד שמאל מיד לאחר הכניסה בדלת החיצונית של בית העירייה. נוסף על בדיקת המסמכים תתבקשו למלא שאלון ולציין באיזו שפה תהיו מעוניינים שהטקס יתנהל בה מבין: אנגלית, גרמנית או דנית.

למחרת יש להגיע לאולם הנישואין שבבית העירייה עשר דקות לפני המועד שנקבע עבורכם. המועד נקבע עבור מספר זוגות בו זמנית – אין מה להודיע שאכן הגעתם אלא רק להתאזר בסבלנות לתורכם. הכניסה לאולם הנישואים היא דרך הרחבה הפנימית המקורה של בניין העירייה. מצד ימין תראו קשת וליד מדרגות לולייניות המובילות לחדר ההתארגנות ומשם לחדר ההמתנה. כאשר יגיע תורכם יקראו לכם להכנס לחדר בו מתנהל הטקס עצמו.

בטקס יש מקום לנוכחות של עד 60 אורחים אך הטקס עצמו קצר מאד וכולל החלפת טבעות ואמירת I DO. אין קוד לבוש מחייב בזמן החתונה. העירייה דואגת לשני העדים, אם רוצים אפשר לארגן עדים פרטיים ולתאם זאת עם העירייה יום קודם לכן.

ביום השלישי יש להגיע עם תעודת הנישואין שקיבלתם לאחר הטקס אל משרד החוץ הדני
בכתובת: Asiatisk Plads 2
DK-1448 Copenhagen K.

המשרד נמצא כעשרים דקות הליכה מבניין העירייה ופתוח בין הימים שני – ששי בין 09:00-12:00 וביום חמישי גם בין השעות 13:30-15:30. כדאי להתעדכן באתר משרד החוץ ולוודא כי המשרד אכן פתוח באותו היום. מנובמבר 2018 החותמות תופסות גם למסמכים מקוונים.

ישנם ארבעה מועדים (ביולי ואוגוסט) בהם מתקיימים הטקסים באוויר הפתוח. אפשר לבדוק באילו תאריכים העירייה מקיימת טקסים אלו כאן. אפשר גם לציין בטופס הבקשה מיקום אחר (דורש תשלום אגרה נוספת בגובה של 3800 קרונות דניות או בערך 510 יורו – גובה התשלום הסופי נקבע בהתאם להוצאות נסיעה ופרמטרים נוספים). הרשם יגיע למיקום שנקבע כ-15 דקות לפני הזמן שנקבע ויצפה גם מכם להיות שם בזמן. במידה ותבחרו לארגן את החתונה שלא בבית העיריה מומלץ להיעזר מארגני חתונה מקומיים שידאגו לכל הסידורים הדרושים.

חתונה חד מינית בדנמרק

איך מתחתנים בדנמרק?

ניתן להתחתן בדנמרק יחסית בקלות מרוב המדינות אירופה, בנוסף המקום פופולרי לזוגות ישראלים חד מיניים . ניתן למצוא באתר שלנו מדריך שלב אחר שלב כיצד ניתן להתחתן בדנמרק קופנהגן

איך זוג גאה מתחתן בדנמרק?

חתונה בדנמרק קופנהגן לזוגות גאים מתבצעת בקלות רבה. ההרשמה לחתונה הוא דרך האתר הממשלתי הדני. ניתן למצוא את הקישור באתר שלנו

איזה מסמכים צריך כדי להתחתן בדנמרק?

כדי להתחתן בדנמרק ברוב המקרים צריך תמצית רישום ולפעמים גם מסמכים נוספים במקרה של ילדים מנישואין קודמים וגירושין. ניתן למצוא באתר שלנו הסבר מלא לתהליך.

מה עלות לחתונה בדנמרק?

העלות מתחלקת לכמה שלבים: טיסה לדנמרק, אגרת חתונה, עלויות הכנת המסמכים אגרת אפוסטיל מקומי. באתר שלנו ניתן למצוא מחירון מעודכן

    הכנת המסמכים לחתונה בדנמרק

      משרד עו"ד להכנת המסמכים: אירנה פיין 

 

  • תרגום תמציות רישום לאנגלית
  • חותמת נוטריון
  • חותמת אפוסטיל של משרד החוץ בירושלים
  • חותמת אפוסטיל של בית משפט
  • משלוח מהיר
  • עלות מוזלת לגולשים באתר 

לקבלת השרות יש למלא את הטופס


    שם + משפחה של צד א באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    שם + משפחה של צד ב באנגלית כמו שרשום בדרכון (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צילום תמצית רישום צד א(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    צילום תמצית רישום צד ב

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    כתובת לשליחת מסמכים (לא ניתן לשלוח למקום העבודה) ובקשות מיוחדות


    אנחנו ניצור איתכם קשר במהירות להשלמת הפרטים

    [email protected] בכל שאלה או בעיה.

    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד

      כתיבת תגובה