חתונה בקפריסין לזוגות בעלי אזרחיות שונות

Nikita Khalimonenkov
Nikita Khalimonenkov
2023-09-08
אלופים אלופים אלופים !!!! כל התהליך נעשה באופן סופר זריז ומקצועי !! תודה רבה !!!
avital bard
avital bard
2023-08-27
עזרו לנו לקבל את כל האישורים הנדרשים במהירות רבה! שירות מצויין תודה רבה לכם!
זהר רוגל
זהר רוגל
2023-08-03
עדיין בתהליך אבל עד עכשיו, וואו שירות נדיר והכי שטוב שקיבלתי ever בהערכה זוהר ר.

 

 

 

דרישות כניסה לקפריסין תושבים חוץ

אזרחים ישראלים, תושבי חוץ או אזרחים זרים שגרים בארץ – מה תצטרכו כדי להכנס לקפריסין כדי להתחתן?

כיום בעולם הדיגיטלי והמהיר העולם משתנה ונהיה קטן יותר. אנחנו יוצרים הרבה יותר קשרים עם בני זוג אשר אינם תושבים ישראלים.

בשנים האחרונות חלה עליה דרמתית בזוגות המעורבים ללא אזרחות ישראלית והמקום המועדף החתונה המועדף עליהם היא חתונה אזרחית בקפריסין. לרוב חתונה עם אזרח בעל אזרחות שונה החי בישראל היא לא מסובכת ואפילו קלה ממה שחושבים. תהליך הכנת המסמכים דומה לתהליך הכנת המסמכים לאזרח הישראלי ואף ניתן להוציא את המסמכים הדרושים בשגרירות של אותו אזרח.

אחד הדברים שאזרח שאינו ישראלי צריך לבדוק הוא אישור הכניסה שלו לקפריסין ( ויזה ) חלק מהתיירים או עובדים זרים, זקוקים להצטייד באשרת כניסה לקפריסין על מנת להינשא נישואין אזרחיים בקפריסין .

כעשרים אחוז מאלו שמתחתנים כל שנה בארץ בוחרים להתחתן בחתונה אזרחית בחו"ל. יש סיבות רבות לבחור בחתונה אזרחית בחו"ל – חוסר רצון להתחתן בחתונה דתית, מסורבי חיתון על ידי הרבנות, למשל כהן וגרושה, זוגות חד מיניים, וגם לא מעט זוגות מעורבים בהם אחד מהנישאים אינו יהודי או שאינו אזרח ישראלי. ישנו תהליך מסודר וברור שזוגות צריכים לעבור כדי להינשא בקפריסין, אולם לפני שיוכלו להינשא עליהם קודם כל להכנס לקפריסין. גם כאן, ישנם חוקים שצריך לבדוק שהם מתקיימים לפני שפשוט אורזים את הפקלאות ותופסים טיסה.

בקפריסין ניתן להתחתן בכמה מקומות שונים ניתן לקרוא עוד על חתונה בעיריות: לימסול, איה נאפה, ניקוסיה, פאפוס ולרנקה 

אזרחים תושבי ישראל – איזה אשרת כניסה צריך כדי להכנס לקפריסין?

החדשות הטובות הן שאזרחים ישראלים אינם זקוקים לוויזה כדי להכנס לתקופה קצרה לקפריסין. "תקופה קצרה" מוגדרת כשהיה מצטברת של פחות מ-90 יום (שלושה חודשים) במהלך ששה חודשים.

מה בכל זאת צריך לוודא? צריך לוודא שהדרכון בתוקף, ושבתאריך שבו אתם מתכוונים לעזוב את קפריסין הוא עדיין יהיה בתוקף למשך שלושה חודשים לפחות. דרך פשוטה יותר להסתכל על זה – וודאו כי בתאריך הכניסה לקפריסין תוקף הדרכון הישראלי יהיה לחצי שנה לפחות ושיש בו לפחות שני דפים ריקים לחתימות.

כשנוסעים לביקור בארץ זרה, משטרת ההגירה המקומית עלולה לחשוד במבקר כמסתנן ולהערים קשיים. כדי להמנע מקשיים אלו צריך לדאוג שבנוסף תהיה למבקר דרך להוכיח שהיה שהיא בגדר ביקור בקפריסין: ביטוח נסיעות לחו"ל (עם כיסוי של לפחות 30,000 יורו), כרטיסי טיסה חזרה ארצה, הזמנת מקום בבית מלון או מכתב מחברים אם אתם מתכוונים להתארח בבית פרטי, מכתב מהמעסיק שמעיד שאתם מועסקים ותמשכו להיות מועסקים על ידו.

תושבי מזרח ירושלים- ויזה לקפריסין

למרות שמדובר באזרחים ישראלים, יש ליצור קשר עם הקונסוליה הקפריסאית בתל אביב כדי לוודא האם ישנן דרישות נוספות לכניסה לקפריסין. מיקום הקונסוליות ושעות הפתיחה – בהמשך.

מי אינו זקוק לויזה לקפריסין?

מלבד אזרחים ישראלים, כל מי שבידו דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי, או שיש בידו ויזת עבודה או לימודים שהונפקה על ידי אחת ממדינות האיחוד האירופאי – אינו זקוק לויזה נוספת לקפריסין. גם כאן יש לוודא כי תוקף הדרכון או הוויזה הקיימת תקפים למשך חצי שנה מרגע הכניסה לקפריסין.

מי שמחזיק בדרכון מסוג Schengen Area Visa גם הוא אינו זקוק לוויזה קפריסאית נפרדת, במידה והוויזה תקפה לפחות לשתי כניסות (למעט דרכונים מהסוג הזה שהונפקו על ידי טורקיה ואזרביג'ן)

בעלי תעודות מעבר מסוג LAISSEZ PASSER  שהונפקו על ידי האו"ם או על ידי האיחוד האירופאי, אנשים המוכרים כפליטים או חסרי מדינה על ידי אחת ממדינות האיחוד האירופאי – גם הם לא זקוקים לאשרת כניסה לקפריסין.

אפשר למצוא כאן רשימה של המדינות שאזרחיהן אינם זקוקים לוויזה נפרדת לקפריסין.

מי זקוק לאשרת כניסה לקפריסין?

בעלי תעודות מעבר לישראל מסוג LAISSEZ PASSER  זקוקים לאשרת כניסה לקפריסין.

כל אדם שמוגדר כאזרח אחת המדינות הללו זקוק לאשרת כניסה לקפריסין. אזרחי אלבניה, מולדובה, סרביה  ומונטנגרו שיש בידם תעודת זהות ביומטרית – פטורים ויכולים להכנס ללא וויזה לקפריסין.

רשימה חלקית לאזרחיות הדרושות ויזה: בלרוס, בוסניה, קמבודיה, סין, אתיופיה, הודו, קזחסטאן, מלדיבים, פיליפינים, רוסיה, תאילנד, וייטנאם.

תהליך קבלת אשרת כניסה לקפריסין

כדי לבקש אשרת כניסה לקפריסין על המבקש להתייצב בעצמו בשגרירות בתל אביב. גם איסוף הוויזה יעשה על ידי האדם עצמו בשגרירות. לרב, תהליך אישור הוויזה נמשך כחמישה ימים אולם הוא עלול להתעכב כך שרצוי לא לבקש ברגע האחרון.

תושבים שאינם בעלי מעמד חוקי בארץ לא יכולים להגיש בקשה לויזה בתל אביב.

יש להגיע לשגרירות בתל אביב באחד מהימים בהם מטפלים בנושאי הוויזות: שלישי ורביעי בין השעות 10:00-12:00 ושישי בין השעות 9:00-11:00. השירות בשגרירות הוא בשפות אנגלית או עברית בלבד. במידה שהמבקש אינו דובר השפות הללו יש להיעזר במלווה מתורגמן.

אי מילוי טופס הבקשה בשלמותו, כולל חתימה, או חסרים במסמכים הנדרשים הנלווים יגרור דחיית בקשת הוויזה, ללא החזרת האגרה.

יש להגיע לשגרירות עם המסמכים המקוריים הבאים ועם צילום של כל אחד מהמסמכים:

  • טופס בקשת וויזה לאחר מילוי
  • תמונת פספורט עדכנית המוצמדת לטופס הבקשה
  • דרכון תקף לשלושה חודשים מתאריך העזיבה המשוער של קפריסין. בדרכון צריכים להיות לפחות שני דפים ריקים.
  • הוכחה שלאחר היציאה מקפריסין יש לאדם לאן לנסוע: כרטיסי טיסה ליעד הבא (חזרה ארצה או אחר) כולל אישור חזרה ושהייה של לפחות חודשיים לאחר היציאה מקפריסין בישראל או ביעד הנסיעה לאחר קפריסין.
  • תכנון נסיעה ולינה (Itinerary), כולל הזמנת מקומות לינה במלונות
  • הוכחה לאפשרות קיום כספית בזמן הנסיעה. הוכחות יכולת כספית אפשריות: המחאות נוסעים, או מכתב הצהרה מהבנק. שימו לב: מזומן לא מהווה הוכחת יכולת כספית. כרטיסי אשראי מהווים הוכחת יכולת רק בצירוף הצהרה מהבנק ומסמך המעיד על גבולות האשראי.
  • הוכחת כוונת חזרה:
    • שכירים: מכתב עדכני מהמעסיק (עד חודש אחורה) הממוען לשגרירות קפריסין, ותלוש שכר
    • עצמאיים: מכתב עדכני מעורך דין, רו"ח או מנהל הבנק
    • תלמיד: מכתב רשמי מבית הספר או האוניברסיטה וממוען לשגרירות קפריסין המעיד על סטאטוס ונוכחות התלמיד ועל משך הלימודים
  • מסמך המעיד על רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל לכל תקופה השהייה בקפריסין. ביטוח הנסיעות צריך להיות עם כיסוי מינימלי להוצאות רפואיות בסך 30 אלף יורו. המסמך צריך להכיל בתוכו באופן ברור את מספר הפוליסה ואת התאריכים המכוסים.
  • אם בן או בת הזוג הם ישראלים יש לצרף עותק של תעודת הזהות הדרכון שלהם.
  • נסיעת עסקים: מכתב הזמנה רשמי מהחברה הקפריסאית איתה העסקים מתקיימים.
  • ביקור משפחה או חברים: מכתב הזמנה מהמשפחה או החברים הכולל את שמם, כתובתם המלאה, מספר הטלפון ועיסוקם בקפריסין. בנוסף, על המשפחה או החברים למלא טופס קבלת אחריות לאירוח ולקבל עבורו אישור מהרשויות בקפריסין.
  • נסיעת קטין: טופס הסכמה מאפוטרופוס (נדרש גם במסגרת טיול מטעם בית הספר)

בשגרירות, יש לשלם אגרת בקשת אשרת כניסה לקפריסין העומדת בערך על 100 ₪ (צמוד ליורו). האגרה לא מוחזרת גם אם בקשת האשרה נדחית מכל סיבה שהיא (למשל – חסרים במסמכים).

ישנם מקרים בהם השגרירות תבקש ערבות בנקאית להוצאות הקשורות בהחזרה ארצה מהמארח, אם כזה יידרש, או מסמכים נוספים.

ועוד כמה דברים ועצות למקבלי ויזה..

גם אם קיבלתם אשרה, משטרת הגבולות עלולה לבקש אישורים כמו הוכחה על קיום ביטוח נסיעות לחו"ל לכל משך התקופה, תוכנית נסיעה והזמנת מקומות במלונות, מכתב הזמנה ממארח או חברה והוכחת יכולת מימון בזמן השהות בקפריסין. משטרת ההגירה יכולה למנוע כניסה לקפריסין, גם כאשר יש וויזה. גם במקרים אלו אגרת הגשת הבקשה לא תוחזר.

למרות שרב העולם מכיר ברפובליקת קפריסין כריבון יחיד על האי כולו, אין לרפובליקה שליטה על חלקו הצפוני של האי הכבוש על ידי הטורקים. כניסה לקפריסין משדות תעופה או נמלים שנמצאים בשטח הכבוש אסורה ומוגדרת כלא חוקית. גם לינה במלונות שנמצאים תחת כיבוש והיו שייכים לקפריסאים יוונים, עלולה להביא לסיבוכים משפטיים ותביעה מצד בעלי המלונות.

פרטי השגרירות הקפריסאית לקבלת אשרת כניסה

השגרירות הקפריסאית ממוקמת בדיזינגוף סנטר, שער 3 , המגדל העליון קומה 14. כדי להגיע לשגרירות יש להחליף מעליות בקומה 10.

    הכנת המסמכים לתושב חוץ

  • אנחנו מבצעים תרגומים ואישור נוטריוני בשפות הבאות.
  • רוסית
  • אוקראינית
  • אנגלית
  • צרפתית
  • ספרדית
  • רומנית

לקבלת הצעת מחיר יש למלא את הטופס

    שם + משפחה (חובה)

    האימייל: (חובה)

    צרף צילום של המסמכים(גם צילום מהטלפון זה מצוין)

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    קובץ נוסף

    מספר טלפון לבירורים

    ספרו לנו קצת מה אתם צריכים


    נשמור על קשר

    צור קשר חתונה בקפריסין

    יש לכם שאלות נוספות?

    עדכונים שצריך לעשות באתר

    נשמח לעזור במה שאפשר!

      השם שלך (חובה)

      האימייל שלך: (חובה)

      נושא

      ההודעה שלך


      הכותב אינו נושא באחריות עבור שימוש ברעיונות, דוגמאות ומידע שבמדריך. השימוש הוא באחריות הקורא בלבד